Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-12 15:23:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
To na bank nie wina klocków. Jeśli układ jest sprawny to nawet brak klocka, czyli sama blacha przy pompowaniu powinna oprzeć się o tarczę :) A jeżeli masz jeszcze 2,5mm klocka to przyczyna leży gdzie indziej. Sprawdź stan tłoczków czy ładnie wchodzą/wychodzą czy nic ich nie blokuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-12 15:23:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-12 16:47:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 671
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
szczelina na klocku ma jeszcze 2,5 mm a nie sam klocek... Tłoczki wyczyściłem bo zdejmowałem całe zaciski właśnie z myślą żeby nie było jakiś problemów podczas włożenia nowego oplotu :) a tu dupa się okazała....

Czy jeżeli odkręcimy wieczko pompy to trzeba docisnąć klamkę i zablokować żeby bąbelki same poszły do góry czy wystarczy tylko odkręcić wieczko ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-12 17:11:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-07 00:31:20
Posty: 16
Lokalizacja: Trzebinia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf r6 thundercat
Czyli przewody odpadają bo myślałem że po prostu są stare i puchną przy wciskaniu klamki ale kolega założył stal i ma to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-12 17:30:43 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
z opowiadań wynika że chyba pompa nie do końca odpowietrzona, spróbujcie popuścić śrubę od przewodów przy pompie i w ten sposób ją odpowietrzyć, ... a i jeszcze jedno regulacja klamki tak by był pełen zakres (bodajże 1) kiedyś w aprilii miałem podobny problem bo był za krótki "skok" klamki.

Bartek, klamka musi być dociśnięta aby ewentualne powietrze mogło ujść właśnie do zbiorniczka.

Natrafiłem na fajny patent :) zobaczcie http://www.youtube.com/watch?v=LztyIx8mjf0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-12 19:58:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-01 23:16:09
Posty: 58
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
bartek-keks, płyn hamulcowy jest higroskopijny więc nie polecam otwierania i zostawiania otwartego wieczka zbiorniczka płynu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-12 23:28:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 671
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
dobrze to co polecacie konkretnie ? :) bo żadnych konkretów oprócz jednego nie usłyszałem a jak pojade do garażu to chciałbym mieć troszkę więcej możliwości :)

Z góry dzięki...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-13 00:51:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-07 00:31:20
Posty: 16
Lokalizacja: Trzebinia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf r6 thundercat
jutro kolejna próba z odpowietrzaniem dam znać o efektach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-13 01:07:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Klocki są równo wytarte?
Ja miałem przygodę z jedną tarczą, która nie wiem jak to nazwać.... wypaczyła się.
Bicia nie było, ale część siły szła na odkształcenie tarczy, a po odpuszczeniu hamulca tarcza rozpychała klocki.

Poddałem się po 3h odpowietrzania wszystkiego.
Autoryzowany serwis rozkminił to po dwóch dniach dopiero.

Tarcza była w zakresie używalności jeżeli chodzi o grubość, a i tak na śmietnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-13 08:50:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-07 00:31:20
Posty: 16
Lokalizacja: Trzebinia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf r6 thundercat
moje tarcze są lekko wypukłe na środku tak jakby klocek scierał tylko bokami a środkiem nie. A tobie i po wymianie tarcz pomogło ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-13 21:48:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Wstawiłeś nowe klocki?

Odkręć lekko zacisk... tak żeby był luźno.
Zobacz co się dzieje jak naciskasz klamkę.
U mnie jedna tarcza strzelała jak zakrętka od frugo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-21 14:30:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-04-10 21:04:53
Posty: 66
Lokalizacja: Dolny Ślask
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: K8 1000
bartek-keks napisał(a):
słuchajcie podłącze się pod temat bo nie chce zakładać nowego. Mianowicie mam problem z hamulcami ... Kupiłem przewody w stalowym oplocie odpowietrzyłem układ tak że jeżeli pompuje klamką to z zacisków już nie wylatują najmniejsze drobinki powietrza... Stosowałem również sposób z otwartym zbiorniczkiem żeby bombelki same poszły do góry i nawet jedna się nie wydobyła.(podczas tego klamka nie była wciśnięta, była w normalnej pozycji) Klamka jeżeli ją przyciśniemy to dotyka manetki i teraz czy powodem takiego zachowania mogą być już słabe klocki ??? Może to być zapowietrzona mimo wszystko pompa ? I
Klocki mam Ferodo i szczelina na środka klocka jest jeszcze spokojnie widoczna ? Ma głebokości jakieś 2,5 mm... Czyli wydaję mi się że jeszcze nie najgorzej.
Pomocy bo denerwująca sprawa przewody w stalowym a hamulec jak był kisilowaty tak jest...


Jeżeli klamka jest gumowa to najprawdopodobniej zapowietrzony układ przy pompie:
Pompe hamulcową odpowietrza się przy pomocy śruby montażowej przewodów hamulcowych( w układzie typu F to ta długa łącząca dwa przewody przy pompie)
Na początku możesz odkręcić śrubę, wcisnąć klamkę i zakręcić śrubę (klamkę puścić po zakręceniu śruby), jeżeli oczywiście w przewodach nie ma wystarczającej ilości płynu hamulcowego w ten sposób powinien się uzupełnić.
Jeżeli w zbiorniczku i w przewodach znajduje się płyn a klamka jeszcze nie robi się twarda. wciśnij klamke kilka razy, przy ostatnim razie przytrzymaj klamke wciśniętą i odkręć tą montarzową śrubę- na pierwszy rzut oka nie będzie widać uchodzącego powietrza ale na pewno jest go tam dosyć sporo. Pamiętaj aby przed puszczeniem klamki zakręcić z powrotem śrubę. Czynność powtarzaj do czasu aż do uzyskania twardości klamki, pamiętaj o dolewaniu płynu do zbiorniczka.

Druga kwestia to stan klocków hamulcowych, jeżeli będą nadmiernie zużyte (wygląd klocków na zacisku może na to ne wskazywać), regulacja odległości klamki hamulca może nie wystarczyć aby uzyskać stosowny kompromis.

Powodzenia i Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-22 00:47:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-07 00:31:20
Posty: 16
Lokalizacja: Trzebinia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf r6 thundercat
kolega ozi ma racje dziś odpowietrzyłem układ jeszcze raz i wychodzi na to że mam już zjechane klocki i tarcze i to jest powód płytkiego hamulca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-22 00:58:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 671
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
trzy raz przepompowałem płyn w pompie odpowietrzając ją (trzy razy dolewałem płyn do zbiorniczka) i pompa nie do końca się jeszcze odpowietrzyła także jutro próbuje dalej natomiast jest 100 % różnica wyczuwalna na klamce, jest sztywniejsza.... Dzięki za poradę Ozi jedyna konkretna pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-26 22:57:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-07 00:31:20
Posty: 16
Lokalizacja: Trzebinia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf r6 thundercat
witam ponownie mój problem z hamulcami został rozwiązany na jakiś czas powodem była żle założona gumka która jest w zbiorniczku płynu hamulcowego i od niedawna znowu hamulec wpada głęboko.koledzy jest kłopot bo klamka hamulca wpada juz na tyle ze dotyka manetki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-01 12:31:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-11-25 12:07:58
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600 i T-cat
U mnie na miękką klamkę pomogło zaciśnięcie jej trytytką i zostawienie na noc. Od tego czasu mam spokój. Ale jak u Ciebie samo się zapowietrzyło to może uszczelka przy pompie Ci popuszcza i układ sam się zapowietrza. A może któraś śruba trzymająca przewód jest niedokręcona? Nigdzie Ci płyn nie wycieka?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org