Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3619 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-12-08 22:19:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Raz zimowałem. Zamias kupować "ąę" plandeki, zrobiłem tak:
Kupiłem grubą folię gospodarczą- taką na metry- wyszło jakieś 20 pln za kwadrat 3x3m. Do tego jakąś najtańszą plandekę 3x3. Wzdłuż motorka, od krawędzi szyby do zadupka drążek od szczotki lub wąska deseczka i pocujemy na taśmę klejącą. ( warto w miejscach styku przykleić jakieś gumy). Narzuciłem najpierw folię dla szczelności, później plandekę dla wytrzymałości. Po trzy cegły na stronę i dało radę. Obecność kijka powodowała, że folia nie leżała na motku, przewiew był i ruda przez zimę nie wlazła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-08 22:19:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-12-08 23:53:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dla mnie te plandeki to mocno doraźne rozwiązanie, zdecydowanie bym kombinował jakiś garaż podziemny i tam plandeka może być żeby się nie kurzył i wzroku nie przyciągał. W mojej ocenie gumy, uszczelki, tworzywa - wszystko cierpi przy takich chuśtawkach temperatur i wilgotności. Kondensat pary wodnej powoduje też korozję, rozpuszcza też nagary np w wydechu i robi się z tego ciecz z kwaśnym odczynem przyspieszającym korozję. W cieplejszym garażu punkt rosy jest dużo dalej od temperatury w garażu i wszystko względnie suche jest przez okres oczekiwania na wiosnę. Przy sprzętach z którymi przyszłość liczymy w latach to zdecydowanie uważam że warto je zimować w suchym miejscu.

Tomo80, rodzice kupili w Lidlu na promce plandekę na Virago taką szczelną i na zimę przykrywali nią Virażkę w Bieszczadach pod daszkiem za składem drewna, niby względnie sucho ale jak z ciekawości po 2 miesiącach zajrzałem pod plandekę to serce mi zamarło bo na kanapie rzucała się już pleśń i wszystko robiło się oślizgłe. Trochę wymusiłem wstawienie virażki do domku campingowego, rodzice nie chcieli tam moto ze względu na zapach paliwa ale uparłem się i na wiosnę moto wyglądało jak w dniu wstawienia go do tego domku. Temperatury były takie jak zewnętrzne, więc czasem i srogie minusy ale na szczęście wilgotność była na tyle niska że nie rzucał się na moto już żaden grzyb. Mimo wszystko Virago traktuję mniej pieszczotliwie niż moje pozostałe motocykle ale plandeki uważam za jedynie krótkoterminowe rozwiązanie i nie polecę takiego patentu do zastosowania z jedynym i/lub drogim motocyklem. Plandeka przy dłuższym postoju przytrzymuje wilgoć i jeszcze robi za żagiel przy wietrznej pogodzie, ryzyko przewrotki jest o wiele większe niż przy swobodnie stojącym motocyklu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-09 08:53:42 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ten sezon zimowy motocykl będzie stał w garażu, problemem jest to że mam do niego 550km :lol: Na wiosnę moto trafi pod plandekę a później zobaczę, może coś się znajdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-09 08:54:04 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ten sezon zimowy motocykl będzie stał w garażu, problemem jest to że mam do niego 550km :lol: Na wiosnę moto trafi pod plandekę a później zobaczę, może coś się znajdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-10 09:55:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jestem na etapie rozważania przyczepki motycklowej, tak w kontekście Twojego problemu pomyślałem sobie o zamkniętej przyczepce niskopodłogowej jak do przewozu koni, mogła by nawet długoterminowo stać na jakimś parkingu strzeżonym zewnętrznym i traktować ją jako mini garaż a w razie potrzeby cyk na hak i transportujesz sobie moto tam gdzie trzeba Z minusów - większość ma już hamulec najazdowy więc już będzie wymagała B+E, ale z plusów to chyba żaden banditen by się tam nie spodziewał mototyckla


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-10 11:01:26 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Tak dla wiedzy ogólnej, to hamulec najazdowy nic nie zmienia w kontekście kategorii PR, Twoim zmartwieniem jest DMC a hamulec dodatkowo pomaga przegroczyć 750kg DMC na kategorii B, ważne żeby cały zaprzęg DMC nie przekraczał 3500kg

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-10 12:01:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Przyczepka jest fajna ale ze względu na ograniczenia prędkości wolę jechać motocyklem, tym bardziej że w Niemczech co do zasady nie obowiązują ograniczenia na autostradach.
Mieszkam w centrum Berlina (Charlottenburg-Wilmersdorf) i jeśli nie ma się tu swojego miejsca parkingowego to jest poważny problem z zaparkowaniem. Mamy jedno miejsce w garażu ale jest bardzo małe (dopasowane np. do golfa I) i alfa czy tesla mieszczą się tam na styk. Nie da się wyjść z garażu bez wytarcia ciuchami całego boku auta. Wniosek jest taki, że trzeba zredukować jedno auto i korzystać doskonałej komunikacji miejskiej. Może kupię skuter. GS-a przywiozę na wiosnę i będzie parkować na posesji pod plandeką a na kolejny okres zimowy znajdę jakieś ciepłe miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-10 15:36:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tuzmen, z tym najazdowym tak mocno uogólniłem, bo takie przyczepy do przewozu koni rzadko (albo nigdy?) mają DMC poniżej 750kg. To czego na tej grafice nie uwzględniono to że jeśli jedziemy na kat. B i przyczepka jest bez hamulca to masa całkowita zestawu może być 3500+750 czyli w sumie 4250kg, jeśli jest z hamulcem najazdowym to masa pojazdu i masa dmc przyczepki muszą się w sumie zmieścić w 3500kg. Jeśli dobrze rozumiem to co jak na razie doczytałem, to przy B+E masa przyczepy z hamulcem najazdowym nie może przekroczyć DMC przyczepy określonej w homologacji samochodu. Np moja Skoda ma podane max 750kg bez hamulca i 1800kg z hamulcem. Jeśli bym chciał mieć na B przyczepkę powyżej 750kg z hamulcem to bym przy jej zakupie musiał poprosić o obniżenie jej DMC w papierach tak, żeby masa zestawu zmieściła się w 3500kg, czyli przy DMC skody 2360kg - zostaje 1140kg na DMC przyczepki z hamulcem. Tylko wtedy musiałbym mieć swoją przyczepkę z takim DMC, bo przeważnie takie z wypozyczalni z hamulcem mają w dowodzie wyższe wartości.

[ img ]

Marcin, może rozwiązanie takiego problemu małego miejsca to by było auto typu Smart czy Toyota iQ? Zostanie miejsce na moto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-10 16:34:17 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
patrząc na ceny tych przyczep to taniej kupić busa i traktować go jak mobilny garaż :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-10 18:14:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Hehehe to prawda, delta wyznaczył właściwy kierunek :D tylko auto z hakiem którym się poruszam dużo taniej jeździ niż prywatny bus dlatego kombinuję...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-11 14:36:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Vivaro na podtlenek LPG. Bus, moto się zmieści i jednocześnie zmieścisz się w każdy garaż podziemny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-11 21:57:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No to albo podziemny, albo podtlenek gazotu a właśnie widząc na drogach vivaro/traffic zastanawiałem się co tam wejdzie. Huska jest wysoka i na styk się mieści w vitosie Delty, pod niektórymi wspornikami w dachu trzeba kierownicę już gibać na mijankę. Gejes nie ma opcji żeby wszedł do takiego auta, ale takie krowy to można przyczepką motocyklową wygodnie pociągnąć. Choć nie lubię aut na F, to ten traffic czy pseudo-niemiec vivaro ma sporo sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-11 22:11:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Jeszcze Nissan Primastar :) Wysokości budy nie mierzyłem, ale te 1.5m jest na pewno


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-12 01:10:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Pomiot Szatana nie jedno ma imię

Patrzyłem jeszcze na vany z rodziny boxera H1L1, na długość zmieści się na miejscu parkingowym bo ma poniżej 5m ale niestety za wysoki jest, 225cm... Chyba nie wjedzie do osiedlowego podziemnego. Szkoda, bo z tego już można by było zrobić taki mikro kamper wycieczkowy z miejscem na moto, bambetle, spanie i warsztat.

[ img ]

Małe Vivaro L1H1 ma wysokość 200cm, wysokość paki 138cm i bez grodzi od foteli do tylnych drzwi 240cm.

[ img ]

Wersja Long ma 20cm więcej miejsca po długości

[ img ]

Vito to minimum minimorum do którego zmieści się endurak z kierownicą jako najwyższy punkt moto, wg danych w necie Vitek jest najmniejszy...

[ img ]

Na grafice akurat wersja krótka. Wysokość całkowita 190cm, w wersji extra long długość 522cm, wysokość przestrzeni ładunkowej 135cm, tylny otwór załadunkowy 122cm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-12-12 18:52:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
Ten sezon zimowy motocykl będzie stał w garażu, problemem jest to że mam do niego 550km Na wiosnę moto trafi pod plandekę a później zobaczę, może coś się znajdzie.

ja pod wiatą zimowałem, względnie ok. pod plandeką problem z wilgotnościa i brakiem przewiewu. Jeśli nie masz innego pomysłu podsunę ci - rózne miejsca udostępniają za opłatą hale garażowe. Może w twojej niemcowni też się znajdzie. u mnie nawet w biurowcu w którym pracuję "rezydenci" mogą za 3 stówki zaklepać miejsce na moto na 120 dni.

tuzmen napisał(a):
patrząc na ceny tych przyczep to taniej kupić busa i traktować go jak mobilny garaż

jak kiedysz sukałem garażu do wynajmu i nic nie było rozważałem kupno zdezelowanego busa, zaholować go pod dom, postawić dupą do wyjazdu i traktowac jako garaż - w sumie roznie to tylko koszt OC i nic więcej...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3619 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org