Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=5484
Strona 1 z 2

Autor:  MATiZYCHU [ 2010-09-14 16:36:39 ]
Tytuł:  Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Chcialem zobaczyć stan przedniej zębatki ponieważ charczy odkręciłem śrubki następnie ściągnąłem dźwignię zmiany biegów ale zobaczyłem ze w ta osłonę wchodzi linka sprzęgła i nie wiedziałem jak ja odpiąć wiec przykręciłem wszystko z powrotem przekręcam zapłon naciskam sprzęgło chcę wbić 1 i odbija na luz z powrotem chcę wbić 2 i to samo odbija na luz. Pomocy koledzy?

Autor:  Gregor72 [ 2010-09-14 17:08:22 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Może o kilka ząbków źle założyłeś dźwignię i nie dociąga. Nie wiem jak jest w kotach ale w Fazerze jest oznaczenie kropką i dźwignia powinna być zamontowana dokładnie tak żeby się kropki pokryły. Może tam też jest jakieś oznaczenie?

Autor:  MATiZYCHU [ 2010-09-14 17:26:59 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Dziś poszedłem odpaliłem kota i wszystkie biegi są. Nie mam żadnych oznaczeń na mojej dźwigni. To dziwne ze bez odpalenia silnika nie wchodzi ani po przekręceniu zapłonu,wchodzą tylko jak odpalę silnik.
Ale dzięki=)

Mam jeszcze jedno pytanko bo chcę wymienić przednia zębatkę bo jest dowalona bo charczy, naciągu łańcucha mam jeszcze sporo dlatego nie wymieniam całego napędu i mianowicie nie wiem jak mam odpiąć linkę sprzęgła bo ona idzie przez osłonę zębatki?

Autor:  Yaco [ 2010-09-14 18:03:27 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Wystarczyło ruszyć moto do przodu albo do tyłu i by wszedł bieg :wink: Jak zdejmiesz dekiel to zejdzie razem z linką, odchylisz tylko i nie musisz jej ściągać,żeby dobrać się do zębatki. Pozdr

Autor:  MATiZYCHU [ 2010-09-14 19:26:17 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Thx. Jutro spróbuje się do niej dostać =)

Autor:  Ask [ 2010-09-14 19:35:28 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

MATiZYCHU wszyscy mamy nadzieje, że zapoznałeś się z regulaminem: link i że bedziesz przestrzegal tam zawartych "praw i obowiązków" :)

Autor:  t_racer_ [ 2010-09-14 20:52:29 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

MATiZYCHU napisał(a):
Dziś poszedłem odpaliłem kota i wszystkie biegi są.To dziwne ze bez odpalenia silnika nie wchodzi ani po przekręceniu zapłonu,wchodzą tylko jak odpalę silnik.


ręce... nogi... wszystkie członki opadają...

Autor:  thundercat_98 [ 2010-09-14 22:20:42 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

tak samo jak wymiana przedniej zębatki bez wymiany napędu to bez sens....wymieniać to cały zestaw. Łańcuch masz ułożony już do tej zębatki....a jak Ci charczy to może nasmaruj łańcuch? Było już o wymianach samych zębatek lub tylko łańcucha....poszperaj i poczytaj

Autor:  Luterq [ 2010-09-15 09:54:51 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

thundercat_98 napisał(a):
wymieniać to cały zestaw


moim zdaniem niekoniecznie. Tylna zębatka stalowa starczy na kilka zmian. przednia relatywnie szybko się kończy i można by ją częściej wymieniać niż sam łańcuch i tylną zębatkę.

I proszę o nie powtarzanie mitu o łańcuchu dopasowującym się do zębatek. Łańcuch w miarę pracy się ... rozciąga. Odległości między zębami w zębatce się nie zmieniają, ale w miarę jak łańcuch "wgryza" się w zębatkę i idzie w głąb, obwód w którym łańcuch pracuje się zmniejsza co tylko powiększa różnice między rozciągającym się łańcuchem i "zwężającą" się zębatką.

Kiedyś już pisałem kiedy należy zmienić łańcuch, jak w/w sytuacja powoduje, że łańcuch ciągnąc do tyłu zębatki można odciągnąć od zębatki na ok 5-10mm. nawet jak naciągu mamy jeszcze kilka centymetrów.

wracając do tematu, zmiana przedniej zębatki może tylko pomóc, nic nie pogorszy.

Autor:  thundercat_98 [ 2010-09-15 11:29:17 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Gdy łańcuch nadaje się już do wymiany tylne zęby zębatki noszą już ślady zużycia...nakładając nowy łańcuch na starą zębatkę zjechaną przez poprzedni łańcuch prowadzi do szybszego zużycia zestawu...takie jest moje zdanie. A oszczędność kilkudziesięciu złotych na nową zębatkę przy cenie łańcucha za parę stówek jest dla mnie pozorną oszczędnością

Autor:  Luterq [ 2010-09-15 12:07:16 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

thundercat_98 napisał(a):
A oszczędność kilkudziesięciu złotych na nową zębatkę przy cenie łańcucha za parę stówek


A czy wymiana łańcucha za parę stówek i tylnej zębatki za prawie stówkę ma sens jeśli zużyta faktycznie jest jedynie przednia zębatka za ok 30 zł ?

Tak dla przypomnienia chciałem tylko zauważyć, że tylna zębatka ma ok 45 zębów, przednia tylko 15. więc niszczy się teoretycznie 3x szybciej ale... w idealnych warunkach siła w tylnej rozkłada się na połowie zębów czyli ok 22 zębach, w przedniej na 7. podsumowując... trzy razy mniejsza ilość zębów, przenosi trzy razy większą siłę. Gdyby producenci nie robili przednich ze specjalnych stopów chromowo niklowych, na wymianę jednej tylnej przypadałoby 9 przednich.

Autor:  tm fazer [ 2010-09-15 13:26:08 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Luterq ma rację,miałem tak w gs 500 gdzie łańcuch i tylna zębatka była w 50% zużycia a przednia nadawała się na śmietnik!Teraz w fazie mam smarowniczkę automatyczną założoną od 0-wego przebiegu i napęd ma już 40 kkm i wyciągnął się uwaga o całe 2 mm :).Stan zębatek tylna zero zużycia,przednia ok 10% zużycia,łańcuch ok 5% zużycia.Wynika z tego że przednia dostaje najwięcej w dupę i należy ją zmienić przy konkretnym zużyciu nie ruszając na razie reszty.

Autor:  Orcio [ 2010-09-15 16:35:05 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

A ja dodam że wymiana samej przedniej ma sens. W crossie norma jest kupowanie napędu z 3 przednimi zębatkami.
Tylko na początek proponuje sprawdzić czy łańcuch jest równomiernie rozciągnięty. Szczególnie na zakuwce, bo gdy będzie ona na tylnej zębatce i luz łańcucha się zmniejszy to zmiana zębatki nie przedłuży żywotu napędu.

Autor:  tom [ 2010-09-16 00:34:17 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Luterq napisał(a):
A czy wymiana łańcucha za parę stówek i tylnej zębatki za prawie stówkę ma sens jeśli zużyta faktycznie jest jedynie przednia zębatka za ok 30 zł ?

Ponieważ zęby zębatek są podcinane z jednej strony, spotkałem sie też z pomysłem, że można takową (przednią) po prostu zdjąć z wałka, obrócić i założyć drugą stroną (o ile na pewno jest wykonana symetrycznie - ale chyba raczej powinna). Na pewno nie jest to panaceum na problem i zestaw tak czy inaczej wkrótce będzie do wymiany, ale jeśli łańcuch jeszcze nie jest taki zły, to zamiast od razu wywalać całość do kubła, wydaje się, że można spróbować. Inna sprawa czy dla tych 30 zł warto się tak wygłupiać i nie lepiej włożyć normalnie nową zębatkę - choćby tylko na pół sezonu - a potem już całość out.

Autor:  skidmarks [ 2010-09-21 07:51:58 ]
Tytuł:  Re: Biegi uciekly po sciagniecu dzwigni zmiany biegow POMOCY !!!

Nie wyobrażam sobie abym mógł przewrócić zębatkę i sobie jeździć bez stresu po 200km/h

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/