Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-10-20 10:52:12 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Bo wychodzi na papierze że jest ekologiczny.

Nie ruszamy jednak dalej tematu ekologii bo zacznie się dym na forum :)

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-20 10:52:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2021-10-20 10:59:11 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Pikulahay słusznie prawisz . Lepiej nie otwierać tej puszki :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-20 11:52:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
pytanie czy jeśli chcemy być "eco" [...] czy nie wystarczy nam hulajnoga albo elektryczna vespa.

tak nieśmiało zasugeruję że rower do miast (szczególnie płaskich choć w trójmieście też robi robotę) taki klasyczny, bez silnika też robi robotę. i jest tańszy, i eko...
marcingda napisał(a):
Ślad węglowy ok ale nie tylko dla eksploatacji

w przypadki polski gdzie większość energii elektrycznej jest brana z węgla, to ten ślad jest spory i wyraźny i z eko nie ma nic wspólnego. Dla tego zazwyczaj w przypadkach wyliczeń wylicza się to na przykładzie francji gdzie większość prądu jest z atomu, sporo z energii odnawialnej, więc jest czysto. U nas jakby starali się poprawić ten udział to górnicy wyleżli by na ulice i zaczęli jarać opony bo kopalnie by im zamykano.

Pikulahay napisał(a):
ie ruszamy jednak dalej tematu ekologii bo zacznie się dym na forum

"dym" - i saw what you did there! a na serio - ja tam otwarcie mówię że elektryfikacja to spoko kierunek rozwoju, tak samo jak automatyczne skrzynie biegów. Ale nie chcę brac udziały ani w jednym ani w drugim bo lubię warkot silnika i machanie gałeczką!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-21 09:13:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Świat musi się zmienić i czy nam się to podoba czy nie to ewolucja postępuje. Jeśli mamy czysty prąd to samochody elektryczne w klasycznym tego słowa rozumieniu, do pewnych zastosowań można użytkować jak najbardziej. Zastanawiam się tylko dlaczego buduje się absurdalnie duże samochody z osiągami które nikomu do niczego nie są potrzebne. Samochód do miejskiej jazdy powinien być mały, lekki, mieć niskie zużycie energii. Za chwilę będzie afera, spowodowana zanieczyszczeniem spowodowanym przez pył z opon którego dziesiątki ton trafiają do środowiska. Dzisiaj compact ma takie koła jak całkiem niedawno ferrari, pytanie tylko po co.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-21 11:03:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
Dzisiaj compact ma takie koła jak całkiem niedawno ferrari, pytanie tylko po co.

bo tu nie chodzi o mniejsze skodzenie planety, tylko o to że "eko" to antualnie świetne słowko marketingowe i wepchniesz ludziom cokolwiek dzięki temu. bo ludzie chciali by być eko, ale tylko jeśli to nie zmniejsza ich wygody. chcą miec szybkei duże fury, sporo miejsca. no i być eko bo to modne. a ci co naprawdę chcą być eko... nie jeżdżą furami jak nie muszą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-21 11:18:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Misiakw, dokładnie tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-08 10:31:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-03-08 10:22:23
Posty: 0
Motocykl hybrydowy to innowacyjne rozwiązanie, które łączy w sobie zalety napędu spalinowego i elektrycznego. Dzięki temu, motocykl hybrydowy może być bardziej ekonomiczny i ekologiczny niż tradycyjny motocykl z silnikiem spalinowym. Obecnie dostępne modele oferują również zaawansowane funkcje i technologie, takie jak systemy bezpieczeństwa i łączności, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla miłośników nowoczesnych rozwiązań technologicznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-08 13:37:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
RafałF1998 - brzmi jak wstęp do artykułu lub przygotowanie pod póxniejsża edycję posta zeby reklame tu wbić i pozycjonowac stronę... - trąca mocno botem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-08 20:29:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Więc nie tylko ja miałem takie wrażenie? :)

Temat ciekawy, nie slyszałem o żadnym publicznie dostępnym projekcie takiego rozwiązania, wunderlich kilka lat temu zrobił adaptację dużego GS z silnikiem elektrycznym w przednim kole jako wspomaganie. BMW też kiedyś zrobiło ogłoszenie parafialne na prima aprilis o r1300gs xdrive hybrid z takim samym pomysłem jak projekt wunderlicha. Napęd w przednim kole musi być ultra wyrafinowany i doskonały co do niutona mocy aby w zakręcie nie doprowadził do katastrofy niespodziwaną zmianą zachowania motocykla. Masa nieresorowana przedniego koła i duże akumulatory to kolejne problemy. Dojdzie skrzynia automatyczna lub CVT umozliwiająca pracę silnika elektrycznego z zatrzymanym spalinowym.... Nie prędko to widzę na ulicach. A jeśli coś już się pokaże, to być może motocykl wielkości hayabusy albo goldwinga z silnikiem spalinowym max 100km i pakietem baterii ważącym kilkadziesiąt kg, masa moto 300+. I cena rodem z horroru ;)

Myślę, że najprędzej coś, co ma szansę na implementację, to patent w stylu miękkiej hybrydy, czyli przerośnięty alternator z funkcją dopompowania mocy przy wysiłku i odzyskiwania jej przy hamowaniu do relatywnie małej baterii. Te układy raczej nie pracują samodzielnie bez silnika spalinowego. Nie wymagają za to zupełnego przekonstruowania dotychczasowej formy motocykla (rama, silnik, skrzynia) i być może mogłyby pojawić się w parze ze stosowanymi dotychczas silnikami i ramami z małymi adaptacjami. Takie coś miałoby szansę poprawić wydajnosć paliwową w motocyklach miejskich typu mt-03, cb500, mt-07 i zabudowanych skuterach które mają sporo miejsca na dodatkowe graty.

O innych markach nie słyszałem żeby coś choćby przybąkiwały publicznie. Kawasaki odgraża się, że mają plany na motocykl HEV i kilka innych zelektryfikowanych koncepcji, ale poczekamy zobaczymy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-09 10:16:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
A jeśli coś już się pokaże, to być może motocykl wielkości hayabusy albo goldwinga z silnikiem spalinowym max 100km i pakietem baterii ważącym kilkadziesiąt kg, masa moto 300+. I cena rodem z horroru

jeśli miał bym widzieć hybrydę to właśnie w autostradowych lokomotywkach oraz miejskich skuterkach - i wbrew wszystkiemu nie z wielkim pakietem akumulatorów. W przypadku miejskich pocinajek chodziło by o to zeby podczas stania na światłach podładować aku na tyle żeby wycisnąc z niego start z pod swiateł bez zwiększania obrotów silnika. W przypadku pocinaków autostradowych podobnie - chodziło by o spory moment obrotowy z dołu który pozwalałby dynamicznie ruszyć całą tę masę i przeciągnąć ją przez winkle podczas przyzpieszania bez potrzeby zwiększania obrotów silnika generującego prąd na te chwile.

sfazowany napisał(a):
zabudowanych skuterach które mają sporo miejsca na dodatkowe graty.

niekoniecznie to się musi sprawdzić. Szukając skutera dla siebie celowo na miasto szukałem czegośś co nie ma "Płaskiej" platformy na nogi tylko ten niewielki próg miedzy nogami. u mnie tam się mieści zbiornik. Jak nie masz zbiornika tam, to masz zbiornik pod siedzeniem, przez co masz mniej miejscaw bagażniku pod siedzeniem. W skuterku którym latałem po Albanii nie było w ogóle miejsca bo wszystko zajmował zbiornik. i to moim zdaniem psuło cała ideę skutera. jakby mi ktoś zajął miejsce w którym wożę toboły, to bym w ogóle nie skłaniał się w tę stronę, bo fakt wrzucenia wszystkiego do bagażnika zamiast wożenia w plecaku był jednym z głownych powodów kupna małego skuta (drugim było mniejsze spalanie, a trzecim niska masa do manewrowania - i to cały mój pakiet decyzyjny)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-09 16:04:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Macie tutaj coś w temacie
[ img ]
[ img ]


Ostatnio edytowano 2023-03-09 18:26:53 przez avalar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-09 16:22:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Mamy obracać monitorem,żeby to przeczytać? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-09 18:25:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Ściągnij plik i obróć :p

Poprawiłem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-10 10:56:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
W sumie autor dokłądnie opisał moje uczucia - silniki spalinowe kiedyś się skończą - bo zostaną zastapiaone czymś lepszym. i wbrew temu co troszkę wczesniej pisałem - ja widzę sens w motocyklowych hybrydach. tylko na razie są jak fury elektryczne - fajny gadżet dla bogatych lub narzędzie do określonego użycia. ale to własnie ten element który napedza rozwój technologii. Ja nie chce teraz takiego motocykla, bo nie zamierzam borykać się z problemami wieku dziecięcego technologii, ale jak zostanie rozwinięta nie widzę przeciwwskazań jeśli realnie okaże się użyteczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-03-10 11:01:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mogą testować na mnie, ale na zasadzie pracownika doświadczalnego :) Ja rownież bym nie kupił takiego wynalazku żeby odkrywać ryzykowne patenty na własnym portfelu. W sumie to ciekaw jestem czy bym się sprawdził jako zawodowy kierowca testowy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org