Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=18&t=12847
Strona 223 z 233

Autor:  marcingda [ 2023-11-23 21:55:08 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Mój kanister chyba łatwiej zamontować, o ile ma być na kufrze

Załączniki:
kanister swm.JPG [39.95 KiB]
Pobrane 156 razy

Autor:  sfazowany [ 2023-11-23 23:57:09 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Myślałem o tym żeby na tył kufra bocznego zamontować sobie kanister ale uznałem że ryzyko związane z potencjalnym uderzeniem w tył motocykla jest zbyt duże w takim ruchu w jakim podróżuję. Jazda po bezludziach - spoko, po Europie w normalnym ruchu drogowym - lepiej z boku na ogonie, tak żeby nie został bezpośrednio zgnieciony przy uderzeniu lub przetarty przy ślizgu. Można też na dno kufrów bocznych wrzucić po 2-litrowej butelce po coli. Problem sam się rozwiązał po przesiadce na model moto ze zbiornikiem 30l :) za to zgapiłem od kolegów podróżników i w narzędziówce wożę pół litra oleju silnikowego w butelce po wodzie mineralnej z nakrętką zaklejoną taśmą samoprzylepną.

Autor:  misiakw [ 2023-11-24 09:27:38 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

marcingda napisał(a):
Mój kanister chyba łatwiej zamontować, o ile ma być na kufrze

taki też mam, kurzy się w piwnicy. Jednak jego materiał jest zbyt miękki i obawiam się że przy glebie może pęknąć. jest też mniejszy, a do tego lejek masz na zewnątrz, co oznacza że ładowałbym błoto do baku. stąd poszedłem w stronę tamtego. dodatkowo w tigerze mam do tego mojego zamknięcie na klucz więc nikt mi go nie zwinie jak zostawię gdzieś moto. Ale ten czarny jest całkiem schludny i lepiej "ukrywa" się optycznie w czarnym motocylu, to akurat na plus.

sfazowany napisał(a):
Można też na dno kufrów bocznych wrzucić po 2-litrowej butelce po coli.

2 l to niedużo, ale w sumie wystarcza. jednak nie wrzucałbym paliwa któe się dość mocno rozszerza pod wpływem ciepła do kufra w zwykłej butelce po Coli. zanim dostałem ten czeerwony czołg rozwarzałem wożenie przy boku 2 metalowych butelek na płynne paliwo do kuchenki. ono jest przygotowane na wożenie cieczy co sie tak rozszerza.

olej olejem, jeszcze nie trafiła mi się sytuacja żebym musiał robić dolewkę w trasie bo było za mało. ale za to zawaliłem już dwukrotnie błotem chłodnicę przez co nie działała tak spoko a ja zagotowałem płyn, nauczka mówi żeby na taką sytuację mieć ze sobą pół litra płynu chłodniczego - ot tak żeby na dalej zawalonej chłodnicy, z silnikiem który non stop może się zagotować móc dojechać na stację, przemyć błoto i zalać płynu do pełna. jedno zagotowanie w Albanii wywaliło mi bokiem ponad 1,5l płynu, a mam go jedynie 2,4 więc niewiele zostało...

Autor:  tomo80 [ 2023-11-24 10:02:19 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Odprowadziłem moto do nory zimowej.
Zmieniłem olej (zamiast Motula wszedł Repsol- zobaczymy)+ filtr K&N, zmieniłem filtr powietrza, bak pod korek, stabilizator do środka, aku wyjęte i stoi w ciepłym. W planach proch na koła i przeszczep reflektora LED z Burtona Blade. Ale o tym chyba jakąś foto relację zrobię, bo grubsza robota się szykuje.

Autor:  marcingda [ 2023-11-26 11:23:52 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

misiakw napisał(a):
taki też mam, kurzy się w piwnicy. Jednak jego materiał jest zbyt miękki i obawiam się że przy glebie może pęknąć. jest też mniejszy, a do tego lejek masz na zewnątrz, co oznacza że ładowałbym błoto do baku.


kanisterek jest wykonany z pancernego twardego tworzywa, lejka w zestawie nie ma ale za to jest dość długa "szyjka" więc bez problemu można nalać paliwo, komplet sw-motech kosztuje około 250zł
Do kufrów VARIO jest problem z montażem czegokolwiek ponieważ trzeba pamiętać, że kufer jest poszerzany i we wnętrzu są dwie ścianki. Zestaw sw-motech akurat do prawego kufra pasuje idealnie.

Autor:  szymoon87 [ 2023-11-29 23:28:27 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Misiakw właśnie taki czarny chyba na wiosnę zmontuję...
...ale jeszcze siedząc na tronie wpadł mi inny pomysł otóż ja mam z tego co się orientuję 18L bak i z tego jak tankuję [było kilka serii i jeszcze w 2000 wyszły modele 5DM7, 5DM8, 5DM9 które miały 20L)
ale w specyfikacji FZS z 2003 poliftowy widnieje już aż 22L! hmm czy by to pasowało? znacie takie przeszczepy? :P i czy faktyczne jest tam 22L? z tego co widziałem na filmach serwisowych na youtube to koncepcja budowy podobna lecz pewnie rozstaw i krzywizny przy ramie trzeba by sprawdzić jedynie na żywo :D

Autor:  sfazowany [ 2023-11-30 16:53:12 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Właśnie wierzchem zbiornika wymiary mogą być te same, trzeba by było porównać dna. Jest sens tak kombinować dla kilku litrów? Chyba że bak i tak do wymiany z jakiegoś powodu. Fazerem jak jeździłem w obszarze z małą ilością sensownych stacji to tankowałem przy okazji nawet jak miałem jeszcze pół zbiornika i w zasadzie kiedy tylko zwracałem na to uwagę to nigdy nie miałem sytuacji podbramkowej. Zawsze jak miałem już sucho w zbiorniku to był to efekt jazdy w grupie po haśle "dojedzmy -tam- i zatankujemy się już razem" :)

Autor:  marcingda [ 2023-11-30 22:04:57 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Ja dzisiaj zamówiłem podnóżki z obniżeniem - PUIG-a. Staram się uzyskać kąt uda/podudzia zbliżony do 90st. To jest bardzo ważne przy długiej jeździe zwłaszcza autostradą. Miałem już kupić zestaw Wunderlich ale Puig okazał się tańszy o prawie 700zł. Mam nadzieję, że regulacja dźwigni zmiany biegów i hamulca będzie miała wystarczający zakres.

Autor:  szymoon87 [ 2023-12-01 00:48:11 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

sfazowany napisał(a):
Właśnie wierzchem zbiornika wymiary mogą być te same, trzeba by było porównać dna. Jest sens tak kombinować dla kilku litrów? Chyba że bak i tak do wymiany z jakiegoś powodu. Fazerem jak jeździłem w obszarze z małą ilością sensownych stacji to tankowałem przy okazji nawet jak miałem jeszcze pół zbiornika i w zasadzie kiedy tylko zwracałem na to uwagę to nigdy nie miałem sytuacji podbramkowej. Zawsze jak miałem już sucho w zbiorniku to był to efekt jazdy w grupie po haśle "dojedzmy -tam- i zatankujemy się już razem" :)

no właśnie te np. 4L to już prawie ćwiartka 18 :D, a bak jak na 23 latka to w bardzo dobrym stanie więc odsprzedać łatwiej i wtedy jest minimalny koszt takiego przeszczepu;) zerknę na ten temat wiosną jeszcze przed zakupem "bidonu" na paliwo heh.
Dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam.

Autor:  szymoon87 [ 2023-12-02 17:16:32 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Skoro czucie w palcach wróciło to napiszę coś na temat :) włożyłem niuni świeżo naładowany aku, zatankowałem Shell V-Power pod korek i zrobiłem ~23km po mieście a co tam niech się napije rozgrzewającego nektaru w ten jakże mroźny, wietrzny dzień. PS. niunia bo blachy mam "ONA xxxx".
No i trochę dławi się, zalewa na prawych cylindrach pewnie gaziory do czyszczenia i oringi może na gniazdach już nie trzymają just in case pełen zestaw naprawczy już czeka ;)

Pozdro

Autor:  sfazowany [ 2023-12-02 19:42:56 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Byłeś na MotoMikołajkach? :) ja wipałer ten najdroższy zalałem ze dwa razy i kompletnie nie czułem różnicy, ani w kulturze ani w spalaniu. Jeśli zapłon i kompresja dostosowane są do charakterystyki 95tki to nie kombinuję i leję 95. Nigdy nie miałem z tego tytułu problemów z silnikami, bak czysciutki, wydech bez nagaru, prawidłowe spalanie... Jedynie nie tankuję na januszexach tylko na sieciówkach. Czasem na shellu we wtorek jak trafię i jest 95 v-power w cenie zwykłej 95 to zaleję, ale traktuję to paliwo jak dodatki do paliwa oczyszczające wtryski itd, nie dla parametrów.

Powoli zbieram materiały do serwisu zimowego Wungla i Czarnej, oleje, filtry, klocki hamulcowe, płyn hamulcowy. W Czarnej muszę też rozebrać zespoły przycisków przy kierownicy bo już się na chłodzie przycinają kierunkowskazy i po starterze czasem światło mijania nie wraca do póki nie odciągnę przycisk do pozycji całkowicie wyciśniętej.

Autor:  tuzmen [ 2023-12-02 20:05:16 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Bez młota też robota [ img ]

Autor:  sfazowany [ 2023-12-02 22:57:25 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Skubany, dorobiłeś się prasy hydraulicznej? :D jeszcze winda motocyklowa i możesz otwierać serwis :D specjalizacja - KTM :]

Autor:  tuzmen [ 2023-12-02 23:14:40 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

Prezent na gwiazdkę od siebie dla siebie

Autor:  szymoon87 [ 2023-12-02 23:33:18 ]
Tytuł:  Re: Co dzisiaj zrobiłem dla mojego moto?!

sfazowany napisał(a):
Byłeś na MotoMikołajkach? :) ja wipałer zalałem ze dwa razy i kompletnie nie czułem różnicy, ani w kulturze ani w spalaniu. Jeśli zapłon i kompresja dostosowane są do charakterystyki 95tki to nie kombinuję i leję 95. Nigdy nie miałem z tego tytułu problemów z silnikami, bak czysciutki, wydech bez nagaru, prawidłowe spalanie... Jedynie nie tankuję na januszexach tylko na sieciówkach. Czasem na shellu we wtorek jak trafię i jest 95 v-power w cenie zwykłej 95 to zaleję, ale traktuję to paliwo jak dodatki do paliwa oczyszczające wtryski itd, nie dla parametrów.....

Nie miałem możliwości, uziemiony z maluchami w domu ale widziałem na Youtube sporo Mikołajów jak na taką pogodę.
Z tym paliwem też leje zwykłe 95 jak fabryka chciała a dzisiaj z troski o moto ten v-power.

sfazowany napisał(a):
...
Powoli zbieram materiały do serwisu zimowego Wungla i Czarnej, oleje, filtry, klocki hamulcowe, płyn hamulcowy. W Czarnej muszę też rozebrać zespoły przycisków przy kierownicy bo już się na chłodzie przycinają kierunkowskazy i po starterze czasem światło mijania nie wraca do póki nie odciągnę przycisk do pozycji całkowicie wyciśniętej.

E tam detal nie serwis:P ja już mam prawie 43k na liczniku więc luzy zaworowe i łańcuszek rozrządu do zrobienia, gaźniki bo mimo regulacji mieszanki i synchronizacji nie pomogło i nie wiem kiedy tam ostatnio zaglądano (moto mam dopiero od sierpnia), na pewno ktoś się bawił w synchro na ucho bo mieszanki były poodkręcane na 4,5! obrotu w gaź. 1 i 2 a 3obrotów śruby w prawych gaźnikach [3 i 4] no i synchro mimo wyrównania do równe 2 było rozjechane a z tego co widzę w historii pojazdu to ma w ostatnie dwa lata stuknięte jakieś 3300km z czego moje od sierpnia to 2800:P a więc pewnie kiła i mogiła w gaźnikach. No ale zawory iglicowe, gniazda, oringi wymienię, wyszoruje toto jak należy i będzie bomba;)
No i uszczelkę wałka zmiany biegów wymieniam bo coś mi kilka kropel oleju puściło przy postoju na boku w tej okolicy pod deklem a i dystans plastikowy ten biały muszę dorzucić bo brakuje, naprawdę jakiś Józio tam grzebał przy nim:D, jak będzie dalej uciekać to wymienię uszczelkę wałka zdawczej. Też wymiana płynu hamulcowego z przodu a może dorzucę oplot od razu who knows chociaż nie narzekam na hamulce z przodu w porównaniu z XJ600tką. I pewnie coś jeszcze wpadnie przy okazji :):)

tuzmen ładna praska, czym się zajmujesz jak można wiedzieć :D

pozdro

Strona 223 z 233 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/