Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-09-06 23:23:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Jako szczęśliwy posiadacz puszki od czasu do czasu muszę się o nią zatroszczyć. Czasem zmusza mnie ona nawet do klęczenia, więc ukleklem, a to co zobaczyły moje oczy sprawiło, że zszedł mi sen z powiek. Progi jak się okazało, zostały przed sprzedażą "pod szlifowane". To "pod szlifowanie" wytrzymało 3 lata. Po opukaniu młotkiem progu i odnalezieniu kilku dziur, postanowiłem się za to zabrać. Spawanie zostało mi odradzone, jako, iż szkoda tyle kasy marnować, na samochód którym chce pojeździć jeszcze z 3 lata. Poza tym, lepiej wydać kasę na zakup migomata i za te 2-3 lata samemu się pouczyć coś robić.

W ruch poszła druciana szczotka na wiertarce. Następnie większa dziura( była tylko jedna) została zasłonięta fragmentem z blachy. Jak zostało mi doradzone, jeżeli przez próg nie prowadza kanały odpływowe można śmiało pchać piankę montażowa. Tak też uczyniłem. Oczywiście nie cale progi, tylko miejsca gdzie znajdowały się większe wżery. Po wyschnięciu zaaplikowałem szpachle, jako tako ja wyszlifowałem (jak to mówi moja babcia, strzelał z tego nie będe) na to poszła warstwa maty szklanej 300g/m2 zaprawiana żywica. Do wykończenia użyłem konserwacji do podwozi ( w sprayu) oraz preparatu bitumix (lepik na zimno). Mam nadzieje, że wytrzyma to przynajmniej z rok, a mam cichą nadzieje, że uda się dojeździe do końca studiów ;) Efekt nie jest powalający, bo nie miałem czasu na szpachlowanie samej maty, ale co się bede przejmował. To ma jeździć! ;)

Tutaj zdjęcia z prac (nie od początku bo za brudne rece miałem ;P) oraz sama almera ;)
http://img12.imageshack.us/slideshow/we ... 162750.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-06 23:23:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-09-07 10:09:13 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
jak pianka nie złapie wilgoci to będzie git;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-07 11:33:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-11-11 16:59:41
Posty: 142
Lokalizacja: Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 784014516
Obecne moto: FZ1
hahah taką samą almerke miałem tylko że, miała przyciemnione szyby i z tyłu lanserski wielki napis na szybie NISSAN hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-08 10:03:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
tragedia, dobra zima i wstanie wszystko. Progi trzeba bylo wyciac, wspawac reparaturki, wytrawic spawy, podklad epoksydowy z zawartoscia cyjnku np cos z serii App, pozniej na to kolor auta i zadnego baranka !( chlonie wode) do srodka nawet badziewny fluidol czy boll i bys mial spokoj na lata. a majatku to nie kosztuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-08 11:19:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-17 15:22:39
Posty: 32
Lokalizacja: Wodzisław Ślaski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Wojtas ma rację , ja przeszedłem to wiosną w dresowozie BMW E30. U mnie jednak założenia były inne bo auto przygotowywane do amatorskiego rajdowania , więc musiało być porządnie.
Niemniej jednak nawet w opcji low budget , pianka w karoserię to kiepski pomysł.

PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 19:44:21 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Naprawdę nie boisz się jeździć czymś takim? Progi to najważniejszy element konstrukcji samonośnej, podobno.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 03:49:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Co do opinii, które tutaj padły to wnioski są następujące:

1. Nie nie boje się tym jeździć. Progi zostały wzmocnione nie zastąpione żywica. Z maty szklanej wykonuje się łodzie (nawet motorowe) i ludzie tym pływają to czemu miałbym się bać. Pociskam ta moją rakietą jak szalony.
2. Progi przeszły inspekcje i co prawda lepiej za nie samochodu nie podnosić bo trzeszczy - ale się da! Gość w serwisie nie widział, żeby nie podnosić i podniósł. Nic się nie stało.
3. Przejechałem przez tę zimę jakieś 8-10 kkm po chyba najbardziej zasolonej drodze jaka jest moja droga do domu i krajowa 7 oraz drogi krakowskie, samochód stoi all the time na polu (czy tam na dworze) i największe oznaki korozji pojawiły się o dziwo w miejscach ominiętych prze zemnie i szwagra podczas konserwacji. W tym roku alma idzie znów do czyszczenia i odnowienia spodu.
4. W planach jest zakup migomata więc progi pójdą do wymiany - póki co świetnie się trzymają pomimo wróżb, że rozlecą się szybciej niż nowo zakupione dreamlinery ;P

Reasumujac - alma to nie jajko, ani nie antyk zeby się z nią cackać, to jest dupowóz i ma jeździć. Dlatego silnik dostał nową kopułkę, nowy palec, świece i przewody, dolot został przeczyszczony, do baku zalane paliwo pod sam korek ( a ma zainstalowany podtlenek LPG, ale pompa na sucho chodzić nie może ;) ) za 1,5 kkm nowy olej i filtry i mam nadzieje przejeździć nią kolejne 10 kkm bezawaryjnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 03:59:23 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
tomk napisał(a):
Naprawdę nie boisz się jeździć czymś takim? Progi to najważniejszy element konstrukcji samonośnej, podobno.

chyba pomyliłeś z podłużnicami... a czego tu się bać...tragedii nie było jeśli chodzi o rdze lepsze cukierki widziałem, np wspawana zamiast progu rynna a w środku drewniany dylak co by można było podnieść :lol: albo podłoga z papy układana i klejona na gorąco :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 08:49:37 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-29 13:42:13
Posty: 256
Lokalizacja: Bestwina (koło Bielska Białej)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 504219468
Obecne moto: Suzuki V-strom 1000
Baa... Ja widziałem nawet malucha który miał progi zalane betonem:-D (mój wujek tym jeździł)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 13:15:54 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
DRAGON_16 napisał(a):
chyba pomyliłeś z podłużnicami

tomk napisał(a):
konstrukcji samonośnej

Chyba pomyliłeś z ramą, aczkolwiek w przybliżeniu próg to podłużnica.

wojtowca napisał(a):
Ja widziałem nawet malucha który miał progi zalane betonem:-D (mój wujek tym jeździł)

A ja motocykle, które mają proste lagi a przednie koło prawie chłodnicy dotyka :)

pawlikgawlik napisał(a):
Progi zostały wzmocnione nie zastąpione żywica.

Pytanie czy są na tyle mocne, tym bardziej, że samochody sprzed iluśtam lat nie są tak bezpieczne jak współczesne.

pawlikgawlik napisał(a):
lepiej za nie samochodu nie podnosić bo trzeszczy - ale się da!

Prostować ramę motocyklową u kowala też się da.

pawlikgawlik napisał(a):
pojawiły się o dziwo w miejscach ominiętych prze zemnie

Jak nawaliłeś maty szklanej to nie dziwota, że nie rdzewieje, bo co ma rdzewieć?

Każdy robi co chce i jeździ czym chce, ale nie wiem po co się chwalić łataniem progów? Wiadomo, że są różne metody, tylko chyba lepiej dać to komuś do roboty, żeby to zrobił dobrze, nieprawdaż?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 14:34:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
tomk czego ty się czepiasz
almera samochód za 5k ? nie chce mi się sprawdzać ale pewnie tyle kosztuje
oddać to do jakiegoś warsztatu żeby porządnie zrobili to pewnie coś ponad 2k
nie ma sensu czegoś takiego robić
chwali się bo zrobił to sam
i całkiem nieźle mu to wyszło


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org