Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

zacinająca się stacyjka
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=4293
Strona 2 z 4

Autor:  zatyk [ 2009-08-24 23:36:19 ]
Tytuł: 

Ja mam to samo.... Dzis to myslalem ze wyjde z siebie jak odblokowywalem blokade. Ale teraz mu psiknalem na noc wd40 i mam nadzieje ze bedzie dobrze...

Autor:  ramiel [ 2009-08-25 00:19:31 ]
Tytuł: 

a ja mam inny problem, nie mogę zablokować kiery. raz, że kluczyk nie bardzo chcę w tę stronę się kręcić ( w drugą zresztą idealnie też nie jest, trzeba wcisnąć kluczyk, a jak wychodzi to dopiero na ON się przełącza). Może miał ktoś taki problem ?

Autor:  zatyk [ 2009-08-25 10:45:59 ]
Tytuł: 

Widze że problem stacyjki dotyka kazdego posiadacza kotka... Moja stacyjka jest wogole jakas dziwna jak przkrecam kluczyk to odonosze wrazenie ze kreci sie on w wielu płaszczyznach:D

btw u mnie WD40 pomogło... Psiknąłęm wczoraj wieczorem, przkereciłem pare razy kluczyk ale ciezko jeszcze chodzil. Dzis rano wstalem poszedlem pokrecilem troche nim i chodzi elegancko...

Autor:  delta [ 2009-08-25 12:26:37 ]
Tytuł: 

ramiel napisał(a):
( w drugą zresztą idealnie też nie jest, trzeba wcisnąć kluczyk, a jak wychodzi to dopiero na ON się przełącza)


To to raczej normalne.

Autor:  jojo [ 2009-08-25 14:55:01 ]
Tytuł: 

zatyk już kiedyś też ten błąd popełniłem w samochodzie,napsikałem sobie WD 40 do zamków i po jakimś czasie wszystkie bębenki miałem do wymiany,jak się dowiedziałem później WD 40 jest środkiem na tyle bardziej pentrującym niż smarującym że potrafi rozpuścić wkład bębenka uszkadzając go,ale głowa do góry 8)
A tu wypowiedzi tak samo pokrzywdzonych przez WD 40 jak ja:
http://www.beemka-klub.pl/forum/printvi ... 46db9a7438

Autor:  Fabian [ 2009-08-25 15:13:10 ]
Tytuł: 

No wlasnie ja tez prysnalem wd40 ale pomoglo i jak narazie dziala :P

Autor:  Szemo [ 2009-08-25 17:17:36 ]
Tytuł: 

Przeczytane i przetestowane.Polecam

Autor:  zatyk [ 2009-08-25 17:22:05 ]
Tytuł: 

Szemo to czyli co teraz wziac spirytus wstrzyknac go strzykawką (1cm) i poruszac kluczem dotad az bedzie czysty???

jojo Ja dokladnie nie psiknalem wd40 tylko jakiegos PLAKA CZYSCI I PENETRUJE ktory działa na podobnej zasadzie i podobno nadaje sie do zamkow... Nie pisalem ze uzywalem PLAK tylko WD40 bo myślalem ze WD jest znane kazdemu a z PLAKIEM(akurat tym wyrobem) bywa roznie...

Autor:  Szemo [ 2009-08-25 23:00:29 ]
Tytuł: 

Teraz to sam nie wiem jak tam jakiś plack czy inne g..no siedzi. Mi spirytus pomógł, stacyjce też ;-) Aplikowałem na poczatku sezonu, jak narazie wszysko chodzi gładko.

Choć jeśli ten twój środek był dedykowany do zamków to krzywda wielka się nie stanie.

Autor:  maniek83 [ 2009-08-25 23:57:02 ]
Tytuł: 

siema,
osobiscie odradzam wd-40, juz tlumacze dlaczego.
oczywisce ono smaruje i w tym momencie jest ok. jesli pada deszcz, zawsze jakas ilosc wilgoci dostaje sie do wnetrza stacyjki i wd zaczyna oksydowac! juz nie smaruje, wrecz zacina mechanizmy. polecam, jak juz bylo wspomniane, kilka kropel oleju, bedzie lepiej trzymalo sie mechanizmow w srodku. tak samo nie powinno sie psikac wd w puszeczke z bezpiecznikami, w pierwszej fazie poprawi to oczywiscie przewodnosc na bezpiecznikach, ale z czasem sytuacja jak w stacyjce - utlenia sie i nie przewodzi pradu (kolega mial tak w bandicie)
pozdro!

Autor:  Nemmo [ 2009-08-26 06:52:57 ]
Tytuł: 

A ja odradzam jakiekolwiek smary i oleje (chyba, ze dedykowane produkty do zamków). Oleiste substancje są lepkie i potrafia pozaklejac zapadki w zamku i problem murowany :roll:

Autor:  Devxx [ 2009-08-26 13:36:33 ]
Tytuł: 

U mnie nie da sie od razu przekręcić w prawo, trzeba najpierw kluczyk przekręcić w prawo, wtedy czuć opór, po tym trzeba odpuścić i jeszcze raz przekręcić w prawo, wtedy już się przekręca gładko i bez żadnego oporu. Może wydawać się troche skomplikowane, ale w praktyce wygląda to tak, że po włożeniu kluczyka do stacyjki robię ruch prawo-lewo-prawo i stacyjka włączona. Kwestia wprawy i za każdym razem się udaje, z początku też się gimnastykowałem. Zauważyłem, że lepiej włącza się stacyjkę, kiedy kierownica jest wyprostowana, ale nie wiem, czym miałoby się to różnić od skręconej kierownicy.

Natomiast co do blokady kierownicy, to z nią jeszcze nie doszedłem do wprawy. Może dlatego, że boję się ją blokować w obawie przed problemem z otwarciem i "uziemieniam" motocykla. ;) Po wciśnięciu kluczyka nie potrafię wyczuć momentu, w którym gładko da się go przekręcić w lewo... To samo z odblokowywaniem...

Autor:  Jogi [ 2009-08-26 20:34:26 ]
Tytuł: 

Jezeli chodzi o blokade to kiedy mialem TDM-ke i dokrecalem lozysko glowki ramy,po tym zalozylem polke kierownicy i dokrecilem ja ale za bardzo opadla mi ona na dol,do polki jest przymocowany zamek wraz z blokada ktora wchodzi w rame,wtedy wlasnie zapadka dobrze nie trafiala tam gdzie powinna i nie chcialo sie blokowac,moze to jest przyczyna w kotach,poluzowac polke i wtedy probowac zapiac blokade i ustalic w jakim momencie jest najlepiej,mysle ze w jakims stopniu to wam pomoze,pozdro

Autor:  Luterq [ 2009-08-26 21:17:07 ]
Tytuł: 

że tak powiem, z zapięciem blokady nie ma aż takiego problemu co z jej otwarciem.

Autor:  t_racer_ [ 2009-08-26 21:50:00 ]
Tytuł: 

Zdecydowanie odradzam WD, a do zamków właściwe są tylko oleje o niskiej gęstości. Gęste wiążą kurz i zanieczyszczenia, zatykając tym samym mechanizm, tworzą też z kurzem pastę ścierną i zacierają go.

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/