Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215 ... 231  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-02-06 22:22:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-09-05 14:54:33
Posty: 28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF600-VFR800
sfazowany napisał(a):
Zaczynam przygotowania do sezonu, zamówiłem graty do serwisu olejowego, świece i filtry :)
...o mamo, w co ja się wpakowałem :D


Dopiero bierzesz się za robotę? ;-) Ja już trzeci miesiąc tyram aby zdążyć z początkiem sezonu wyjechać na asfalt; ja to się wpakowałem! :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-06 22:22:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2023-02-07 00:58:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Co jakiś czas coś dłubnę ale teraz w robocie taki młyn, że nie mam siły nocami dziergać przy moto. Zamówiłem trochę pierdółek z bmw - wymienię śrubki które mi się nie podobają albo są obrobione, dam nowe podkładki pod korki spustowe itp. Zamówiłem też osłony głowic cylindrów, ale założę je dopiero przy okazji sprawdzania luzów zaworowych i wymiany świec. Czeka mnie jeszcze zmiana tylnej gumy karoo 3 i mam dylemat czy zakładać to samo co było czy jednak coś odrobinę mniej terenowego i bardziej żywotnego jak karoo street albo pokrewne. Chcę jeszcze poprawić kable od dodatkowych halogenów i dołożyc DVR. Wungiel łapie się w akcję serwisową dodania odpowietrznika do obudowy wału Kardana i sprawdzenie stanu krzyżaków na wale, z ciekawostek sprawdzają to na maszynie pomiarowej i jeśli test będzie miał wynik negatywny to nawet jeśli wał wizualnie jest ok to go wymieniają za darmo na nowy. Jeśli w przekładni głównej tylnego koła wykryją jakieś luzy lub zużycie łożysk to również wymiana gratis, tak że może się okazać, że przy 50kkm przebiegu bmw weźmie na klatę wymianę całego napędu... Jest to niesamowite i uważam, że bmw wyróżnia się na tle konkurencji z podejściem do swoich klientów. Porównując to do akcji z fatalną jakością łańcuchów w tracerze 900, gdzie niejednemu właścicielowi powiedzieli sayonara, to jest to przepaść w jakości obsługi klienta.

https://youtu.be/iqHmG86Mchs


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 11:49:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
akcje serwisowe to częsty mechanizm, ja tu nie widze niczego "super, ponad normę". w Fz6 TPS padał i też go zmieniali. łańcuch to jednak kompletnie inna część niż wał - znacznie mniejszy czas powynien wytrzymywać i znacznie łątwiej się go zmienia. Znaczy - chujowa opcja że słabe łańcuchy trafiały do tracerów, ale to nei jedyny przypadek gdy producenci an tej części tną koszty. Szukając Kawy dla żonki oglądaliśmy różne moto z tej półki głównie - MT-07, Z650 - i znaczna większość dostępnych na rynku (jeśli nie wszystkie) miały łańcuchy wymieniane w okolicach 12-16tys. W "naszej" zetce tez w tym zakresie został wynieniony, a nawet serwis który jest ASO kawasaki patrząc na numer fabrycznych części powiedział że ten jest za słaby". Szukałem po tym informajci i znalazłem info że w sporej ilości motocykli fabrczne łańcuchy wytrzymywały znacznie mniej niż zakładane potem. na liście była też cała seria beemek - zarówno S1000 (r, rr, xr) jak i f900xr i też nie słuszałem o tym żeby w tym "lepszym niż u innych podejściu i akcji serwisowej łańcucha" w bmw. Po prostu większosć producentów tnie koszty (zarówno w furach jak i w moto) na niektórych elementach i w moto padło na napędy, a wał jest na tyle gruby, że mieści się w ramach akcji serwisowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 12:01:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Pamietacie ten blog rok temu wklejałem, urwal sie wał, rozpękł się wahacz a koło żyło własnym życiem.
Tu akcja serwisowa należy sie jak psu buda

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 12:31:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
Pamietacie ten blog rok temu wklejałem, urwal sie wał, rozpękł się wahacz a koło żyło własnym życiem.
Tu akcja serwisowa należy sie jak psu buda

tam to był chyba tiger 1200 jeśli dobrze pamiętam i przyznam się że nie słyszałem i innych przypadkach niż ten jeden więc z tym "akcja serwisowa jak psu buda" bym nie szalał bo to równie dobrze mógł być jednostkowy problem przy produkcji - wciąż mimo braku gwarancji moim zdaniem producent powinien to przyjąć na klatę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 12:49:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
To byl napewno gs i chyba 1250 wiec prawie nówka.
Facet cudem przeżył bo miał szanse na czołówke ale skończył ze złamanym przedramieniem. Ciekawe że nie moge tego znaleźć w necie...

Pewnie jak by zaniedbac łańcuch taka przygoda też sie może zdażyc tylko z nim łatwiej o go widac

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 13:14:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wszystko da się zepsuć :) problem z wałami jest taki, że ludzie czasem zbyt dosłownie biorą określenie "bezobsługowy" i zaniedbują go, jest to nadal mechanizm wymagający konserwacji i kontroli. Jego bezobsługowość to w zasadzie mylne określenie, nie trzeba go regulować i smarować w trasie, ale należy mu się opieka mechanika - zmiana płynów, smarowanie wielowyoustów, kontrola krzyżaków, łożysk itp itd. Nie smarujesz nie jedziesz i cholera wie w jakim stanie były wały które uległy spektakularnej awarii. Akcja serwisowa z TPS to pryszcz przy wymianie elementów za wiele tysięcy złotych i to kilka lat po minięciu gwarancji. Oczywiście jest możliwe, że wykryli wadę napędu i wymieniają prewencyjnie żeby ubiknąć czyjegoś nieszczęścia, ale w tym przypadku zrobili na tyle szczelną komorę wału, że woda która dostanie się tam pod lekkim ciśnieniem czyli np w zanużeniu jadąc przez rzekę, nie może swobodnie wypłynąć i powoduje gnicie elementów stalowych napędu. Gdyby wał miał sam w sobie ewidentną wadę, to nowe wały miałyby nowy numer części a montowane są takie same graty jak oryginalne, tyle że dorabiany jest odpowietrznik obudowy który umożliwia wentylację obudowy wału pozwalający na odparowanie wilgoci co drastycznie zmniejsza ryzyko zgnicia napędu. Niektórzy użytkownicy sami sobie robili taką wentylację obudowy chcąc uniknąć kłopotu z korozją po tym jak popularne stało się odkrywanie w obudowie zapieczonych wałów na wielowypuście. Tak czy inaczej, lepiej jak są te akcje serwisowe niż jakby miało ich nie być.

Mamy teraz w firmie dużo aut z grupy VAG w automacie DSG i zauważyliśmy pewną tendencję, skrzynia stopniowo działa coraz mniej precyzyjnie i przy wizytach przeglądowych serwis mówi że nie stwierdzili problemów, czyszczą sterownik skrzyni żeby się zaadoptował na nowo i tak do końca gwarancji. Pierwsza wizyta po gwarancji - uuuu pszepana, cała mechatronika się rozszczelniła, zużyte tarcze sprzęgła, złe ciśnienia na układzie, cuda wianki.... drogo będzie. I takie podejście serwisu mnie dobija. Na szczęście poza tym dziadostwem z przeciąganiem serwisu poza gwarancję co jest lokalną strategią dealerów, to Skoda to najmniej awaryjne auta jakimi jeździłem służbowo, a jezdziłem wieloma markami i obrzydliwie dużo km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-14 20:43:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Z okazji Walentynek Fazer został zabrany na serwis


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-15 08:39:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-21 20:40:35
Posty: 167
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-23 12:21:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nadszedł moment, że i ja musiałem odkopać MTka
Wleciało:
- klocki hamulcowe BRAKING
- akumulator LiFePO4 - NOCO
- świeży olej - tym razem 10w50 Race z Liqui Moly
- filtr oleju z ISONa

Moto jest przygotowane do sezonu, także teraz tylko czekać aż się zrobi +15 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-27 16:06:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Postanowiłem umyć i wymoczyć sobie nogi:
[ img ]

To czemu nie skorzystać i umyć więcej:
[ img ]

szuszenie:
[ img ]

Złoty i nie skromny
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-27 17:02:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Bjutiful :D

Poza konserwacją, jak Ci się Anglik trzyma w kontekście awaryjności?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-27 17:23:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany napisał(a):
Bjutiful :D

Poza konserwacją, jak Ci się Anglik trzyma w kontekście awaryjności?


Poziom zbliżony do japoniskich marek, dużo części to właśnie japonia... denso, nissin, showa, mitsubishi..
Pozatym te sprzęty triumpha z lini 1050 są mocno dopracowane.

W moim przypadku poza eksploatacją miałem raz problem z rozrusznikiem po mocnym rozgrzaniu. Wymieniłem akumulator i przewody na grubsze, jak narazie problem się nie powtórzył.
Kolega w sprincie miał dotychczas tylko awarię regulatora napięcia (japoński :))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-27 18:32:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Do nie dziś od Rhaza przyszła patelnia i kajdan, będę ujarzmiał kociaka bo poprzedni łańcuch już mu się wyciągnął...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-27 20:39:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Niedługo całe forum bedzie na afamie hyhy
Ale trzeba przyznac ze robią solidny sprzęt pozatym mają firmowe zębatki z gumowym tłumikiem.

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215 ... 231  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org