Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-07-14 20:24:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-12-01 21:09:36
Posty: 92
Lokalizacja: Wałcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: KAWASAKI Z750S
Witam może wydawać się śmieszne to co piszę, :lol: ale dla mnie nie jest . Pytanie :
- czy łańcuch może sam się naciągać podczas jazdy???????????

Bo ja stwierdziłem taki przypadek :/ wybrałem się na wycieczkę do szczecina i po powrocie patrze na łańcuch a on napięty jak baranie j....a ,zaznaczę że jakieś tydzien temu regulowałem łańcuch (zgodnie z serwisówką 3-4 cm luzu).
Jakieś pomysły . Śmieszne co nie????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-14 20:24:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-07-14 21:12:17 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
naciągać nie bardzo ma jak, ja myśle że przyczyna jest inna- masz nierówno wyciągnięty łańcuch i regulując napęd trafiłeś na luźne miejsce, a sprawdzając później na "ciasne"

btw, nierówno wyciągnięty łańcuch=napęd do wymiany


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-14 22:19:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Najprościej sprawdzić to, nie schodząc z motonga,
schylić się do łańcucha, sprawdzić naciąg i się nie wywrócić.
Podjechać troszkę i powtórzyć... prę razy.

W żadnym miejscu nie może być napięty jak u barana,
bo później odczujesz to w zakręcie na jakimś dołku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-20 16:44:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
Żuku napisał(a):
"sprawdzić naciąg i się nie wywrócić".





Cenna uwaga :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-23 21:11:11 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2008-02-11 21:40:45
Posty: 1133
Lokalizacja: SI-SH-SK
Płeć: Kobieta
Telefon: 0700 :-)
Obecne moto: Yamaha
Prawdopodobnie jest tak jak pisze wojtek masz nierówno naciągnięty łańcuch , zużył sie już i w najlepszym przypadku sam łańcuch do wymiany albo cały napęd


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-24 09:39:44 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2011-03-25 00:13:07
Posty: 44
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Płeć: Kobieta
Obecne moto: FZS6 01
mam dokładnie to samo, tyle że ja zobaczyłam to z 130 km od domu, ale zaraz chłopaki powiedzieli co z czym jest związane i czekam teraz na napęd;) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-24 14:07:57 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 671
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
albo sprawdz po prostu czy masz dokreceoną ośke w tylnim kole go jezeli jest luzno to przesuwa sie do tylu i automatycznie naciaga łancuch.... ale najprawdopodobniej bedzie to o czym mowia wyzej czyli wyciagniety lancuch i naped do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-06 03:35:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-09 15:49:47
Posty: 18
Lokalizacja: Bełchatów / Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kotek Grzmotek
bartek-keks napisał(a):
jest luzno to przesuwa sie do tylu i automatycznie naciaga łancuch....


Jeżeli czegoś nie dokręcisz, a to głownie chodzi o kontre na napinaczach, to Ci się łańcuch poluzuje, a nie naciągnie. Przecież silnik ciągnie koło jakby do siebie, więc jakiekolwiek luzy, ewentualnie źle zablokowany napinacz spowoduje poluzowanie łańcucha.


A co do napinającego się łańcucha.. po to kolego przy sprawdzaniu naciągu kręci się najpierw kołem w kierunku jazdy, żeby znaleźć miejsce, gdzie łańcuch jest napięty najbardziej i w tym właśnie miejscu ustawia się zadany naciąg.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-06 19:31:07 
Antyk napisał(a):
po to kolego przy sprawdzaniu naciągu kręci się najpierw kołem w kierunku jazdy, żeby znaleźć miejsce, gdzie łańcuch jest napięty najbardziej i w tym właśnie miejscu ustawia się zadany naciąg



Jeśli możesz tak zrobić - i masz takie miejsce - to bankowo masz napęd do wymiany. 8)


Góra
  
 
PostNapisane: 2012-02-06 22:21:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-09 04:12:26
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 508574502
Obecne moto: fzs 600
Moje pytanie może niektórym wydać się dosyć głupie, ale czy czymś grozi jazda z nierówno naciągniętym łańcuchem? np czy może on spaść podczas jazdy? czy cokolwiek innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-06 22:39:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
W najlepszym wypadku będzie bardzo szarpać i wibrować, w najgorszym się zerwie, a wtedy módl się żebyś nie jechał szybko...Łańcuch nierówno wyciągnięty lub max regulacji to napęd do wymiany!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-07 10:47:33 
Nierówno wyciągnięty łańcuch - w skrajnym przypadku doprowadza do zniszczenia łożysk w zabieraku i na osi tylnego koła i co bardziej bolesne - łożyska na wałku wychodzącym ze skrzyni - co skutkuje rozbiórką silnika na puzzle żeby to naprawić - o ile wałek się nie wyrobi.
nowy did 530 50vx - to niecałe 300zł... zębatki pewnie za 150 tez dostaniesz - nie ma co oszczędzać...


Góra
  
 
PostNapisane: 2012-02-10 10:29:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
Nierówny łańcuch się robi od jazdy ze złym naciągiem i złą osiowością koła tylnego. Po pary tysiach mozna go zniszczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-12 10:21:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
A może po prostu jest nie nasmarowany i tak będzie się działo (wiem to z własnej autopsji :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 20:57:37 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
jeśli jesteśmy w temacie łańcucha i naciągu. gdy naciągam łańcuch, zanim tego dokonam obracam kołem w poszukiwaniu miejsca największego luzu w wyznaczonym punkcie pomiarowym? jak znajdę to przestaję kręcić i naciągam?

Pomyśl teraz co napisałeś - jeśli łańcuch ma takie miejsce - to jest nierównomiernie wyciągnięty.
Lataj tak aż coś "się zbuntuje" albo wymień. Logiczne myślenie to nie problem skoro pare postów wyżej to samo było napisane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org