Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=5936 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Sebos35 [ 2010-12-23 11:13:39 ] |
Tytuł: | PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
CIAO !! ,, MAM PROBLEM A MIANOWICIE TAK JAK JUZ NAPISALEM W TEMACIE, PROBLEM DOTYCZY WBIJANIA DRUGIEGO BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH. BIEG 2 NIE ZAWSZE CHCE SIE WBIC... JAK MOTO NA JEDYNCE ROPEDZE DO WYSOKICH OBORTÓW A POTEM CHCE WRZUCIC 2- SLYCHAC ZGRZYT. WTEDY MUSZE ZEJSC Z OBORTÓW I BIEG WBIJA SIE OK. CZY WIE KTOS CO MOZE BYC PRZYCZYNA ?? OSTATNIO NA SKUTEK WBIJANIA OSTRO 2 BIEGU USZKODZIL MI SIE TEN ELEMENT WIDOCZNY NA ZDJECIU --------> Załącznik:
|
Autor: | stoodent1 [ 2010-12-23 11:53:03 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
Na wstępie caps lock na pozycję off proszę :D Jest u nas regulamin gdzie pisze że należy się przywitać :D taka oznaka kulturki :D Skrzynie biegów w Yamasze niestety ale nie lubią wbijania dwójki na bardzo wysokich obrotach. Chcesz mieś skrzynię oki staraj się to robić w racjonalnych przedziałach obrotów. |
Autor: | Tweety [ 2010-12-23 16:11:27 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
Stoodent dobrze pisze 2-gi bieg w Yamaha to czesta przypadłość. T-cat nie lubi wbijania 2-ki na wysokich obratach , bo albo wejdzie ze zgrzytem albo nie wejdzie. A z tego co piszesz to wnioskuje że to początek końca 2-go biegu w Twojej skrzyni chodź moge sie mylić . Mamy tu znawców na forum , napewno sie ktoś bardziej obeznany odezwie :-). |
Autor: | duddits [ 2010-12-23 16:16:16 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
Tweety13 napisał(a): Stoodent dobrze pisze 2-gi bieg w Yamaha to czesta przypadłość. Hę? Nie stwierdziłem problemów z drugim biegiem (z innymi zresztą też nie) w jakimkolwiek zakresie obrotów. Być może kiedyś faktycznie tak było ... |
Autor: | Tweety [ 2010-12-23 16:46:15 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
[quote="duddits"][quote="Tweety13"]Stoodent dobrze pisze 2-gi bieg w Yamaha to czesta przypadłość.[/quote] Hę? Nie stwierdziłem problemów z drugim biegiem (z innymi zresztą też nie) w jakimkolwiek zakresie obrotów. Być może kiedyś faktycznie tak było ...[/quote] Z tego co widze masz w miare nowy motocykl :-). Kiedyś chyba na Ścigaczu czytałam artykuł, że Yamaha od bodajrze 2003 roku poprawiła żywotność skrzyni ,ale wcześniejsze modele , obojętne czy to był T-cat czy XJ czy coś innego , to z wszystkich marek (Honda, Suzuki...) Yamaha miała najsłabszą skrzynie a największą jej przypadłością był 2-gi bieg :-). Nie powiem ja też nie mam najmniejszego problemu z 2-gim biegiem , na jedynce moge ciągnąć na wysokie obroty i 2-ka wchodzi bez najmniejszych problemów , jaki i inne biegi :-). |
Autor: | Sebos35 [ 2010-12-23 17:29:15 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
ok grazie ! ! wie ktos moze co mogłobyc pzyczyną wyłamania tego elementu podczas zmiany biegu??. dodam tylko ze naszczescie zaden z tych elementow nie dostał mi sie do skrzyni. a wyciagniłem go poprzez uzycie cienkiego magnesu. |
Autor: | tomi.b8 [ 2010-12-23 21:33:16 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
Wygląda mi to na popychacz dzwigni sprzegla. Widać mocno przegrzany byl z jednej strony i pekl przy wciskaniu sprzegła. Moim zdaniem brakuje Ci(lub się wytarła) kulki która łożyskuje popychacz z deklem kosza sprzeglowego. Fazer tak ma wiec kocurek moze też. |
Autor: | miąchal [ 2010-12-24 09:57:42 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
Poszukaj sobie kolego schematu budowy skrzyni w kocie - obejrzyj co i jak, pomyśl na jakiej zasadzie następuje zmiana biegów i zrozumiesz czemu tak się dzieje - a nie "drogie Bravo - pomocy" :mrgreen: To co pękło to popychacz albo wałek za skrzyni - znak tego że moto nie ma lekko, a przyczyną nie była zmiana biegów na obrotach tylko wada materiałowa albo nieumiejętne używanie moto. Propozycja - naucz się używać swój motocykl :wink: |
Autor: | pango [ 2010-12-24 12:54:46 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
i to mowi ten,ktory dzivke "umiejetnie " uzywa :wink: ja problemy z dwojka tez mam - ale to ,mowiac za miachem,nieumiejetne uzytkowanie moto :) tyle,ze w hądzie /znowu ten miach / nigdy mi sie nie zdazylo.. |
Autor: | fizol [ 2010-12-24 14:46:59 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
też miałem problem z wbiciem na wysokich, postaraj się to robić dokładnie według sztuki zmieniania biegów, Ja do tego jeszcze dobrze ustawiłem sobie dźwignie zmiany, że fajnie szybko mi się mienia ;) po prostu ustawiłem ja niżej że łatwiej wywiera się nacisk przed zmianą |
Autor: | Taser [ 2010-12-27 22:35:19 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
Przerabiałem oba tematy. Ułamany popychacz sprzęgła, uszkodzony w wyniku przeskoczenia za luźnego łańcucha na zębatce i ułamania wyżej wymienionego popychacza. Co do skrzyni, albo Ci się sypie, albo do bani zmieniasz biegi. Stawiam, że skrzynia nigdy nie była robiona w związku z czym się sypie i tylko zdecydowane i mocne wbijanie drugiego biegu może wydłużyć jej żywot, a jak była robiona to znaczy że tą też zajedziesz nieumiejętną zmianą biegów. |
Autor: | pawelj86 [ 2010-12-27 22:56:58 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
stoodent1 napisał(a): Chcesz mieś skrzynię oki staraj się to robić w racjonalnych przedziałach obrotów a jeśli można wiedzieć jakie są odpowiednie obroty do zmiany biegów ?????? chodzi mi o przedziały obrotów na wsystkich iegach zgóry dzieki i pozdro |
Autor: | stoodent1 [ 2010-12-28 10:53:25 ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM Z WBICIEM 2 BIEGU NA WYSOKICH OBROTACH |
Nie wal do odcięcia tylko do ok. 6k W sumie to nie jestem jakimś tam prorokiem i nie wiem ile Tobie będzie dobrze. W moim byłym fazerze tak było dobrze czyli między 5-7 tysięcy z 1 na 2. Można niżej można wyżej to zależy od egzamplarza. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |