Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=8091
Strona 1 z 1

Autor:  krowa_1988 [ 2011-09-14 13:47:07 ]
Tytuł:  Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Witam mam pytanie czy to normalne ze przy okolo 10 tysobrotow zaczyna sie wydobywac niebieskawy dym wiem ze to pochodzi ze spalania oleju ale czy to normalne w kocie olej ma jakies 4,5 tys km castrol gps 10w 40. prosze o opinie jak to u was jest pozdrawiam

Autor:  Luterq [ 2011-09-14 15:20:06 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

krowa_1988 napisał(a):
czy to normalne w kocie


zdecydowanie nie.
wykręć świece i sprawdź czy któraś nie jest jakoś wybitnie... albo daj sobie spokój i jedź do mechanika bo i tak sam tego nie zrobisz.
trzeba sprawdzić świece, uszczelniacze na danym cylindrze, sprężanie z próbą olejową i zakupić nowy silnik po otrzymanym kosztorysie naprawy.

Autor:  miąchal [ 2011-09-15 20:55:17 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Zmień olej na inny niż castrol gps - mój kot w niezłym stanie castrola brał jak szalony.
Po zmianie na mobila - problem umarł :wink:

Autor:  krowa_1988 [ 2011-09-17 11:36:53 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

o castrolu tez wlasnie slyszalem ze przy zuzytym oleju potrafi silnik go lykac. a jak mocno ci palil twoj kot ten olej u mnie takimi chmurkami po odjeciu gazu pojawia sie ten dym. mam nadzieje ze zmiana oleju pomoze

Autor:  Szopix [ 2011-09-18 18:01:36 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Mi też lekko dymi przy zmianie biegu przy odcince. Uszczelniacze zaworowe do wymiany ;)

Autor:  Wojt@s [ 2011-09-18 18:42:39 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Cytuj:
Mi też lekko dymi przy zmianie biegu przy odcince. Uszczelniacze zaworowe do wymiany ;)
kto Ci taką diagnozę postawił??? :whistle:

Autor:  krowa_1988 [ 2011-09-20 09:55:42 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

wojtas a jakie sa objawy wadliwych uszczelniaczy zaworowych?

Autor:  Szopix [ 2011-09-20 20:15:32 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Wojt@s napisał(a):
Cytuj:
Mi też lekko dymi przy zmianie biegu przy odcince. Uszczelniacze zaworowe do wymiany ;)
kto Ci taką diagnozę postawił??? :whistle:


mechanik ... co w tym dziwnego ?

Autor:  Wojt@s [ 2011-09-20 22:05:49 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Cytuj:
wojtas a jakie sa objawy wadliwych uszczelniaczy zaworowych?

Dymienie po odpaleniu do momentu rozgrzania , które ginie później, chyba że uszczelniacze są totalne szroty to leją tak naprawdę przy każdym otwarciu zaworu do komory spalania. Pod wpływem temperatury trzonek zaworu zwiększa wymiar, kasując przestrzeń między sobą a wargą uszczelniacza.
Cytuj:
mechanik ... co w tym dziwnego ?

Przy zamknięciu gwałtownym przepustnicy na wysokich obrotach, wytwarza się mega podciśnienie w komorze spalania i zasysany jest olej spod tłoka poprzez pierścienie, w sytuacji gdy oba zawory są zamknięte tylko i wyłącznie.

Autor:  krowa_1988 [ 2011-09-21 21:34:24 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

A jakiego koloru jest ten dym przy odpaleniu bo moj bialy tak jak by para wodna i faktycznie jak wsadze palec w tlumik to az mokry jest jak dziewczyna:)

Autor:  mieton [ 2011-09-24 03:23:38 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

to zależy jaka dziewczynę odpalasz;) po dopaleniu na zimnym silniku np. po nocnym postoju odparowuje para wodna która się gromadzi w tłumiku,kolor raczej biały

Autor:  mieton [ 2011-09-24 04:07:23 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Wojt@s napisał(a):
Przy zamknięciu gwałtownym przepustnicy na wysokich obrotach, wytwarza się mega podciśnienie w komorze spalania i zasysany jest olej spod tłoka poprzez pierścienie, w sytuacji gdy oba zawory są zamknięte tylko i wyłącznie.


jeśli oba zawory są zamknięte to znaczy że jest suw sprężania - przyrostu ciśnienia,czyli z silnika z nieszczelnymi pierścieniami po jego zgaszeniu i odczekaniu kilku minut a potem odkręceniu korka oleju będzie wyraźnie czuć zapaszek benzyny ze spalinami a to dlatego że przelecą przez pierścionki i się w silniku zgromadzą a kot i wiele innych motocykli ma sprytny system:
- silnik od strony skrzyni biegów jest połączony odmą z airboxem żeby go wietrzyć z takich zapachów i przedłużać życie oleju a co za tym idzie życie silnika;) ale wszystko do czasu,jak pierścionki i tłoki się już mega zużyją będą lecieć za kotem niebieskie kopty lub olejowe smrody niezależnie czy się doda gazu czy się ujmie

jeśli zużyte są uszczelniacze zaworów ssących to po puszczeniu gazu z wysokich obrotów następuje zamknięcie przepustnicy i następuje przyrost podciśnienia w układzie dolotowym-sprawdzałem na wakuometrach;) a jak silnik nie może zassać mieszanki (co przy puszczeniu gazu jest normalne) to zassie przez nieszczelne uszczelniacze olej z klawiatury i zakopci

Autor:  Wojt@s [ 2011-09-24 15:18:34 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Teoria teorią ale oba zawory zamknięte masz na końcu suwu sprężania i na początku suwu pracy bo inaczej by nie sprężyło paliwa ani nie było by buum :mrgreen: ale nevermind, z praktyki u mnie w dwóch przypadkach co klienci obstawiali że bankowo uszczelniacze wyszły pierścienie przy w/w objawach. Jak nie kopci z odmy i oleju nie przepala na sadze i nie znika go w ilości 0,5 litra na 1000km to sobie głowy nie zawracać. A uszczelniacze na zimnym dają najbardziej olejem gdyż podczas pracy materiał się rozszerza, tak samo jak trzonek zaworu itp itd etc

Autor:  Taser [ 2011-11-14 01:15:18 ]
Tytuł:  Re: Niebieskawy dym przy 10 tys obr/min

Jak dla mnie to jak się już robi uszczelniacze zaworowe to i pierścienie można za jednym zamachem machnąć, bo cylindry zdjąć to nie duży wysiłek, tyle że uszczelka jeszcze jedna dochodzi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/