Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-04-24 17:23:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Copek ma rację. Jeśli napięcie na aku obniży się do około 11,5V manetki się wyłączą. To jedno.
Druga sprawa (którą nie wiem czy dobrze rozumiem) w instrukcji napisali że typowe napięcie robocze jest w przedziale 13,5V-14,3V. Jeśli dobrze rozumiem zatem prawidłowo pracować manetki będą tylko przy włączonym silniku gdy alternator podaje te 13V z kawałkiem na aku.
Trzecia sprawa to informacja jaką napisali w instrukcji. A napisali że dość częstym powodem problemów jest podłączenie manetek do obwodu klaksonu czy oświetlenie. Te obwodu nie dają możliwości takiego poboru prądu jaki potrzebują manetki. Stąd zalecane jest podłączanie manetek do głównego okablowania zapłonu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Grzane Manetki
PostNapisane: 2013-04-24 17:23:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-04-25 23:38:21 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
jarzombek napisał(a):
Copek ma rację. Jeśli napięcie na aku obniży się do około 11,5V manetki się wyłączą. To jedno.
Druga sprawa (którą nie wiem czy dobrze rozumiem) w instrukcji napisali że typowe napięcie robocze jest w przedziale 13,5V-14,3V. Jeśli dobrze rozumiem zatem prawidłowo pracować manetki będą tylko przy włączonym silniku gdy alternator podaje te 13V z kawałkiem na aku.
Trzecia sprawa to informacja jaką napisali w instrukcji. A napisali że dość częstym powodem problemów jest podłączenie manetek do obwodu klaksonu czy oświetlenie. Te obwodu nie dają możliwości takiego poboru prądu jaki potrzebują manetki. Stąd zalecane jest podłączanie manetek do głównego okablowania zapłonu.



Tak jak napisałem Kolega, tylko z jedna sugestią, można podłączyć manetki bezpośrednio pod Aku. Z tym że po drodze na plusie na przykład, umieścić przekaźnik, który będzie się włączał nawet dzięki pozycyjnym światłom czy czego tam dusza zapragnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 10:46:54 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Kolega napisał przecież, że ma te manety na przekaźniku.
Bilan napisał(a):
Użyłem przekaźnika sterowanego prądem ze światła pozycyjnego

Jak na moje to albo masz problem z ładowaniem, albo z akumulatorem. Jeżeli manetki są podłączone na przekaźniku, który nie pobiera prądu jak masz wyłączone moto, to nie łączyłbym problemów z odpalaniem po zimie z zamontowaniem manetek. Jeżeli pojawił się problem z odpaleniem, a przed zimą moto nie gasło to moim strzałem będzie akumulator, który nie trzyma jak trzeba(układ odcinający automatycznie manetki po spadku napięcia - element sterownika manetek). Proponowałbym zmierzyć napięcie na aku podczas pracy silnika i pod obciążeniem manetkami. Wyjaśniłoby Ci to co szwankuje.

To co napisał jarzombek odnośnie obwodów i ich możliwości. Moim zdaniem podpinanie się pod "byle co" gdzie pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka jest błędem. Pamiętajmy, że nie podpinamy tam żaróweczki tylko 4A urządzenie, które może narobić szkód. Taki pobór polecałbym czerpać wprost z aku, a odcięcie umożliwić przekaźnikiem(dokładnie jak to opisał) Bilan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 12:53:40 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
JaGO napisał(a):
Kolega napisał przecież, że ma te manety na przekaźniku.
Bilan napisał(a):
Użyłem przekaźnika sterowanego prądem ze światła pozycyjnego

Bilan



Ale może przekaźnik jest źle zamontowany, przekaźniki pobierają od 40mW, czyli praktycznie nic. Jeżeli szukacie dobrego miejsca na podmiecie przekaźnika (a w zasadzie jego sterowania) to polecam miejsce w które ja bezpośrednio podpiąłem manetki w moim poście nr. 1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 14:34:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-05-09 19:23:35
Posty: 48
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Z tego co czytalem instrukcję to tam jest sposób jak wyłączyć ten tryb eko, co odcina zasilanie manetek, wiec spróbuj może tak i zobacz jak grzeją


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-28 19:18:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-03-17 23:01:13
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2008
Dzięki za sugestie.

Motocykl ostatni raz był używany w piątek, dzisiaj poszedłem do garażu i zrobiłem pomiary, napięcie mierzyłem na akumulatorze (na bezpieczniku manetek jest to samo):
- 12.11 V - brak kluczyka w stacyjce
- 11.79 V - kluczyk przekręcony, pozycyjne zapalone
- 13.6 V - motor odpalony
- 14 V - dodanie gazu

Problemu z odpalaniem silnika nie ma, a motocykla używam prawie codziennie. Nie byłem w stanie zmierzyć spadku napięcia po załączeniu manetek bo na początku, po czasie mniejszym niż sekunda, wyłączał się, a potem w ogóle nie chciał się włączyć. Kontrolka eko się nie zapalała.

xmarox mógłbyś podać ten sposób? Instrukcja jest daleko ode mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-28 20:04:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-05-09 19:23:35
Posty: 48
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Bilan ja mam sterownik v8 i w instrukcji jest tak:
[ img ][/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-28 20:58:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
12.1V to rozładowany akumulator.
12.6 to naładowany, poniżej 12.3 należy się martwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-11 22:33:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-03-17 23:01:13
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2008
Nie wiem co się stało, ale od momentu wykonania pomiarów manetki działają tak jak powinny. Jedyne co mi przychodzi do głowy to niekontaktowanie w którymś miejscu obwodu. Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-15 09:48:22 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-24 14:38:31
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 Fazer
Witam,

JMT mam od niedawna(namówił mnie sprzedający) i grzeją ładnie, podobnie do Oxforda. Na oxfordach zrobiłem ze 20 000 km, bezawaryjnie ale podobno miałem szczęście bo sterownik w nich pada, obecnie zrobili nowy sterownik ale w Polskich hurtowniach i sklepach wciąż sprzedają stary.
JMT ma 5 stopni grzania, a Oxford ma 4.
Polecam podpięcie pod aku(napięcie 13.5V-14.4V), ale poprzez przekaźnik wpięty między masę a + w skrzynce bezpieczników(nikt nie zrobi psikusa i nie załączy manetek jak moto jest zaparkowane).
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-13 20:07:02 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Jak długo Oxfordy potrzebują, żeby się zagrzać? Jeśli np do pracy mam 10 min jazdy to zdążą coś zadziałać? Przyjmując, że moto jakieś 2-3 min chodzi na silniku bez ruszania, nim wytargam go z garażu, pozamykam wszystko itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-13 22:01:07 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
MarcinJ, spokojnie się nagrzeją w 2-3min. Ja na 2 stopniu grzania załączam i ciepło jest wyczuwalne w rękawicy po tych 2-3min jakie również potrzebuje na wytargnięcie motocykla, i pozapinanie się do jazdy, itp.. A jeśli dasz na maksa grzanie to na 100% będzie Ci nawet za gorąco po tych 2-3min :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-13 22:49:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
OK. To jutro chyba sobie kupię ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-18 20:48:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Manety (wersja 'Sport') kupione, będę podłączał przez przekaźnik w wolnej chwili.

Mam pytanie- gdzie w FZ6 pojawia się +12V po włączeniu silnika i gaśnie po wyłączeniu? Planuję po prostu podpięcie ich tak, żeby działały tylko przy odpalonym silniku. Teoretycznie mogę do zasilania świateł mijania, ale może przy regulatorze napięcia gdzieś jakiś pin będzie odpowiedni?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-18 22:47:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
MarcinJ łatwo czegoś takiego nie dostaniesz, tj dało by się po podłączeniu jakiś dodatkowych obwodów, ale szkoda na to pary. Zwykle podpina się dodatkowy przekaźnik i działa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org