Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

ceramizer
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=3454
Strona 2 z 3

Autor:  morris35 [ 2009-11-13 21:09:08 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

A widzisz o siateczce nie wspominałem bo niewielkim kosztem te łożyska ślizgowe można był zastąpić tocznymi i nic sie nie rozlatywało a turbinka nie była tworzona do zaawansowanego tuningu tylko sprzedawana w sklepie dla zwykłego " Kowalskiego " :) do założenia w fiacie czy poldku zresztą zawsze można stworzyć warunki w których dany pomysł sie nie sprawdzi ale widze że miałeś z nia kontakt ( sorrki za pochopna ocene twojej opini ) jak widze masz na jej temat inne zdanie . natomiast nie należy jej traktować w moim mniemaniu jako tuning gdzyż kożyści sa tak znikome i to bardziej w kierunku obniżenia złużycia paliwa niż podniesienia mocy ( były czasy oszczędności nie podnoszenia mocy taki cel przyświecał twórcy ) i nie można porównywać kożyści turbinki do obniżania masy koła zamachowego to nie ta klasa przeróbek znowu jest to moje zdanie :)
Pozdrawiam .

Autor:  Luterq [ 2009-11-14 00:45:30 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Wojt@s napisał(a):
Ceramizer nie jest wieczny, są to związki o określonej trwałości, w silniku występuje na okrągło tarcie , tłoki w cylindrach, krzywki wałków o szklanki, wał na panewkach itp. Dlatego jeśli Cię stać i już zalałeś to przy każdej wymianie oleju wlewaj. Ceramizer powleka warstwy rzędu mikrona lub mniej, pod wpływem tarcia ta warstwa "się zjeżdza" i dlatego jak lać to za każdą wymianą oleju.


Jak możesz takie herezje opowiadać. Kto jak kto, ale Ty :D

Nie ma czegoś takiego jak płyn pokrywający metal warstwą ceramiczną. Do tego nie trzeba kończyć politechniki. Może tam być zawiesina ceramiczna udająca coś w stylu smaru ale to się z metalem nie połączy a prędzej będzie działało jak pasta ścierna bo ceramika z zasady jest twardsza od stali a tym bardziej aluminium.

Wszystkie te testy, badania i opinie są o kant d..., jedyny środek który warto stosować to proteonium kefru który dzięki swym właściwościom antygrawitacyjnym powoduje lekkość elementów tak jakby obracały się w próżni, jest to jedyny sposób na zwiększenie osiągów i zmniejszenie spalania. Tylko gdy stosuje się proteonium możliwe jest ceramizowanie powierzchniowe metalu i magnesowanie paliwa a także powietrza i nawet płynu chłodzącego w silniku.

jak ktoś jest zainteresowany mogę wystawić proteonium na allegro.

Autor:  Wojt@s [ 2009-11-14 01:03:10 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Cytuj:
# Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa (400 - 450 kG/mm 2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 ).


Cytuj:
Procesy termodynamiczne zachodzące na powierzchniach trących się, powodują narastanie warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie w miejscach zużytych (wytartych).

Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz ze zmniejszaniem się współczynnika tarcia co prowadzi do samoczynnej optymalizacji szczelin trących się detali i po osiągnięciu wartości nominalnych, zatrzymuje się odbudowując powierzchnie w sposób prawie idealny. Oznacza to, że w miejscach bardziej zużytych (wytartych) i tam gdzie były rysy, odbuduje się grubsza warstwa niż w miejscach mniej wytartych, co w rezultacie prowadzi do odbudowy pożądanej geometrii trących się detali. W celu zwiększenia tarcia przez pierwsze 200 km jazdy z preparatem nie należy przekraczać 2700 obr/min. Proces budowy warstwy ceramicznej trwa 1,5 tys. km lub 250 motogodzin.


Dla mnie to wszystko jest powierzchowne :mrgreen: :mrgreen: , na tej zasadzie. Polibudy nie kończyłem, tylko osiedlowy ogólniak :D

Autor:  Jogi [ 2009-11-14 22:38:00 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

cichy napisał(a):
Wojt@s napisał(a):
Raz wlany musi być wlewany za każdą zmianą oleju.

Co do motocykla to przerost formy nad treścią, zresztą auto nie kręci się do 15 tys obr. :mrgreen:


I tu się nie zgodze ceramizer wlewa się tylko raz chyba że silnik rzeczywiście mocno sie katuje to wtedy można więcej razy używać ale nie co wymiane oleju :)
Do motocykla też można stosować ale wiadomo jeśli silnik jest "trupem" to nie ma sensu wlewać ceramizera.


Własnie do trupów jest to dedykowane,znajomy lał do land rovera który miał nabite sporo km,miał już silnik wymieniać ale kupił ten ceramizer wlał i na tyle się poprawiło ze dalej jeżdzi autem i mówi że jest o niebo lepiej,teraz znajomy mechanik bedzie lał do swojego moto tylko on ma coś czoperowatego ale o skutkach was poinformuje,pozdro

Autor:  t_racer_ [ 2009-11-15 20:04:56 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Ceramizery nie nadają się do motocykli z mokrym sprzęgłem, bo będzie do wymiany. Zacznie się ślizgać, a nie da się już go oczyścić ;)

Delta może sobie wlać do Dukata bo ten ma suche sprzęgło :D

Autor:  morris35 [ 2009-11-15 21:02:34 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

t_racer_ napisał(a):
Ceramizery nie nadają się do motocykli z mokrym sprzęgłem, bo będzie do wymiany. Zacznie się ślizgać, a nie da się już go oczyścić ;)

Delta może sobie wlać do Dukata bo ten ma suche sprzęgło :D


Ciekawe bo producent twierdzi że sie nadają do mokrego sprzegła .

Autor:  t_racer_ [ 2009-11-16 00:02:30 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Faktycznie, na stronie producenta występuje środek dedykowany do motocykli. To co pisałem odnosiło się do preparatu z linku zamieszczonego przez Bzinka. Zagłębiając się w opis ceramizera do motocykli znalazłem takie uwagi:

Cytuj:
1.Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
2.W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.
3.W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem.ceramizera?. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem? będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
4.W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne przylgnie zaworów, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę ceramizerem?.
5.Ceramizer? nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
6.W przypadku silników bez automatycznej regulacji luzów zaworowych po zakończeniu obróbki ceramizerem tj. po 1000 km o ile jest to niezbędne (słychać stuki zaworów) należy dokonać regulacji luzów.
7.Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.


Niepokoi mnie punkt 6. FZ6 ma regulację płytkami... trochę kosztowny może być taki eksperyment.

Ktoś chętny?

Autor:  tom [ 2009-11-18 23:06:49 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Luterq napisał(a):
jedyny środek który warto stosować to proteonium kefru który dzięki swym właściwościom antygrawitacyjnym powoduje lekkość elementów tak jakby obracały się w próżni, jest to jedyny sposób na zwiększenie osiągów i zmniejszenie spalania. Tylko gdy stosuje się proteonium możliwe jest ceramizowanie powierzchniowe metalu i magnesowanie paliwa a także powietrza i nawet płynu chłodzącego w silniku. jak ktoś jest zainteresowany mogę wystawić proteonium na allegro.

No dosłownie Rewelacja! Prześlicznie krystaliczna forma, jak diament w zerze absolutnym! Luterq zostaję Twoim fanem :!: :D

Autor:  t_racer_ [ 2009-11-19 08:16:04 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Luterq napisał(a):
Wszystkie te testy, badania i opinie są o kant d..., jedyny środek który warto stosować to proteonium kefru który dzięki swym właściwościom antygrawitacyjnym powoduje lekkość elementów tak jakby obracały się w próżni, jest to jedyny sposób na zwiększenie osiągów i zmniejszenie spalania. Tylko gdy stosuje się proteonium możliwe jest ceramizowanie powierzchniowe metalu i magnesowanie paliwa a także powietrza i nawet płynu chłodzącego w silniku.

jak ktoś jest zainteresowany mogę wystawić proteonium na allegro.



Skąd masz dostęp do technologi Sithów? I od jak dawna posługujesz się Ciemną Stroną Mocy do serwisowania motocykla? :D

Autor:  Luterq [ 2009-11-19 10:46:10 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

t_racer_ napisał(a):
Skąd masz dostęp do technologi Sithów? I od jak dawna posługujesz się Ciemną Stroną Mocy do serwisowania motocykla?


preparaty antygrawitacyjne są znane już od dawna, ale silne lobby firm paliwowych i koncernów samochodowych próbują zatrzeć ich istnienie obawiając się o swoje zyski...
Wypraszam sobie sugestie o stosowanie myśli technicznej Sithów, ja używam wyłącznie technologii które pochodzą ze Strefy 51 :mrgreen:

Autor:  Robgie [ 2009-11-19 11:03:26 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

pewnie pewnie technologia Sithow jest niedopuszczona do obrotu przez US CBA FBI SHL i WSK więc się nie przyznasz :D

Autor:  Radekx [ 2009-11-24 18:50:50 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Jest mi trudno uwierzyć w coś takiego jak ceramizer. Odbieram to troszkę tak jak inteligentne proszki do prania albo płyny ,które jednym ruchem zmywają gruby tłuszcz. Takich produktów są setki,a może i tysiące gdzie producent wmawia nam cechy produktu ,których on tak naprawdę nie ma.
Z tego co opisują sprzedawcy to naprawdę cudowny produkt.
Próbowałem odnaleźć jakieś informacje na ten temat google, Wikipedia i nic.
Poza tym nie wierzę aby firma nie mająca działu badawczego posiadła, a co za tym idzie ogromnego zaplecza finansowego, taką technologię , bo skąd? Z podwórka? Jak to możliwe ,że firmy o których nikt nie słyszał produkują środki o których wielkie koncerny mogą tylko pomarzyć. Tu chyba wchodzi zbyt zaawansowana fizyka i chemia.
Może jestem "niewierny Tomasz" ale logika niestety bierze górę.

Autor:  Luterq [ 2009-11-24 21:15:23 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Radekx napisał(a):
Poza tym nie wierzę aby firma nie mająca działu badawczego posiadła, a co za tym idzie ogromnego zaplecza finansowego, taką technologię , bo skąd?


A czy Maria Skłodowska Curie miała ogromne zaplecze finansowe ? A może Kopernik dysponował działem badawczym ? Czy za Mendelejewem stał jakiś wielki koncern ? Edison, Bell... ?

Jak ktoś chce mogę wystawić na allegro flogiston w 100mg opakowaniach po jedyne 79,99zł. moc wzrasta o 50% a spalanie spada o 90%. Podaruj swojemu silnikowi flogiston a będzie cię kochał. :mrgreen:

Autor:  slepy [ 2009-11-24 21:20:47 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

Luterq
a o ile spada żywotność silnika po tym Twoim cudzie?? chyba że to nie wpływa na żywotność silnika a owy środek daje same plusy?? :D

Autor:  Bzinek [ 2010-01-04 01:57:15 ]
Tytuł:  Re: ceramizer

http://infobot.pl/r/1AGo
http://infobot.pl/r/1AGp - (film na dole strony) czy to możliwe czy tylko pod reklamę?

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/