Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

kontrolka oleju
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=2979
Strona 1 z 1

Autor:  Bzinek [ 2009-08-16 14:25:26 ]
Tytuł:  kontrolka oleju

Mam taki niewiem na ile istotny problem podczas jazdy jak odkręcam manetke tak ok 6 tys. obrotów zapala mi sie kontrolka oleju
(puszczam manetke gaśnie), a kedy delikatnie odkręcam występuje to rzadziej, i chyba najczęścije jak jest zimny na początku jazdy (poziom oleju ok) . Jaka może być tego przyczyna ?

Autor:  Nemmo [ 2009-08-16 14:26:37 ]
Tytuł: 

Za niski poziom oleju, kot ma kontrolke poziomu a nie cisnienia oleju.

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-16 14:31:00 ]
Tytuł: 

Jak jest ciepły oleju robi się więcej dlatego kontrolka się nie zapala.

Na zimnym postaw motocykl w pionie, poziom powinien być na poziomie od dolnej lini do środka ( bardziej przy środku ) na ciepłym i tak zakryje wtedy całe okno.

Niestety większość użytkowników motocykli daje za dużo oleju, co później odbija się bardzo na silniku, nadmiar powoduje zwiększone ciśnienie oleju tym samym puszczają uszczelniacze, uszczelniacze na zaworach, a jak silnik już ma swoje przejechane to i będą przepuszczały wtedy pierścionki zgarniające.

Autor:  morris35 [ 2009-08-16 15:04:26 ]
Tytuł: 

Za instrukcja poziom oleju ma sie znaleść w oczku na zimnym silniku motocykl w pionie na kołach żadne do połowy oczka

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-16 15:23:15 ]
Tytuł: 

Kolego popracuj więcej w tym fachu, to stwierdzisz że Ci co pisali niektóre te książki to motocykla w życiu nie rozebrali na żywca.

A jak chcesz dawać to dawaj na full na zimnym proszę Cię bardzo, więcej klientów będzie dla serwisów.

Autor:  morris35 [ 2009-08-16 15:52:29 ]
Tytuł: 

Bez obrazy ale projektant silnika umiescił kontrolke tam gdzie sie powinna znależć . ale oczywiście każdy ma prawo mieć swoje zdanie ( zapewne dysponujesz doświadczeniem które pozwala ci podważyć poprawność konstrukcji tago silnika może i innych ja jednak pozostane przy informacjach zawartych w instrukcji obsugi )

Pozdrawiam

Autor:  Bzinek [ 2009-08-16 17:21:25 ]
Tytuł: 

czyli jak temu zaradzić?

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-16 17:35:34 ]
Tytuł: 

Morris ja rozumiem wszystko, tak samo producent zaleca ustawianie śrub powietrza w kocie na 1 i 1/8 obr a wtedy to masz skład mieszanki taki że zalewa cylindry. Tu nie chodzi o konstrukcje tylko o rozszerzalność oleju.

Nie czuj urazy, po prostu sam kiedyś na to nie zwracałem zbytnie uwagi, człowiek robił jak serwisówka gadała. A tak z ciekawości to spojrzyj w okienko co jest na zimnym i co na rozgrzanym silniku:) Pozdrawiam

Bzinek uzupełnij poziom oleju i tyle.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/