Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3465 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 231  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-08-12 06:36:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Będzie mały upgrade :) Po zmianie tłumienia i przystosowany do Ninjawki. Będzie się teraz tył prowadził :moto:


Załączniki:
Ohlins Ninja.jpg [416.36 KiB]
Pobrane 143 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-12 06:36:04 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2023-08-12 17:03:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2331
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Do czego to będziesz montował? Ja się pogubiłem czym jeździsz :)

Zrobiłem dziś badanie techniczne Wungla i wodzę palcem po mapie gdzie pojechać na parę dni, góry albo mazury... kusi mnie jakieś odludzie z odrobiną przygodowego campingu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-13 17:44:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
sfazowany napisał(a):
Ja się pogubiłem czym jeździsz

Załącznik:
Ninja 1000SX.jpg [38.09 KiB]
Pobrane 121 razy


8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-13 17:47:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ja w piątek porządnie wymyłem GS-a. Były na nim jeszcze "zagraniczne" owady.

ps Sfazowany, nie wiem czy Mazury będą odpowiednie. Wczoraj odwiedziłem Węgorzewo, okolice Lidzbarka Warmińskiego, Kętrzyn, Orzysz a w drodze powrotnej byłem nad Jeziorakiem. Jak zwykle jeździłem bocznymi drogami ale z Orzysza do Mikołajek jechałem "16". Ruch gigantyczny, zachowania na drodze kretyńskie. Generalnie wszędzie mnóstwo ludzi. Drożyzna i bylejakość. Proponuję Národní park České Švýcarsko, przepiękne tereny, umiarkowana ilość turystów. Jeśli będziesz chciał do cywilizacji to warto odwiedzić Drezno, w Czechach Jested (hotel/budynek, fajne drogi) i Mlada Bleslav (muzeum skody). Ja wybieram się 15/17 lub 22/24.09 do Czech, miejsce docelowe to muzeum Tatry w Koprivnicach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-14 02:34:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2331
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wybyłem do rodzinki w Bieszczady i odwiedziłem naszego YouTubera forumowego :) super spotkanie!

Miałem dziś klasycznego close calla, pan w kombi patrząc na mnie wyjechał z podporządkowanej w lewo przecinając mój pas, źle oceniając w ostrym słońcu moją odległość i prędkość. Miałem pełny hebel i pełne gacie, na szczęście kierowca auta zreflektował się i dynamicznie uciekł z linii ognia. Dawno nie miałem takiej akcji i trochę mnie to otrzeźwiło, trzeba być czujnym. Niby od razu jak tylko go zauważyłem stojącego z prawej to odruchowo zamknąłem gaz i hamując silnikiem z palcami na klamce czekałem co zrobi i zareagowałem od razu jak tylko ruszył, ale jechałem za szybko i gdyby nie uciekł z mojego pasa to musiałbym go już jakoś próbować omijać, a z tym jest loteria - czy z prawej jak już przejedzie do osi drogi, czy z lewej jak się przestraszy i zahamuje zaraz po ruszeniu. Do zera bym nie wyhamował, zostało mi jeszcze z 35kmh w miejscu ewentualnego spotkania. No nic, nauczka.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-17 20:42:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
No i wpadł. Jest inaczej ale jak inaczej to muszę pojechać na krętą scieżkę/tor. Przy okazji zrobiłem przegląd w 3 letnim motocyklu na 48kkm 8) Chyba trzeba myśleć o nowym moto :moto: z mniejszym przebiegem. W ramach testu dostałem motocykl z wyprostowaną pozycją. Nie jest to jeszcze moja bajka.
Załącznik:
20230817_193835.jpg [1.35 MiB]
Pobrane 81 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-17 21:30:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Jestem ciekaw, jakie będą Twoje wrażenia. Ja zimą planuję przerobienie przodu w GS-ie na pełną regulację. Co do przebiegu to jest on symboliczny :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-17 21:43:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
marcingda napisał(a):
Jestem ciekaw, jakie będą Twoje wrażenia

Też jestem niesamowicie ciekaw. W poniedziałek umawiam się na ustawienie zawieszenia.
marcingda napisał(a):
Co do przebiegu to jest on symboliczny

Tak wiem, kwestia tego że pamiętam jak sprzedawałem poprzednika z podobnym przebiegiem i ile to ja się nasłuchałem że tak młode moto ma tak duży przebieg to wynikało że już prawie zużyte jest :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-17 22:20:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Cimaj napisał(a):
umawiam się na ustawienie zawieszenia.

tzn.?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-18 09:58:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3833
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
są firmy które ustawiają ci tłumienie i napięcie wstępne pod twoje parametry. wiesz, sam możesz klikać ustawieniami na zawieszeniu, ale niekoniecznie musisz wiedzieć czy jest dobrze. przykładowo ja zmieniałam napięcia wstępne na tyle w tigerze, zalałem gęstszy olej na przód i "dla mnie jest ok" ale spec pewnie ustawiłby jeszcze lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-18 10:18:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nie da się ustawić zawieszenia - bez ridera :D
Nawet spec ustawi Ci wg. książki - czyli przepyta Cię ile ważysz, jak jeździsz, jakie preferujesz trasy, jak hamujesz itp itd.
Potem to ustawi i wygoni Cię na drogę żebyś ocenił czy się jeździ lepiej czy gorzej :) I tak parę razy aż powiesz że jest ok.
Jeśli ktoś nie wie jak to robić - to fachowiec to najlepsze rozwiązanie.

A najprostsza metoda to sprawdzić ilość "klików na regulacji" - potem ustawić na środek, do kieszeni kartka, długopis i klucz. Ustawiam +2 i jadę ten sam odcinek drogi i sekcję zarkętów - ocena.
Ustawiam -2, -4 itp itd - oczywiście cały czas sprawdzając na tej samej drodze jak zachowuje się moto. Metodą prób i błędów - znajdziesz ustawienie, w którym moto będzie prowadziło się dla Ciebie "subiektywnie najlepiej" :)
A jeśli nie - to do fachowca - żeby naprawił to co zepsułeś :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-18 12:15:55 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
No właśnie jadę ustawić SAG do gościa - później to już jazda po torze i ustawianie zawieszenia jeszcze bardziej po agrafkiach aby jeszcze lepiej sie jeździło. Ale baza musi być odpowiednio zestrojona tzn przód z tyłem aby moto odpowiednio siedziało i zachowywało się normalnie na drodze.
https://www.youtube.com/watch?v=_kmWBx69Zeg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-18 21:24:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2331
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Blue fajnie zestroił zawias w tracerze, to był zdecydowanie najlepiej prowadzący się tracer jakim jechałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-20 08:34:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
sfazowany dobrze ze coś Cię nie zjadło w tych lasach na postoju tamtego dnia. Miałem już to wcześniej napisać ale coś forum mi nie działało w sensie nie mogłem wysłać posta :wink:

A pro po zawieszenia to chyba ze dwa lata zajęło mi podejście do zawieszenia przedniego bo bałem się kręcić tymi pokrętłami aż jedno spotkanie z kolegą uświadomiło mi że powinienem to zrobić już dawno temu. Widział mnie jak jadę z pasażerką i moto nadmiernie się uginało, na szczęście kolega miał odwagę mi to powiedzieć. No i zaczęliśmy dyskusje po której mniej więcej wiedziałem od czego zacząć.

Naogladalem się Dava Mossa na YT i wielu innych speców od setupu zawieszenia. Przy moich pomiarach przód nigdy nie zgrywał mi się wedle tych założeń które te teorie głoszą z prostej jak się okazało przyczyny. Z przodu w Tracerze 900 GT miałem sprężyny progresywne które pod wpływem nacisku zmieniają charakterystykę i to było powodem fiaska w ustawieniach w tej metodzie (dopiero serwis mi o tym powiedział przypadkiem). Czy to źle? Nie, nalezalo zacząć to inaczej po prostu robić ale założenia znam o co chodzi. Problem jest też taki że jak jeździsz już chwilę motocyklem to wydaje Ci się że jest dobrze i nie chciałbyś zepsuć tego, dlatego odczucie z jazdy na krótkim dystansie jest mało miarodajne no chyba że jest się zawodnikiem torowym który zna każdy zakręt i od razu wyczuje co się zmieniło. Mi trudniej przychodziły takie wnioski ale jednak z czasem ogarniałem co się dzieje. Nie rozumiem trochę jak przy jednej wizycie u kogoś byłbym w stanie odgadnąć że dane ustawienie jest perfekcyjne, to trochę dłużej czasu zajmuje jednak. Zawieszenie tez musi być rozgrzane i warunki temperaturowe mają wpływ na pomiar.

Tak jak rhazz zalecił dobrze jest mieć coś do pisania, najpierw wprowadzić ustawienia całkowicie standardowe a później napiecie, dobicie, odbicie i testować tak pod siebie jak chcesz żeby motocykl się zachowywał. Zauważyłem że stopień zużycia opon w dużym stopniu zmienia feeling z jazdy więc najlepiej byłoby robić te "nauki" na dosyć świeżych oponach gdzie dają precyzyjne informacje o tym co się dzieje z motocyklem. Zmieniać parametry krok po kroku pamiętając że zmiana kompresji i odbicia ma też wpływ na napiecie wstępne co trzeba skompensować w górę lub w dół. Ciężko jest to opisać ale zdecydowanie warto się nad tym pochylić samemu. Poza tym że miałem komfort podróży wyższy to i lepsze stabilniejsze prowadzenie to wyleczyłem opony z ząbkowania co dokuczało mi całymi latami.

Powodzenia w zabawie 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-20 14:48:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2331
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Myślę że warto spróbować nauczyć się samemu regulować zawieszenie, daje to sporo w zrozumieniu jego działania, "czytaniu" co motocyklowi dolega i chyba najważniejsze - frajdę z opanowania kolejnej umiejętności.

Moje doświadczenia z ustawianiem zawieszeń to przyzwoite rowery mtb, gdzie masa rowerzysty to większość masy całego zestawu, przekładało się to na szybkie reakcje zawieszenia na zmiany i łatwość w znalezieniu ustawienia pod własne preferencje. Te zawieszenia miały pełną regulację na przedzie i tyle plus ciekawe rozwiązania redukujące pompowanie zawieszenia podczas pedałowania. Wydaje mi się, że dało mi to przyzwoitą bazę do zrozumienia działania zawieszeń w różnorakich pojazdach i choć motocykle którymi jeździłem nie miały za dużo tej regulacji - przeważnie tylko regulacja napięcia wstępnego na tyle, to przynajmniej czułem ich zachowanie, wady i zalety pomiędzy modelami motocykli. Przeważnie i tak musiałem dokręcić napięcie wstępne do maksimum, bo sprężyny montowane fabrycznie policzone są chyba na gabaryty Azjatów. Najlepsze manualnie regulowane zawieszenie na jakim jechałem to ohlins w Triumphie Thruxtonie R, było niesamowite! Sztywne z krótkim skokiem i dające fantastyczny feedback z drogi a jednocześnie znakomicie wybierające ostrzejsze nierówności na zniszczonych drogach. Mega sportowy feeling z pewnością prowadzenia podczas mocnego przyspieszania i hamowania. Z zawieszeń półaktywnych, sterowanych z zegarów bardzo mi odpowiadało zestrojenie np w tigerze 1200 oraz w moim obecnym dużym gs-ie. Poza wyborem stopnia obciążenia motocykla i tłumienia nie ma żadnej ręcznej regulacji i zupełnie mi to nie przeszkadza, ponieważ zakres zmian dostępnych w zegarach jest duży i całość w praktyce działa wybornie. Bardzo jestem ciekaw jazdy współczesnymi Ducati z pełną swobodą regulowania dziesiątek nastaw we wszystkich podsystemach.

Sam bym chętnie poklikał w takim fajnym zawiasie ohlinsa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3465 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 231  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org