Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-08-16 17:21:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-07 18:11:19
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 - 2000r
Mam takie małe pytanie
Czy można zmieniać biegi w górę np z 3 na 6 oczywiście po odpowiednim rozpędzeniu motoru na 3 biegu ???
Czy z każdym biegiem trzeba puścić klamkę sprzęgła ^^
I jeśli można to odbija się to jakoś negatywnie na skrzyni sprzęgle bądź silniku ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-16 17:21:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-08-16 17:31:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-17 20:42:51
Posty: 198
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
w prawidłowej zmianie biegów po każdej zmianie powinieneś puścić sprzęgło jesli tego nie zrobisz biegi będą się źle wbijać i tak bedzie to szkodliwe dla skrzyni


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-16 18:07:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Można tylko po co?! Jazda motocyklem nie jest łatwa i opanowanie techniki zajmuje długie lata :D No chyba, że ktoś lubi katować swojego sprzęta :geek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-16 19:13:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
xluki90x napisał(a):
Czy z każdym biegiem trzeba puścić klamkę sprzęgła ^^


raz bieg wejdzie a raz nie... jeśli kiedyś próbowałeś zbić biegi od 6 do luzu stojąc na światłach to wiesz o co chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-16 19:53:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-07 18:11:19
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 - 2000r
A tak z ciekawości spytam żeby nie było ze żyję w niewiedzy ^^
Redukcja z 6 na 2 albo 3 bieg albo nawet ten 1 :D zdrowa czy niezdrowa i lepiej tez wysprzeglac ??
No i od razu mowie ze miedzy gazów nie mogę ogarnąć ;/ JESZCZE !!:d


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-16 19:55:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Między każdym biegiem trzeba puścić/nacisnąć sprzęgło i zrobić międzygaz. Tak to się robi teoretycznie. Wiadomo, że w praktyce zdarza się zbić bez wysprzęglania. Ja najwięcej zrzucam 2 biegi przy jednym naciśnięciu sprzęgła. A normalnie staram się z wyprzedzeniem dohamowywać i redukować biegi po jednym z wysprzęgleniem i przegazówką ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-16 20:01:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-07 18:11:19
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 - 2000r
Ale taka redukcja kilku biegów na 1 wciśnięciu sprzęgła to bardziej "kosmetyka" czy jest to niewskazane ze względu na skrzynie
Pytania może i trochę idiotyczne no ale mam motor może z 3 miesiąc i pytam bo nie chce robić błędów w całkowitych podstawach i nie katować motoru niepotrzebnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-16 20:33:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Skrzynia dostaje po d**ie przy takiej jeździe bo zamiast ją wysprzęglić i pozwolić jej się dopasować do zmiany kolejnego biegu, wymuszasz na niej zmianę. Przy takiej zmianie często są zgrzyty słychać strzelanie, czuć opór pod stopą itd. Ogólnie skoro się uczysz to ucz się dobrze od początku. Potem będziesz kupował skrzynie i pisał: "eee ja nie używam przegazówki bo to pierodoła" lub coś w tym guście


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-16 21:37:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-04 05:25:15
Posty: 92
Lokalizacja: Miłocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693142599
Obecne moto: na razie nic
Obejrzyj sobie to:
http://vod.onet.pl/motocyklicznie,motoc ... cinek.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-08 02:25:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-29 13:42:13
Posty: 254
Lokalizacja: Bestwina (koło Bielska Białej)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 504219468
Obecne moto: Suzuki V-strom 1000
rhazz ma rację. Ja nauczyłem poprawnie zmieniać biegi jak miałem XJ600 na której jak się nie przegazowało przy redukcji to zgrzytało i strzelało. Przy wbijaniu na wyższe biegi robię tak, że stopą podnoszę dźwignie do delikatnego oporu do góry i przytrzymuje do momentu lekkiego szarpnięcia klamki sprzęgła(nie do końca!). Powoduje to że bieg sam miękko wskakuje i nie ma przy tym strzału, zgrzytu oraz szarpania. Przy redukcji robisz odwrotnie tylko dodajesz jeszcze równocześnie przegazówkę. Na początku sprawiało mi to kłopot ale teraz robię to odruchowo. Naucz się tego a twoja skrzynia odwdzięczy się tobie długą żywotnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-08 17:19:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
No a skoro jesteśmy przy biegach to jak działacie w zakrętach? Zbyt wysoki bieg w zakręcie za mocno będzie przyhamowywał przed dodaniem gazu - trochę niebezpiecznie. Zdajecie się na własną wprawę, czy świadomie wypracowaliście sobie jakiś system pokonywania zakrętów (w odniesieniu do zmiany biegów).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-08 17:21:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-20 20:50:13
Posty: 121
Lokalizacja: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 08
Według mnie każdy zakręt jest inny i nie ma tu bardzo co opracowywać, trzeba to wyczuć i tyle :P. Chyba że się mylę to proszę o poprawę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-08 17:54:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Podczas pokonywania zakrętu powinno się cały czas minimalnie przyspieszać, żeby utrzymywać przyczepność :) Wystarczy do tego minimalny gazik więc dobranie biegu nawet złego nie jest taką tragedią, bo nasze moto potrafią przyspieszać nawet mając za wysoki bieg :)
Wiele czynników: jaki zakręt, jaka nawierzchnia, jaka pogoda, jaki ruch, jakie samopoczucie itp itd...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-08 19:29:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-02-23 16:15:32
Posty: 90
Lokalizacja: Zamość
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kociomber 600R
Podczas pokonywania zakrętu przy dużych obrotach niebezpieczne jest zredukowanie na niższy bieg i nie dodanie gazu. Automatycznie następuje hamowanie silnikiem czyli zblokowanie koła napędowego i często kończy się to szlifem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-08 19:55:29 
JaGO - Motocyklista Doskonały - na prezent pod choinkę i po przeczytaniu wszystko skumasz :wink:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org