Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Pytanie co do zmiany biegów https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=17&t=7863 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | gonet9 [ 2012-05-10 11:03:52 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Sprzęgła nigdy nie puszczasz powoli. Ale powód szarpnięć to złe obroty. |
Autor: | arczi137 [ 2012-05-10 12:05:48 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Miedzygaz = przegazówka sprzegło gaz > noga w dół, redukcja biegu na juz schodzących obrotach silnika - ale tego gazu bez przegiecia nie do odcinki przy zredukowanym biegu jeszcze raz odrobine gazu i jednoczesnie odpuszczenie sprzegła coby nie szarpało reasumujac - sprzegło -gaz -redukcja -gaz -odpuszczenie sprzegła Radość z płynnnej jazdy :mrgreen: :moto: |
Autor: | Marbax [ 2012-05-10 19:17:09 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
No i oczywiście cały czas jeszcze hamujemy :D Czasem nawet nie chodzi o podbicie obrotów, a i ich utrzymanie na tym samym poziomie, bo prędkość spada gwałtownie i na niższym biegu będą takie same, ale już wolniej. Wszystkie hamowania na moim filmie są ze zbijaniem biegów i przy-gazówką. Wszystkie zatrzymania są na 1 biegu. Pewnie nie jestem w tym perfekcyjny, ale bez tego już nie umiem jeździć. Na początku najtrudniej jest operować prawą ręką równocześnie hamulcem i gazem. |
Autor: | palacz [ 2012-05-13 09:29:46 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Moje spostrzeżenia do redukcji: o wiele lepiej zaczęła mi wychodzić gdy zlikwidowałem luz na klinie? klamki sprzęgła tak że nie lata już góra dół. arczi137 napisał(a): noga w dół, redukcja biegu na juz schodzących obrotach silnika tu kolego chyba odwrotnie, redukcja na rosnących obrotach, na schodzących puszczenie sprzęgła |
Autor: | rhazz [ 2012-05-13 11:27:32 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
palacz napisał(a): arczi137 napisał(a): noga w dół, redukcja biegu na juz schodzących obrotach silnika tu kolego chyba odwrotnie, redukcja na rosnących obrotach, na schodzących puszczenie sprzęgła Racja Panie! Wajcha w dół w momencie przegazówki :) |
Autor: | arczi137 [ 2012-05-13 12:52:03 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Napisze inaczej moze bardziej łopatologicznie bieg dajmy na to 6 obroty silnika 6tyś predkość 120km/h przy redukcji do 5 sprzegło gaz i jak schodzi z obrotow wajcha na dół obrazowo - tryby z 6biegu dajmy na to 3,5tyś obrotow (pisze typowo obrazowo ) z 5-go biegu 3tyś do redukcji rożnica 500obr/min jak dodajesz gazu dodasz wiecej niz 500 obr/min gdy obroty schodza wajcha idzie w dół jak obroty sie wyrównaja to wejdzie jak w masło bez oporu i zgrzytu Mamy juz zredukowany bieg i gdy nie chcemy hamować silnikiem tylko brać sie za wyprzedzanie, znowu delikatnie gaz i odpuszczenie sprzegła |
Autor: | palacz [ 2012-05-13 19:25:58 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
arczi137 napisał(a): przy redukcji do 5 sprzegło gaz i jak schodzi z obrotow wajcha na dół nie żebym chciał się tu wymądrzać bo sam dopiero się uczę poprawnej redukcji ale dalej uważam że prawdopodobnie źle to robisz. Co by nie być gołosłownym: http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html a zwlaszcza kawałek: - najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk, - następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu, - zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną), - odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła, - przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów. Mnie raz wychodzi, raz nie :roll: a ruchy gazem są czasami tak subtelne (redukcja na niskich obrotach) że nie jestem w stanie wyczuć czy zmieniam bieg jak obroty rosną czy jak już spadają. Na dodatek redukcja z 2 na 1 to osobna bajka bo próba wywarcia lekkiego nacisku stopą (stopa zaczyna) kończy się zazwyczaj zmianą biegu bez sprzęgła :mrgreen: Nie pozostaje nic innego jak ćwiczyć i ćwiczyć. Tylko żal dupę ściska jak słyszę te stuki i zgrzyty gdy coś się nie udaje |
Autor: | arthi [ 2013-06-02 21:46:40 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Ostatnio starm się cwiczyć technikę zmiany biegów według w/w czyli, zaczyna noga, kończy noga i jest zdecydowana różnica. Jak mi wyjdzie idealnie to biegi wchodzą jak w masełko, nawet dwójka, która zazwyczaj wchodziła mi ze stukiem, a właściwie z hukiem. Dzisiaj miałem jednie takie dziwne wrażenie, przy zmianie biegów powyżej 9k, jakby sprzęgło się ślizgało przy takiej zmianie, chyba muszę dalej trenować. Inna sprawa, że z tym naciskiem trzeba wyczuć, tak jak pisze kolega, bo czasami zmienię bieg mimowolnie, bez sprzęgła. :) |
Autor: | rhazz [ 2013-06-02 21:52:03 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Ja ostatnio ćwiczę zmienianie 4,5,6 bez sprzęgła w górę - samym gazem :) Przy dobrym wyczuciu można na prawdę z ogniem się wyzbierać ;D |
Autor: | Nikapon [ 2013-06-11 14:30:09 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
palacz napisał(a): arczi137 napisał(a): - najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk, - następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu, - zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną), - odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła, - przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów. Stwierdziłem, że może i ja poćwiczę- może nie jest to takie trudne. PS: Zdarza mi się czasem, że 2 przy dynamicznym ruszaniu spod świateł nie wejdzie bo za słabo podciągnę dźwignię- jak wykonać poprawkę (co z gazem- jak go użyć) żeby wbić 2 bez tych cholernych zgrzytów? |
Autor: | rhazz [ 2013-06-11 14:47:19 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Nikapon napisał(a): Zdarza mi się czasem, że 2 przy dynamicznym ruszaniu spod świateł nie wejdzie bo za słabo podciągnę dźwignię Nie zdziw się jak za niedługo będziesz szukał skrzyni :P Wyjścia są 2 albo wrzucać 2jkę wcześniej czyli przy 4-5tys obr (ja tak robię i nic nie słychać) albo ciągnąć na maxa a potem na prawdę z całej siły tą dźwignię pociągnąć żeby mieć pewność. Chociaż z drugiej strony jak widzę riderów, którzy zbijają biegi, jakby ta wajcha im krzywdę robiła to jest dramat. Potem stoi taki jełop - jegomość i na światłach wali po tej dźwignie jak powalony bo mu się zostało na 4 biegu...a tu czerwone :| |
Autor: | Nikapon [ 2013-06-13 10:31:49 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Mam rozumieć, że wam się nie zdarza, że 2 nie wejdzie? Wczorajszy wyjazd upłynął mi na ćwiczeniu (a właściwie zaczęciu stosowania) międzygazu. Wiem, że trudno cokolwiek powiedzieć po jednej jeździe, jednakże jest naprawdę spora różnica przy redukcji biegów- nie ma szarpnięć. Zdecydowanie gorzej mi idzie to w górę. |
Autor: | rycho992 [ 2013-06-13 12:32:40 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
moim zdaniem pierwsza sprawa to jest wyczucie moto potem z czasem zmienianie biegów idzie coraz lepiej, no i oczywiscie to jest yamaha a nie oszukujmy sie bo yamaha ma głośne skrzynie:) pzdr |
Autor: | Robert_312 [ 2013-06-14 11:44:29 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
Nikapon napisał(a): Mam rozumieć, że wam się nie zdarza, że 2 nie wejdzie? Wczorajszy wyjazd upłynął mi na ćwiczeniu (a właściwie zaczęciu stosowania) międzygazu. Wiem, że trudno cokolwiek powiedzieć po jednej jeździe, jednakże jest naprawdę spora różnica przy redukcji biegów- nie ma szarpnięć. Zdecydowanie gorzej mi idzie to w górę. bo wrzucajac na wyzszy bieg ie stosuje sie miedzygazu :) tylko przy redukowaniu |
Autor: | FazerNDM [ 2013-06-14 14:10:14 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie co do zmiany biegów |
... delikatnie ujmuje się gazu, żeby skompensować różnicę w obrotach w dół :) LwG |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |