Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-21 13:57:09 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
rhazz napisał(a):
zielony napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic :mrgreen:

ziomek ma 160 cm wzrostu;p

Ciekawe czy na każdych światłach też tak zeskakuje, albo jak mu ktoś przyhamuje przed nosem i trzeba się na moment podeprzeć na nodze :D Dla mnie wariat ;P



jak chce to sięga:
http://www.youtube.com/watch?v=ablToTvH ... eA&index=3

;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 13:57:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-03-21 14:21:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
No to kozak ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 14:40:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-12 23:33:08
Posty: 24
Lokalizacja: Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
michal.m napisał(a):
owad napisał(a):
Każdy kto planuje kupić pierwsze poważne moto niech odpowie sobie sam szczerze przed sobą na 3 pytania:
1. Czy moje warunki fizyczne pozwolą mi w bezpiecznym stopniu na początku obchodzić się z motocyklem?
2. Czy mam w sobie tyle opanowania i rozsądku żeby z rozwagą podejść do rozwijania mocy motocykla który zamierzam kupić?
3. Czy będę potrafił w rozmyślny sposób obyć się z motocyklem i jazdą, i podwyższać swoje umiejętności jazdy na nim?

A ja to zakwestionuje opisując mój przypadek:
1. Odkąd pamiętam chciałem mieć motocykl turystyczne-enduro - tyle, że wszystkie te motocykle mają tak wysoko siedzisko, że na wstępie odpadają - może co najwyżej palcami bym się podpierał na światłach: to się pytam, jak jeżdżą często nie za wysocy ludzie na tych maszynach? A jakoś jeżdżą po całym świecie i jakoś sobie radzą. Ja na razie taki motocykl skreślam ale jak widać da się na nim jeździć bezpiecznie nie mając 180cm wzrostu. Więc może niesłusznie?
2. Ktoś kto nie jeździł na motocyklu (nie na WSK, Jawie i reszcie "motorów" kiedy to na ulicach panowały pustki i nie było na nich walki o miejsce na jezdni) ale na w miarę współczesnym motocyklu nie ma szans by określił u siebie opanowanie i rozsądek. Można sobie tą teorię między bajki włożyć. Ja chciałem na pierwsze moto słabą maszynę, zakupiłem cb450s o mocy 27KM - dopiero w trakcie drugiego sezonu zaczęła mi się wydawać za słaba. Pierwsze 10tyś km jeździłem z bananem na gębie, że ten motocykl jak chce potrafi ruszać ze świateł szybciej niż 80% aut. Że w trasie: a często jeździłem nim w trasę 300km w jedną stronę ze mną i bagażem daje radę. Że da radę nim jechać we dwójkę + bagaż...
3. Po kilkunastu tyś km przejechanych 27 konną maszyną trafiła mi się okazja zakupienia 98 konnego fazera... pierwsza przejażdżka próbna, droga prosta, asfalt równiutki, pusto z przodu i z tyłu...rozpędziłem go do chwilowych 150km/h i w tym momencie z drogi pustej zrobiło się auto na moim pasie... musiałem je wyprzedzić...
Gdyby nie moje obycie się z motocyklem duuuużo słabszym i zabawa na nim przeciwskrętem to wtedy na tym fazerze wyleciałbym z drogi bo KOMPLETNIE nie zdawałem sobie sprawy, że jazda 100km/h i manewry na drodze to ZUPEŁNIE co innego niż jazda 150km/h i te same manewry.
A ja tylko chciałem raz jedyny sprawdzić ile poleci... a któż nie sprawdza swojej nowej maszyny?

Podwyższanie swoich umiejętności: tylko poprzez przejechane kilometry.

1. Jak jeżdżą to dostałeś już odpowiedź video. Jeżeli kwestionujesz moje pytania to zastanów się teraz w tym podanym przypadku czy osoby które są niskie i jeżdżą na wysokich motocyklach to czy to są ich pierwsze duże motocykle. Nie. Te osoby tylko dlatego jeżdżą na tych motocyklach i dają sobie radę bo już wcześniej miały obycie z motocyklami (większymi lub mniejszymi jest to bez znaczenia) które jest tak samo ważne jak warunki fizyczne. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć dlatego nie każdy motocykl nadaje się jako pierwszy poważny. Warto czytać i przeanalizować dogłębnie to co się przeczytało.
2. Jeżeli osoba nie potrafi u siebie stwierdzić opanowania i rozsądku to już jest to znak żeby zaczynała od czegoś słabszego. Lepiej nie wkładać tego w bajki tylko do serduszka i główki, i wtedy można te rzeczy u siebie stwierdzić.
3. I w tym punkcie pokazałeś że bardzo dobrze że zacząłeś od czegoś mniejszego, bo być może dzięki temu żyjesz i tym samym możesz z tego punktu odpowiedzieć tak lub nie na moje 3 pytania. Jeżeli chodzi opisanie jazdy próbnej mogę Ci napisać że to była czysta głupota (mam nadzieję że zdajesz sobie z tego sprawę). Jak nie wiesz dlaczego to przeczytaj książki Motocyklista doskonały, a jak już przeczytałeś to przeczytaj jeszcze raz.
Nie jestem święty i popełniałem kiedyś straszliwe błędy ale to było wiele kilometrów i lat temu. Teraz dzięki doświadczeniu chciałbym przestrzec przed pewnymi błędami innych. Z tego co piszesz to już jakieś doświadczenie powinieneś mieć więc w wyciąganiu wniosków myślę że poradzisz sobie sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 14:50:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Panowie...dalibyście już spokój...myślę, że temat wyczerpaliśmy kilka stron temu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 17:05:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-03-10 15:11:23
Posty: 9
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer_05
michal.m napisał(a):
3. Po kilkunastu tyś km przejechanych 27 konną maszyną trafiła mi się okazja zakupienia 98 konnego fazera... pierwsza przejażdżka próbna, droga prosta, asfalt równiutki, pusto z przodu i z tyłu...rozpędziłem go do chwilowych 150km/h i w tym momencie z drogi pustej zrobiło się auto na moim pasie... musiałem je wyprzedzić...
Gdyby nie moje obycie się z motocyklem duuuużo słabszym i zabawa na nim przeciwskrętem to wtedy na tym fazerze wyleciałbym z drogi bo KOMPLETNIE nie zdawałem sobie sprawy, że jazda 100km/h i manewry na drodze to ZUPEŁNIE co innego niż jazda 150km/h i te same manewry.
A ja tylko chciałem raz jedyny sprawdzić ile poleci... a któż nie sprawdza swojej nowej maszyny?

Podwyższanie swoich umiejętności: tylko poprzez przejechane kilometry.



Wydaje mi się, że nikt nie kazał Ci sprawdzać na pierwszej jeździe trzy razy mocniejszą maszyną "ile poleci". Poza tym nie sądze, żeby sprawdzanie "ile poleci" było najlepszym sprawdzeniem danej maszyny. A to, że manewry przy 100km/h to nie to samo przy 150km/h to myślałem do dziś, że każdy wie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 17:09:39 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
halo? ktoś tu powinien zamknąć temat zanim chopoki się pozabijają;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 17:19:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jest 2 na 1 więc mają liczebną przewagę (czyt. rację) :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 17:30:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
rhazz napisał(a):
Jest 2 na 1 więc mają liczebną przewagę (czyt. rację) :P

Jakby ten 1 miał pałkę to już szala przechyla się na jego stronę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 23:23:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-12 23:33:08
Posty: 24
Lokalizacja: Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1 Fazer
tomk napisał(a):
rhazz napisał(a):
Jest 2 na 1 więc mają liczebną przewagę (czyt. rację) :P

Jakby ten 1 miał pałkę to już szala przechyla się na jego stronę ;)

Myślę że żadnej "wojny" nie ma żeby mówić o przewadze. Jeżeli już niektórzy tak myślą to może po prostu poprą kolegę w jego świetnych czynach i wtedy "będziemy w mniejszości". Nie mogę zrozumieć dlaczego lepiej trzymać stronę kolegów niż rozsądku.

Jakby ten jeden miał pałkę to szala i tak nie przechyla się na jego stronę :wink: :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 23:31:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-24 17:27:41
Posty: 149
Lokalizacja: okolice Częstochowy :-)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 fazer s2
moim zdaniem ... kolega prosił o rade jaki motocykl możemy mu doradzić na pierwszy ,a zrobiliście wielką filozofie kto od czego zaczynał i od czego kto powinien :D
oczywiście każdy napisał co proponuje ,ale z czasem zrobiła sie przepychanka kto lepiej doradził :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-22 08:51:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-10-11 08:03:21
Posty: 137
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki z1000sx
Moja racja jest mojsza, a nie twojsza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-22 11:09:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
daj mnie Panie władzę zamykania wątków lol...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-24 18:01:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-03 07:48:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lędziny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
Odgrzeję kotleta.
Dzisiaj w końcu przejechałem się moim "nowym" nabytkiem.
Zupełnie inna jazda niż na gs500. Inna pozycja, wygoda, elastyczność pracy silnika. Dźwięk i moc którą czuje się i słyszy, a dzięki temu ma się do niej respekt. Dla mnie ta zmiana to zdecydowanie najlepszy krok jaki mogłem uczynić, pomimo tego że nie jestem zbyt doświadczonym motocyklistą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-25 01:26:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-06 10:46:51
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Samsung Galaxy
Obecne moto: fz6 2007r.
Ja jeżdzę od dziecka i nie powiem że wszystko już umiem. Człowiek uczy sięcałe życie, najgorsza jest pewność siebie, że ktoś waża że jeździ 3 lata i jest mistrzem... nie prawda. Są różne sytuacje na drogach, niektóych możemy nawet za 10 lat nie doświadczyć.

Dla mnie niedawno było zaskoczeniem , że ktoś zostawił na zakręcie zaparkowany samochód.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-25 22:52:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
owad napisał(a):
2. Jeżeli osoba nie potrafi u siebie stwierdzić opanowania i rozsądku to już jest to znak żeby zaczynała od czegoś słabszego. Lepiej nie wkładać tego w bajki tylko do serduszka i główki, i wtedy można te rzeczy u siebie stwierdzić.
3. I w tym punkcie pokazałeś że bardzo dobrze że zacząłeś od czegoś mniejszego, bo być może dzięki temu żyjesz i tym samym możesz z tego punktu odpowiedzieć tak lub nie na moje 3 pytania. Jeżeli chodzi opisanie jazdy próbnej mogę Ci napisać że to była czysta głupota (mam nadzieję że zdajesz sobie z tego sprawę). Jak nie wiesz dlaczego to przeczytaj książki Motocyklista doskonały, a jak już przeczytałeś to przeczytaj jeszcze raz.
Nie jestem święty i popełniałem kiedyś straszliwe błędy ale to było wiele kilometrów i lat temu. Teraz dzięki doświadczeniu chciałbym przestrzec przed pewnymi błędami innych. Z tego co piszesz to już jakieś doświadczenie powinieneś mieć więc w wyciąganiu wniosków myślę że poradzisz sobie sam.

Stwierdzenie u siebie opanowania i rozsądku przed spróbowaniem jazdy na motocyklu to można sobie między bajki włożyć - to twierdzę. Mogę Ci tylko napisać, że patrząc wokół siebie należę do osób opanowanym i nad wyraz rozsądnych.
Motocyklistę przeczytałem jak tylko zacząłem jeździć na motocyklu - bardzo mi pomogła i non stop mi pomaga.
Jeśli 150km/h to sprawdzanie prędkości na fazerze to niby czym Ty jeździsz?
mucha155pf napisał(a):
Wydaje mi się, że nikt nie kazał Ci sprawdzać na pierwszej jeździe trzy razy mocniejszą maszyną "ile poleci". Poza tym nie sądze, żeby sprawdzanie "ile poleci" było najlepszym sprawdzeniem danej maszyny. A to, że manewry przy 100km/h to nie to samo przy 150km/h to myślałem do dziś, że każdy wie...

Taaaak, a ja myślałem, że każdy jeżdżący motocyklista wie co to jest przeciwskręt i go używa a przejrzyj dowolny temat o przeciwskręcie = są nawet tacy, którzy usilnie twierdzą, że jeżdżąc na motocyklu przeciwskrętu WCALE nie używają. Magicy normalnie.
Prawie każdy wsiadając na nowy motocykl sprawdza jakie ma przyśpieszenie, jak jedzie, więc nie wiem do czego zmierzałeś w tej wypowiedzi. Już mi nikt nie wmówi, że przesiadając się na mocniejszą maszynę ktoś nie odwinie manetki...może się zdarzy, że nie na pierwszej przejażdżce ale wystarczą pierwsze kilometry zrobione na tym motocyklu i już ma górne granice obrotów na najwyższym biegu.

Napisałem o sobie bo jestem WIELKIM przeciwnikiem doradzania komukolwiek motocykla, który rozwinie z taką łatwością jak fazer prędkość 100km/h. Jestem przeciwnikiem PIERWSZEGO motocykla mocniejszego niż 50KM.
I zwolennikiem rozpoczęcia przygody z motocyklami od słabiutkich po mocniejsze (jeśli się będzie na siłach opanować mocniejszy motocykl)
Napisałem to po to by komuś uświadomić, że nawet mając przejechane ponad 10tyś km swoim motocyklem GÓWNO się wie o jeździe innymi sprzętami, zwłaszcza mocniejszymi.

A co dopiero zaczynać na takim fazerze... ehhh
Zresztą widać to na fotkach z wypadków: same mocne maszyny - ciekawe dlaczego? Bo "500 Ci się szybko znudzi, kup sobie od razu 600"
"jak będziesz miał trochę oleju w głowie to sobie poradzisz" = zgoda w 100% ale... jeśli poniesie Cię fantazja to marnie skończysz - tego już nikt nie dodaje.
Kubatunio napisał(a):
Dla mnie niedawno było zaskoczeniem , że ktoś zostawił na zakręcie zaparkowany samochód.

polecam Italię, tam się przyzwyczaisz do tego, że nawet będziesz miał auta zaparkowane na środku drogi na linii ciągłej albo na środku ronda ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org