Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
elektryczny problem https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=5084 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | klucha [ 2010-07-05 14:57:38 ] | ||
Tytuł: | elektryczny problem | ||
Witam. Ostatnio mam mały problem z moim kotem i nie ukrywam ze nie mam pojęcia o co chodzi. Otóż wybrałem sie na mała wycieczke (ok 40 km) wszystko szło dobrze gdy dojechałem do celu kot został na parkingu jakies (30min) gdy wróciłem odpalam a tu z pod siedzenia dziwne pstrykanie i syczenie, pierwsza mysl cos z bateria wiec nic tylko popych i odziwo zapalił zadowolony ze juz wszystko gra udałem sie w droge powrotna jednak radosc nie trwała długo po przejechaniu jakiś 10km i dojezdzajac do skrzyzowania kot umarł całkowicie nawt pchanie nie pomoglo został jedynie hol. w domu okazało sie ze przepalił sie bezpiecznik(30) w takiej kostce pod siedzeniem (i to tam tak pstrykało) nie wiem jak to fachowo nazwac wiec daje foto (foto). Bezpiecznik wymieniony wszystko gra kilka dni pozniej jade sie przejechac przejechałem 20 km i znow to samo tyle ze bezpieczniki tym razem sa całe, pomogła dopiero reanimacja poprzez kable i aku samochodowe i jakos doczłapałem sie do domu. Kto moze wie o co chodzi niech pisze bo ja juz nie mam pomysłu (czy cos z ta kostka jest nie tak czy to cos powazniejszego ) dodam ze aku jest nowe (maj2010)
|
Autor: | kjuik [ 2010-07-05 15:19:56 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
może cię trochę naprowadzę, u mnie był problem z przepalającym się bezpiecznikiem od świateł, powiem ci, ze obejrzałem kota z każdej strony w poszukiwaniu zwarcia, posprawdzałem kostki itd. i ni groma nie mogłem znaleźć, aż przypadkiem zauważyłem że wywala go, jak skręcę kierę w lewo, okazało się że laga dotykała do wiązki przewodów. jeden z nich miał przetartą koszulkę zaizolowałem i wiązkę przymocowałem i jest git. także miłych :D poszukiwań |
Autor: | mieton [ 2010-07-05 17:21:43 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
mi wywalało głowny bezpiecznik bo miałem zwarcie w stacyjce,wd 40 przepłukał stacyjke i po kłopocie:) |
Autor: | morris35 [ 2010-07-05 19:22:29 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
Sprawdz regulator napięcia ma być 14-14.8 volta i na zapalonych długich masz mieć co najmniej 13.5v ( cyka przekażnik bo akumulator rozładowało całkiem ) |
Autor: | klucha [ 2010-07-07 11:06:22 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
Tak jak juz pisałem wczesniej jestem zielony wiec regulator napiecia- gdzie tego szukac, jak to wyglada?? mam nadzieje ze nie naduzywam waszej cierpliwosci;D |
Autor: | mieton [ 2010-07-07 13:52:23 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
regulator napięcia jest zamocowany pod bakiem od wewnetrznej strony ramy podajrze po lewej stronie,jest to czarny prostokąt z radiatorem....ale zeby sprawdzic czy regulator działa wystarczy ze spradzwisz napięcie na akumulatorze na włączonym silniku kolega wczesniej podał jakie ładowanie ma miec wartosci zaś kiedy mi regulator padł ładował aku prądem 16v ale bezpiecznika nie palił,jestem prawie pewien ze nie ma to wpływu na przepalanie bezbiecznika....probowałeś przeczyscic stacyjkę?? moze to niedorzeczne ale w niej gromadzi sie syf i czasami powoduje zwarcia a przez to wiele problemów,rozebrałem kable i czerwony od bezpiecznika idzie wprost do stacyjki i wtedy zrozumiałem,w moim poprzednim motocyklu yamaha fzr 600 tak własnie było przepalał głowny bezpicznik padał kiedy chcial najgorsza była sytuacja jak przepalił sie podczas wyprzedania aut na ekspresówce :shock: yamaha thundercat ma prawie taka sama instalacje elektryczna bo to nastepca fzr 600,silniki maja prawie identyczne i dla tego w duzej czesci poza paroma dodatkami instalacja jest ta sama...sproboj i daj znac |
Autor: | klucha [ 2010-07-08 21:15:31 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
Dzieki za pomoc w weekend musze sie za to wziasc. |
Autor: | klucha [ 2010-08-11 17:56:47 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
Nie wiem czy ktos jeszcze pamieta ten wątek, ale pisze moze ktos kiedys bedzie mial podobny problem, a wiec kot juz smiga, szukałem usterki sam ale cizko cos znalezc jak sie nie ma o tym zielonego pojecia wiec nie obylo sie bez wizyty u mechanika który postawił diagnoze regulator napiecia do wymiany koszt 200 pln + wymiana razem 250pln. zapłacone zrobione mozna jezdzic. dzieki wszystkim za pomoc. |
Autor: | morris35 [ 2010-08-11 21:48:38 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
klucha napisał(a): regulator napiecia do wymiany koszt 200 pln + wymiana razem 250pln Zdecydowanie zmień mechanika bo skroił cie ostro :) |
Autor: | miąchal [ 2010-08-11 23:29:43 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
250 za diagnozę i wymianę regulatora to dużo?? To polecam założyć serwis i wszystkie naprawy liczyć po koleżeńsku... długo nie pojedzie - polskie realia. 250 pln za nowy regulator - to też nie kosmos... - ale ja się nie znam :mrgreen: |
Autor: | TOMASREL23 [ 2010-10-04 00:15:48 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
podlacze sie pod tego posta ostatnio po jezdzie i 10 min postaju moj kot juz nie odpali wiec bus i do bomu ! nastepnego dnia zeczelem grzeba i stwierdzilem ze nie ma iskry na jednej cewce a na drugiej jest ale co jakis czas i po wlaczeniu stacyjki obotomiez po paru sek pokazuje 8 tys potem spada do zera i tak w kolo ( dodaje ze dzieje sie to przy wylaczonym silniku) przeczyscilem wszystkie styki wd40 i nic na cewkach napiecie jest ale nie daje na swiece ! co to moze byc ? pomocy! |
Autor: | puzon [ 2010-10-04 19:59:55 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
TOMASREL23 napisał(a): podlacze sie pod tego posta ostatnio po jezdzie i 10 min postaju moj kot juz nie odpali wiec bus i do bomu ! nastepnego dnia zeczelem grzeba i stwierdzilem ze nie ma iskry na jednej cewce a na drugiej jest ale co jakis czas i po wlaczeniu stacyjki obotomiez po paru sek pokazuje 8 tys potem spada do zera i tak w kolo ( dodaje ze dzieje sie to przy wylaczonym silniku) przeczyscilem wszystkie styki wd40 i nic na cewkach napiecie jest ale nie daje na swiece ! co to moze byc ? pomocy! skakanie wskazówki obrotomierza do 8 tys i do zera i tak w kółko to informacja od systemu diagnostycznego ze cos jest nie tak o ile pamietam to 8 tys obrotów oznacza jakąs usterke w układzie paliwowym(spalona żarówka rezerwy,uszkodzony czujnik rezerwy)chyba ze sie myle.ale co to ma do cewek?? |
Autor: | arturd [ 2010-10-04 21:46:23 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
mi tak skakalo jak przekrecilem kluczyk bez podłączonej pompy paliwa |
Autor: | thundercat_98 [ 2010-10-04 22:28:34 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
rezerwa to raczej 6 tyś na obrotomierzu |
Autor: | wojtek_lbn [ 2010-10-04 22:48:49 ] |
Tytuł: | Re: elektryczny problem |
arturd napisał(a): mi tak skakalo jak przekrecilem kluczyk bez podłączonej pompy paliwa dokładnie, do 7 czy 8tys. wskazówka skacze jak pompa paliwa albo rezerwa jest odłączona. U mnie tak było po zdjęciu zupełnie baku i włączeniu stacyjki |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |