Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=5936
Strona 1 z 1

Autor:  Sebos35 [ 2010-12-23 11:13:39 ]
Tytuł:  PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

CIAO !! ,, MAM PROBLEM A MIANOWICIE TAK JAK JUZ NAPISALEM W TEMACIE, PROBLEM DOTYCZY WBIJANIA DRUGIEGO BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH. BIEG 2 NIE ZAWSZE CHCE SIE WBIC... JAK MOTO NA JEDYNCE ROPEDZE DO WYSOKICH OBORTÓW A POTEM CHCE WRZUCIC 2- SLYCHAC ZGRZYT. WTEDY MUSZE ZEJSC Z OBORTÓW I BIEG WBIJA SIE OK. CZY WIE KTOS CO MOZE BYC PRZYCZYNA ?? OSTATNIO NA SKUTEK WBIJANIA OSTRO 2 BIEGU USZKODZIL MI SIE TEN ELEMENT WIDOCZNY NA ZDJECIU -------->
Załącznik:
SDC11578.JPG [95.69 KiB]
Pobrane 933 razy

Autor:  stoodent1 [ 2010-12-23 11:53:03 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

Na wstępie caps lock na pozycję off proszę :D
Jest u nas regulamin gdzie pisze że należy się przywitać :D taka oznaka kulturki :D

Skrzynie biegów w Yamasze niestety ale nie lubią wbijania dwójki na bardzo wysokich obrotach.
Chcesz mieś skrzynię oki staraj się to robić w racjonalnych przedziałach obrotów.

Autor:  Tweety [ 2010-12-23 16:11:27 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

Stoodent dobrze pisze 2-gi bieg w Yamaha to czesta przypadłość. T-cat nie lubi wbijania 2-ki na wysokich obratach , bo albo wejdzie ze zgrzytem albo nie wejdzie. A z tego co piszesz to wnioskuje że to początek końca 2-go biegu w Twojej skrzyni chodź moge sie mylić . Mamy tu znawców na forum , napewno sie ktoś bardziej obeznany odezwie :-).

Autor:  duddits [ 2010-12-23 16:16:16 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

Tweety13 napisał(a):
Stoodent dobrze pisze 2-gi bieg w Yamaha to czesta przypadłość.

Hę? Nie stwierdziłem problemów z drugim biegiem (z innymi zresztą też nie) w jakimkolwiek zakresie obrotów.

Być może kiedyś faktycznie tak było ...

Autor:  Tweety [ 2010-12-23 16:46:15 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

[quote="duddits"][quote="Tweety13"]Stoodent dobrze pisze 2-gi bieg w Yamaha to czesta przypadłość.[/quote]
Hę? Nie stwierdziłem problemów z drugim biegiem (z innymi zresztą też nie) w jakimkolwiek zakresie obrotów.

Być może kiedyś faktycznie tak było ...[/quote]


Z tego co widze masz w miare nowy motocykl :-). Kiedyś chyba na Ścigaczu czytałam artykuł, że Yamaha od bodajrze 2003 roku poprawiła żywotność skrzyni ,ale wcześniejsze modele , obojętne czy to był T-cat czy XJ czy coś innego , to z wszystkich marek (Honda, Suzuki...) Yamaha miała najsłabszą skrzynie a największą jej przypadłością był 2-gi bieg :-). Nie powiem ja też nie mam najmniejszego problemu z 2-gim biegiem , na jedynce moge ciągnąć na wysokie obroty i 2-ka wchodzi bez najmniejszych problemów , jaki i inne biegi :-).

Autor:  Sebos35 [ 2010-12-23 17:29:15 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

ok grazie ! ! wie ktos moze co mogłobyc pzyczyną wyłamania tego elementu podczas zmiany biegu??. dodam tylko ze naszczescie zaden z tych elementow nie dostał mi sie do skrzyni. a wyciagniłem go poprzez uzycie cienkiego magnesu.

Autor:  tomi.b8 [ 2010-12-23 21:33:16 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

Wygląda mi to na popychacz dzwigni sprzegla. Widać mocno przegrzany byl z jednej strony i pekl przy wciskaniu sprzegła. Moim zdaniem brakuje Ci(lub się wytarła) kulki która łożyskuje popychacz z deklem kosza sprzeglowego. Fazer tak ma wiec kocurek moze też.

Autor:  miąchal [ 2010-12-24 09:57:42 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

Poszukaj sobie kolego schematu budowy skrzyni w kocie - obejrzyj co i jak, pomyśl na jakiej zasadzie następuje zmiana biegów i zrozumiesz czemu tak się dzieje - a nie "drogie Bravo - pomocy" :mrgreen:
To co pękło to popychacz albo wałek za skrzyni - znak tego że moto nie ma lekko, a przyczyną nie była zmiana biegów na obrotach tylko wada materiałowa albo nieumiejętne używanie moto.
Propozycja - naucz się używać swój motocykl :wink:

Autor:  pango [ 2010-12-24 12:54:46 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

i to mowi ten,ktory dzivke "umiejetnie " uzywa :wink:
ja problemy z dwojka tez mam - ale to ,mowiac za miachem,nieumiejetne uzytkowanie moto :)
tyle,ze w hądzie /znowu ten miach / nigdy mi sie nie zdazylo..

Autor:  fizol [ 2010-12-24 14:46:59 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

też miałem problem z wbiciem na wysokich, postaraj się to robić dokładnie według sztuki zmieniania biegów, Ja do tego jeszcze dobrze ustawiłem sobie dźwignie zmiany, że fajnie szybko mi się mienia ;) po prostu ustawiłem ja niżej że łatwiej wywiera się nacisk przed zmianą

Autor:  Taser [ 2010-12-27 22:35:19 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

Przerabiałem oba tematy. Ułamany popychacz sprzęgła, uszkodzony w wyniku przeskoczenia za luźnego łańcucha na zębatce i ułamania wyżej wymienionego popychacza. Co do skrzyni, albo Ci się sypie, albo do bani zmieniasz biegi. Stawiam, że skrzynia nigdy nie była robiona w związku z czym się sypie i tylko zdecydowane i mocne wbijanie drugiego biegu może wydłużyć jej żywot, a jak była robiona to znaczy że tą też zajedziesz nieumiejętną zmianą biegów.

Autor:  pawelj86 [ 2010-12-27 22:56:58 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

stoodent1 napisał(a):
Chcesz mieś skrzynię oki staraj się to robić w racjonalnych przedziałach obrotów

a jeśli można wiedzieć jakie są odpowiednie obroty do zmiany biegów ?????? chodzi mi o przedziały obrotów na wsystkich iegach zgóry dzieki i pozdro

Autor:  stoodent1 [ 2010-12-28 10:53:25 ]
Tytuł:  Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH

Nie wal do odcięcia tylko do ok. 6k
W sumie to nie jestem jakimś tam prorokiem i nie wiem ile Tobie będzie dobrze.
W moim byłym fazerze tak było dobrze czyli między 5-7 tysięcy z 1 na 2.
Można niżej można wyżej to zależy od egzamplarza.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/