Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Nie moge odkrecic :(
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=2369
Strona 1 z 2

Autor:  Vitu [ 2009-05-10 22:34:55 ]
Tytuł:  Nie moge odkrecic :(

Witam zrobiłem moim Tcatem 250 mil i zauważyłem ze coś jest nie tak z napędem.

Po 1 gdy hamuje tylko tylnym hamulcem tył motocykla telepie.
Gdy jadę około 60 km/h i tylne kolo wyłapie jakaś nierówność pojawia się krotki pisk identyczny jak z hamowania ale króciutki jak by kolo gdzieś na sekundę się przyblokowało.
Naciąg łańcucha jest z lewej strony na 5 kresce a z prawej na 4 (?)

Łańcuch jest za mocno naciągnięty - to wiem ale za cholerę nie mogę odkręcić śruby od wahacza ... Możliwe ze da rade tylko kluczem pneumatycznym ?

Autor:  Tomek88 [ 2009-05-10 22:43:53 ]
Tytuł: 

Vitu a uczyl Cie ktos ze sie przednim hamuje hamulcem??

Autor:  Nemmo [ 2009-05-10 22:59:21 ]
Tytuł: 

Vitu napisał(a):
to wiem ale za cholerę nie mogę odkręcić śruby od wahacza .

A po cholere wahacz chcesz odkrecac? Srube na osce odkrec i ustaw odpowiedni naciag lancucha....

Autor:  Robgie [ 2009-05-10 23:01:06 ]
Tytuł: 

i Tylny hamukec w moto jest POMOCNICZY a nie główny

Autor:  dziadek173 [ 2009-05-10 23:21:43 ]
Tytuł: 

n/c ...... tylko kierownicy nie odkrecaj zeby naciag zmienic

Autor:  Vitu [ 2009-05-10 23:28:16 ]
Tytuł: 

Co to za forum jest skoro człowiek pyta i zamiast poprawić moje błędy i podpowiedzieć to najlepiej zjechać i tyle ...

WIEM ze tylni jest pomocniczy ale do cholery chyba specjalnie używałem go zęby zobaczyć co się dzieje a napewno coś się dzieje skoro przy hamowaniu tył drga.

"osce odkrec" o to mi chodzi tyle źle się wyraziłem ...

I tak 4 posty odpowiedzi i ja dalej nie wiem co mam robić.

Gratuluje wyrozumiałości i cierpliwości.


dziadek173 Ty jak możesz to nie odpowiadaj na moje posty.

Autor:  Tomek88 [ 2009-05-10 23:36:11 ]
Tytuł: 

z tylnim hamulcem jest tak, jak zahamujesz nim ostro to kolo z zebatka i lancuchem sie zatrzymuje a naped dalej kreci wiec zaczyna Ci szarpac napedem w ta i tamta strone ... a co do pisk to nie wiem ;p moze zaczyna ci sie slizgac kolo i mielisz nim w miejscu nierownosci

Autor:  thundercat_98 [ 2009-05-10 23:36:13 ]
Tytuł: 

nie ma opcji abyś nie umiał odkręcić ośki...weź jakiś obry klucz, brechę i zaprzyj się jak chop z krzepą. puścić musi. Swoją drogą kto Ci to tak dokręcił? to się dokręca odpowiednim momentem który teraz sobie przypomnieć nie potrafię.

Autor:  Vitu [ 2009-05-11 00:04:55 ]
Tytuł: 

thundercat_98 napisał(a):
nie ma opcji abyś nie umiał odkręcić ośki...weź jakiś obry klucz, brechę i zaprzyj się jak chop z krzepą. puścić musi. Swoją drogą kto Ci to tak dokręcił? to się dokręca odpowiednim momentem który teraz sobie przypomnieć nie potrafię.



Nie wiem kto , moto z USA . Próbowałem już wszystkim co mam w garażu i ani drgnie. :(

Autor:  Tomek88 [ 2009-05-11 00:11:17 ]
Tytuł: 

to wez rure z 2-metrowa i na 100% odkrecisz

Autor:  Robgie [ 2009-05-11 00:14:21 ]
Tytuł: 

Nie wiem dokładnie co w twoim przypadku oznacza pisk, ale złapać uslizg tylnego koła jest bardzo łatwo. A jak bedziesz miał koło w uślizgu to mogą się cuda dziać tzn na boki się bujnąc ,zapiszczeć jakis uczucie podskoku tez może być wszystko zalezy od nawierzchni i siły hamowania.

Co do ośki , chyba po prostu nic na siłe trzeba większy młotek czyli ktos to konkretnie do... krecił

Autor:  Nemmo [ 2009-05-11 07:36:41 ]
Tytuł: 

A moze masz tarcze lekko krzywa i dlatego Ci "drga" przy hamowaniu :>

Autor:  t_racer_ [ 2009-05-11 07:49:45 ]
Tytuł: 

Vitu napisał(a):
Naciąg łańcucha jest z lewej strony na 5 kresce a z prawej na 4 (?)


I to jest to. koło jest krzywo i cuda się dzieją. Jak nie możesz odkręcić to pojedź do warsztatu mechanicznego daj 10 PLN i Ci poluzują. Sam się z moto nie szarp bo jak w kotku nie masz centralnej stopki to go wywalisz i następny kłopot. Najlepiej pojedź do serwisu motocyklowego, koło ustawią i łańcuch wyregulują. Nie wszystko opłaca się samemu robić. Zrób to szybko bo jak napęd jest za mocno naciągnięty to się niszczy, a krzywo ustawione koło sprawia, że zębatka atakuje łańcuch pod kątem, co też mu źle służy.

Moment dokręcenia osi sprawdź w serwisówce i pilnuj, by w serwisie przykręcili dynamometrem z właściwą wartością. Orientacyjnie w FZ6 to jest 120Nm, w kocie pewnie też coś około tego będzie, ale niech ktoś z ownerów t-cata się w tej kwestii wypowie.

Autor:  delta [ 2009-05-11 08:12:49 ]
Tytuł: 

t_racer_ napisał(a):
Moment dokręcenia osi sprawdź w serwisówce i pilnuj, by w serwisie przykręcili dynamometrem z właściwą wartością. Orientacyjnie w FZ6 to jest 120Nm, w kocie pewnie też coś około tego będzie, ale niech ktoś z ownerów t-cata się w tej kwestii wypowie.


117Nm

Autor:  plakat [ 2009-05-11 10:03:25 ]
Tytuł: 

zalej na noc śrubę naftą lub WD40 i rano powinna puścić tu nie chodzi o siłę dokręcenia tylko o to że nikt jej dawno nie odkręcał a przed dokręceniem niczym nie posmarował i się mogła zapiec od korozji (miałem tak z podkładką która się "przyczepiła" do nakrętki)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/