Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Zamknięcie opony i co dalej?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=17&t=20091
Strona 4 z 5

Autor:  J@ck [ 2018-07-24 17:41:32 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Na torze kisielin przycieralem tlumikiem. To była oznaką, że następne tu już gleba

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Ratchet [ 2018-07-24 19:03:58 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

J@ck napisał(a):
Na torze kisielin przycieralem tlumikiem. To była oznaką, że następne tu już gleba

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

W moim FZ6 tarcie tłumikiem miałoby ograniczoną użyteczność diagnostyczną :)

Autor:  misiakw [ 2018-07-25 10:07:33 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Ratchet napisał(a):
W moim FZ6 tarcie tłumikiem miałoby ograniczoną użyteczność diagnostyczną

to znaczyło by że już jakiś czas temu zaliczyłeś porządna glebę...

Autor:  Piwek [ 2018-07-25 10:22:10 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Tak z opinii, którą podzielam, zamykanie gum nie świadczy o umiejętnościach, tylko o ich braku :)

Przewrotnie zadam pytanie:
Czy motocyklista, który ma nisko np gmole, nie może ostro wejść w zakręt, nie rysując/szorując gmoli ??

Autor:  rhazz [ 2018-07-25 11:22:30 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Piwek napisał(a):
Tak z opinii, którą podzielam, zamykanie gum nie świadczy o umiejętnościach, tylko o ich braku :)

Przewrotnie zadam pytanie:
Czy motocyklista, który ma nisko np gmole, nie może ostro wejść w zakręt, nie rysując/szorując gmoli ??

Nieprawda ;)
Lepiej jeżdżącym motocyklistą będzie zawsze ten który bardziej jest się w stanie złożyć w zakręcie bez machania dupą na siedzeniu ;) Jest to nieefektywne i jeździ się wolniej niż na kolanie ale mówienie o braku umiejętności to dużyyy błąd :)
Zamykanie gum świadczy moim zdaniem właśnie o tym, jak dobrze kierownik zna swój sprzęt i zna granicę jego możliwości.
Co do szurania gmolem - na pewno wcześniej dotkniesz setem, stopką, lub rurą dolotową. Kiedyś zdarzyło mi się crashpadem, ale gmolem raczej się nie da :)

Autor:  misiakw [ 2018-07-25 11:27:14 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Piwek napisał(a):
Tak z opinii, którą podzielam, zamykanie gum nie świadczy o umiejętnościach, tylko o ich braku



bo z tym zamykaniem gum jest jak z jojo...

najpierw zamykasz opony. potem poprawiasz pozycje, latasz po winklach szybciej i masz wielkie "chcken strip'y". a potem kupujesz dedykowaną torówkę i znów domykasz opony :)

rhazz napisał(a):
Nieprawda ;)
Lepiej jeżdżącym motocyklistą będzie zawsze ten który bardziej jest się w stanie złożyć w zakręcie bez machania dupą na siedzeniu


zamykanie gum świadczy o tym kto lepszy tylko jeśli zamykasz je z własciwą pozycją. Pamiętaj że powinieneś w zakręcie najpierw pracować ciałem, a dopiero potem kłaść moto. więc stwierdzenie o "machaniu dupą" jest nie do końca poprawne - bo nie bez powodu na motoGP goście w zakrętach praktycznie zsiadają z motocykli. no chyba sądzisz że ten pan na zdjęciu poniżej jeździ wolniej... ale wtedy zaczynę wątpić w wartości edukacyjne twojego kanału
[ img ]

rhazz napisał(a):
Jest to nieefektywne i jeździ się wolniej niż na kolanie ale mówienie o braku umiejętności to dużyyy błąd :)

i tu w końcu coś mądrego... kładzenie moto nie jest sposobem na prędkość!


rhazz napisał(a):
Zamykanie gum świadczy moim zdaniem właśnie o tym, jak dobrze kierownik zna swój sprzęt i zna granicę jego możliwości.


i tu znów sie nie zgodzę. samo zamknięcie opony świadczy o tym że doszedłeś do granicy mozliwości, a nie że ją znasz. dopiero jeśli zobaczysz tego człowieczka jak jeździ możesz powiedzieć że zamyka oponę jak leszcz albo ze zamyka oponę jak pros. bo tak i tak możesz je zamknąć, a mówimy tu wtedy i kompletnie dwój różnych krańcach skali.

Autor:  Ratchet [ 2018-07-25 11:29:52 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Piwek napisał(a):
Tak z opinii, którą podzielam, zamykanie gum nie świadczy o umiejętnościach, tylko o ich braku

Zamykanie gum o niczym nie świadczy, jak byłem pierwszy raz w życiu na torze to już pozamykałem i szorowałem podnóżkami i to na pewno nie z powodu mojego niesamowitego talentu do jazdy motocyklem :lol: .
Po prostu podpiąłem się pod temat, który wydawał mi się bliski tematyce.
Problem taki, że po wykręceniu ograniczników z lewej strony pierwszym punktem styku z asfaltem nie jest uchylny podnóżek, tylko stopka boczna, która jest zamocowana na sztywno, w związku z tym słabo działa jako system wczesnego ostrzegania przed glebą. Tutaj widać ilustrację.


Piwek napisał(a):
Przewrotnie zadam pytanie:
Czy motocyklista, który ma nisko np gmole, nie może ostro wejść w zakręt, nie rysując/szorując gmoli ??

W każdy zakręt można wejść ostro, każdym sprzętem, z każdą prędkością :).

Załączniki:
stopka.jpg [110.46 KiB]
Pobrane 495 razy

Autor:  rhazz [ 2018-07-25 11:37:23 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

misiakw napisał(a):
Pamiętaj że powinieneś w zakręcie najpierw pracować ciałem, a dopiero potem kłaść moto. więc stwierdzenie o "machaniu dupą" jest nie do końca poprawne - bo nie bez powodu na motoGP goście w zakrętach praktycznie zsiadają z motocykli.

No przecież to oczywiste że zawodnicy Motogp jeżdżą z idealną linią, idealną pozycją - z tym że przekładajmy to też na bardziej życiowe sytuacje - nie zawsze się tak da.
Ze swojego doświadczenia powiem że trudniej jest się złożyć na kilofazie na granicę opony, niż na kolano. (i to nie jest wina mojej pozycji) ;)
Ratchet napisał(a):
Zamykanie gum o niczym nie świadczy

I tutaj należy się zgodzić. Jest zbyt wiele czynników, które występują podczas jazdy żeby bezkompromisowo ocenić - dobrze jeździ/źle jeździ. :)
Myślę że najważniejsza jest praca nad pozycją, linią jazdy i prędkością w zakręcie - reszta przychodzi z doświadczeniem.
No chyba że ktoś kupuje litra na początek i ma 3cm chicken stripy a przed winklem hamuje -> dla takiego już nie ma nadziei ;)

Autor:  Assfalt [ 2018-07-25 11:51:24 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

rhazz napisał(a):
chicken stripy

Czytam wasze wypowiedzi uważnie, ale nie mogę zrozumieć co określacie tymi słowami?

Autor:  misiakw [ 2018-07-25 11:58:31 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Assfalt napisał(a):
Czytam wasze wypowiedzi uważnie, ale nie mogę zrozumieć co określacie tymi słowami?

chicken strip to ten kawałek po zewnętrznej stronie opony który nie był używany. jeśli "domykasz" oponę to znacyz że złożyłes się tak glęboko że całą szerokośc opony wykorzystałeś i wtedy nie masz chicken stripów. jeśli jednak aż tak mocno się nie złożyłeś to będziesz na oponie widział że ona nie starła się - i to sa własnie chicken stripy. z angielskiego chicken - potocznie tchórz, strip - pasek

[ img ]



i uświadomiłeś mi że w sumie nie każdy musi wiedzieć o co chodzi z "domknięciem opony bez prawidłowej pracy ciałem" lub "zwieszaniem dupy", więc załączam poniżej obrazek tego jak NIE jeździć poprawnie

tutaj człowiek dopyka oponę, ale jego pozycja daleka jest od poprawnej. i to przykład że mimo domknietej opony gość nie ma za wiele umiejetności
[ img ]

co do "zwieszania dupy" (z ang. ass dragging) nie znalazłem grafiki ktora by to dobrze obrazowała, ale jest to sytuacja odwrotna - w zakręcie dupę wywalasz praktycznie w bok, obok motocykla, ale resztę ciała kurczowo przyklejasz do sprzeta. troszkę jak JP50% bo się jednak boję.

Autor:  Assfalt [ 2018-07-25 12:02:27 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Teraz sprawa jest jasna.
Opona prawdę Ci powie o kierowniku. 8)

Takie KFC na oponie :lol:

Autor:  misiakw [ 2018-07-25 12:08:02 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Assfalt napisał(a):
Opona prawdę Ci powie o kierowniku.

własnie nie - zerknij na mój post powżej po edycji :)

Autor:  rhazz [ 2018-07-25 12:09:39 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

misiakw napisał(a):
troszkę jak JP50% bo się jednak boję.

:lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  Assfalt [ 2018-07-25 12:19:50 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

OK, widzę edycję. Tak to jest zła pozycja do zakrętu bo robi, pewnie ze strachu przeciwwagę.

Takie akcje robi się w stuncie, ale są inne prędkości i na czymś innym w końcu to polega.

Coś w temacie:
[quote]https://youtu.be/J73XRDGPcpE[/quote]

https://youtu.be/J73XRDGPcpE

Autor:  morf&na [ 2018-07-25 13:00:45 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Składanie się (ciałem) na kolano nie jest po to, aby zamknąć oponę (można to zrobić bez kneedown).
Jazda z kolanem na ziemi ma za zadanie umożliwić szybszy przejazd zakrętu - motocykl jest wtedy odrobinę bardziej wyprostowany co zwiększa trakcję i największą możliwą prędkość przejazdu w winklu, a ułożenie ciała bardziej kompensuje siłę odśrodkową.
Inaczej mówiąc, żeby zrównoważyć siłę odśrodkową moto się przechyla, ale za duży przechył powoduje zmniejszenie trakcji i zmniejszenie największej możliwej prędkości. Składanie się na kolano jest najlepszą optymalizacją.
Zamykanie opony przedniej z kolei możliwe jest tylko przy składaniu się z bardzo dużą prędkością.

Ratchet napisał(a):
W każdy zakręt można wejść ostro, każdym sprzętem, z każdą prędkością .

Myślę, że jesteś gość. Zrób to jakimś klasykiem. Dlatego właśnie przy wąskich oponach najlepiej jest szorować kolanem.
Niektóre motocykle po prostu nie położysz tak głęboko jak inne. (Film powyżej też o tym mówi)

rhazz napisał(a):
I tutaj należy się zgodzić. Jest zbyt wiele czynników, które występują podczas jazdy żeby bezkompromisowo ocenić - dobrze jeździ/źle jeździ

święta prawda.

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/