Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-09-09 16:07:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Z racji że mam kapcia do wymiany, bo jest chusteczkowy, myślę bardzo dogłębnie nad założeniem 180tki, latałem z taką w gixie czy w r1 i idealny kapeć na koleiny, akurat jakby pod wymiar był stworzony. Osiągi i spalanie będzie w miarę zbliżone, gdyż i tak nie jeździmy całym profilem opony jak w aucie, a moje ukochone metzelerki łatwiej dorwać w tym wymiarze. Wejść wejdzie na oko, miał ktoś z tym tematem do czynienia?? ja się tylko śmieje że będzie co zamykać przynajmniej, bo zwykłą 160tkę na rondzie można domknąć:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-09-09 16:07:43 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 16:41:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-04-30 00:40:55
Posty: 16
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Ja mam Dunlopa z 2009 roku 180 i wchodzi bez problemu co do Metzelera to moim zdaniem bardo sliska opona dunlop jest miekka opona i bardzo dobrze trzma sie drogi wiec jak cos polecam, a no i moim zdaniem lepiej sie jezdzi na 180 niz na 160


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 16:47:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-04 13:39:50
Posty: 17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Mój kot miał założoną 180/55 przez poprzedniego właściciela i na moje oko nic więcej nie wejdzie.
Że opona już była kiepska to zmieniłem na taką jaką przewiduje producent, czyli 160/60 i w wg mnie teraz jest lepiej, tzn. łatwiej składa się w zakręty i mniej odczuwa koleiny, także nie polecam takich kombinacji.
Wizualnie oczywiście 180 prezentowała się znacznie lepiej (groźnie :wink: )

Temat już chyba był na forum omawiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 17:01:20 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
poza super efektem wizualnym są same wady... a przynajmniej tak piszą w mądrych książkach... bo:

musisz się bardziej składać iż na normalnej oponie, dlaczego.. a no dlatego że punkt styku opony z drogą (podparcia) przesuwa się bardziej w stronę wewnątrz zakrętu.

masz większą masę wirującą - czyli, więcej mocy aby to koło rozpędzić i o wiele większy moment żyroskopowy po rozpędzeniu takiego koła.

masz zniekształcony profil opony bo wciskasz ją na węższą felgę niż jest przewidziana dla tego rozmiaru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 19:20:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-02 21:22:53
Posty: 188
Lokalizacja: Łochów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
a tak naprawdę to nie ulepszajmy producenta jak przewidział 160 to tak powinno być.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 20:34:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Fabian ja osobiście mam pare 209 w garażu, te opony mi nie leżą choć na tor są idealne. A metzeler po dobrym rozgrzaniu nie traci właściwości i rewelacyjnie trzyma na nierównych winklach:) mowa o sportecu m1 dokładnie. To moje osobiste zdanie, każdy jeździ na tym co lubi.

Luterq ja wiem o tym wszystkim, tylko chodzi mi o kwestie czy ktoś latał i jak moto zachowywało się w koleinie.

Rabbit nie dokońca się zgodzę, mogę wywołać jałową dyskusje ale skoro przewidział producent zwykłe h4, czemu z bezpieczeństwa jeżdżę na bixenonie??

Witku a rozwiń kwestie prowadzenia, jak było z koleinami??bo 160tką troszku nosi, jak się szaleje szczególnie, a jak było z Twoją 180tką??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 20:36:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Wojt@s napisał(a):
ale skoro przewidział producent zwykłe h4, czemu z bezpieczeństwa jeżdżę na bixenonie??

Bez urazy ale Twoj xenon swieci Ci na blotnik przedni :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 21:11:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-02 20:50:52
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
Moim zdaniem motocykl prowadzi się kiepsko na takiej gumie ale jak ci leżą to sprawdz koszt założenia żaden a będziesz miał wiedzę która jako mechanikowi ci się napewno przyda :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 21:15:24 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-01 12:03:40
Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: zx6r
Opona 180 wejdzie , ale zużyje się 2 razy szybciej niż 160 bo gdy naciągniemy na felgę 180tke to zrobi się wybrzuszenie na środku bo gdzieś ta opona musi się zmieścić na tak małej feldze. Efekt będzie taki ze opona będzie się bardzo szybko wycierać na środku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-09 23:58:58 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Fabian napisał(a):
Ja mam Dunlopa z 2009 roku 180 i wchodzi bez problemu co do Metzelera to moim zdaniem bardo sliska opona dunlop jest miekka opona i bardzo dobrze trzma sie drogi wiec jak cos polecam, a no i moim zdaniem lepiej sie jezdzi na 180 niz na 160


Ja mam z tylu metzellera mz2, wczesniej mialem 1 i jak sie rozgrzeje to wedlug mnie bardzo dobrze trzyma, na mokrym sprawa wyglada gorzej, nie mam porownania do innej gumy, ale czesto zdazalo mi sie lapac powerslida....ale na suchym spisuja sie bez zarzutu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-10 07:45:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2007-04-18 12:11:09
Posty: 240
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
jak zakładacie 180 to likwidujecie wewnatrz ten czarny blotnik??
moje 160 jest na styk prawie z tym czarnym blotnikiem....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-10 09:42:12 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Moi znajomi jezdzili na metzelerach , fakt nie pamiętam modelu, w kazdym razie 2 osoby na 2 roznych moto stwierdzili ze slizgaja sie. Jak sie rozgrzeja to ok tylko pytanie co wtedy jak sie wypier....sz od razu po wyjechaniu z domu to co wstaniesz i powiesz aha trudno nie rozgrzały sie ?? Z tego co wiem power piloty daja radę a ja od siebie mogę polecic continental Road attack jak dla mnei genialne gumy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-10 10:23:41 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
Robgie napisał(a):
continental Road attack

Ja mam założonego z tyłu i bardzo czesto łapie uślizg.gdy sie rozgrzeje jest lepiej ale ciezko go rozgrzac .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-10 10:26:47 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
o to dziwne ja jeszce nie zalapalem , chyba ze " na wlasne" zyczenie. ja mam komplet przod i tyl i naprawde sa super a niemowie o jezdzeniu tylko do 120 maks :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-10 10:38:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-04 13:39:50
Posty: 17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Wojt@s napisał(a):
Witku a rozwiń kwestie prowadzenia, jak było z koleinami??bo 160tką troszku nosi, jak się szaleje szczególnie, a jak było z Twoją 180tką??


Podczas jazy „po dnie koleiny” , miałem wrażenie pływania tyłu motocykla/ odjeżdżania w bok, jasne że przy wolnej jeździe tego nie było czuć, ale też nie przy jakichś szczególnych szaleństwach 120-140km/h.

Wg mnie mogło to wynikać z dwóch powodów:
Pierwszy 180 jest szersza i bardziej płaska, szybciej zacznie łapać krawędzią „zbocze koleiny” i już nie jedzie za przednim kołem tylko „obok” i stąd uczucie pływania. Trzeba by się nad tym dłużej zastanowić.
I drugi, 180 miałem założoną przez pierwsze 500 km jakie zrobiłem kotem, więc generalnie moje wrażenia mogły być przekłamane przez: euforie połączoną ze strachem i brakiem doświadczenia.

*jarecki* miałem 180 i błotnik o nad kołem ale to jak pisałem było 180/55 czyli niższy profil.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org