Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Bicie przednich hamulcy - prośba o poradę
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=2430
Strona 1 z 3

Autor:  Bardockk1 [ 2009-05-20 10:39:19 ]
Tytuł:  Bicie przednich hamulcy - prośba o poradę

W ostatni weekend wsiadłem na moto żeby sobie pośmigać, ale jak tylko wyjechałem na asfalcik i dojechałem do skrzyżowania to zauważyłem, że biją mi przednie hamulce albo w ogóle koło. Wcześniej też śmigałem ale problemu nie było. Co prawda moto stało przez 2 tygodnie. W tym miejscu więc moje pytanie: Czy możliwe że opony sie tak powgniatały przez ten czas że aż to czuć przy hamowaniu? Czy bardziej się nastawić na to, że po wypadku pod koniec zeszłego sezonu mogły sie skrzywić tarcze (podkreślam, że po zrobieniu moto jeździłem i to sporo i problemu nie było)?

Autor:  GallAnonim1981 [ 2009-05-20 10:45:58 ]
Tytuł: 

Sprawdzałeś ciśnienie powietrza w kołach. Ostatnio po dłuższej przerwie siadłem na moto i też było coś nie tak. Jak się okazało miałem 1,5 atm w kołach.
Znajomy miał też problem przy hamowaniu biło mu przednie koło. Po wymianie opony problem ustąpił.

Autor:  Tweety [ 2009-05-20 11:06:29 ]
Tytuł: 

Hmmm może to być też poluzowana główka ramy albo krzywe tarcze .

Autor:  Bardockk1 [ 2009-05-20 11:16:47 ]
Tytuł: 

Więc najpierw sprawdzę ciśnienie bo rzeczywiście nie pomyślałem o tym. Jak to nie pomoże to będę szukał dalej :wink: . A przy odrobinie szczęścia może się załapię na ten darmowy przegląd i tam się dowiem :) .
Dzięki za podpowiedzi.

Autor:  Bzinek [ 2009-05-20 12:35:59 ]
Tytuł: 

Jesli masz krzywe tarcze to podczas hamowanie klmka będzie sie ruszac pod palcami jeśli to nie występuje możesz wykluczyć tarcze.

Autor:  plakat [ 2009-05-21 00:23:42 ]
Tytuł: 

u znajomego w kawie 636 zaczęło się tak dziać okazało się ,że minimalnie poluzowała mu się śruba główki ramy nie było tego czuć na trzymanym hamulcu przednim i nacisku przy postoju a objawiało się przy prędkości. dokręcił i zniknęło - sprawdź sobie to może pomoże :)
tarcze bym wykluczył jeśli nie było mocnego walnięcia to same się aż tak by bić nie pokrzywiły a minimalną krzywiznę bardziej będzie czuć na klamce pod palcami.

Autor:  Bardockk1 [ 2009-05-21 20:23:48 ]
Tytuł: 

Przy uderzeniu rury lag się połamały więc wiecie... :? dokręcę, ewentualnie kichnę w oponkę jak będzie za mało, a w razie czego to na tym "darmowym przeglądzie" powiem żeby mi sprawdzili (pewnie dopłacę, ale będę pewny :) )

Autor:  puzon [ 2009-06-22 22:49:57 ]
Tytuł: 

Miałem ten sam problem pod koniec zeszłego sezonu.bicie w przednim kole podczas hamowania.tak samo jak u kolegi stało się to nagle z dnia na dzień.wymieniłem opone,łożysko główki ramy,łożyska w kole,klocki i nic dalej to samo.ostatecznie okazało się ze to jednak tarcze a konkretnie jedna prawa tarcza.miały już 45.000 przebiegu.prawdopodobnie tarcza pofalowała sie podczas jazdy w deszczu po ostrym hamowaniu musiałem wjechać w kałuże,woda chlapnęła na gorącą tarcze i odkształciła sie.

Autor:  Bardockk1 [ 2009-06-23 14:20:54 ]
Tytuł: 

No właśnie na 90% u mnie też tarcza jest pofalowana. Nie wiadomo jeszcze która to.

Autor:  Wojt@s [ 2009-07-16 00:14:20 ]
Tytuł: 

Zdejmij tarczę, połóż na liniale i będzie widać jej krzywość gołym okiem , jak nie to wsadź szczelinomierz listkowy.

Teraz moje pytanie:
napisałeś ze czuć to przy chamowaniu, ale co czujesz?? wężykowanie?? bo jak tak to główka ramy i żadna tarcza. Opisz zachowanie motocykla i zachowanie się klamki.

Przed tym dopompuj kapcia na 2.2-2.5 i zobacz co będzie:)

Autor:  fubu [ 2009-07-17 00:18:32 ]
Tytuł: 

u mnie było tak jak u kolegi puzona rozgrzane tarcze po jezdzie w deszczu sie pofalowały. Efekt był taki, że coś mi biło podczas hamowania. Posprawdzałem wszystko i zostały tylko tarcze. Kumpel powiedział żeby tak śmigać i sie nie przejmować i tak zrobiłem.. po około 3 miesiącach samo ustąpiło. Także jeśli to nie główka ramy albo tłusta tarcza to śmigaj dalej i sie nie przejmuj.

Autor:  Wojt@s [ 2009-07-17 10:48:03 ]
Tytuł: 

Aby sprawdzić główkę ramy to podnieś przód motocykla, zdejmij owiewki, jak nie masz podnośnika to daj deski pod spód, jak przód będzie w górze to kręć kierownicą lewa/prawa. Jeśli po środku poczujesz przytrzymanie ( zwolnienie obrotu ) to prawdopodobnie albo masz za mocno dokręconą główkę albo łożysko do wymiany, dalej możesz stanąć na wprost moto , złapać za goleniei poruszać przód tył, jeśli wyczujesz luz to już ewidentnie główka ramy.

Ja zauważyłem że w kocie ładnie nagrzewają się tarcze, więc na kałuże trzeba cholernie uważać.

Autor:  Bardockk1 [ 2009-07-19 19:18:02 ]
Tytuł: 

Wojt@s a co rozumiesz przez "wężykowanie"? Moto zachowuje się jak młot pneumatyczny - tylko w mniejszym stopniu :) .

Autor:  Wojt@s [ 2009-07-19 20:01:10 ]
Tytuł: 

wężykowanie - jak dogrzewasz kapcie to latasz sobie przeciwskrętem, raz lewa, raz prawa i taki ala esem floresem ( wężykiem ) .

Czyli mówisz że masz drgania podczas hamowania, pomijamy prostość felgi ( choć ten objaw byś czuł w całym zakresie jazdy ), to tarcza/e do wymiany. Pomijam odpowietrzony układ hamulcowy.

Przyczyna: szok termiczny, rozgrzana i chlup wodą i pozałatwiane.

Autor:  fubu [ 2009-07-19 21:08:44 ]
Tytuł: 

nie no chłopaki nie przesadzajcie, że jak chlpniecie wodą w tarcze to od razu trzeba je wymieniać!! :lol:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/