Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Motocykl dopiero co kupiony, jak go przygotowac do jazdy?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=1208
Strona 1 z 2

Autor:  Matt [ 2008-08-13 18:21:25 ]
Tytuł:  Motocykl dopiero co kupiony, jak go przygotowac do jazdy?

Nie wiem jaka jest historia plynow ani klockow hamulcowych bo nie mialem okazji rozmawiac z wlascicielem z tego tytulu mam kilka pytan, prosze pomozcie :)

1. Jaki powinien byc poziom oleju w silniku? powinien zakrywac oczko, czy nie? U mnie jest w polowie oczka.

2. Nie dziala mi lewy przedni kierunkowskaz a tylni mruga za szybko, gdzie szukac usterki? Zarowka jest dobra bo przekladalem na prawa strone a tam wszystko dziala dobrze.

3. Jak sprawdzic w jakim stanie sa klocki hamulcowe?

4. Mam słabo naciagniety lancuch, ile powinien miec luzu zeby bylo dobrze? Jezdze sam.

Na co jeszcze powinienem zwrocic uwage aby nie bac sie ze moze cos byc nie tak z moim kotem :(

Sezon juz sie powoli konczy wiec chyba nie ma sensu teraz wymieniac oleju czy filtru, jak myslicie?

dzieki za odpowiedzi
i mala prosba do moderatorow zeby nie usuwali mojego tematu, zalezy mi na tych odpowiedziach :)

Autor:  thundercat_98 [ 2008-08-13 18:34:38 ]
Tytuł: 

1)połowa oczka jest ok...mi zakrywa całe:)ważne żeby oczko nie było puste. ale nie martw się Yamaha ma czujnik POZIOMU oleju a nie ciśnienia...także gdy oleju będzie za mało zapali Ci się czerwona lampka obok rezerwy:)
2) opisałem w innm również Twoim topicu
3) jeżeli na klockach masz widoczne jeszcze wgłębienia to na pewno są ok...zresztą są ograniczniki w zaciskach które pokazują zużycie
4) o naciąganiu łańcucha poczytaj..na forum było nawet ja zadawałem pytanie odnośnie tego....ja gdy moto stoi na stopce mam luźny...gdy siedzę jest 2-3cm luzu ...

co do Oleju...jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany to lepiej to zrób. Razem z filtrem. nie wiesz ile poprzedni właściciel zrobił na nim km także bezpieczniej będzie wymienić

Autor:  Matt [ 2008-08-13 18:52:22 ]
Tytuł: 

Dzieki za odpowiedzi bo juz sie balem ze moze kontrolka od oleju jest spalona i sie nie swieci ale skoro moze byc w polowie oczka to niech tak zostanie, nie bede dolewal bo chyba nie nalezy mieszac, a nie wiem jaki byl lany wczesniej.

No i jeszcze odnosnie odkrecania owiewki zeby ten kierunkowskaz sprawdzic, nie jest to takie latwe, musze dopiero kupic jakis taki krotki srubokret bo ten co mam w domu to jest za dlugi i nie moge od srodka odkrecic srbubek, czym Wy je odkrecacie?

Autor:  arczi [ 2008-08-13 18:57:39 ]
Tytuł: 

możesz w bardzo łatwy sposób sprawdzić czy masz dobre kontrolki od oleju i rezerwy, przełącz przycisk gaszenia w pozycję gaszenia i naciskasz na przycisk starteru, powinny się zapalić obie kontrolki

Autor:  Matt [ 2008-08-13 19:01:09 ]
Tytuł: 

dzieki arczi :)

Autor:  Nemmo [ 2008-08-14 00:44:15 ]
Tytuł: 

Serwisowka Haynesa mowi, ze ciut poniezej polowy to minimum, wiec masz na styk ok. Ale stara zasada nowych uzytkownikow pojazdow mowi ze nalzey wymienic wszystko co plywa po zakupie :)
Reszt jak poprzednicy ;)

Autor:  Maciek [ 2008-08-14 09:12:59 ]
Tytuł: 

Z kierunkowskazem to mozliwe ze ktos zle potpią wtyczke przy zakładaniu owiewki!

Autor:  Krill [ 2008-08-14 19:52:41 ]
Tytuł: 

Bezwglednie synchronizacja gaznikow i regulacja zaworow. Te ostatnie trzeba sprawdzac raz na sezon i dokonywac pomiarow czy plytki zaworowe nie posiadaja luzow. To sie sie zuzywa.

Autor:  Matt [ 2008-08-14 22:54:45 ]
Tytuł: 

sprzet chodzi raczej dobrze a szkoda mi kasy wydawac w tym sezonie na regulacje zaworow, wymiane oleju i swiec wiecej jak 1500 km pewnie i tak nie zrobie

Autor:  Nemmo [ 2008-08-15 02:13:26 ]
Tytuł: 

Nikt nie powiedzial, ze masz zrobic caly serwis.... ale wymiana oleju to podstawa.
No nie mow, ze zal Ci tych 100 zlociszy na olej :shock:

Autor:  chudy [ 2008-08-15 10:38:33 ]
Tytuł: 

Oczywiście olej, filtr i świeczki to podstawa... 8)

Autor:  Matt [ 2008-08-15 11:24:40 ]
Tytuł: 

no to jeszcze mi napiszcie ile dokladnie oleju trzeba wlac i jaki? I czy filtr mozna samemu wymienic?

Autor:  thundercat_98 [ 2008-08-15 11:29:22 ]
Tytuł: 

jak masz klucz to tak....sam sobie wymienisz:)

Autor:  arczi [ 2008-08-15 11:37:53 ]
Tytuł: 

jak masz troszeczke siły to odkręcisz bez klucza, ja zalałem olejem motul półsyntetyk, jak kupisz 4 literki to jeszcze zostanie na ewentualne dolewki, ale żeby wymienić olej i filtr musisz zdemontować boczne owiewki i z tym schodzi najwięcej czasu, sama wymiana oleju i filtra to 10min. spokojnej pracy.

Autor:  2pac [ 2008-08-15 12:07:24 ]
Tytuł: 

a jesli nie dasz rady rekami odkrecic to klucz do filtow mozna zrobić samemu z łancucha motocykolowego i rurki :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/