Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
skrzywione lagi ?? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=8121 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pyniu [ 2011-09-18 21:51:17 ] |
Tytuł: | skrzywione lagi ?? |
Witam miałem moim thundercatem mały ślizg jak wiadomo plastiki troszkę się połamały ale to mały problem to da się pospawać :) większy problem dotyczy kierownicy a mianowicie jest krzywa :/ i nie wiem czy lagi albo półka się skrzywiły a może po prosty coś się skręciło nic takiego nie zauważam . Jadąc jakieś 150 km/h puściłem kierownice i moto zachowywało się normalnie tak jak przed ślizgiem nic go nie znosiło . Jak sądzicie w czym tkwi problem ??? |
Autor: | rhazz [ 2011-09-18 21:55:46 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
a może po prostu skrzywiła Ci się kierownica ? :D |
Autor: | pyniu [ 2011-09-18 21:57:42 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
a może mała podpowiedz jak można to sprawdzić i ewentualnie naprostować ? |
Autor: | Wojt@s [ 2011-09-18 21:59:38 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
Wymień kierę i sprawdź czy podnóżki masz proste, dopiero później zacznij szukać przyczyny w zawieszeniu. :mrgreen: LAG SIĘ NIE PROSTUJE |
Autor: | Bigos [ 2011-09-18 23:53:42 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
W przypadku kierownicy rurowej wystarczy ją zdemontować i położyć na równej powierzchni. Jeżeli środkowa część takiej kierownicy oraz jej końce będą idealnie stykać się z powierzchnią na której została położona to znaczy, że kierownica jest prosta. Jeśli jest to kierownica składająca się z dwóch połówek przykręcanych do półki to aby być w 100% pewnym co do ich stanu również należy je zdemontować i porównać. Na pewno rękojeść połówki kierownicy powinna być pod kątem prostym do mocowania przykręcanego do półki. Prostowanie kierownicy składającej się z połówek jest dosyć proste ponieważ wystarczy na zgiętą rękojeść nałożyć większej średnicy rurę o wystarczającej długości i delikatnie odgiąć ją. Można przedtem trochę rozgrzać kierownice, gdyż zimny element może ulec pęknięciu. W przypadku kierownicy zbudowanej z jednej rury prostowanie jest nieco trudniejsze i taka kierownica podczas prostowania łatwo może ulec pęknięciu. |
Autor: | rhazz [ 2011-09-19 00:30:11 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
Ja taką prostowałem i potwierdzam - łatwo nie było :) Kiera w imadło, na koniec długa rura i dawaj. Tylko strasznie ciężko jest ustalić czy już jest prosto czy jeszcze nie bo kierownica nie dość, że odginana w bok pod odpowiednim kątem to jeszcze dodatkowo trzeba odgiąć ją "do siebie" lub zależy jak się wygięła ;) |
Autor: | Bigos [ 2011-09-19 01:05:50 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
Łatwiej będzie ją prostować na motocyklu, ponieważ o wiele prościej skontrolować wtedy, czy obie strony kierownicy są już w takim samym położeniu zbliżając je do zbiornika paliwa. Poza tym motocykl daje większe oparcie niż imadło. |
Autor: | rhazz [ 2011-09-19 06:52:59 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
No ja osobiście bałem się, żeby nie wyrwać tych uchwytów trzymających kiere. Jak się potem okazało trzeba było użyć takiej siły, żeby to naprostować, że uchwyty na bank by nie wytrzymały :) |
Autor: | pyniu [ 2011-09-19 20:24:13 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
Tylko powiedzcie mi czy to na pewno będzie kierownica a nie coś innego bo jeśli zacznę prostować kierownice to ona będzie opierać mi się wtedy o bak bo już prawie go dotyka a jak ja naciągnę to na 100% będzie przy skręceniu kierownicy dotykała baku |
Autor: | fizol [ 2011-09-19 21:20:09 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
Nie ma pomozoliwszy by kiera dotykała baku chyba ze masz wybite lekko ograniczniki. Sprawdź sobie jeszcze ograniczniki i półki choć wątpię by przy szlifie skrzywiła ci się połka. |
Autor: | rhazz [ 2011-09-19 21:39:48 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
No, ale przecież podczas szlifa kierownica szorując po asfalcie krzywi się właśnie w stronę baku ?! Więc chyba trzeba będzie ją prostować do przodu. Przynajmniej ja tak miałem, że po szlifie lewą manetkę miałem prawie na kolanie i trzeba było ją wypychać do przodu. |
Autor: | pyniu [ 2011-09-19 21:54:23 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
Dokładnie mam coś zwalone z ogranicznikami bo kierownica dotyka prawie baku i dopiero ogranicznik blokuje dalej skręt kierownicy a powinno dużo wcześniej blokować na ograniczniku |
Autor: | fizol [ 2011-09-19 22:05:00 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
rhazz napisał(a): No, ale przecież podczas szlifa kierownica szorując po asfalcie krzywi się właśnie w stronę baku ?! Więc chyba trzeba będzie ją prostować do przodu. Przynajmniej ja tak miałem, że po szlifie lewą manetkę miałem prawie na kolanie i trzeba było ją wypychać do przodu. z jego wcześniejszej wypowiedzi wywnioskowałem że kiera mu się skrzywiła na zewnątrz od baku bo jak by była skrzywiona do baku to kto by prostował dalej bo baku ;) też sie zdziwiłem lekko że zgięła się w tamtą stronę. |
Autor: | pyniu [ 2011-09-20 17:00:23 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
Jest jeszcze coś o czym nie wspomniałem ślizg zakończył się na rowie gdzie koło doparło się ko końca rowu i widać że koło jest skrzywione a widać to po tym że błotnik obciera o koło z jednej strony także kierownica raczej jest w porządku tak mi się wydaje wina leży po stronie lag chyba |
Autor: | fizol [ 2011-09-20 17:49:03 ] |
Tytuł: | Re: skrzywione lagi ?? |
to zataiłeś niezły kawał informacji, w tym momencie rzeczywiście masz do sprawdzenia lagi polki kiere nie mówiąc już o kole które jak wspomniałeś też jest skrzywione |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |