Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=1356
Strona 10 z 10

Autor:  Marbax [ 2009-06-22 14:02:32 ]
Tytuł: 

słowik napisał(a):
Witam :) Ja tez planuje w swoim kocie wymiane oleju z filtrem bo juz 2 razy mignela mi kontrolna od poziomu oleju i troche sie przerazilem. Teraz pytanie do Was:
moto jest z 1999r, przebieg 33tys, silnik w dobrym stanie
Jaki olej zalac i jaki filtr wybrac ??(myslalem o castrolu półsyntetyk)
Czy duzo zabawy jest ze sciagnieciem owiewki?? (lewej czy prawej)
Pozdrwaniem :)

Mój kotek ma 44tyś i zalałem pełny syntetyk. Co do samej wymiany. Ja nie jestem mechanikiem, przy samochodzie nigdy nic nie robiłem sam. Ale jak umiesz wbić gwoźdź w domu i przykręcić śrubkę to spokojnie się bierz za to. Ja zdjąłem obie owiewki i przy okazji zaniosłem je do domu i wykąpałem :D Podkleiłem jedne mocowanie i przy okazji upewniłem się że tam pod spodem wszytko wygląda tip top oryginał. Stary filtr nie chciał się dać odkręcić nawet paskiem, ale po przebiciu najpierw małym, a potem większym śrubokrętem poddał się. Oleju weszło dokładnie 2,9 l i wskazuje nieco ponad pół oczka. Zrobiłem 600 km i stan trzyma.

Autor:  Borko [ 2010-03-12 13:06:15 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Witam, odkopałem trochę temat ale nie chciałem zakładać specjalnie nowego.
Mam jedno może głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi :D
Chce, a wręcz muszę dziś wymienić olej w silniku bo po weekendzie mam serwis motocykla i chcę, żeby podczas serwisowania był już wymieniony ale mniejsza z tym.
Czy można bez żadnych przeciwskazań wymieniać olej w takich temperaturach jakie dzisiaj mamy? Ja mam około -1 stopni ? Czy może lepiej poczekać na cieplejsze dni ? Oczywiście przed wymiana trochę bym zagrzał moto żeby olej lepiej ściekł.
Co wy na to? Wiem, że to pewnie głupie pytanie :D

Autor:  delta [ 2010-03-12 13:17:22 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Borko napisał(a):
Czy można bez żadnych przeciwskazań wymieniać olej w takich temperaturach jakie dzisiaj mamy?



Można spokojnie.

Autor:  MONEK [ 2010-03-12 13:44:50 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Ja wczoraj wymieniałem olej, filtr oleju i powietrza, trochę zimno w garażu było, ale dałem radę :mrgreen:

Autor:  Nemmo [ 2010-03-12 14:33:09 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Wymieniaj spokojnie ale rozgrzej najpierw moto aby olej sie rzadszy zrobil i aby wszystko scieklo.

Autor:  Kamiljasio89 [ 2010-03-12 15:06:00 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

wszystko to raczej nie masz szans żeby ściekło, chyba że posiadasz specjalny sprzed do odsysania oleju;p

Autor:  Nemmo [ 2010-03-12 15:09:06 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Wszystko to Ci nigdy nie scieknie ale jak olej jest rzadszy to zdecydowanie wiecej niz jakbys zimny przy -1 probowal....

Autor:  Wojt@s [ 2010-03-12 15:16:05 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

I tak zawsze około ćwierć litra zostaje w głowicy samej, przecież szklanki i cała reszta jest potopiona w oleju.

najlepiej dać motongowi pochodzić jak najdłużej i nie zmieniać oleju na centralce :mrgreen: bo takich aparatów też widziałem.

Autor:  Borko [ 2010-03-13 14:12:54 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Ok, już po wymianie, ale oczywiście nie mogło wszysko pójść jak ma, bo zgubiłem gdzieś tą uszczelkę pod korek do wlewania oleju (nie chodzi o korek spustowy). Można to tak zostawić czy uszczelka jest konieczna? :)

Autor:  stoodent1 [ 2010-03-13 14:22:09 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Jak ci nie będzie bryzgać to oki ale w to wątpię.
Podejrzewam że uszczelkę da się kupić a napewno dorobić :)

Autor:  Wojt@s [ 2010-03-13 16:39:06 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Musi być bo ona ma głównie za zadanie chronienie przed pyłem i dostawaniem się syfu do oleju.

Autor:  Steinmetz [ 2010-03-24 20:08:22 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Mam poważny problem ze śrubą spustową. Dziś (jako że trafiło się więcej czasu wolnego) wziąłem się za zmianę oleju. Problematyczną stała się pozornie błaha czynność jaką jest odkręcenie śruby spustowej oleju. Nijak nie dało się jej odkręcić :shock: I nie chcę jej zepsuć bo to mogło by przekreślić sporą część sezonu, nie wspominając o kosztach :evil:
Czy ma ktoś jakiś "patent" na tą śrubę?

Autor:  Wojt@s [ 2010-03-24 23:58:34 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

1. spryskaj odrdzewiaczem
2. podgrzej
3. dluga przedłużka, w ostateczności udar ale niski moment bo wykrecisz razem z gwintem.

Autor:  Steinmetz [ 2010-03-25 00:23:43 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Czy ten odrdzewiacz nie uszkodzi uszczelki przy śrubie?
Czy masz na myśli coś typu WD40?

Autor:  Wojt@s [ 2010-03-25 00:26:16 ]
Tytuł:  Re: WYMIANA OLEJU W SILNIKU I OBROTY

Uszczelka jest miedziana i ją przy każdej wymienia wsadza się nową żeby nie było niespodzianek. Ja używam Wurtha odrdzewiacz i daje radę. A WD40 można spróbować choć nie oczekuj super efektów.

Strona 10 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/