Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-06 09:59:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3832
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
Wydaje mi się, (po oglądnięciu kilku testów) że desert dość dobrze radzi sobie w terenie a jednocześnie zapewnia świetne osiągi na asfalcie.

no właśnie ja z pierwszych testów... i notek prasowych deserta wyciągnąłem info że on jest takim mocnym SUVem a nie terenówką - co w sumie ma sens jednak myślę że ilośc ostrrych adventure którzy latają na durzych sorzętach w bardzxo trudnym tereniejest relatywnie mała...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-06 09:59:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-08 15:26:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2328
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wczoraj połączyłem przyjemne z pożytecznym i podjechałem na moto do pracy do Lublina, w obie strony bokami, z powrotem częściowo po zmroku, tak że 9h pojeździłem i czuję, że już się wjeżdżam w wungla. Jestem generalnie zachwycony, zero zmęczenia fizycznego. Fabryczne światła z dodatkowymi lampami na gmolach świecą po zmroku lepiej niż w niejednym aucie, więc jazda nocna jest w zasadzie bezstresowa. Przywykam już do sprzęgła i czuję się coraz swobodniej przy szybkiej jeździe. Największą różnicę w mocy czuję w górnym zakresie obrotów, zakres 6-9k przypomina trochę budzenie się mocy jak to było w fazerze. Bokser jednak mimo bardzo poprawnego dołu i średnicy, również lubi wyższe obroty i naprawdę dobrze się tam czuje. Wtedy też quciskifter działa najlepiej, przy mniejszym obciążeniu i obrotach robi trochę nieeleganckie przyduszenie, powiedziałbym że pracuje szorstko. Sam o wiele płynniej zmieniam biegi, choć nie tak szybko. Triumph ma to lepiej dopracowane. Przy zwykłej jeździe 90% jazdy wolę sam zmieniać biegi a QS używałem jak jest mało czasu na finezję np przy wyprzedzaniu, tak że ten system w tym modelu nie koniecznie nadaje się do korzystania non stop, ale jest super dodatkiem na specjalne okazje. Miałem też kilka odcinków leśnych z bardzo zniszczonym asfaltem i próbowałem różnych ustawień zawieszenia, nadal jestem zdumiony zakresem regulacji, przełączenie trybu miękki/średni/twardy powoduje natychmiastową zmianę charakteru amortyzacji. Od statku miłosci po dzwoniące zęby :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-09 16:52:59 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Przy zwykłej jeździe 90% jazdy wolę sam zmieniać biegi a QS używałem jak jest mało czasu na finezję np przy wyprzedzaniu, tak że ten system w tym modelu nie koniecznie nadaje się do korzystania non stop, ale jest super dodatkiem na specjalne okazje.


To prawda QS nie działa zbyt finezyjnie. Staram się go nie używać jak mam zawieszenie ustawione na "miękkie" bo wówczas zmiana biegu powoduje bujanie całym motocyklem. Spisuje się najlepiej gdy przyspiesza się zmieniając biegi w górnym zakresie obrotów. QS działa tym lepiej im więcej cylindrów. W multistradzie podobnie jak w GS-ie a np. w S1000XR bardzo delikatnie.
Sfazowany pamiętaj, że masz "hamulec postojowy"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-09 18:06:18 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 275
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
sfazowany
marcingda
Czytałem Wasze posty i jestem nieco zaskoczony informacją , o niezbyt ''finezyjnie'' działającym QS w GS'ach . Zaskoczony dlatego , bo sądziłem , że te systemy są takie same , albo prawie identyczne w ramach jednej marki . W XR QS działa bardzo precyzyjnie , choć muszę dodać , iż nie mam punktu odniesienia , ponieważ to pierwszy mój motocykl z QS na pokładzie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-09 18:41:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Stąd mój wniosek że QS działa tym lepiej im więcej cylindrów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-09 20:59:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2328
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Opowiedz coś więcej o tym hamulcu postojowym :) słyszałem o tej funkcji, ale nie zauważyłem jej działania u siebie. Czasem by się przydał na światłach na pochyleniu...

Dziś odkryłem jak zmienia się tryby jazdy bez zatrzymywania, po wyborze innego trybu myślałem że wystarczy puścić gaz żeby się aktywował ale zmiana nie następowała. Naciskałem sprzęgło ale również bez reakcji. Kumpel mówi, że trzeba wcisnąć sprzęgło i wtedy się zmieni, próbuję - nie zmienia. Okazało się, że jak odruchowo naciskałem dwoma palcami aż do oparcia klamki o pozostałe palce na gripie (co jest wystarczające do pełnego wysprzęglenia tarcz) to motocykl nie wykrywał wciśnięcia, musiałem złapać klamkę wszystkimi palcami i wtedy tryb został zmieniony. Zajrzę w wolnej chwili do czujnika i spróbuję go wyregulować żeby łapał wcześniej, przy wciśnięciu dwoma palcami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-09 21:19:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Opowiedz coś więcej o tym hamulcu postojowym słyszałem o tej funkcji, ale nie zauważyłem jej działania u siebie. Czasem by się przydał na światłach na pochyleniu...


hamulec uruchamia się poprzez mocne naciśnięcie klamki hamulca, na wyświetlaczu pojawi się (H), w ten sam sposób następuje jego dezaktywacja
zmiana trybu jazdy następuje po naciśnięciu przycisku wybierającego tryb jazdy i zamknięciu przepustnicy- sprzęgło nie jest potrzebne
tryby jazdy można powiązać z ustawieniami zawieszenia lub nie, generalnie jeśli zmieniasz na dynamic (tryb jazdy) to zawieszenie samo przestawi się na dynamic itp., jeśli chcesz jeździć na trybie dynamic ale z miękkim zawieszeniem to trzeba przyciskiem dostosować zawias
do tego są jeszcze tryby PRO ale żeby z nich korzystać trzeba włożyć do wtyczki kostkę, która jest pod siedzeniem kierowcy
wówczas można wyłączyć wszystkie wspomagacze jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-09 21:53:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2328
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dzięki za info, sprawdzę tą funkcję. Kostkę funkcji pro mam wpiętą, mam symbol wtyczki na zegarach nad trybami jazdy i dostępny tryb enduro pro. Samo zamknięcie przepustnicy u mnie na bank nie wystarcza, musi być do tego sprzęgło na ok sekundę. Przy naciskaniu mode zamiast zegarka pokazują się dostępne tryby i dopiero po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła tryb wskakuje na górną aktywną pozycję i wraca zegarek. Jeśli nie wcisnę sprzęgła tryb pozostaje stary i wraca zegarek. Zawias na trybie road ustawiłem na soft a na trybie dynamic mam hard. Zawieszenie mam do wyboru tylko w trybach soft normal i hard, nie mam trybu dynamic, chyba że jest gdzieś zaszyty... Możliwe, że w 2018 kiedy zdaje się weszła ESA2, dodano nowe tryby jazdy, ja mam 2017.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-10 06:14:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
W takim razie faktycznie coś zmodyfikowali. U mnie do zmiany trybu jazdy wystarczy zamknięcie przepustnicy- nie mam włożonej kostki, może wówczas inaczej to działa. Co do zawieszenia to nie mam nazw trybów soft normal, hard. Mam ESA2, więc może faktycznie trochę inaczej jest to skonfigurowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-10 11:58:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2328
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
U mnie tryby jazdy są dokładnie takie jak w tym filmie:
https://youtu.be/f70LqpPS2ww

Pod każdym trybem mam 3 nastawy zawieszenia i system pamięta na której opcji jeździłem poprzednio. Ogromnym plusem jest to, że po postoju na zgaszonym silniku system nie powraca do trybu road tylko zostaje na ostatnim, np enduro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-10-10 15:01:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Pod każdym trybem mam 3 nastawy zawieszenia


https://www.youtube.com/watch?v=isv3KuFEOfE

Teraz już mam jasność. Tryby jazdy są takie jak u mnie, czyli: dyn, road, rain, enduro i dyn pro oraz enduro pro. Natomiast ustawienia zawieszenia: dyn, road i enduro, nie pamiętam czy mam dyn pro i enduro pro.
Tak jak na filmie np. hard, soft ... miałem w K1600, tam była dodatkowa regulacja - pasażer, bagaż. W ESA2 regulacja zawieszenia w zależności od obciążenia następuje samoczynnie..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-11-09 09:53:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Widzieliście nowe suzuki?
https://suzuki.pl/moto/V-Strom-800DE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-11-09 10:55:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1483
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Fajny ale czy masa własna 230kg z tej tabelki to z paliwem czy bez?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-11-09 11:01:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
kolejna nowość suzuki
https://suzuki.pl/moto/V-Strom-1050DE

wydaje mi się, że z paliwem
BMW podaje masy z bakiem wypełnionym w 90%, pewnie wszyscy tak stosują


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-11-09 13:15:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3832
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
Widzieliście nowe suzuki?
https://suzuki.pl/moto/V-Strom-800DE

pod ty, względem już lepiej nowy trampek wygląda, masa 208mniejsza, a moc lepsza (92 konie, 75Nm)

https://www.honda.pl/motorcycles/range/ ... price.html


w ogóle to to juz nie jest V-storm tylko R2-Storm - bo jak wszędzie wepchali mu rzedową dwójkę, przez co stał się "kolejnym" tego typu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 50  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org