Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

sprzęgło
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=3345
Strona 1 z 1

Autor:  Adas6 [ 2009-10-20 23:28:55 ]
Tytuł:  sprzęgło

Witam,
potrzebuję pomocy kogoś obeznanego w mechanice,
chciałem kupić crossa- honda cr 250 - oglądałem już 3 sztuki i mam dylemat, w każdym oczywiście coś jest nieteges....
w jednym w miarę zadbanym jest coś ze sprzęgłem- kiedy odpalę go na luzie i chcę wrzucić jedynkę muszę dodawać gazu bo inaczej gaśnie. Nawet jak już wrzucę jedynkę to muszę trzymać ten gaz, bo inaczej gaśnie. Zmiana biegu z N na 1 zawsze jest z szarpnięciem, ale tutaj czuję, że motocykl po prostu chciałby już iść do przodu. Oczywiście klamka sprzęgła jest do końca wciśnięta, a żeby ruszyć dodaję gazu i sprzęgło bierze normalnie w końcowej fazie ruchu klamki. Sprzedawca twierdzi że to normalne i w każdym crossie tak jest- oczywiście że nie bo jeździłem już crossami. Później stwierdził, że olej może skleja tarcze i dlatego, ale ciężko mi powiedzieć, bo motocykl był odpalany z 5 razy za każdym razem przejechał kawałeczek, bo miałem nadzieję, że jeśli się skleiły to się rozkleją- ale nic nie pomogło. Przy zmianie biegów oczywiście bez sprzęgła przebijałem i człowiek powiedział, żebym więcej gazu dawał, co dla mnie też dziwne było. Jeszcze jedno: wydech na łączeniu za dyfuzorem był zrobiony na słowo honoru- rura była włożona- jedna do drugiej- nawet nie zaspawane czy bez opaski- tylko drutem ściśnięte, ale oczywiście to latało i były duże szczeliny.
Z góry dzięki za pomoc, nie mam za bardzo kogo się poradzić o te rzeczy.

Autor:  Wojt@s [ 2009-10-21 13:35:38 ]
Tytuł: 

Ja Ci powiem bo akurat serwisuje KTM-y głównie:
- tłok co sezon
- zawory co sezon
- rozrząd co sezon
- olej i filtry co 20m/h
- sprzęgło co sezon
- zawory co 20m/h
- gaźnik co 20m/h
- świeca zapłona 15m/h do 25m/h

Więc na te elementy nie patrz przy zakupie bo to jest typowa eksploatacja, to nie jest asfalt tu sprzęgło można zajeździć w 4-5 dni ostrego latania.

Wydechy wkładane są jeden w drugi na pastę , i opaski ze sprężynami ściągają je, żadne druty.

Z szarpnięciem to tak jakby do końca sprzęgło nie rozpychało tarczek i minimalnie silnik ciągnie do przodu, ja bym obstawiał na złą regulacje.

Autor:  duddits [ 2009-10-21 14:13:08 ]
Tytuł: 

Adas6 napisał(a):
Zmiana biegu z N na 1 zawsze jest z szarpnięciem, ale tutaj czuję, że motocykl po prostu chciałby już iść do przodu. Oczywiście klamka sprzęgła jest do końca wciśnięta

Ja tak lekko offtopicznie ...
To, że czujesz lekkie szarpnięcie przy zapinaniu jedynki to IMHO całkiem normalny objaw. Na każdym motocyklu jakim mi się zdarzyło jeździć mniej lub bardziej ten efekt daje się odczuć i to dobrze akurat.
Druga sprawa. Nie musisz wciskać klamki sprzęgła do końca, czyli do manetki. Linka sprzęgła powinna być tak wyregulowana, aby nie było takiej potrzeby. Klamka powinna wyłączać sprzęgło w położeniu dotykającym palców spoczywających na manetce (tak aby była możliwość obsługi klamki np. dwoma palcami). To samo zresztą tyczy się klamki hamulca.

Autor:  genebi [ 2009-10-22 14:47:09 ]
Tytuł: 

wojt@s cr 250 to dwusów...nie ma zaworów ani rozrządu.posiadam takową i wg zalecen tłok co ok 20mg olej skrzynia co ok 5mg co drugi tłok korba do wymiany.dosyc paliwozerna dziewczynka na piaskowni potrafi z 4l łyknąć na godzinke jazdy :twisted: ale rączki wyciąga :twisted: adas6 jak byś chciał cos dokładniej wiedzieć to pisz

Autor:  Wojt@s [ 2009-10-22 16:21:39 ]
Tytuł: 

Wiem że to 2T tylko porównywalnie dałem przykład że te motocykle wymagają częstego i fachowego przeglądu i serwisu. A niektórzy myślą że to jest jak na asfalcie :mrgreen: impreza nie tania, jak ktoś to lubi to polecam!!

Autor:  Adas6 [ 2009-10-23 01:30:09 ]
Tytuł: 

Powiedz mi genebi, po czym poznać że remont silnika był zrobiony? Z tego co wiem typek wylatał już od remontu około 15 zbiorników- a to oznacza ok 45h więc już trzeba by tłok wymianiać, ale on twierdzi że wszystko jest ideał i jeszcze drugie tyle polata.
Wstawiona była tuleja, więc co wymianę tłoka trzeba robić szlif? (+400zł)
Jest jeszcze problem z mocą, z trójki ni wuja nie chce na koło i czuję, że trochę mało mocy, a przecież cr ma dość sporo mocy. Obawiam się również, że skrzynia biegów to jest rozjechana, bo koleś twierdzi że ma znajomego mechanika i nawet go przyprowadził i co ten mechanik tego zrobić nie potrafi? To muszą być widocznie spore koszty. Sama cena jest dość atrakcyjna, ale skrzynia pachnie miną. Jakie są koszta remontu?

Autor:  genebi [ 2009-10-23 16:27:15 ]
Tytuł: 

hehe ideał....każdy na allegro ma do sprzedania crossa świerzo po remoncie...jak tuleja wymieniona to pewnie wstawiona żeliwna oryginalnie jest nicasil.z żeliwem słyszałem problemy bo rozszerzalność inna czy coś tam ale do oryginału daleko...nowy cylinder chyba 1400 jak dobrze pamietam...skrzynia podejrzana to raczej też odradzam bo koszta chore w razie czego a bez któregoś biegu raczej kiepsko się śmiga...żeby ocenić stan tłoka to najlepiej zdjąć cylinder i oblukać.a skoro mówisz ze z 3 na koło nie chce to musi być padlina bo zdrowa cr to potworek nawet z 5 stanie z gazu jak sie chce.tak ze jak ja wolałbym dać troche wiecej i kupić coś zadbanego i serwisowanego jak należy niż wyrwać "okazje"i później dokładać do tego zamiast popier...to jest wyczyn typowo sportowa maszynka 60KM z ćwiartki.trzeba dbać i regularnie remontować i serwisować jak nie to wiadomo a cześci drogie nie opłaca się oszczędzać.Dużo błota piachu i miękkich drzew życze:twisted:

Autor:  Adas6 [ 2009-10-23 23:11:45 ]
Tytuł: 

Dzięki, początkowo chciałem coś taniego za ok. 6 tys. zł, ale jak tu patrze to roczniki 95- więc 15 letnie padaki za 5 tys zł?? To chyba jakiś żart.... dołożyłem i zdecydowałem się na KTM 450 exc z 2003r. Zarejestrowany więc przynajmniej mogę podjechać kawałeczek na tor, a w dodatku wiem który to rocznik.

Autor:  Wojt@s [ 2009-10-24 11:08:45 ]
Tytuł: 

KTM jest zajebisty tylko jest jedno ale: części i okres oczekiwania na nie. Średnio to 2-3 tygodnie bo są sprowadzane z austrii. KTM-a starszego niż LC4 nie kupujcie bo części do niego w Polsce nie kupicie.

W serwisowaniu poczytaj fora, ja serwisuje parę EXC 525 i luzy zaworowe ustawiamy zawodniczo np. na 0,1 każdy a nie tak jak książka mówi. Jest parenaście takich newsów, ogólnie motocykl w miarę prosty, po zakupie wymień od razu uszczelniacz od pompy wody, jak mnie pamięć nie myli u Ciebie jest napędzany z głowicy.

Autor:  Domel3k [ 2010-06-14 17:49:06 ]
Tytuł:  Re: sprzęgło

Podłączam się do tego tematu, bo sprawa sprzęgła.
Wczoraj pękła mi linka od sprzęgła w Kocie, na szczęście na podwórku przy regulacji, a nie w trasie :?
W każdym razie kupować w salonie Yamahy oryginał za pewnie sporą kasę, czy jakiś zamiennik sensowny jest?
Prośba o poradę :roll:

Autor:  Wojt@s [ 2010-06-14 19:10:42 ]
Tytuł:  Re: sprzęgło

Domel powiedz mi czy wolałbyś żeby linka pękła po trasie czy w ogóle?? bierz asowski i tyle, czasem lepsza od zamiennika tandetnego jest używka orydżinal.

Autor:  ROXI [ 2010-06-15 13:10:07 ]
Tytuł:  Re: sprzęgło

Domel3k wiem, że w Krakowie dorabiają za 15 zł, a orginał w ASO jest za 130 zł. Jakość ta sama, bo znam kilkanaście osób co dorabiało w tej firmie.

http://www.konsor.pl/kontakt.html --> wszystko o firmie. :wink:

Autor:  Luterq [ 2010-06-15 14:52:41 ]
Tytuł:  Re: sprzęgło

ROXI napisał(a):
Krakowie dorabiają za 15 zł, a orginał w ASO jest za 130 zł. Jakość ta sama, bo znam kilkanaście osób co dorabiało w tej firmie.


Warszawa, oryginał w ASO ok 170 zł. Moja oryginalna przyleciała z USA w cenie 14 dol. :D Gdybym wiedział, że jest zainteresowanie, to był wziął na handel kilka sztuk ekstra i sprzedawał po stówce...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/