Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

skrzywione lagi ??
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=8121
Strona 1 z 2

Autor:  pyniu [ 2011-09-18 21:51:17 ]
Tytuł:  skrzywione lagi ??

Witam miałem moim thundercatem mały ślizg jak wiadomo plastiki troszkę się połamały ale to mały problem to da się pospawać :) większy problem dotyczy
kierownicy a mianowicie jest krzywa :/ i nie wiem czy lagi albo półka się skrzywiły a może po prosty coś się skręciło nic takiego nie zauważam . Jadąc jakieś 150 km/h puściłem
kierownice i moto zachowywało się normalnie tak jak przed ślizgiem nic go nie znosiło . Jak sądzicie w czym tkwi problem ???

Autor:  rhazz [ 2011-09-18 21:55:46 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

a może po prostu skrzywiła Ci się kierownica ? :D

Autor:  pyniu [ 2011-09-18 21:57:42 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

a może mała podpowiedz jak można to sprawdzić i ewentualnie naprostować ?

Autor:  Wojt@s [ 2011-09-18 21:59:38 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

Wymień kierę i sprawdź czy podnóżki masz proste, dopiero później zacznij szukać przyczyny w zawieszeniu. :mrgreen:

LAG SIĘ NIE PROSTUJE

Autor:  Bigos [ 2011-09-18 23:53:42 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

W przypadku kierownicy rurowej wystarczy ją zdemontować i położyć na równej powierzchni. Jeżeli środkowa część takiej kierownicy oraz jej końce będą idealnie stykać się z powierzchnią na której została położona to znaczy, że kierownica jest prosta. Jeśli jest to kierownica składająca się z dwóch połówek przykręcanych do półki to aby być w 100% pewnym co do ich stanu również należy je zdemontować i porównać. Na pewno rękojeść połówki kierownicy powinna być pod kątem prostym do mocowania przykręcanego do półki.
Prostowanie kierownicy składającej się z połówek jest dosyć proste ponieważ wystarczy na zgiętą rękojeść nałożyć większej średnicy rurę o wystarczającej długości i delikatnie odgiąć ją. Można przedtem trochę rozgrzać kierownice, gdyż zimny element może ulec pęknięciu. W przypadku kierownicy zbudowanej z jednej rury prostowanie jest nieco trudniejsze i taka kierownica podczas prostowania łatwo może ulec pęknięciu.

Autor:  rhazz [ 2011-09-19 00:30:11 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

Ja taką prostowałem i potwierdzam - łatwo nie było :) Kiera w imadło, na koniec długa rura i dawaj. Tylko strasznie ciężko jest ustalić czy już jest prosto czy jeszcze nie bo kierownica nie dość, że odginana w bok pod odpowiednim kątem to jeszcze dodatkowo trzeba odgiąć ją "do siebie" lub zależy jak się wygięła ;)

Autor:  Bigos [ 2011-09-19 01:05:50 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

Łatwiej będzie ją prostować na motocyklu, ponieważ o wiele prościej skontrolować wtedy, czy obie strony kierownicy są już w takim samym położeniu zbliżając je do zbiornika paliwa. Poza tym motocykl daje większe oparcie niż imadło.

Autor:  rhazz [ 2011-09-19 06:52:59 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

No ja osobiście bałem się, żeby nie wyrwać tych uchwytów trzymających kiere. Jak się potem okazało trzeba było użyć takiej siły, żeby to naprostować, że uchwyty na bank by nie wytrzymały :)

Autor:  pyniu [ 2011-09-19 20:24:13 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

Tylko powiedzcie mi czy to na pewno będzie kierownica a nie coś innego bo jeśli zacznę prostować kierownice to ona będzie opierać mi się wtedy o bak bo już prawie go dotyka a jak ja naciągnę to na 100% będzie przy skręceniu kierownicy dotykała baku

Autor:  fizol [ 2011-09-19 21:20:09 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

Nie ma pomozoliwszy by kiera dotykała baku chyba ze masz wybite lekko ograniczniki. Sprawdź sobie jeszcze ograniczniki i półki choć wątpię by przy szlifie skrzywiła ci się połka.

Autor:  rhazz [ 2011-09-19 21:39:48 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

No, ale przecież podczas szlifa kierownica szorując po asfalcie krzywi się właśnie w stronę baku ?! Więc chyba trzeba będzie ją prostować do przodu. Przynajmniej ja tak miałem, że po szlifie lewą manetkę miałem prawie na kolanie i trzeba było ją wypychać do przodu.

Autor:  pyniu [ 2011-09-19 21:54:23 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

Dokładnie mam coś zwalone z ogranicznikami bo kierownica dotyka prawie baku i dopiero ogranicznik blokuje dalej skręt kierownicy a powinno dużo wcześniej blokować na ograniczniku

Autor:  fizol [ 2011-09-19 22:05:00 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

rhazz napisał(a):
No, ale przecież podczas szlifa kierownica szorując po asfalcie krzywi się właśnie w stronę baku ?! Więc chyba trzeba będzie ją prostować do przodu. Przynajmniej ja tak miałem, że po szlifie lewą manetkę miałem prawie na kolanie i trzeba było ją wypychać do przodu.


z jego wcześniejszej wypowiedzi wywnioskowałem że kiera mu się skrzywiła na zewnątrz od baku bo jak by była skrzywiona do baku to kto by prostował dalej bo baku ;) też sie zdziwiłem lekko że zgięła się w tamtą stronę.

Autor:  pyniu [ 2011-09-20 17:00:23 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

Jest jeszcze coś o czym nie wspomniałem ślizg zakończył się na rowie gdzie koło doparło się ko końca rowu i widać że koło jest skrzywione a widać to po tym że błotnik obciera o koło z jednej strony także kierownica raczej jest w porządku tak mi się wydaje wina leży po stronie lag chyba

Autor:  fizol [ 2011-09-20 17:49:03 ]
Tytuł:  Re: skrzywione lagi ??

to zataiłeś niezły kawał informacji, w tym momencie rzeczywiście masz do sprawdzenia lagi polki kiere nie mówiąc już o kole które jak wspomniałeś też jest skrzywione

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/