Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-09-14 16:36:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-09-14 15:57:35
Posty: 72
Lokalizacja: k. Szczecina
Płeć: Mężczyzna
Chcialem zobaczyć stan przedniej zębatki ponieważ charczy odkręciłem śrubki następnie ściągnąłem dźwignię zmiany biegów ale zobaczyłem ze w ta osłonę wchodzi linka sprzęgła i nie wiedziałem jak ja odpiąć wiec przykręciłem wszystko z powrotem przekręcam zapłon naciskam sprzęgło chcę wbić 1 i odbija na luz z powrotem chcę wbić 2 i to samo odbija na luz. Pomocy koledzy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-14 16:36:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-09-14 17:08:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Może o kilka ząbków źle założyłeś dźwignię i nie dociąga. Nie wiem jak jest w kotach ale w Fazerze jest oznaczenie kropką i dźwignia powinna być zamontowana dokładnie tak żeby się kropki pokryły. Może tam też jest jakieś oznaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-14 17:26:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-09-14 15:57:35
Posty: 72
Lokalizacja: k. Szczecina
Płeć: Mężczyzna
Dziś poszedłem odpaliłem kota i wszystkie biegi są. Nie mam żadnych oznaczeń na mojej dźwigni. To dziwne ze bez odpalenia silnika nie wchodzi ani po przekręceniu zapłonu,wchodzą tylko jak odpalę silnik.
Ale dzięki=)

Mam jeszcze jedno pytanko bo chcę wymienić przednia zębatkę bo jest dowalona bo charczy, naciągu łańcucha mam jeszcze sporo dlatego nie wymieniam całego napędu i mianowicie nie wiem jak mam odpiąć linkę sprzęgła bo ona idzie przez osłonę zębatki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-14 18:03:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Wystarczyło ruszyć moto do przodu albo do tyłu i by wszedł bieg :wink: Jak zdejmiesz dekiel to zejdzie razem z linką, odchylisz tylko i nie musisz jej ściągać,żeby dobrać się do zębatki. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-14 19:26:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-09-14 15:57:35
Posty: 72
Lokalizacja: k. Szczecina
Płeć: Mężczyzna
Thx. Jutro spróbuje się do niej dostać =)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-14 19:35:28 
Organizator

Dołączył(a): 2010-03-28 13:34:35
Posty: 281
Lokalizacja: Konin, Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
MATiZYCHU wszyscy mamy nadzieje, że zapoznałeś się z regulaminem: link i że bedziesz przestrzegal tam zawartych "praw i obowiązków" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-14 20:52:29 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
MATiZYCHU napisał(a):
Dziś poszedłem odpaliłem kota i wszystkie biegi są.To dziwne ze bez odpalenia silnika nie wchodzi ani po przekręceniu zapłonu,wchodzą tylko jak odpalę silnik.


ręce... nogi... wszystkie członki opadają...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-14 22:20:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
tak samo jak wymiana przedniej zębatki bez wymiany napędu to bez sens....wymieniać to cały zestaw. Łańcuch masz ułożony już do tej zębatki....a jak Ci charczy to może nasmaruj łańcuch? Było już o wymianach samych zębatek lub tylko łańcucha....poszperaj i poczytaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-15 09:54:51 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
thundercat_98 napisał(a):
wymieniać to cały zestaw


moim zdaniem niekoniecznie. Tylna zębatka stalowa starczy na kilka zmian. przednia relatywnie szybko się kończy i można by ją częściej wymieniać niż sam łańcuch i tylną zębatkę.

I proszę o nie powtarzanie mitu o łańcuchu dopasowującym się do zębatek. Łańcuch w miarę pracy się ... rozciąga. Odległości między zębami w zębatce się nie zmieniają, ale w miarę jak łańcuch "wgryza" się w zębatkę i idzie w głąb, obwód w którym łańcuch pracuje się zmniejsza co tylko powiększa różnice między rozciągającym się łańcuchem i "zwężającą" się zębatką.

Kiedyś już pisałem kiedy należy zmienić łańcuch, jak w/w sytuacja powoduje, że łańcuch ciągnąc do tyłu zębatki można odciągnąć od zębatki na ok 5-10mm. nawet jak naciągu mamy jeszcze kilka centymetrów.

wracając do tematu, zmiana przedniej zębatki może tylko pomóc, nic nie pogorszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-15 11:29:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
Gdy łańcuch nadaje się już do wymiany tylne zęby zębatki noszą już ślady zużycia...nakładając nowy łańcuch na starą zębatkę zjechaną przez poprzedni łańcuch prowadzi do szybszego zużycia zestawu...takie jest moje zdanie. A oszczędność kilkudziesięciu złotych na nową zębatkę przy cenie łańcucha za parę stówek jest dla mnie pozorną oszczędnością


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-15 12:07:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
thundercat_98 napisał(a):
A oszczędność kilkudziesięciu złotych na nową zębatkę przy cenie łańcucha za parę stówek


A czy wymiana łańcucha za parę stówek i tylnej zębatki za prawie stówkę ma sens jeśli zużyta faktycznie jest jedynie przednia zębatka za ok 30 zł ?

Tak dla przypomnienia chciałem tylko zauważyć, że tylna zębatka ma ok 45 zębów, przednia tylko 15. więc niszczy się teoretycznie 3x szybciej ale... w idealnych warunkach siła w tylnej rozkłada się na połowie zębów czyli ok 22 zębach, w przedniej na 7. podsumowując... trzy razy mniejsza ilość zębów, przenosi trzy razy większą siłę. Gdyby producenci nie robili przednich ze specjalnych stopów chromowo niklowych, na wymianę jednej tylnej przypadałoby 9 przednich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-15 13:26:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Luterq ma rację,miałem tak w gs 500 gdzie łańcuch i tylna zębatka była w 50% zużycia a przednia nadawała się na śmietnik!Teraz w fazie mam smarowniczkę automatyczną założoną od 0-wego przebiegu i napęd ma już 40 kkm i wyciągnął się uwaga o całe 2 mm :).Stan zębatek tylna zero zużycia,przednia ok 10% zużycia,łańcuch ok 5% zużycia.Wynika z tego że przednia dostaje najwięcej w dupę i należy ją zmienić przy konkretnym zużyciu nie ruszając na razie reszty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-15 16:35:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-29 00:05:45
Posty: 21
Lokalizacja: Garwolin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 668981022
Obecne moto: Fzs 600
A ja dodam że wymiana samej przedniej ma sens. W crossie norma jest kupowanie napędu z 3 przednimi zębatkami.
Tylko na początek proponuje sprawdzić czy łańcuch jest równomiernie rozciągnięty. Szczególnie na zakuwce, bo gdy będzie ona na tylnej zębatce i luz łańcucha się zmniejszy to zmiana zębatki nie przedłuży żywotu napędu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-16 00:34:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
Luterq napisał(a):
A czy wymiana łańcucha za parę stówek i tylnej zębatki za prawie stówkę ma sens jeśli zużyta faktycznie jest jedynie przednia zębatka za ok 30 zł ?

Ponieważ zęby zębatek są podcinane z jednej strony, spotkałem sie też z pomysłem, że można takową (przednią) po prostu zdjąć z wałka, obrócić i założyć drugą stroną (o ile na pewno jest wykonana symetrycznie - ale chyba raczej powinna). Na pewno nie jest to panaceum na problem i zestaw tak czy inaczej wkrótce będzie do wymiany, ale jeśli łańcuch jeszcze nie jest taki zły, to zamiast od razu wywalać całość do kubła, wydaje się, że można spróbować. Inna sprawa czy dla tych 30 zł warto się tak wygłupiać i nie lepiej włożyć normalnie nową zębatkę - choćby tylko na pół sezonu - a potem już całość out.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-21 07:51:58 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
Nie wyobrażam sobie abym mógł przewrócić zębatkę i sobie jeździć bez stresu po 200km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org