Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3619 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 242  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-05-20 07:22:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2539
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
[ img ]
[ img ]
Jak dla mnie przypadek rhazza jest dużo poważniejszy.

Baby GS to ciekawy wynalazek, jak dla mnie całkiem spoko np na sprzęt z wypożyczalni na wakacjach, chociaż nie wiem czy da radę tym jechać w 2 osoby.

Test mojego ulubieńca, Isaaca Feliu ;)
https://youtu.be/x80NMfIwpUo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 07:22:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-05-20 07:48:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4029
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Iroszek napisał(a):
Moze ten z ktm-a myslał podobnie.


chłop nie do końca zrozumiał pojęcie jarania lacza
[ img ]


rhazz, weź w castoramie aluminiową taśmę do kominków, oklej pod wydechem i zrób trasę tak z 200-300 km sobie, po drodze sprawdzaj ciepło taśmy. Taśma alluminiowa rozprowadzi ciepło po większej powierzchni, przez co będziesz miał mniejsze ryzyko że przepalisz kufer, ale będziesz mógł pomacać jak całość się nagrzała.

Generalnie zastanawiałbym się czy nie skoczyć do tłumikarza, nie przyciąć rury nieco bliżej (zielona krecha) żeby tłumik poszedł bardziej poziomo, to powinno wystaczyć. To nie dwusuw żeby AŻ tak ważny był każdy cm.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 08:05:34 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
misiakw

Jak skróci wg Twojego projektu, to nie spasuje mocowanie samego tłumika i trzeba by zrobić jakąś przedłużkę z blaszki, która zapewne będzie wyglądała... średnio ;)

Rhazz Skoro ten tłumik bardzo drze ryja (bo tak kiedyś pisałeś), to może po prostu trzeba zakupić nowy, dłuższy, z mniejszą ilością db :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 08:27:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Baby GS to ciekawy wynalazek, jak dla mnie całkiem spoko np na sprzęt z wypożyczalni na wakacjach, chociaż nie wiem czy da radę tym jechać w 2 osoby.

dokładnie, myślę że taki motocykl może być też alternatywą dla skutera na południu Europy
chyba dla dwóch osób to już nie za bardzo
jestem ciekaw jak z trwałością, jakość na pierwszy rzut oka nie jest jakaś wyjątkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 08:48:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4029
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
dokładnie, myślę że taki motocykl może być też alternatywą dla skutera na południu Europy

mój były kierownik kupił KTM Adventure 390 i wpadł w towarzycho z Versysem 300 i własnie taki GS'em, cała trójka ma na nich kostki i latają nimi po takich błotach, po których już byś sie nie przebijał 200 kilowym klocem, potem nocka w środku lasu znów taplanko w błocie i tak weekend. zalany waży 170kg więc niw tak źle. i powiem ci że coś w tym jest, wolałbym mieć jakiegoś sensownego szosowca oraz takie np CRF300 rally do zabaw w błocie niż jednego dużego GS'a do wszystkiego i obawiać się że jak obiję w lesie to nie będzie czym potem na urlop polecieć, zastanawiać sie jak bardzo kostkowaną oponę mogę założyć żeby w trasie s kuframi po winklach polecieć itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 08:54:29 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1610
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw
i oto chodzi, nawet taka DR400 by starczyła. Najlepsze w takim podejściu jest właśnie brak blokady w głowie że szkoda czy coś tam..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 08:59:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2539
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Folia "ameliniowa" naklejona na powierzchnię sprawdzi się tam, gdzie jest promieniowanie podczerwone czyli otoczenie rur i tłumika. W bezpośrednim starciu ze spalinami jest lepiej niż goły plastik ale nadal jest to za mało. Lepsza by była blacha na dystansach żeby jeszcze między blachą a kufrem była izolacja powietrzna. Efektem będzie podziurawiony kufer w zbroi ;) Dużo łatwiej poprawić ten wydech. Opuszczony tłumik na wysięgniku faktycznie może wyglądać średnio ale i tak ta puszka wygląda jak z aliexpress i nie pasuje do motocykla więc estetycznie mają strata. Wykręcane dbkillerokolanko z kątem 45-60° to prosta sprawa i łatwa do usunięcia bez śladu po zdjęciu kufrów. Skośnie podcięte może wyglądać nawet nie tak szpetnie.

Co do 2 moto to ja nie mam nic przeciwko, problem jest z miejscem na ich trzymanie i kasą na utrzymanie. Podobają mi się te homologowane terenówki jak crf250, drz400 i te większe jak tenere 660 i ciapek dominator, może kiedyś....

Ktm 390 adv fortnine testował i z wniosków najistotniejszy jest taki że pozycja za kierownicą i ergonomia to duke a nie adv, nie da się jeździć na stojąco a w terenie jest to kluczowe. Ciekaw jestem jak jest z tym małym GS.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 09:12:13 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Ciekaw jestem jak jest z tym małym GS.

spróbuję i dam znać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 09:19:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
sfazowany napisał(a):
Jak dla mnie przypadek rhazza jest dużo poważniejszy.

A dla mnie mniej - bo u mnie między końcówką z tłumika a dołem kufra jest jakieś 20-30cm - to zdjęcie mocno przekłamuje perspektywę.
misiakw napisał(a):
Taśma alluminiowa rozprowadzi ciepło po większej powierzchni,

oklejanie kufra odpada :P
misiakw napisał(a):
Generalnie zastanawiałbym się czy nie skoczyć do tłumikarza, nie przyciąć rury nieco bliżej

Odpada :P
Dziś jadę dorobić sobie drugi dbkiller na wzór swojego - ale jakieś 5-8cm dłuższy na wyjściu i zagięty 45stopni w dół - żeby spaliny leciały równolegle a nie centralnie w kufer

Rozmawiałem też z kumplem który ma kufer oem oparty praktycznie o oem tłumik. Mówił że na trasie jest tak gorący że rzeczy w kufrze nie da się dotknąć - a z kufrem się nic nie dzieje. Problem przetapiania wynika chyba z tego że spaliny są skierowane centralnie w jeden punkt. Poza tym na każdej powyższej fotce tłumik jest albo całkiem pusty w środku, albo znajduję się 3cm od stopionego obiektu.

U mnie odległość jest 20-30cm a do tego mam zamknięty dbkiller, a do tego spaliny nie atakują kufra punktowo tylko raczej rozproszone rozbijają się o całe dno kufra. Mój tłumik generuje takie ciepło że bez dbkillera po zgaszeniu motocykla po 15-20km można spokojnie złapać za rurę z tłumika i nie jest specjalnie gorąca - końcówka owszem ale sama puszka nie. Spaliny przy temperaturze roboczej też miałem do czynienia z gorszymi.
Nie jestem specjalistą z fizyki, ale moim zdaniem spaliny wylatujące przez dbkiller są "wolniejsze" i bardziej rozproszone niż wylatujące centralnie przez przelotową rurę średnicy 9cm :)

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem - walczę dalej :) mam nadzieję że zakręcony dbkiller nie będzie wyglądał - ale będzie działał!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 15:38:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4029
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Co do 2 moto to ja nie mam nic przeciwko, problem jest z miejscem na ich trzymanie i kasą na utrzymanie.

tu akurat rozwiązanie proste - miejsce na hali garażowej mam ale samochód stoi przed domem, bo na tym miejscu stają 3 nasze motocykle.
tak samo z kasa na utrzymanie też nie jest źle - każdy z nich robi mniejsze przebiegi, wię każdy z nich ma rzadziej do zrobienia serwis, opony do wymienienia itp, Koszty są troszkę większe niż przy jednym, ale nie jakoś znacznie większe niż z pierwszym motocyklem. Przy kupnie drugiego motocykla najtrudniej jest samego siebie przekonać do tego że naprawdę będę z obu korzystał, przy kupnie trzeciego już nie masz problemów, tylko nie wiesz jak żonę przekonać, a to miejsce na hali garażowej na ten trzeci/czwarty tak smutno na ciebie patrzy jak idziesz po któryś...


z resztą z motocyklami jest tak samo jak z psami/kotami - pierwszy to przyjemność, kolejne to stan umysłu...

rhazz napisał(a):
oklejanie kufra odpada

miałem na myśli tylko testowo, żebyś mógł w miarę bezpiecznie zobaczyć jak bardzo się nagrzewa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 19:07:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Misiakw, Twoja teza nie jest do końca prawdziwa. Motocykl którym nie jeździmy wymaga również serwisowania, ubezpieczenia itp. Mniejsze przebiegi = tańsze przeglądy. Prawda jest taka, że im starszy motocykl tym koszty eksploatacji są niższe. Odpada nam przede wszystkim ubezpieczenia. Koszt przeglądów dla nowego GS-a przy rocznym przebiegu na poziomie 20tyś km to kwota 2200+600+ ubezpieczenie 3000, daje to 5800zł, paliwo około 8000zł, opony 1000 i mamy ok 15tyś :D /rok/20tyś km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 19:55:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Dobra - temat rozwiązany i możemy już o tym zapomnieć ;)
Nakulałem dodatkowy dbkiller z kolankiem - SALWY ŚMIECHU ZA 3,2,1... :lol:
Może nie wygląda to perfekcyjnie, ale dokładnie tak działa! Spaliny lecą w dół w ziemię! Przekrój nowego dbkillera został bez zmian względem starego - także efekt osiągnięty w 100%
Mam 2 dbkillery na zamianę i temat rozwiązany!
Dzięki wszystkim za pomoc!


Załączniki:
20210520_193223.jpg [198.84 KiB]
Pobrane 196 razy
20210520_193218.jpg [249.26 KiB]
Pobrane 197 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 20:18:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2539
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Praktycznie go nie widać, świetna robota!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 20:29:28 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Good job :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-20 21:17:52 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Ja całe życie myślałem że końcówka ma iść do góry w stronę pępka a nie w dół w stronę kolan.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3619 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 242  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org