Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Nie moge odkrecic :( https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=2369 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Vitu [ 2009-05-10 22:34:55 ] |
Tytuł: | Nie moge odkrecic :( |
Witam zrobiłem moim Tcatem 250 mil i zauważyłem ze coś jest nie tak z napędem. Po 1 gdy hamuje tylko tylnym hamulcem tył motocykla telepie. Gdy jadę około 60 km/h i tylne kolo wyłapie jakaś nierówność pojawia się krotki pisk identyczny jak z hamowania ale króciutki jak by kolo gdzieś na sekundę się przyblokowało. Naciąg łańcucha jest z lewej strony na 5 kresce a z prawej na 4 (?) Łańcuch jest za mocno naciągnięty - to wiem ale za cholerę nie mogę odkręcić śruby od wahacza ... Możliwe ze da rade tylko kluczem pneumatycznym ? |
Autor: | Tomek88 [ 2009-05-10 22:43:53 ] |
Tytuł: | |
Vitu a uczyl Cie ktos ze sie przednim hamuje hamulcem?? |
Autor: | Nemmo [ 2009-05-10 22:59:21 ] |
Tytuł: | |
Vitu napisał(a): to wiem ale za cholerę nie mogę odkręcić śruby od wahacza .
A po cholere wahacz chcesz odkrecac? Srube na osce odkrec i ustaw odpowiedni naciag lancucha.... |
Autor: | Robgie [ 2009-05-10 23:01:06 ] |
Tytuł: | |
i Tylny hamukec w moto jest POMOCNICZY a nie główny |
Autor: | dziadek173 [ 2009-05-10 23:21:43 ] |
Tytuł: | |
n/c ...... tylko kierownicy nie odkrecaj zeby naciag zmienic |
Autor: | Vitu [ 2009-05-10 23:28:16 ] |
Tytuł: | |
Co to za forum jest skoro człowiek pyta i zamiast poprawić moje błędy i podpowiedzieć to najlepiej zjechać i tyle ... WIEM ze tylni jest pomocniczy ale do cholery chyba specjalnie używałem go zęby zobaczyć co się dzieje a napewno coś się dzieje skoro przy hamowaniu tył drga. "osce odkrec" o to mi chodzi tyle źle się wyraziłem ... I tak 4 posty odpowiedzi i ja dalej nie wiem co mam robić. Gratuluje wyrozumiałości i cierpliwości. dziadek173 Ty jak możesz to nie odpowiadaj na moje posty. |
Autor: | Tomek88 [ 2009-05-10 23:36:11 ] |
Tytuł: | |
z tylnim hamulcem jest tak, jak zahamujesz nim ostro to kolo z zebatka i lancuchem sie zatrzymuje a naped dalej kreci wiec zaczyna Ci szarpac napedem w ta i tamta strone ... a co do pisk to nie wiem ;p moze zaczyna ci sie slizgac kolo i mielisz nim w miejscu nierownosci |
Autor: | thundercat_98 [ 2009-05-10 23:36:13 ] |
Tytuł: | |
nie ma opcji abyś nie umiał odkręcić ośki...weź jakiś obry klucz, brechę i zaprzyj się jak chop z krzepą. puścić musi. Swoją drogą kto Ci to tak dokręcił? to się dokręca odpowiednim momentem który teraz sobie przypomnieć nie potrafię. |
Autor: | Vitu [ 2009-05-11 00:04:55 ] |
Tytuł: | |
thundercat_98 napisał(a): nie ma opcji abyś nie umiał odkręcić ośki...weź jakiś obry klucz, brechę i zaprzyj się jak chop z krzepą. puścić musi. Swoją drogą kto Ci to tak dokręcił? to się dokręca odpowiednim momentem który teraz sobie przypomnieć nie potrafię.
Nie wiem kto , moto z USA . Próbowałem już wszystkim co mam w garażu i ani drgnie. :( |
Autor: | Tomek88 [ 2009-05-11 00:11:17 ] |
Tytuł: | |
to wez rure z 2-metrowa i na 100% odkrecisz |
Autor: | Robgie [ 2009-05-11 00:14:21 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem dokładnie co w twoim przypadku oznacza pisk, ale złapać uslizg tylnego koła jest bardzo łatwo. A jak bedziesz miał koło w uślizgu to mogą się cuda dziać tzn na boki się bujnąc ,zapiszczeć jakis uczucie podskoku tez może być wszystko zalezy od nawierzchni i siły hamowania. Co do ośki , chyba po prostu nic na siłe trzeba większy młotek czyli ktos to konkretnie do... krecił |
Autor: | Nemmo [ 2009-05-11 07:36:41 ] |
Tytuł: | |
A moze masz tarcze lekko krzywa i dlatego Ci "drga" przy hamowaniu :> |
Autor: | t_racer_ [ 2009-05-11 07:49:45 ] |
Tytuł: | |
Vitu napisał(a): Naciąg łańcucha jest z lewej strony na 5 kresce a z prawej na 4 (?)
I to jest to. koło jest krzywo i cuda się dzieją. Jak nie możesz odkręcić to pojedź do warsztatu mechanicznego daj 10 PLN i Ci poluzują. Sam się z moto nie szarp bo jak w kotku nie masz centralnej stopki to go wywalisz i następny kłopot. Najlepiej pojedź do serwisu motocyklowego, koło ustawią i łańcuch wyregulują. Nie wszystko opłaca się samemu robić. Zrób to szybko bo jak napęd jest za mocno naciągnięty to się niszczy, a krzywo ustawione koło sprawia, że zębatka atakuje łańcuch pod kątem, co też mu źle służy. Moment dokręcenia osi sprawdź w serwisówce i pilnuj, by w serwisie przykręcili dynamometrem z właściwą wartością. Orientacyjnie w FZ6 to jest 120Nm, w kocie pewnie też coś około tego będzie, ale niech ktoś z ownerów t-cata się w tej kwestii wypowie. |
Autor: | delta [ 2009-05-11 08:12:49 ] |
Tytuł: | |
t_racer_ napisał(a): Moment dokręcenia osi sprawdź w serwisówce i pilnuj, by w serwisie przykręcili dynamometrem z właściwą wartością. Orientacyjnie w FZ6 to jest 120Nm, w kocie pewnie też coś około tego będzie, ale niech ktoś z ownerów t-cata się w tej kwestii wypowie.
117Nm |
Autor: | plakat [ 2009-05-11 10:03:25 ] |
Tytuł: | |
zalej na noc śrubę naftą lub WD40 i rano powinna puścić tu nie chodzi o siłę dokręcenia tylko o to że nikt jej dawno nie odkręcał a przed dokręceniem niczym nie posmarował i się mogła zapiec od korozji (miałem tak z podkładką która się "przyczepiła" do nakrętki) |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |