Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-04 17:56:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
Dzisiaj próbowałem wbijać biegi w górę całkowicie bez sprzęgła, tak jak ktoś właśnie już pisał. Efekt super- płynne przełożenia, żadnych stuków, szarpnięć itp. Noga podważa dźwignię, manetka lekko odpuszcza i hop- bieg wyżej :)


Ostatnio edytowano 2013-03-04 19:20:17 przez bierny, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-04 17:56:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-03-04 18:10:07 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-08-26 15:31:33
Posty: 416
Lokalizacja: Firlej/Newport
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726578606
Obecne moto: fzs 600 99r.
podzielam Twoje zdanie Bierny:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-05 17:45:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
SzymonNowicki napisał(a):
marciniak
a hamowanie z wciśniętym sprzęgłem to nie strata czasu i wydłużenie drogi hamowania?


tu masz rację ale tylko w przypadku hamowania awaryjnego.

Chodziło mi przede wszystkim o to że najważniejszy jest międzygaz by nie obciążać skrzyni a puszczanie sprzęgła między biegami nie jest tak istone i zależy od sytuacji drogowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-05 20:33:10 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
bierny napisał(a):
Dzisiaj próbowałem wbijać biegi w górę całkowicie bez sprzęgła, tak jak ktoś właśnie już pisał. Efekt super- płynne przełożenia, żadnych stuków, szarpnięć itp. Noga podważa dźwignię, manetka lekko odpuszcza i hop- bieg wyżej :)


Tak i przy odpowiednich obrotach :) . Ten sposób jest dla mnie bez sensu jak sie normalnie jeździ i nie zależy Ci na setnych sekundy w przyspieszeniu, na zdrowie to skrzyni nie idzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-05 21:27:23 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Panowie, sprzęgło jest po to żeby go używać 8) wiem że bez sprzęgła jest ładnie, płynnie i w ogóle, ale ciągła zmiana biegów w ten sposób prędzej czy później się zemści- a kiedy to zależy tak naprawdę od aktualnego stanu skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 09:48:35 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
wojtek_lbn napisał(a):
Panowie, sprzęgło jest po to żeby go używać

Tak tak i jeszcze raz tak. Po to sprzeglo. Oczywisciebez tez dziala tylko pytanie jak dlugo. Droga to nie tor i milisekundy przy zmianie biegow to chyba zadna strata ?

Awaryjne hamowanie - zawsze mam dylemat czy ze sprzeglem czy nie i dochodze do wniosku. A jak bede musial jednak ominac przeszkode ? Wtedy lepiej zeby bylo sprzeglo wduszone zeby moto nie zgasl i mozna szybko odskoczyc.

Co o tym myslicie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 10:15:46 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
jak masz czas ,to wciskaj sprzeglo.ja mam paluchy zawsze na sprzegle ihamulcu: zawsze odruchowo rozlaczam sprzeglo w "naglej potrzebie".
to oszczedza silnik i caly naped /choc raczej rzadko sie hamuje awaryjnie/ i pozwala kontrolowac tylne kolo.
szybko odskoczyc ? a z jakiej predkosci i na jakim biegu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 10:17:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-14 13:28:29
Posty: 30
Lokalizacja: Zambrów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot
lelek
Jako początkujący rider mogę tobie powiedzieć że gdy widzę że coś nie tak automatycznie ręka leci na sprzęgło + klamka hamulca jak i noga zaczyna dotykać tylnego hamulca
Każdy ma inny odruch inny wciśnie samą klamkę hamulca inny zasłoni oczy :D
Ja tylko wyraziłem moją reakcję na coś gdy np. ktoś mi z bocznej uliczki zajeżdża drogę a tak już miałem że z pod sklepu mi wyjechał ale że była mała prędkość to bez problemu wyhamowałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 10:21:24 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
pango napisał(a):
ja mam paluchy zawsze na sprzegle ihamulcu



ja też- zauważyłem nawet (dopiero na zdj), że jak się do motongów przymierzałem na wystawie zawsze paluchy na klamkach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 11:49:48 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
z gory przepraszam za brak polskich znakow, telefon nie obsluguje

to tak: rece (chociaz 2 palce) zawsze na klamkach bo polozenie ich w to miejsce, w skali hamowania awaryjnego, to bardzo duzo czasu
w awaryjnym hamowaniu przedni hamulec zawsze ile sie da- czyli jak czujesz ze blokuje to troche odpuszczasz ale hamujesz dalej, tylny nie za mocno bo tyl latwo uslizgnac i high albo lowside jak nie zdazysz odpuscic na czas- a jak zablokujesz przy wiekszej predkosci to pewnie nie zdazysz ;)
do tego hamowanie biegami do samego konca, sprzeglo dopiero tuz przed zatrzymaniem- bo zakladam ze powinno sie udac ;)
jak ktos nie da rady tak to polecam treningi, np szlifowania techniki na torze lublin, mozna sie naprawde duzo nauczyc pod okiem instruktorow i na bezpiecznym asfalcie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 11:53:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
wojtek_lbn
dokładnie, przepis idealny, że tak to powiem :)

Żałuję, że nie mogę pośmigać na Waszym torze, oglądałem na YT niektóre treningi i bardzo mi się podobało. W Bydgoszczy na ten przykład jest tak, że płacisz, wjeżdżasz i jeździsz...fajna szkoła owszem, bo poznajesz swój motocykl, ale...mnie kręcą również pachołki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 12:11:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
SzymonNowicki, zawsze możńa trenować heblowanie na jakiejs pustej drodze/parkingu. kreda i hamujesz, sprawdzasz jakie dystanse z tej samej prędkości gdy więcej ciężaru na przód, an tył, za każdym razem kreska na asfalt i mały opis, po 20-30 hamowaniach idziesz obadać i widzisz jakie zachowania jak wpływają


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 19:37:01 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
misiakw - dokładnie, trzeba wyczuć moto, stąd jak wojteklbn pisze należy trenować trenować trenować aby w krytycznym momencie zareagować odpowiednio (wg "Motocyklisty Doskonałego" ćwiczenie takich reakcji zapisuje nam schematy działania i podświadomie mózg z nich skorzysta zanim pomyślimy aby to zrobić gdzie pewnie byłoby już po sprawie... Dwa palce na klamce hamulca - tego uczyli u Kulika, p tym jest w "Motocykliście" czas potrzebny na oderwanie palców i naciśnięcie klamki to sporo przejechanych metrów...)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 21:30:03 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Ja się podpisuję rękami, nogami i czym tam jeszcze się da pod wszelkimi treningami techniki jazdy. Jedno że na kilku takich treningach byłem i wiem ile daje np ćwiczenie manewrów z małą prędkością, drugie że ćwiczenie awaryjnego omijania przeszkody, jeszcze na kursie na prawko, później uratowało mi motocykl (a może i moje cztery litery) kilka razy, w podbramkowych sytuacjach. Odruchu nie zastąpi nawet najszybsze myślenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 21:57:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-08-26 15:31:33
Posty: 416
Lokalizacja: Firlej/Newport
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726578606
Obecne moto: fzs 600 99r.
ja juz cwiczyłem awaryjne dwoma hamulcami ale poki co slabo. do 50 metrow mi potrzeba. oczywiscie hamowanie ze 100km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org