Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Praca silnika spalinowego! https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=18&t=1775 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | maniu008 [ 2009-02-20 13:22:38 ] |
Tytuł: | Praca silnika spalinowego! |
Ostatnio nurtuje mnie jedno pytanie na temat pracy silnika spalinowego! Otóż co jest leprze dla silnika spalinowego (zarówno diesla jak i benzyny) gaszenie go i po 10 minutach odpalanie czy pozostawienie go na biegu jałowym przez te 10 min żeby sobie pracował? Sporo ludzi mówi że silnik najbardziej zużywa się podczas rozruchu stąd moje pytanie. Ja staram się nie gasić jeżeli wiem że wysiadam z auta tylko na 5-10 min. Może ktoś czytał kiedyś coś na ten temat i może coś doradzi. |
Autor: | leszek88888 [ 2009-02-20 13:34:19 ] |
Tytuł: | |
Ostatnio na politechnice robiliśmy taki test na hamowni , silnik spalinowy bodajże od jakiegoś modelu BMW z roku 2008. Nie pamiętam dokładnie danych więc będę walił kosmosy (dla zrozumienia) :wink: NA Rozruch silnika potrzeba jakiś 1 l paliwa , następnie gdy silni się rozgrzeje do żądanej temperatury, to spali w czasie 5 min ( przy jałowych obrotach) 0,5 litra paliwa. Wniosek: nie warto gasić samochodu gdy się wjeżdża do garażu czy zostawi na krótko żeby chodził, gaszenie go a za chwile odpalanie to mylne wrażenie oszczędności :) A tak z ciekawości: Wiecie jak temp maja spaliny zaraz po uruchomieniu silnika, a jaka temp gdy silnik jest już rozgrzany_ :?: :) |
Autor: | Jery [ 2009-02-20 13:49:44 ] |
Tytuł: | |
No dobra, ale co gdy silnik mamy już rozgrzany? |
Autor: | leszek88888 [ 2009-02-20 14:06:58 ] |
Tytuł: | |
Jery napisał(a): No dobra, ale co gdy silnik mamy już rozgrzany?
Przy rozruchu silnika jest pobierana taka sama dawka, czy jest zimny czy rozgrzany, różnica jest jak pracuje, zimny silnik potrzebuje więcej paliwa niż ten już rozgrzany do odpowiedniej temp. |
Autor: | boss [ 2009-02-20 15:04:31 ] |
Tytuł: | |
Wypowiem się co do diesla mi na kompie na biegu jałowym pokazuje że pali 0,7 l paliwa i to jest podane na godzinę jak się wraca z trasy lub katowania diesla dobrze zostawić żeby chodził schłodzi się turbo itd ale jeżeli normalnie jeździmy to można go zgasić na te 10 min przecież silnikowi się nic nie stanie przecież teraz silniki robią bardzo duże przebiegi prędzej zużyje się nam rozrusznik akumulator itd niż silnik zajedzie więc jak kto woli jak nie ukradną ci wozu można zostawić bo teraz bynajmniej będzie ciepło w środku ;) a co do tego że silnik przy rozruchu szybciej się zużywa to prawda bo olej jest nie rozprowadzony ale jak gasimy na 10 minut to ten olej jeszcze tam powinien coś być nie tak jak po np całej nocy więc chyba jak kto woli |
Autor: | Nemmo [ 2009-02-20 19:22:37 ] |
Tytuł: | |
leszek88888 napisał(a): NA Rozruch silnika potrzeba jakiś 1 l paliwa , następnie gdy silni się rozgrzeje do żądanej temperatury, to spali w czasie 5 min ( przy jałowych obrotach) 0,5 litra paliwa.
:shock: Stary jakby na rozruch silnika bylo potrzebne 1l paliwa to by tloki zalalo pod korek :lol: Cos Ci sie pokielbasilo :P Jakby auta palily 0,5 l na 5 min na obrotach jalowych to ja bym przez bydgoszcz nie przejechal na pelnym zbiorniku :lol: 0,5 czy jak boss slusznie zauwazyl 0,7l na biegu jalowym to weartosc raczej na 1/h a nie 5 min ;) |
Autor: | maniu008 [ 2009-02-20 19:28:52 ] |
Tytuł: | |
Przecież leszek88888 napisał że podaje dane przykładowe dla zrozumienia bo nie pamięta dokładnych. :wink: |
Autor: | leszek88888 [ 2009-02-20 19:42:18 ] |
Tytuł: | |
Nemm napisał(a): leszek88888 napisał(a): NA Rozruch silnika potrzeba jakiś 1 l paliwa , następnie gdy silni się rozgrzeje do żądanej temperatury, to spali w czasie 5 min ( przy jałowych obrotach) 0,5 litra paliwa. :shock: Stary jakby na rozruch silnika bylo potrzebne 1l paliwa to by tloki zalalo pod korek :lol: Cos Ci sie pokielbasilo :P Jakby auta palily 0,5 l na 5 min na obrotach jalowych to ja bym przez bydgoszcz nie przejechal na pelnym zbiorniku :lol: 0,5 czy jak boss slusznie zauwazyl 0,7l na biegu jalowym to weartosc raczej na 1/h a nie 5 min ;) Nie pamiętam dokładnie danych więc będę walił kosmosy (dla zrozumienia) Czytanie ze zrozumieniem się kłania :wink: Jakby silnik potrzebował 1 l przy uruchomianiu to by każdy rowerem jeździł :lol: [/b] |
Autor: | Nemmo [ 2009-02-20 19:53:29 ] |
Tytuł: | |
Sry nie doczytalem :P Styrany po robocie jestem i mi sie "mUSK" lansuje 8) :roll: :P |
Autor: | Maciek [ 2009-02-20 20:16:16 ] |
Tytuł: | |
ja na 10 min to raczej nie zostawiam ale gdy otwieram brame albo wysiadam na doslownei pare minut to tez nie gasze tak samo gdy silnik jest zimny staram sie go nei odpalac na chwile np zeby przestawic o 2 metry. |
Autor: | Jatek [ 2009-02-21 00:51:58 ] |
Tytuł: | |
Maniu ludzie co ci to powiedzieli mają rację a ja potwierdzam silnik najbardziej dostaje po dupie podczas rozruchu ale tylko i wyłącznie wtedy kiedy stał dłuższy czas, czyli zimny. Spowodowane jest to tym że przez pierwsze kilkanaście sekund nie ma smarowania bo cały olej spływa do najniższego miejsca jakim jest miska natomiast jeżeli auto jest letnie czyli jeździłeś nim godzinę czy dwie temu to zawsze jeszcze pozostaje tak zwany film i samochód wtedy nie odpala na sucho ot to :!: Co do turbiny to jak Boss zapodał po żwawej jeździe powinno się przed wyłączeniem silnika parę minutek na jałowym popracować ponieważ turbinka rozkręcona ma niezłą prędkość paru tyś. i jest chłodzona olejem kiedy odłączamy silnik odcinamy automatycznie chłodzenie oleju przez co rozkręcona się przyciera i w efekcie zaciera. Co do spalania nie mam pojęcia kiedy więcej pali czy przy rozruchu czy przy jałowym :?: :?: :?: |
Autor: | Leśmian [ 2009-02-21 04:01:48 ] |
Tytuł: | |
leszek8888 dobrze napisał :lol: Amerykańskie fury potrzebują nawet ze 3litry na rozruch :lol: Wsiadasz jedziesz do sklepu tankujesz. wracasz tankujesz żeby dojechac do domu :lol: A tak wtemacie słyszałem gdzieś od "ekspertów" (nie pamiętam czy w TV czy gdzieś), że smaochód (przy nagrzanym silniku) opłaca sie wyłączać już jak stoimy nawet dwie minuty. |
Autor: | Jery [ 2009-02-21 06:30:49 ] |
Tytuł: | |
I właśnie dlatego nie wydaje mi się żeby rozruch ciepłego silnika był tak samo "paliwożerny" jak zimnego. Co myślicie o tych nowych konstrukcjach wyłączających silnik na światłach? Wciskasz sprzęgło, luz, puszczasz pedał - silnik gaśnie. Wciskasz sprzęgło i zanim wpijesz jedynkę silnik już pracuje.. _Podobno_ tak to wygląda. Nawet reklamują to w tv.. Taka babka śpiewa w aucie "you better stop...". |
Autor: | maniu008 [ 2009-02-21 09:58:41 ] |
Tytuł: | |
chciałbym się przejechać takim autem ale nie wiem czy by mi się to spodobało :? |
Autor: | Nemmo [ 2009-02-21 10:20:30 ] |
Tytuł: | |
Ja jestem do takich rzeczy sceptycznie nastawiony. O ile nie wymyslili czegos na prawde genialnego to jest to kolejna bzdura na miare toyoty prius :roll: |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |