Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Głośniość wydechu a normy / przepisy https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=18&t=23923 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bizoon86 [ 2020-07-20 16:01:48 ] |
Tytuł: | Głośniość wydechu a normy / przepisy |
Witajcie orientujecie się jakie są normy / przepisy w sprawie głośności wydechu? Szczególnie interesuje mnie kwestia w Czechach, `Słowacji, Austrii, Węgrzech i Rumuni?? W Polsce jest 96db? Jak powinno być mierzone: przy 3 tys obrotów czy przy połowie skali obrotów np. w fz6 jest 0-14 do czerwonego pola to mierzy się przy 3-4 czy 7? |
Autor: | sfazowany [ 2020-07-20 18:21:27 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
Na tabliczce znamionowej fz6 jest informacja o głośności przy pewnych obrotach, nie znam przepisow zagranicznych ale moze byc tak, ze policjant jako wytyczną weźmie informację z tabliczki plus graniczna ogólna. W ktoryms stanie usa jest np absolutny zakaz zmiany wydechu z seryjnego, nawet gdybys zmienil na cichszy. Ostatnio widziałem w wiadomościach, że we Włoszech na niektorych popularnych drogach w górach wprowadzono zakaz ruchu dla motocykli z głośnymi wydechami. Będzie Ci ciężko znaleźć informację zbiorczą, tym bardziej że te przepisy się zmieniają (zaostrzają) więc googluj po konkretnych krajach i szukaj najświeższych danych. Na pewno żeby uniknąć przykrych niespodzianek zagranicą na większych wycieczkach miej wydech z homologacją i db killerami. |
Autor: | marcingda [ 2020-07-20 18:32:44 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
Ogólne info na pewno jest w ustawie Praw o ruchu drogowym, być może jest tam przywołania norma PN lub/i EN dotycząca procedury pomiaru. Chyba te kraje które wymieniłeś ratyfikowaly konwencję wiedeńską, A więc obowiązują Ciebie przepisy polskie i policja nie ma prawa żądać czegoś co obowiązuje w kraju kontroli. Np we Włoszech nikt nie zwraca absolutnie uwagi na głośność moto a w Niemczech nie patyczkują się, pomiar odbywa sie na stacji diagnostycznej. Jeśli będzie to dzień wolny od pracy A policjant będzie złośliwy to można sobie trochę poczekać. |
Autor: | bizoon86 [ 2020-07-20 23:14:21 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
sfazowany napisał(a): Na tabliczce znamionowej fz6 jest informacja o głośności przy pewnych obrotach, nie znam przepisow zagranicznych ale moze byc tak, ze policjant jako wytyczną weźmie informację z tabliczki plus graniczna ogólna. W ktoryms stanie usa jest np absolutny zakaz zmiany wydechu z seryjnego, nawet gdybys zmienil na cichszy. Ostatnio widziałem w wiadomościach, że we Włoszech na niektorych popularnych drogach w górach wprowadzono zakaz ruchu dla motocykli z głośnymi wydechami. Będzie Ci ciężko znaleźć informację zbiorczą, tym bardziej że te przepisy się zmieniają (zaostrzają) więc googluj po konkretnych krajach i szukaj najświeższych danych. Na pewno żeby uniknąć przykrych niespodzianek zagranicą na większych wycieczkach miej wydech z homologacją i db killerami. ja się właśnie zastanawiam - aktualnie mam w fz wydech mivv (ma normę E czyli homologacje) + dbkillery (wg sprzedawcy z Ali ekspres) - podaje na stacje dag i sprawdze :) z tą tabliczką to sprawdze bo mnie zaciekawiłeś :) marcingda napisał(a): Ogólne info na pewno jest w ustawie Praw o ruchu drogowym, być może jest tam przywołania norma PN lub/i EN dotycząca procedury pomiaru. Chyba te kraje które wymieniłeś ratyfikowaly konwencję wiedeńską, A więc obowiązują Ciebie przepisy polskie i policja nie ma prawa żądać czegoś co obowiązuje w kraju kontroli. Np we Włoszech nikt nie zwraca absolutnie uwagi na głośność moto a w Niemczech nie patyczkują się, pomiar odbywa sie na stacji diagnostycznej. Jeśli będzie to dzień wolny od pracy A policjant będzie złośliwy to można sobie trochę poczekać. to tymbarskiej muszę sprawdzić - bo zastanawiam się nad zamianą mivv + dbkiller na oryginalny wydech (leży w piwnicy :) ) a docelowo nad inwestycją w LeoVince SBK planowałem sprzedaż mivv (nie wiem jaka może być cena za mivv ocal :lol: ) i kupno Leo ale chyba nie obejdzie się bez dokładki $$ dzięki wielkie :) ps. jak sprawdze głośność mivv na diag to napisze - może komuś się przyda info :) |
Autor: | sfazowany [ 2020-07-21 06:45:09 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
Mivv z aliexpress? Napisz ile kosztował :) Ja miałem dominatora zamontowanego w kupionym 2 lata temu moto ale byl zbyt męczący i dla mnie i dla otoczenia, zmieniłem na fabryczny. Tu z kolei choć słuch odpoczął to czegoś mi brakowało, niedawno kupiłem kolejny tłumik fabryczny ale przerobiony przez edhaust i okazał się strzałem w dziesiątkę, poziom głośności jest wystarczający żeby był ciekawy dla ucha ale nie męczy ani otoczenie, ani mnie w trasie. Koledzy na wycieczce potwierdzili, że jadąc obok mnie nie jest to upierdliwe jak z dominatorem. Silnik nie faluje na jałowych, nie czuję różnicy w zachowaniu silnika względem fabrycznego tłumika, widać edhaust nie zmienia tak drastycznie parametrów układu wydechowego. Co dla mnie istotne, wszystko jak to w oem pasuje idealnie, wygląda estetycznie i laik nie odróżni tego wydechu od zupełnie fabrycznego. |
Autor: | misiakw [ 2020-07-21 08:59:47 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
marcingda napisał(a): Ciebie przepisy polskie i policja nie ma prawa żądać czegoś co obowiązuje w kraju kontroli. Tak i nie. dokłądniej to to jest tak ze anglik z lampą nie w ta stronę może jechać po europie i za to mandatu nie bedzie, ale jak np w czechach masz obowiazek posiadania ze sobą pełnego zestawu żarówek w moto/samochodzie (pród, tył, kierunki, oświetlenie rejestracji itp) a w niemczech masz obowiazek posiadania kamizelki odblaskowe w samochodzie, to jak tego nie masz, to mandat dostać możesz. w teorii, w praktyce w Czechach na stacji pogadałem z policjantem na moto, to powiedział że sami z siebie odpuszczają ludziom z za granicy ten przepic, chyba że człek pajacuje. |
Autor: | maciej_pk [ 2020-07-21 17:05:00 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
Misiakw nie zgodzę się z Tobą. Jeśli masz wyposażenie takie jakie jest wymagane w kraju zarejestrowania pojazdu to nic Ci (teoretycznie) nie mogą zrobić. Tak jak wspomniał marcingda, Konwencja Wiedeńska. Pisałem teoretycznie bo różnie z tym bywa. Ludzie jak nie znają języka i przepisów mogą i pewnie często tak robią, że mandat przyjmują. Osobiście bym nie przyjął. Co nie zmienia faktu, że na wyposażeniu samochodu/motocykla mam dużo więcej "gratów" niż wymagają tego przepisy. |
Autor: | bizoon86 [ 2020-07-21 23:18:24 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
sfazowany napisał(a): Mivv z aliexpress? Napisz ile kosztował :) Ja miałem dominatora zamontowanego w kupionym 2 lata temu moto ale byl zbyt męczący i dla mnie i dla otoczenia, zmieniłem na fabryczny. Tu z kolei choć słuch odpoczął to czegoś mi brakowało, niedawno kupiłem kolejny tłumik fabryczny ale przerobiony przez edhaust i okazał się strzałem w dziesiątkę, poziom głośności jest wystarczający żeby był ciekawy dla ucha ale nie męczy ani otoczenie, ani mnie w trasie. Koledzy na wycieczce potwierdzili, że jadąc obok mnie nie jest to upierdliwe jak z dominatorem. Silnik nie faluje na jałowych, nie czuję różnicy w zachowaniu silnika względem fabrycznego tłumika, widać edhaust nie zmienia tak drastycznie parametrów układu wydechowego. Co dla mnie istotne, wszystko jak to w oem pasuje idealnie, wygląda estetycznie i laik nie odróżni tego wydechu od zupełnie fabrycznego. mivv jest oryginał db killery są z Ali ekspres (były właściciel ta twierdził bo db killer z mivv po 300 sztuka co do głośności mivv to przy zamkniętym wizjerze jest ok a po otwarciu jest "słyszalny" tyle że ja narazie sporadycznie zapuszczam się +8k obrotów :):) edhaust hmm sprawdze - mi się podobał dźwięk Leo co do wyglądu i pasowania oem to racja mi nie bardzo odpowiada dźwięk ale to inna bajka -- wtorek, 21 lipca 2020, 23:19 -- sfazowany napisał(a): Na tabliczce znamionowej fz6 jest informacja o głośności przy pewnych obrotach, .... na tabliczce znamionowej jest u mnie napisane że przy 6000 tys obrotów głośność to 91 db przy fabrycznym |
Autor: | bizoon86 [ 2020-07-21 23:22:20 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
misiakw napisał(a): marcingda napisał(a): Ciebie przepisy polskie i policja nie ma prawa żądać czegoś co obowiązuje w kraju kontroli. Tak i nie. dokłądniej to to jest tak ze anglik z lampą nie w ta stronę może jechać po europie i za to mandatu nie bedzie, ale jak np w czechach masz obowiazek posiadania ze sobą pełnego zestawu żarówek w moto/samochodzie (pród, tył, kierunki, oświetlenie rejestracji itp) a w niemczech masz obowiazek posiadania kamizelki odblaskowe w samochodzie, to jak tego nie masz, to mandat dostać możesz. w teorii, w praktyce w Czechach na stacji pogadałem z policjantem na moto, to powiedział że sami z siebie odpuszczają ludziom z za granicy ten przepic, chyba że człek pajacuje. w moto mam wozić komplet żarówek i kamizelkę? gdzie? :roll: co do czepiania się to prawda, ja jak jeździłem osobówką i dostaw czakiem to nigdy do niczego się nie doczepili (szyba pęknięta, opony, przyciemniane szyby) |
Autor: | bizoon86 [ 2020-07-21 23:25:57 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
maciej_pk napisał(a): ....Co nie zmienia faktu, że na wyposażeniu samochodu/motocykla mam dużo więcej "gratów" niż wymagają tego przepisy. można dowiedzieć się co wozisz z "gratów" potrzebnych na moto? ja kompletuje teraz klucze (imbus 5, płaski 14) i śróbowkręt gwiazdka/płaski na podstawę - rej. lusterek (choć ostatnio stabilizowałem bez i się udało :) ), odkręcenie zbiornika paliwa i akumulatora (kto wymyślił akt pod bakiem? :roll: w gs500 był full dostęp :) |
Autor: | lepel [ 2020-07-22 08:12:58 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
maciej_pk napisał(a): Ludzie jak nie znają języka i przepisów mogą i pewnie często tak robią, że mandat przyjmują W pełni się zgadzam, miałem kiedyś przygodę z czeskimi policmajstrami podczas wypadu na narty, najpierw czepili się że nie mam łańcuchów (quattro) potem że nie mam kompletu żarówek i coś tam jeszcze beblali chyba o kamizelce odbl., zaczęli straszyć konsulatem i wysoką "pokutą", a że ja mało strachliwy jestem to debatowaliśmy ponad 1 godz. Kupa zmarnowanego czasu na bezsensowne dyskusje, na początku było dość nie miło ale z czasem zrobiło się nawet wesoło. Skończyło się uścisku dłoni i "Ahoj". |
Autor: | marcingda [ 2020-07-22 08:32:07 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
Jestem tego zdania, że wydech nie może być dla nas uciążliwy, wydech który przy trasach rzędu kilka czy kilkadziesiąt kilometrów wydaje nam się fajnie głośny to przy dystansach kilkaset kilometrów lub więcej staje się nie przyjemy. Musimy też pamiętać, że hałas nam szkodzi. |
Autor: | bizoon86 [ 2020-07-22 15:07:01 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
Dzisiaj sprawdziłem db mivv+ db killer (ali) to przy 10k wyszło 102db, przy 6k wyszło 98-99 db :) |
Autor: | Iroszek [ 2020-07-25 20:47:21 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
bizoon86 napisał(a): Dzisiaj sprawdziłem db mivv+ db killer (ali) to przy 10k wyszło 102db, przy 6k wyszło 98-99 db :) Czyli przekraczasz, trafisz na policmajstra że będziesz przekraczać o 1db i już leci Ci DR. Mivv ma homologacje ale w polsce ważne są tylko decybele, nie musisz mieć wybitej homologacji na wydechu jak nie przekroczysz db z tabliczki znamionowej to jesteś bezpieczny. W drugą stronę możesz mieć tysiąc homologacji jeśli jesteś głośniejszy niż wartość na tabliczce znamionowej to leci Ci dowód. Widziałem jak zabrali dowód gościowi co miał fabryczne wydechy (nie wiem co było w środku) ale przekroczył hałas z tabliczki i dowód zabrali. Sam mam Mivv-a z homologacją ale mam pomodzony kolektor bez kata i przy połowie obrotów mam 105-110db z dbkillerem a bez dbkillera to się nie wypowiadam bo koledzy mówią że nie da się za mną jechać i ciągle wali marchewy. Także ten tego tą homologacje w Polsce to mogę sobie wsadzić :D |
Autor: | marcingda [ 2020-07-25 22:30:34 ] |
Tytuł: | Re: Głośniość wydechu a normy / przepisy |
Iroszek napisał(a): trafisz na policmajstra że będziesz przekraczać o 1db i już leci Ci DR to tak do końca nie działa jeśli chodzi o pomiary hałasu emitowanego przez jakikolwiek pojazd to sam pomiar musi odbyć się w ściele określonych warunkach (tzw tło akustyczne, warunki atmosferyczne, powierzchnia terenu, ewentualne obszary powodujące odbicia, sprawdzenie miernika wzorcowanym źródłem dźwięku, umiejscowienie pojazdu, mikrofonu itp), liczba i dokładność pomiarów jest ściśle określona i na końcu mamy wynik z niepewnością. Nie ma wyniku np. 95dB, mieści się on zawsze w jakimś przedziale np wynik pomiaru wynosi 95dB +/- 10% jeśli policjant zabiera komuś dowód za przekroczenie 1dB to jest po prostu głupi albo uważa właściciela motocykla za głupszego od siebie myślę, że znakomita większość policjantów nie zawraca uwagi na seryjne lub nieco głośniejsze motocykle a uważam że te bardzo hałasujące powinny być eliminowane jeśli by tak się stało to trzeba walczyć o swoje, ja tego nauczyłem się w kontaktach z US banda urzędasów naciąga ludzi, odkąd reprezentuje mnie kancelaria prawna skończyły próbny wyłudzeń (w majestacie prawa) a później nawet kontrole |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |