Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-10-21 18:56:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-10-19 13:54:40
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf 600
wkrotce sie dowiem czy mam tylko jeden tryb do wymiany czy wiecej :P ale mam nadzieje ze tylko jeden :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: wymiana skrzyni
PostNapisane: 2010-10-21 18:56:00 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2010-10-22 03:58:08 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
Luterq napisał(a):
Ja tam się nie znam, ale tryb szóstego biegu też się podobno wymienia, inaczej nie będziesz się długo dwójką cieszył. Te zębatki się ze sobą zapinają i razem się wyrabiają.

Zdecydowanie. Poza tym, jeśli sprzęgła kłowe trybów 2 i 6 są już nadwyrężone, to zębatki te zaczynają się od siebie odpychać podczas pracy i napierają na lewy wodzik, który od tego też się solidnie wyrabia. W całości układu luz staje się więc coraz większy, co doprowadza ostatecznie do wypadania dwójki. Polecam zatem przyjrzeć się też lewemu wodzikowi, bo na 99% również on kwalifikuje się do wymiany.

Generalnie, zasadnicze zużycie powstaje na tych trzech elementach i wymiana jednego z nich mija się absolutnie z celem. Bo co z tego, że w nowe gniazda trybu 2 będą próbowały się zazębiać zużyte (zaokrąglone) kły trybu 6, i to tylko częściowo, bo pozostaje im jeszcze luz spowodowany zjechanym wodzikiem? Nawet jeśli to chwilowo jakoś zadziała, to ponownego problemu z dwójką można się spodziewać naprawdę szybko.

Powiem więcej, nieco mniejsze zużycia związane z wypadaniem dwójki, ale jednak, występują także na drążku zmiany biegów (nr części u Yamahy: 4JH-18101-00-00) oraz na wałku krzywkowym (4JH-18540-02-00) - ten ostatni to w ogóle nadroższy element w tym całym interesie. Chcąc wykonać robotę naprawdę porządnie wypadałoby więc i te dwa elementy wymienić, a conajmniej dokładnie skontrolować ich stan.

Osobiście jestem zdania, że jak się coś robi, to do porządku, żeby było skuteczne, a nie ćwierćśrodkami, byle przypicować problem. Zwłaszcza, że sama robocizna i dodatkowe materiały (komplet uszczelek silnika, olej, płyn chłodniczy) przy tej naprawie składają się już na całkiem spore pieniądze. No ale... każdy jest sam kowalem swojego losu, a właściwie dysponentem swoich pieniędzy i jeśli nie przeraża go wizja ponownego rozgrzebywania skrzyni za miesiąc lub dwa... to spoko. :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-23 18:42:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-10-19 13:54:40
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf 600
mam jeszcze lepsze rozwiazanie zeby nie przeplacac za tryb nowy :) mam goscia ktory robi na podstawie starego trybu nowy tryb i w rozsądnej cenie a tryb taki sam jak nowy :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-23 19:01:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-18 18:20:01
Posty: 98
Lokalizacja: Tuchola
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
jagi18 napisał(a):
a tryb taki sam jak nowy

A trwałość dwa razy krótsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-23 20:31:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
jagi18 napisał(a):
mam jeszcze lepsze rozwiazanie zeby nie przeplacac za tryb nowy :) mam goscia ktory robi na podstawie starego trybu nowy tryb i w rozsądnej cenie a tryb taki sam jak nowy :P


:twisted: :lol: :lol:

zaprosisz mnie na jazdę testową....?

oczywiście to ty będziesz jechał, ja będę oglądał z odpowiedniej odległości, przygotuję sobie nawet popcorn :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-24 12:43:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-10-19 13:54:40
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf 600
to jest sprawdzone moj kolega ktory ma firme budowlana dorabial tryby i zebatki do ubijaka ktory chodzi na pelnych obrotach nonstop drgania przechodza na nia i tryby i zebatki sie trzymaja . A wy myslicie ze jak kupic nowy tryb to jak byl robiony tak samo jak ten gosciu co robi to jest to samo nic innego a za mniejsze pieniadze. Bo jak kupujesz tryb orginaly to dajesz kase za to ze jest orginaly a material i wytrzymalosc ta sama co ten moj gosciu robi od podstaw. Zrobie motor i wam powiem jak sie sprawuje na tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-24 12:58:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
i ten ubijak to pewnie ma 100KM. do tego zazebia sie przy roznicy obrotow dochadzacej do kilku tysiecy...
.. czekam na relacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-24 22:31:56 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Jak dla mnie kolejna rzeźba, czy raczej rzeźnia? Tryb wyjdzie albo za twardy i pęknie, albo za miętki i się szybko wyrobi. Jakby to było takie oczywiste to nikt by nie kupował trybów u producenta tylko by sobie toczył u wuja miecia na zapleczu. Chore......ja zajmuję miejsce obok Luterqa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-25 16:29:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-10-19 13:54:40
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf 600
albo zrobie w sam raz nie za mietki nie za twardy i bedzie taki wytrzymaly jak orginalny gosciu to juz robi przez kilka lat wiec zna sie na rzeczy i robi to na profesjonalnych sprzetach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-25 16:37:57 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
jagi18 napisał(a):
albo zrobie w sam raz


jeśli tak potrafi to spoko. Daj na niego namiar, sam też szukam zdolnego i taniego operatora tokarki i frezarki.

My tu sobie gadu gadu a kolega widzę, się nawet nie przywitał jak należy. Zwyczaj nakazuje napisanie kilku zdań o sobie, zamieszczeniu kilku zdjęć motocykla we właściwym wątku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-25 16:54:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja tam jakbym miał do wyboru napawanie a dotoczenie i wyfrezowanie to bym wolał drugą metodę. A co to za problem dotoczyć z takiego samego materiału?? robimy próbę twardości i idziemy do metalpolu i kupujemy materiał.

Poświęcił bym stary tryb i sprawdził czy przypadkiem zęby nie są utwardzone powierzchownie , zawsze możemy oddać do nawęglania, położyć chrom techniczny itp. Japończycy nie korzystają z technologi z kosmosu więc nie popadajmy w paranoje. Tylko sprawa jest nieopłacalna jak możemy za parę stówek mieć wszystko podane na tacy ( czyt. domu ) .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-25 17:07:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-10-19 13:54:40
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf 600
orginalny tryb mam nowy za 350 zl tak jak kiedys pisalem a zrobienie trybu wyjdzie mnie 150 do 200 zlotych wiec jest troche roznicy i czekam na taki trybik tydzien wiesz szybko tanio i dobrze. Jak to zrobie dam wam znac jak wyszlo :) wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-25 17:46:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Ale jak oryginalny np jest utwardzany powierzchniowo to jednostkowa produkcja moze okazac sie nieoplacalna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-25 19:21:57 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Wojt@s napisał(a):
A co to za problem dotoczyć z takiego samego materiału??


Problem I - nowa zębatka będzie dorabiana na podstawie starej zużytej, skąd nasz mistrz frezarki weźmie wymiary nominalne ? Aby było trudniej, sam Wojtas dobrze wiesz, że problemem dwójki nie są wytarte zęby a kły, więc nasz mistrz będzie musiał zgadywać jaki kształt powinny mieć kły aby biegi wskakiwały jak należy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-25 19:47:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-10-22 12:55:34
Posty: 11
Lokalizacja: Myślenice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 08
Tak czytam... powiem wam jedno mam w chacie XS 400 z 87 r, XJ 900 z 96 r. GS 500 z 93r no i moją FZ 6. Oprócz FZ w każdym coś robiłem. Po tych przygodach jakie przeszedłem z tymi sprzętami wiem jedno....to nie są CZ - ty, ani WSK... to nie są silniki do których coś można dorobić, a jeżeli już to i tak suma sumarum wyjdzie drożej niż oryginał..Nie polecam dorabiania, wykonalne to jest ale z wytrzymałością i ze spasowaniem nie ma szans.. tam są nieprawdopodobne prędkości i przeciążenia.Ta cena za oryginały w końcu skądś się bierze.
Trudno, przyjemność jazdy na moto musi kosztować..Pozdro dla wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org