Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-10-07 11:34:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Mam zamiar rozszerzyć swoją działalność, mam lakiernika któremu zawsze zlecam roboty ale myślę o własnoręcznej robocie. Prośba do ludzi mających o tym pojęcie o swoje wypowiedzi.

Wymyśliłem kabinę aby zrobić samemu, koszt nowej to około 40000 zł a przy takiej ilości zamówień zupełnie mnie się nie opłaca.

Kabina by miała wymiary 3m dl, 2.5 szer, 2 wys. Stelaż byłby wyspawany z kątowników, stelaż prostokątny, ściany boczne wzmocnione tak samo jak i sufit by można było zawieszać elementy. Na górze byłbym zaciąg powietrza z filtrem przeciw-pyłowym, na dole po przeciwnej stronie byłby wyciąg powietrza który byłby podłączany do silnik elektrycznego 2000Watt a całość by pyłów by szła poza warsztat. Temperataurę w warsztacie mam stałą regulowaną zakresowa od 16-26 stopni. Komora by była na kółkach, jeśli poprostu nie była by używana wystawiam ją na zewnątrz i sobie stoi pod wiatą nie zawadzając . Macie jeszcze jakieś mądre rady??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-10-07 11:34:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-07 17:23:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-02 21:22:53
Posty: 188
Lokalizacja: Łochów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
trochę sie bawiłem w lakierowanie ale stwierdzam po pierwsze że strasznie mnie to wkurza po drugie żeby dobrze polakierować trzeba być naprawdę dokładnym i znać się na lakierach, ja nie mam do tego cierpliwości, potrzebny dobry sprzęt dobra sprężarka najlepiej z dużym, zbiornikiem, no i przynajmniej dwa dobrej klasy pistolety lakiernicze. co do lakierowania zależy jakie elementy będziesz lakierował z małymi jeszcze jakoś idzie ale duże to już trochę trudniej, A co do kabiny to najlepiej przystosować jakieś pomieszczenie a najlepiej dwa jedno do przygotowywania materiału, i komora lakiernicza, ta twoja trochę będzie za mała, przy malowaniu będzie siwo mimo wyciągu tak mi się wydaje. a tak z drugiej strony to cholernie niezdrowe zajęcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-07 18:11:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
kompresor wystarczy spokojnie do malowania elementów motocyklowych, wydajność rzeczywista około 200 l/h , butla 100tka.

pistolet to jest ciekawa kwestia bo jest kilka typów HVLP,HP,LVLP i choler wie tak dokładnie na który się zdecydować. Wiadomo na początku nie będę wydawał 2.500 zł na SATE. Czytam od jakiegoś czasu wszystkie tematy dotyczące malowania i każdy ma inne zdanie. Niektórzy potrafią pomalować na butli 25tce nawet całe auto i dają radę.

A co do ochrony to wiadomo kombinezon, maska gazowa z dwoma filtrami, gogle , latexy. Przygotowywanie powierzchni, kładzenie podkładów, już mam opanowane, choć nie jest to tak banalne jak się każdym wydaję, czyli wezmę pistolet i pomaluje.

Rabbit jesli jeden wyciąg nie da rady to będzie zamontowany drugi albo mocniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-07 21:02:32 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2008-10-09 22:08:47
Posty: 349
Lokalizacja: wawa... 3 min bike'm
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr
pojemnosc zbiornika to czas co jaki zalacza sie silnik i dobija tlenu.
ad wielkosci do moim zdaniem za male chyba ze tylko na moto sie nastawiasz. nawiew musisz rozprowadzic tak zeby "nie wialo" i po przeciwnej stronie niz wywiew i nie tylko na dole ale i na gorze zeby sciagal opary....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 09:48:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
sprawa prosta jak bułka z masłem....

ale, wyciąg w amatorskich kabinach nigdy nie może być napędzany, napędzamy tylko nawiew, inaczej wszystkimi szczelinami będzie zaciągać lewe powietrze czyli będzie brut syf i malaria. to dwa 2kw niech pcha powietrze na filtry (wstępny i właściwy) i nad element.

nawiew zawsze z góry, wyciąg zawsze na dole. Inaczej odkurz będzie krążył po kabinie i wokół elementu, tak jak i pyłki z twojego kombinezonu i podłogi. Czyli będzie brut syf i malaria.

na wywiewie też polecam jakiś filtr, ostatnio lakierowałem dużą maskę klarem pistoletem HP, odkurz w wielkiej ilości który wydostał się na zewnątrz osadził się na samochodzie który stał przed garażem i wtopił w lakier szyby itp. kiepska sprawa. a filtry nie są drogie, ja kupowałem tu :
http://gambrinus.poznan.pl/index.php?cPath=95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 10:49:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Luterq ja się zdecydowałem na pistolet SICO RP na początek.

W sumie masz racje bo i tak kabina nigdy nie będzie super szczelna. A cenowo na początku mówię 100zł za skrawek?? o dopiero doczytałem że wymiar 20mx2m

W sumie sufit można zrobić jako nakładka filtra wstępnego i głównego , a wylot zasłonić tylko wstępnym by nie ograniczyć go zupełnie.

Udało mi się zakupić okazyjnie maskę firmy 3m plus 10 filtrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 11:36:04 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
filtry docinają poza podłogowym, ale zamiast podłogowego można użyć wstępnego.
a pistolety lepiej mieć dwa, HVLP z wymiennymi dyszami 1,3 do bazy i 2,0 do podkładu i szpachli, dużo oszczędniej z materiałem i mało kurzy. Oraz ten co masz do klaru dysza max 1,4.

u siebie drogą prób i błędów zmontowałem taki układ:
kompresor ze zbiornikiem 25l- zbiornik balastowy 100l ze starej butli LPG - dobry filtr odwadniacz z reduktorem na ścianę -wąż 10mm i reduktor z odwadniaczem pod pistoletem.

wąż lepiej jak jest normalny, sprężynki ciężko wyczyścić przed lakierowaniem i się pałętają podczas lakierowania.

maska 3M jest super wygodna, tylko nie nachylaj się nad elementem przed, w trakcie i po lakierowaniu bo z wylotu powietrza który jest centalnie wypadają kropelki wody które załatwiły mi już kilka elementów w trakcie lakierowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-08 12:03:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Wiesz najlepiej by było mięć LVLP ale RP akurat jest dostosowany w pełni do mojego kompresora.

U mnie mam baniak 100litrów, 2 gary w Vce, manometry na wyjściu, dodatkowo manometr na każde wyjście, reduktor, dwa filtry wyłapujące olej i wodę, wąż polecił mi mój lakiernik 12mm ale jak najkrótszy, przed pistoletem dodatkowy reduktor żeby widzieć jakie mam ciśnienie pracy.

Luterq na początku mi dysza 1.4 wystarczy, znam ludzi co malują tym wszystko i dają radę, jak coś z tego zacznie wychodzić to dokupię pistolet typowy do podkładów i szpachli natryskowej coś z rzędu 1.8-2.0.

Przeglądałem kombinezony i w porównaniu na moto są super tanie :P już od 30zł można kupić wielorazowego użytku:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org