Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Adwenczery
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=18&t=23555
Strona 43 z 50

Autor:  Cimaj [ 2022-10-01 19:21:14 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

marcingda napisał(a):
Gdyby się chciało Tobie podjechać to polecam odcinek drogi 389 do schroniska PTTK Jagodna, z Kudowa Zdrój trzeba jechać na Duszniki (8) i później odbić w 389. Wspaniały asfalt i extra zakręty.

No pewnie że będzie mi się chciało :) :moto: Senkju.

Autor:  marcingda [ 2022-10-01 19:26:35 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

Cimaj napisał(a):
No pewnie że będzie mi się chciało

Polecam również obiad w schronisku :D

Autor:  sfazowany [ 2022-10-01 22:46:18 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

Podjadę do fusa z którego motocykl oryginalnie wyjechał i pogadam o tych akcjach serwisowych, od kumpla słyszałem że robią to darmo ale przy okazji przeglądu na 60kkm. Potwierdzę i dam znać. Zakup odbył się wczoraj niemal w nocy 220km od domu, na razie doświadczeń tyle, co przejechałem się ten odcinek na spokojnie. Do domu wróciłem przed 1 w nocy ;) a musiałem szybko wskoczyć w auto i przez weekend jeżdżę po rodzinie w zaległe odwiedziny. Będę poznawał sprzęt, to i więcej o nim opowiem, na razie jestem w zachwycie i szoku, bo czuję się jakbym wygrał w totka :)

Autor:  marcingda [ 2022-10-02 09:42:27 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

sfazowany napisał(a):
od kumpla słyszałem że robią to darmo ale przy okazji przeglądu na 60kkm. Potwierdzę i dam znać.

Ja już dostałem zaproszenie/informację o akcji serwisowej. Dzwoniłem do ASO w Gdańsku i potrzymałem informację że prawdopodobnie będą gotowi po 10 października. Odpowietrzenie wykonuje się bez względu na przebieg. Natomiast w motocyklach z przebiegiem >60tyś km wymienia się wał. Postaram się w wolnej chwili zajrzeć do wnętrza cardana. Jeśli nie będzie tam korozji to nasmaruję wielokliny oraz przeguby i wówczas nie skorzystam z akcji serwisowej polegającej na nawiercaniu otworu w obudowie. Muszę tylko zobaczyć czy w katalogu BMW jest biała pasta, którą fabrycznie uszczelnione są harmonijki/ gumy od cardana. Wydaje mi się, że problem korozji dotyczy egzemplarzy "tyranych" w terenie, po wodzie i błocie.

Autor:  Janusz81 [ 2022-10-02 11:03:57 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

Gratuluję udanego zakupu :moto: Czekamy na recenzję :)

Autor:  marcingda [ 2022-10-02 13:15:43 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

Wczoraj całkiem przypadkiem pojeździłem trochę Moto Guzi TT85. Już kiedyś miałem styczność z tym motocyklem. Stwierdziłem, że to idealny sprzęt do spokojnej, turystycznej jazdy. Jeśli nie oczekujemy od motocykla bardzo dobrych osiągów to gutek sprawi nam dużo przyjemności. Wydech mimo, że dość cichy to zapewnia piękny dźwięk charakterystyczny dla MG. Pozycja ok, fajny wyświetlacz. Zawieszenie raczej też niezłe. Dobrze jeździ po zakrętach. Chillout !!!

Załączniki:
IMG_20190523_141714_Easy-Resize.com.jpg [237.5 KiB]
Pobrane 88 razy

Autor:  strażak [ 2022-10-02 16:41:24 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

sfazowany
Gratuluję zakupu :thumbup:

Autor:  misiakw [ 2022-10-02 17:57:57 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

sfazowany napisał(a):
Na tą nawigację jakoś się nie napalałem, ale jej obsługa z pokrętła i dostęp do wszystkich danych motocykla bez zdejmowania dłoni z manetki jest znakomitym rozwiązaniem. Jeszcze będę opisywał co i jak, na razie muszę ochłonąć z emocji zakupowych endorfinki są, oj są!

no to sterowanie wydaje sie mega, kombinuję właśnie nad zrobieniem sterownika bluetooth do OsmAnd'a i troszke kusi mnie żeby zrobic taki kręcony "przycisk" ala bmw, zima jest będzie mozna kombinować...

Autor:  marcingda [ 2022-10-05 11:12:11 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

Już w salonach pojawiło się ducati desert X, wydaje mi się że to ciekawa alternatywa przede wszystkim dla większych pojemności bo ich już przekroczyły praktycznie 100tyś.
Interesująca będzie też MV agusta -
https://www.otomoto.pl/oferta/mv-agusta ... EqtNx.html

Autor:  misiakw [ 2022-10-05 11:37:36 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

desert X wygląda mega, szkoda że nie jest tak sprawny terenowo, ale przemawia do mnie argument że większość adv teren widzi tylko na dojeździe na grzyby. co to agusty te "wloty" powietrza tak wysoko w owiewce wyglądają jak coś, co pierwsze oberwie w terenie od krzakó i będzie zbierało rysy. Ciekawi mnie również jak bedą w tym moto ułożone kierunkowskazy i lusterka bo na tych wizualizacjach tych elementów brakuje. no i trzeci minus - wydech nie wystaje "za" kufry tylko kończy się w połowie długości kufra bocznego, obawiam się że po dłuzszej trasie zawartośc prawego bedzie waliła spalinami. ale przymyjakjac oko na te tematy - wygląda zacnie, jednak jakby takie swiatło wrzucili do Nordena 901 to wtedy powiedziałbym że jest idealnie!

Autor:  marcingda [ 2022-10-05 13:08:48 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

Wydaje mi się, (po oglądnięciu kilku testów) że desert dość dobrze radzi sobie w terenie a jednocześnie zapewnia świetne osiągi na asfalcie. Jak go widziałem w muzeum Ducati to odniosłem wrażenie, że jest bardzo masywny i duży, znacznie większy od mojego GS-a. Może być to alternatywa dla tych którzy potrzebują sprzętu on/off road a tenere 700 czy tuareg 660 zapewniają za słabe osiągi, a jednocześnie nie chcą płacić kwoty z jedynką z przodu za najmocniejsze ADV.

Autor:  sfazowany [ 2022-10-05 16:05:05 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

Pojechałem wunglem wczoraj do biura i w korkach czułem się trochę niezręcznie, szerokość jest podobna do babci i z tym nie było problemu, ale na tych kostkowych oponach ciężko mi utrzymać przy super małych prędkościach linię przejazdu w ciasnych miejscach. Muszę też wczuć się w zupełnie inne sprzęgło, wcześniej było suche i było łatwiejsze w wyczuciu punktu wysprzęglenia, teraz jest ciut mniej precyzyjnie.

Autor:  marcingda [ 2022-10-05 23:06:47 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

sfazowany napisał(a):
Muszę też wczuć się w zupełnie inne sprzęgło, wcześniej było suche i było łatwiejsze w wyczuciu punktu wysprzęglenia, teraz jest ciut mniej precyzyjnie.


ciekawe spostrzeżenie, pytanie czy to cecha tego konkretnego modelu czy zasada
jestem ciekaw z jakiego powodu BMW odstąpiło od suchego sprzęgła

Autor:  sfazowany [ 2022-10-06 04:27:19 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

Przy zmianie na wodniaki BMW kompletnie przeprojektowało motocykl i poza wyglądem to jednak jest to zupełnie inna konstrukcja niż olejak. W zasadzie poza koncepcją, to zaczęli wszystko od nowa. Suche sprzęgło było przekleństwem żeby się do niego dostać i jakby nie patrzeć - w terenie można je łatwo przeciążyć. Mokre w wodniakach jest z dostępem serwisowym od strony przedniego koła, w korpusie silnika. Wpływa to również na rozkład masy i długość całego bloku silnika ze skrzynią. Jeden wspólny olej dla całego zespołu silnika i skrzyni to kolejne uproszczenie serwisowe i konstrukcyjne, wszystko może być bliżej siebie. Nie wiem czy wpłynęło to na długość tylnego wahacza, jak nie zapomnę to spróbuję zmierzyć porównawczo wahacze w babci i wunglu.

Co do różnic w odczuciach, to pozycja za sterami jest na tyle podobna, że być może odruchowo próbuję jechać nowym jak starym pomijając proces adaptacji pamięci mięśniowej, oczekując natychmiastowej perfekcji :) nie jest to kwestia nieradzenia sobie, tylko braku finezji w precyzyjnej obsłudze. Jak zaczynałem jeździć babcią to w sumie podobnie brakowało mi tego finiszu w obsłudze, przyszło z czasem, więc zostaje mi cierpliwie pojeździć i przywyknąć :) szkoda, że akurat sezon się kończy.

Autor:  marcingda [ 2022-10-06 07:43:19 ]
Tytuł:  Re: Adwenczery

To prawda ale mam wrażenie ze suche sprzęgło jest trwalsze. Jeśli chodzi o wspólny olej, to pytanie czy rozwiązanie jest lepsze z punktu widzenia optymalnego smarowania silnika. Myślę że głównym argumentem może być obniżenie kosztów produkcji, bo akurat BMW nie przejmuje się łatwością serwisowania ani kosztami serwisowania.

Strona 43 z 50 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/