Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-06-14 13:59:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
yo, a nie pomyliło ci się nazewnictwo? zaciski mocowane na sztywno (stałe) z zaciskami pływającymi. Faktycznie metoda omówiona na filamch dotyczy zacisków stałych, gdzie jedyne ruchome elementy to tłoki z klockami. W zaciskach pływających ruchomy jest cały zacisk plus tłoki pozatym luzy między elementami są tak duże że ta kalibracja nie ma sensu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Klocki hamulcowe
PostNapisane: 2022-06-14 13:59:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-06-14 14:28:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Secundo amigo, w S2 są zaciski 4-tłoczkowe, czy tam też jest zacisk pływający? Wydaje mi się, że jest stały, ale nie jestem pewien. Jeśli obie strony układają się do tarczy dzięki tłoczkom to zacisk nie musi już pływać... Jestem przekonany, że są modele posiadające zaciski stałe przykręcane "od boku", po staremu. Wszak mocowanie radialne to stosunkowo nowa moda...

https://youtu.be/fWb0B6NYnK0

Aż sprawdzę czy mój jest pływający, jest mocowany diagonalnie czyli klasycznie od boku a zacisk jest 4-tłoczkowy.

[ img ]


Ostatnio edytowano 2022-06-14 14:51:40 przez sfazowany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-14 14:44:42 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
no jasne, są różne sposoby przykręcania zacisków stałych, w Fz6 s2 masz zacisk stały 4 tłoki ale zawiecha jest standardowa więc zacisk przykręcony do kielicha lagi.
W R1 masz USD więc mocowanie musi być mocowane jarzmem do osi, ale to nie musi być promieniowo, zdaje się dopiero rn19 ma. Natomiast Fz1 ma USD, zacisk stały jednak nie jest mocowany promieniowo.

Ja rozumiem promieniowo wtedy gdy z każdego końca bloku zacisku masz symetrycznie jarzmo do osi koła. A nie tak że jedna strona ma gruby podciąg a druga wisi w powietrzu

Nie promieniowo
[ img ]

promieniowo
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-14 14:55:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Promieniowo lub nie to kwestia kierunku samych śrub mocujących zacisk do uchwytu, promieniowo to śruba pod kątem prostym do osi koła, diagonalnie to śruba równolegle do osi koła. USD tu nic nie zmienia, to tylko kwestia czy uchwyt jest na boku lagi czy na tym kikucie :) coś czuję, że i tak mówimy o tym samym ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-14 15:15:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Może być tak jak piszesz, ja sobie to po swojemu w głowie wytłumaczyłem obserwując maszyny, jednak definicja może być bliższa Twojej tj. kierunek śruby, co jest całkiem logiczne.
Zdaję się że jedno i drugie ma na celu równomierne rozłożenie siły na zacisku i jak najmniejsze jego ugięcie.
Tak czy siak temat dotyczy procesu kalibracji zacisku, co do pływającego to tu trochę przerost formy bo toto i tak lata swobodnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-14 22:23:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Film dotyczy monobloków z resztą Pan o tym mówi. Czyli zacisku o konstrukcji jednolite bryły montowany do lagi w sposób radialny. Procedura kalibracji na zacisku pływającym na jarzmie nie ma sensu. Klocek i tak ustawi się sam do tarczy bezpośrednio w zacisku. Piszczenie z reguły pojawia się po przegrzaniu raczej klocka. Ja tak mam jak pojadę sobie na tor. Ostatnio od Rhazza montowałem nowe klocki P i T. Parę kółek i notoryczne hamowanie tyłem spowodowało że i zaczęło na tyle piszczeć :)


Ostatnio edytowano 2022-06-15 07:10:24 przez Cimaj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-15 00:41:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
A więc nowa teoria, może klocki "turystyczne" w cięższym używaniu szklą się na powierzchni i zaczynają piszczeć? :) To by pasowało, bo moje czasem teraz zapiszczą po Bieszczadzkiej wściekliźnie ;) ale tylko czasem, jak dohamowuję do zatrzymania z lekką siłą, przy mocniejszym hamowaniu jest bez melodii. Inna sprawa to że moje klocki szurają i już kilka osób które jechały moim giełesem mówiły że słyszały pracę przedniego hamulca. Mi to nie przeszkadza, wręcz przeciwnie, przywykłem i to jest dodatkowa informacja czy progresywnie traktuję klamkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-15 07:11:58 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
sfazowany napisał(a):
cięższym używaniu szklą się

Ja bym na to obstawiał. A żeby sprawdzić trzeba by było kupić nowe i wstawić na tył. Może sprawdzę :) Klocki na tył to nie majątek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-15 07:17:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
A więc nowa teoria, może klocki "turystyczne" w cięższym używaniu szklą się na powierzchni i zaczynają piszczeć?

to jest wysoce prawdopodobne, klocki były mocno obciążone
zamówię nowe i założę je wg wskazówek filmów które wrzucił Blue7, stare trochę przeszlifuję papierem i kiedyś je założę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-15 10:07:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To może nowe klocki jakieś inne, np ebc hh? W fazerze miałem kilka kompletów na tyle, nie zjadały tarczy i nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek piszczały.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-15 10:16:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Mi EBC piszczały w dodatku strasznie pylą. Od lat latam na SBS i nie narzekam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-15 14:51:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
SBS przyznam się że nie znam, ebc hh mam teraz na tyle z tarczą NG i działa to bardzo ładnie już ponad 14kkm, klocków jest jeszcze sporo i po tarczy nie widzę nadmiernego zużycia. Tył jest używany cały czas, w bruni klamka przednia aktywuje hamulce w obu kołach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org