Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-10-25 18:13:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ze względu na fakt, że koniec sezonu zbliża się wielkimi krokami wczoraj trochę poszalałem i postanowiłem pojeździć trochę szybciej. Zdziwiło mnie zachowanie motocykla. Do pewnej prędkości, bardzo wysokiej nic się nie dzieje, brak drgań, wężykowania itp. Przy określonej prędkości i to w sumie zawsze od tej samej (+/-) 5km/h zaczyna wpadać w drgania ale tylko przy jeździe bez żadnego złożenia. Jeśli motocykl jest chociaż minimalnie pochylony to żadne drgania nie pojawiają się. Zastanawiam się co jest powodem takiego zachowania. Jakaś wada opony? Luz w zawieszeniu? Macie jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-25 18:13:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-10-25 18:16:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Jeżeli dobrze pamietam , jakiś czas temu uszkodziłeś felgę ? Może osnowa w oponie została uszkodzona ? I teraz przy większych predkosciach to się pogłębiło ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-25 18:24:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
felgę dałem do wyprostowania a opnę na wszelki wypadek kupiłem nową, bałem się że może być uszkodzona i to w taki sposób że nie widać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 00:32:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Miałem kiedyś do czynienia z takim "telepaniem" przodu przy prędkościach autostradowych. Okazało się, że do przedniego łożyska dostała się woda i pojawiła się rdza, pisałem o tym tutaj http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=42&t=22378&start=15. Ale jeżeli wyważałeś koła przy zmianie opon to powinno być OK. Drugie podejrzenie to może być kufer centralny - napór powietrza na tył może powodować odciążenie przedniego koła. Jest różnica jeżeli bardziej położysz się na zbiorniku i dociążysz przód?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 01:15:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Łożyska oglądałem, są raczej OK. Jeśli chodzi o kufer centralny, to jeździłem bez niego. Zastanawiam się czy nie ma jakiegoś delikatnego luzu na sworzniach, tylko nie rozumiem dlaczego akurat przy bardzo dużej prędkości bo luz raczej może dawać o sobie znać przy mniejszych obciążeniach. Nie wiem czy to nie kwestia opony.


Ostatnio edytowano 2020-10-26 09:46:58 przez misiakw, łącznie edytowano 1 raz
widzę ze przyłożyłeś się do sprawdzania łożysk, nawet robiłeś to kilkakrotnie :P uzunałem zdublowane posty :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 01:33:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Marcin, przed naprawa kola tez to miales? Sprawdz na wiekszym cisnieniu powietrza w roznych kombinacjach przod-tył i jesli to nie za duże zamieszanie - załóż na próbę fabryczną szybę, może akcesoryjną szybą zakłóciłeś aerodynamikę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 01:39:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
może akcesoryjną szybą zakłóciłeś aerodynamikę

też jest taka opcja, chociaż wczoraj próbowałem z szybą na rożnych wysokościach
powiem szczerze że tak szybko do tej pory nie jeździłem, generalnie do 240 jest wszystko OK
później coś się dzieje, do tego stopnia że chciało by się jeszcze szybciej ale zdrowy rozsądek mówi: zwolnij


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 09:50:33 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
240 km/h :shock: A jeździłeś już wcześniej z taką prędkością i było OK?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 10:40:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przy tych prędkościach nawet mały szczegół w aerodynamice bedzie miał znaczenie, ta akcesoryjna może zmieniać bardzo dużo. Druga sprawa to siła odśrodkowa działająca na oponę przy tych prędkościach, bardzo możliwe że turystyczna opona jaką jest pr4 nie ma takiej stabilności jak sportowe, może gumy bieżnika na srodku jest na tyle grubo, że bardziej na nia działa siła odśrodkowa i zaczyna się deformować i robić szpiczasta, motocykl sam w sobie jest ciężki więc ta zdeformowana po obwodzie opona w miejscu kontaktu spłaszcza się, całość mocniej pracuje niż przy wolniejszej jezdzie i moze to powoduje jakieś fałdowanie, wibracje w miejscu pracy gumy... Może opona zaczyna podskakiwać i wpada w rezonans z zawieszeniem... Sprawdziłbym na samej oponie jakie są dopuszczalne ciśnienia i nieco podpompował żeby ciśnienie rozpychało boki utrudniając zmianę kształtu od siły odśrodkowej i mniejsze spłaszczanie w miejscu styku z asfaltem. Z drugiej strony może to zwiększyć ogólne obciążenie opony, trudno bez wsparcia jakiegos inzyniera z fabryki opon albo innego eksperta ocenić czy przy tych predkosciach opona osiąga już krytyczne obciążenie i jak na to wpłyną zmiany ciśnienia. Wiesz, żeby jej nie rozszarpało przy tej predkości...

Jak opona się rozciąga od siły odśrodkowej zerknij tu, od 6:20. To jest ekstremalny przypadek z ekstremalnymi prędkościami, ale daje wyobrażenie zjawiska...
https://youtu.be/E8RpedLHvc4

[ img ]


Wchodzisz w strefę predkosci gdzie drobne szczególiki zaczynają mieć duże znaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 12:11:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Zwykle oczywiście nie jeżdżę z takimi prędkościami, tzn. robię to jak nie ma nikogo w pobliżu. Mam znacznie większe zaufanie do sprzętu i siebie niż współuczestników dróg.

sfazowany napisał(a):
Może opona zaczyna podskakiwać i wpada w rezonans z zawieszeniem

tak może być, sprawdzę w pierwszej kolejności czy na pewno nie ma luzu na sworzniach
wydawałoby się, że przód powinien mieć duży docisk przy wyższych prędkościach, a robi się niestety lekki
opony w k1600 są dość mocno obciążone ze względu na sporą masę motocykla, muszę sprawdzić jakie maksymalne obciążenie mają MR4GT i MR5GT


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 12:47:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
marcingda napisał(a):
generalnie do 240 jest wszystko OK


Szukasz dziury w całym - albo nie zdajesz sobie sprawy z tego że prostowana felga nie będzie jak nowa
Przyczyn może być wiele, a do większych prędkości kup sporta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 13:39:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Na pewno, ale chciałbym żeby było wszystko OK
może faktycznie oprócz aspektów technicznych już sama pozycja za sterami (aerodynamika) przy aż tak wysokich prędkościach może powodować problemy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 13:44:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
marcingda napisał(a):
może powodować problemy


Przy tych prędkościach areodynamika jest na 1 miejscu wszystkich problemów :)

Pamietam jak moja cbr600 która miała tylko 105km z łatwością łapała 230km/h, a potem się dziwiłem jak trudno na FZ1 rozpędzić się do tej prędkości.
Teraz się nie dziwię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-26 18:05:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
No kocie lecac 180 km/h wystarczy sie polozyc za owiewka nie zmieniajac pozycji manetki a predkosc wzrosnie do 220 km/h. Taki wplyw ma aero przy duzych predkosciach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-01 22:50:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Wczoraj znowu trochę pojeździłem po moim odcinku testowym, udało mi się uzyskać całkiem słuszną prędkość :D, chyba już wiem skąd biorą się drgania. Podczas normalnej jazdy, z optymalnym ustawieniem szyby struga powietrza uderza w wystające przedramię i łokieć, gdy się trochę "zwężę" to drgania wyraźnie się zmniejszają lub ustępują. Już w następnym sezonie sprawdzę do ilu k1600 da się rozpędzić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org