Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2025-04-10 09:25:16 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Cześć, moja opinia o kN jest taka że nie filtruje tak dobrze jak papier.
Jeśli natomiast dasz przed nim prefilter z gąbki na oleju to już tak.
Papier będzie zawsze lepszy w filtracji ale w terenie trzeba by go za często wymieniać w dodatku nie lubi wody.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-10 09:25:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2025-04-10 10:33:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
moim zdaniem filtry wielorazowe mają głównie plus w przypadku latania w pyle gdy możesz je wyczyścic albo gdy realnie masz wysilony silnik. tak to nie jestem przekonany że warto. 30 eur to nie taka kasa żeby mówić o dużych oszczędnościach na myciu. jełsi jeszcze masz dostęp do filtra łatwy to spoko bo sam sobie poogarniasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-10 13:48:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Też jak miałem w fz6 K&N to był i go serwisowałem, ale w pozostałych Moto miałem i mam papierowe i wolę żeby filtracja była jak najlepsza. Żeby z wielorazowego był pożytek to wypadałoby strojenie na hamowni zrobić, a tak to jak koledzy wspominali - przy normalnym użytkowaniu papier filtruje lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-10 13:49:08 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 517
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
K&N w przypadku użytku drogowego bym totalnie odpuścił. To filtr sportowy ale na asfalt/tor gdzie nie ma aż tyle pyłu/zanieczyszczenia. Jeśli inny to jakiś gąbkowy, kiedyś miałem pipercrossa. Od pewnego czasu w swoich motocyklach wróciłem do papierowych OEM bo nie dość że są bardzo skuteczne to i przy normalnym używaniu motocykla wymieniam je dość rzadko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-11 07:39:07 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 308
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Osobiście zrezygnowałem ze stosowania filtra K&N. Jeździłem na nim około 20 000km. Po obejrzeniu materiału na kanale Bystry FJR-1 zrezygnowałem, chyba chłop ma rację, że tego typu filtr mniej skutecznie filtruje niż zwykły papierowy. Filtr czyściłem i nasączałem po około 10 000km i mało było na nim pyłu i kurzu, tylko większe śmieci, co by sugerowało, że drobnica docierała do silnika. W sumie kupiłem go ładnych parę lat temu za cenę mniejszą niż oryginalny papierowy filtr a w tym roku sprzedałem razem z zestawem do czyszczenia za cenę wyższą niż mnie cały zestaw kosztował. Wróciłem do oryginału. 160zł raz na jakieś 20 000km to nie majątek.

https://www.youtube.com/watch?v=rAHW_b3xcd0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-12 16:53:59 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Odpuszczam KN/BMC. Założyłem oryginał a przy okazji wymieniłem olej. Oglądając dokładnie motocykl zauważyłem że mam pęknięte mocowanie gmola do bloku silnika i to z dwóch stron !!! Ewidentną przyczyną są drgania. Zastanawiam się czy te gmole jest sens zakładać. Obawiam się że mogą zrobić więcej szkód niż gdyby ich nie było.


Załączniki:
IMG_1754_Easy-Resize.com.jpg [240.43 KiB]
Pobrane 38 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-12 17:46:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Takiego uszkodzenia gmoli to jeszcze nie widziałem... To był polski heed?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-12 18:04:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Nie, Touratech
gmole składają się z dwóch części- jedna jest przykręcona do silnika i do części górnej która jest przykręcona tylko do ramy
myślę że to jest powód
pęknięcie zaznaczyłem strzałką
generalnie to chyba przy wywrotce gmole mogą poważnie uszkodzić silnik


Załączniki:
gmole2.JPG [53.29 KiB]
Pobrane 32 razy
gmole.JPG [19.92 KiB]
Pobrane 36 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-12 18:35:56 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Miałem podobne uszkodzenie na gmolu givi, ale to celowe bo te blaszki mają się wyginać podczas gleby żeby nie niszczyć silnika, nie mogą być za grube i muszą być na płask w gierunku gięcia.
Możesz dorobić sobie nowe, kup płaskownik o tej samej grubości i dotknij pod wymiar


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-13 11:06:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
tuzmen napisał(a):
Miałem podobne uszkodzenie na gmolu givi, ale to celowe bo te blaszki mają się wyginać podczas gleby żeby nie niszczyć silnika, nie mogą być za grube i muszą być na płask w gierunku gięcia.
Możesz dorobić sobie nowe, kup płaskownik o tej samej grubości i dotknij pod wymiar


Pęknięcie elementów powoduje, że cała siła działa na jedną śrubę po każdej stronie bloku silnika, czyli prawdopodobieństwo uszkodzenia bloku rośnie. Z miękkiego materiału powinny być zrobione elementy które są przykręcone właśnie do tych elementów które popękały. Mam osobę która mi to pospawa. Poproszę też o poszerzenie otworów w naprawianych elementach tak abym miał większą regulację i żeby udało mi się to złożyć bez jakichkolwiek naprężeń. W przeciwnym razie zdemontuję je całkowicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org