Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-07-26 09:09:04 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Pomiar faktycznie musi odbywać się w ściśle określonych warunkach dlatego policja tak rzadko decyduje się na takie badanie jeśli pojazd jest tylko trochę głośniejszy. Co do +/- 10% to nie wchodzi w grę jeśli zgłębimy jak działa skala decybeli, w przypadku 95db to aż 9,5db a przy wartości 95db robi się przecież ponad 100db.
Cytuje:
"Skalowanie głośności jest następujące:
2-krotna zmiana natężenia odpowiada zmianie poziomu o 3 dB, zaś 2-krotna zmiana głośności jest wywołana zmianą poziomu o 10dB."

dlatego piździk co ma seryjny wydech ma 95db jest cichutki a jak zmienimy wydech i będzie 100db to będzie głośny a jak będzie ze 120-130db to będzie zajebiście głośny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-26 09:09:04 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-07-26 10:27:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Iroszek napisał(a):
Co do +/- 10% to nie wchodzi w grę

To był tylko przykład, w pomiarach gdzie bada się hałas instalacyjny, niepewność pomiaru jest na poziomie 2%, w takich jak rozmawiamy nie wiem
Wg mnie w nowych motocyklach (seryjny wydech) są bardzo duże różnice jeśli chodzi o głośność. Tracer 900 wg mnie jest wystarczająco głośny. Bardzo ładnie pracują wydechy we włoskich sprzetach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-26 10:43:14 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Podsumowując - ingerując w wydech bierzesz na klatę możliwość zabrania dowodu rejestracyjnego w Polsce a za granicą nie wiem ale pewnie jeszcze większe problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-26 12:33:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 91
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
Iroszek napisał(a):
bizoon86 napisał(a):
Dzisiaj sprawdziłem db mivv+ db killer (ali) to przy 10k wyszło 102db, przy 6k wyszło 98-99 db :)

Czyli przekraczasz, trafisz na policmajstra że będziesz przekraczać o 1db i już leci Ci DR. Mivv ma homologacje ale w polsce ważne są tylko decybele, nie musisz mieć wybitej homologacji na wydechu jak nie przekroczysz db z tabliczki znamionowej to jesteś bezpieczny. W drugą stronę możesz mieć tysiąc homologacji jeśli jesteś głośniejszy niż wartość na tabliczce znamionowej to leci Ci dowód. Widziałem jak zabrali dowód gościowi co miał fabryczne wydechy (nie wiem co było w środku) ale przekroczył hałas z tabliczki i dowód zabrali.

Sam mam Mivv-a z homologacją ale mam pomodzony kolektor bez kata i przy połowie obrotów mam 105-110db z dbkillerem a bez dbkillera to się nie wypowiadam bo koledzy mówią że nie da się za mną jechać i ciągle wali marchewy. Także ten tego tą homologacje w Polsce to mogę sobie wsadzić :D


ja właśnie zamieniłem na oem stock narazie (mivv zamierzam sprzedać :) )



marcingda napisał(a):
Iroszek napisał(a):
trafisz na policmajstra że będziesz przekraczać o 1db i już leci Ci DR

to tak do końca nie działa
jeśli chodzi o pomiary hałasu emitowanego przez jakikolwiek pojazd to sam pomiar musi odbyć się w ściele określonych warunkach (tzw tło akustyczne, warunki atmosferyczne, powierzchnia terenu, ewentualne obszary powodujące odbicia, sprawdzenie miernika wzorcowanym źródłem dźwięku, umiejscowienie pojazdu, mikrofonu itp), liczba i dokładność pomiarów jest ściśle określona i na końcu mamy wynik z niepewnością. Nie ma wyniku np. 95dB, mieści się on zawsze w jakimś przedziale np wynik pomiaru wynosi 95dB +/- 10%
jeśli policjant zabiera komuś dowód za przekroczenie 1dB to jest po prostu głupi albo uważa właściciela motocykla za głupszego od siebie
myślę, że znakomita większość policjantów nie zawraca uwagi na seryjne lub nieco głośniejsze motocykle a uważam że te bardzo hałasujące powinny być eliminowane
jeśli by tak się stało to trzeba walczyć o swoje, ja tego nauczyłem się w kontaktach z US
banda urzędasów naciąga ludzi, odkąd reprezentuje mnie kancelaria prawna skończyły próbny wyłudzeń (w majestacie prawa) a później nawet kontrole


mówią o tolerancji +- 5 db ale zależy od Policjanta :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-26 14:31:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
bizoon86 napisał(a):
mówią o tolerancji +- 5 db ale zależy od Policjanta :)


W sumie jesli będzie cichszy to chyba problemu nie zrobią? :)

Prawda jest taka że do póki nie jest to upierdliwy dźwięk to nikt nie bedzie nic mierzył, to chodzi o usadzenie gamoni z pierdzącymi trąbami.

Uwazam tez ze powinien byc rejestr takich sytuacji i jesli ta sama osoba drugi raz zostaje sprawdzana za to samo, to powinni mu dosrać grzywnę zbliżoną do wartosci motocykla.

Mam po dziurki cwaniaków wyjących ludziom w okna i tych ukrywajacych tablice rejestracyjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-26 15:36:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 91
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
sfazowany napisał(a):
Uwazam tez ze powinien byc rejestr takich sytuacji i jesli ta sama osoba drugi raz zostaje sprawdzana za to samo, to powinni mu dosrać grzywnę zbliżoną do wartosci motocykla.

Mam po dziurki cwaniaków wyjących ludziom w okna i tych ukrywajacych tablice rejestracyjne.



z tablicami się w pełni zgadzam :)

z wydechem jeśli jest "upierdliwy" to też :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-26 22:38:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
bizoon86 napisał(a):
sfazowany napisał(a):
....
z wydechem jeśli jest "upierdliwy" to też :)

A kto oceni że jest upierdliwy czy nie? I weź kierownikowi tłumacz że jest a on swoje. Ja u siebie ori tłumiki zmieniłem na mivva. Niestety sam bez dbkilerów nie wytrzymałem. Natomiast jeszcze trochę słuchu mi zostało więc go dalej szanuję :)


Ostatnio edytowano 2020-07-27 07:52:01 przez Cimaj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-26 23:49:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Upierdliwy jest wtedy kiedy budzi negatywne emocje. Nie jestem święty i jeżdżę na zdobionym wydechu, jednakże każdy z kim gadam, nawet nie będącym w temacie motocyckli, uważa że obecny poziom głośności jest w pełni akceptowalny, daleki od denerwującego. Przy dominatorze o tym że jadę wiedziało całe osiedle. Do zmiany na coś cichszego przekonał mnie przede wszystkim własny ból głowy oraz to że czasami dzieci widząc że najeżdżam zasłaniały uszy, nawet jeśli jechałem delikatnie na niskich obrotach. To wymowny gest dezaprobaty...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org