Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-18 20:52:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-22 00:11:19
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nineoneone
Obecne moto: T-CAT
Dziś zdarzyła mi się ciekawa rzecz, tzn. o ile jest się czym dziwić i zastanawiam się czy to normalne i czy komuś stało się podobnie.

Ale od początku. Dziś rano polatałem motorkiem i postawiłem go na podjeździe z kluczykami w stacyjce, bo miałem jeszcze pośmigać później. Oczywiście słoneczny dzionek więc poza kluczykami, gapa, nie zgasiłem też świateł i aku PADŁ, bo poszedłem dopiero po południu.
I jeszcze na dodatek spieszyłem się i pchając moto w tył przeważyło mnie pociągnęło i musiałem wylądować efektownym padem przeskakując przez niego (aikido przydaje sie :)) moto całe, ja cały. Pozbierałem się dopchnąłem moto do auta i kablami trąciłem - zapalił. Pojechałem - załatwiłem sprawę, wróciłem nie gasząc wcale moto zostawiłem z pracującym silnikiem, żeby aku się podładował. Poszedłem coś zjeść.
Wracam za jakieś 10 min. A tu biały dym wokół moto. Lece do niego k.... co jest (w myślach najczarniejszy scenariusz) płyn się zagotował. Dolałem troszkę nie gasząc silnika hop na moto i dzida - najwyższy bieg - średnie obroty, żeby go schłodzić. Zrobiłem z 2 km temp wyrównała się, Kamień z serca. I teraz pytanie. Czy to normalne, że jak ustawiłem ssaniem obroty na 2 k/rpm, że płyn się zagotował? Moto nie ma wentylatora jak w aucie, więc wygląda na to, że normalne, ale chcę się upewnić? Czy ktoś tak miał?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy to normalne?
PostNapisane: 2011-04-18 20:52:55 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-18 21:06:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Gravis napisał(a):
Czy to normalne, że jak ustawiłem ssaniem obroty na 2 k/rpm, że płyn się zagotował? Moto nie ma wentylatora jak w aucie, więc wygląda na to, że normalne, ale chcę się upewnić? Czy ktoś tak miał?

Jak to kuwa nie ma wentylatora? dales ssanie na cieplym silniku??? o zgrozo? Co Cie pozbawilo rozumu? :shock:


Chlodzenie kota mimo, ze bardzo wydajne czasem potrzebuje ingerencji wentylatora (glownie parady itp) ale jak ktos mu pomaga zapodajac ssanie na cieplym silniku na taki czas to i on sie zagotuje.....

Gravis lec do czestochowy po pokute bo na najblizszym zlocie Cie zlinczuja za cos taktakiego... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 21:26:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-22 00:11:19
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nineoneone
Obecne moto: T-CAT
Mea culpa, Mea culpa, Mea culpa, Mea culpa - całe szczęście nic się nie stało.
heh ładując akumulator zaj..bał bym motor heh.
To ssanie nie dałem na max tylko ustawiłem tak ok 2 tysi, a mówię "niech sobie pochodzi i się podładuje"
No - kolejne doświadczenie. Szczęściem bez uszczerbku dla niego :D.
Next time po prostu to paliwo co miałbym wypalić na postoju "ładując" zwyczajnie wyjeżdżę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 21:28:14 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Nemmo po pierwsze czytaj ze zrozumieniem a po drugie co ty pier....sz???
Ze niby ssanie na rozgrzanym silniku to taka masakra?? zalejesz go to co najwyżej nic więcej nie powinno sie stać.
A czy w 10 minut z obrotami na 2k sie powinien zagotować tego nie wiem nie testowałem wiem że przy 93-95 wentyl sie uruchamia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 21:49:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Robgie napisał(a):
tego nie wiem nie testowałem wiem że przy 93-95 wentyl sie uruchamia.

A co ty pierd...isz ;) Wentylator w kocie uruchamia sie ok 110 stopni dopiero ;)

ps Jak juz wejdzie na obroty nie zalejsz silnika, bedzie trawil wyraznie bogatsza mieszanke.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 22:01:59 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
mowie o temp jaka mi pokazuje termometr , co do niej mogę sie mylić jednak co do tego że to ssanie to grzech godny spowiedzi to bym sie kłócił. Fakt dostaje za dużo paliwa itp itd ale nie wybuchnie od tego co najwyżej sie będzie zalewał lub więcej palił mulił itp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 22:47:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Zostawil bys moto chodzace na ssaniu na cieplym silniku na 10 min plus? :>

Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany aby dzialal nawet w najtrudniejszych z mozliwych warunkow. Ale nawet taka opcja nie zaklada, ze ktos zostawi rozgerzane moto na postoju na ssaniu czyli na podwyzszonych obrotach. Co za tym idzie wydajny badz co badz ukl chlodzenia zaczyna niedomagac i moto sie zgrzalo. I tylko o to mi w tej calej sytuacji chodzilo...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 23:09:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-06-12 20:45:41
Posty: 171
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600S Fazer
Ja tutaj się podepne do tematu, gdy na rozgrzanym moto wcisnę ssanie przy FZS 600 to motocykl gaśnie, czy to jest prawidłowa reakcja??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-19 07:41:20 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Nemmo napisał(a):
Zostawil bys moto chodzace na ssaniu na cieplym silniku na 10 min plus?



No więc zacznijmy od początku że nie zostawił bo jeździł rano a dopiero po południu przyszedł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-19 07:48:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Gravis napisał(a):
Pojechałem - załatwiłem sprawę, wróciłem nie gasząc wcale moto zostawiłem z pracującym silnikiem, żeby aku się podładował. Poszedłem coś zjeść.


Robgie napisał(a):
No więc zacznijmy od początku że nie zostawił bo jeździł rano a dopiero po południu przyszedł.

Czytamy ze zrozumieniem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-19 10:54:40 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Gravis napisał(a):
Dziś rano polatałem motorkiem i postawiłem go na podjeździe z kluczykami w stacyjce, bo miałem jeszcze pośmigać później. Oczywiście słoneczny dzionek więc poza kluczykami, gapa, nie zgasiłem też świateł i aku PADŁ, bo poszedłem dopiero po południu.

No więc ja wogole nie widzialem tego że pojechał, zsugerowałem się tylko tym niemniej jednak nadal twierdzę że twoje niemial ukamienowanie jest przesadzone. Tzn. chodzi mi o to że to nie jest właściwe ale też nie jest powodem tych problemów. Myślę że warto się przyjrzeć układowi chłodzenia jaki poziom cieczy był no i dlaczego wentyl nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-19 12:59:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Moze i reakcja byla troche przesadzona, ale mnie tego typu rzeczy irytuja.

Gravis sprawdz czy dziala Ci wentylator na chlodnicy (i czy go w ogole masz bo napisales niejednoznacznie w pierwszym poscie). Jesli dziala po podpieciu na krotko to sprawdz czy wlacza sie przy rozgrzanym moto. Robgie ma elektroniczny wskaznik temp wiec moze stad roznica w jej wskazaniu. Standardowo w kotach wentylator wlacza sie gdzies pomiedzy 110-115 stopni. Moze masz termostat uszkodzony i stad problem.
Bo wydaje mi sie ze uklad chlodzenia z wlaczonym wentylatorem spokojnie powinien dac rade przy takiej sytuacji jak u Ciebie.

lukasvip8 napisał(a):
Ja tutaj się podepne do tematu, gdy na rozgrzanym moto wcisnę ssanie przy FZS 600 to motocykl gaśnie, czy to jest prawidłowa reakcja??

Prawidlowa, wlaczajac ssanie zalewasz go i gasnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-19 13:22:54 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
No czyli sie dogadalismy. I tak jak piszesz ja tez uważam że powinien sobie poradzić z tym. możliwe że układ miał zapowietrzony na przykład. A tak normalnie to Gravis działa ci wskaźnik temperatury? reaguje cokolwiek?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-20 18:41:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-22 00:11:19
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nineoneone
Obecne moto: T-CAT
No i wyszło szydło z worka. Wentylator stoi - jest taki mały, że nie zauważyłem go w pierwszej chwili.Ręką chodzi z oporem, wiec nie ma szans, żeby elektrycznie ruszył. To moje pierwsze moto chłodzone płynem i różne warianty konstruktorów przeszły mi przez głowę.
Dzięki za pomoc :D.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-20 21:33:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
ssania powinno sie używać tylko tyle,ile jest konieczne - oprócz większego zużycia paliwa powoduje też szybsze zuzywanie gladzi cylindrowych.
dane sprzed ćwierć wieku :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org