Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-06-19 08:28:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Nie wiem, czy kolor oznacza typ płynu, ale, o ile dobrze pamiętam z dyskusji na forum mojego poprzedniego moto, płyn chłodniczy samochodowy i motocyklowy niczym się nie różni jeśli chodzi o parametry. Jedynie nazwą i ceną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-19 08:28:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-06-19 21:17:01 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Nie wiem jak w Fazie ale w kocie to przy 105 to dopiero załącza sie wentylator więc jeżeli masz borygo to w tym momencie ci wrze płyn i może go wywalać. Ja mam Prestone (nie jest to dedykowany do moto płyn tylko do wszystkiego) który ma temp wrzenia 130 stopni czyli się nie zagotuje chyba że wentylator stanie :) . Druga sprawa to może masz zapowietrzony układ. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-20 21:05:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-15 21:09:03
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6 S2 2007bj
U mnie przy 100 stpniach załącza się wentylator. Zbija temp do 93 stopni i wyłącza. Jak znowu dojdzie do 100 to załączy i tak w kółko. Wg instrukcji do 116 stopni nie ma się czym martwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-20 21:30:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
No u mnie dziś było trochę latania po mieście w niezłych temperaturach. Większość czasu na III kreskach, czasami wskakiwała czwarta. Jak załączył się wentylator na postoju (bo najczęściej sama jazda wystarczała by utrzymać temperaturę w normie) to słychać było taki delikatny szum z silnika, nie można było tego nazwać bulgotaniem. Może po prostu rozszerzony płyn się przelewał? Choć w zbiorniku wyrównawczym pod siedzeniem nie zaobserowałem gotowania się płynu/bulgotania.

Generalnie skłaniam się ku stwierdzeniu, że ten typ tak ma i sobie wmawiam nie wiadomo jakie problemy. Jak w czasie jazdy temperatura mi wskoczy na max to wtedy się zacznę martwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-21 01:27:11 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
MarcinJ napisał(a):
słychać bulgotanie w silniku

MarcinJ napisał(a):
nie można było tego nazwać bulgotaniem

MarcinJ napisał(a):
typ tak ma i sobie wmawiam nie wiadomo jakie problemy


Ty nam przekazujesz to co widzisz i słyszysz my na podstawie tego i własnych doświadczeń staramy się pomóc :D skoro mówisz że nie ma bulgotania to ja ci mówię nie ma problemu :)


Ostatnio edytowano 2013-06-21 08:11:13 przez Siojek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-21 07:13:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Słowo 'bulgotanie' jest względne i to jest problem :) Na razie obserwuję co się dzieje i jeżdzę i nawijam kilometry.

Choć w tych upałach gorąc ze sprzęgła mi ładnie prawą nogę podgrzewa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-21 07:20:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
no i mamy rozwiązanie
sprzęgło ci się grzeje
przez co podgrzewa zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego
przez co słyszysz bulgotanie
diagnoza jest prosta
wymień sprzęgło przestanie bulgotać:P
dziękuję pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-21 09:30:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Haiku napisał(a):
U mnie przy 100 stpniach załącza się wentylator. Zbija temp do 93 stopni i wyłącza. Jak znowu dojdzie do 100 to załączy i tak w kółko. Wg instrukcji do 116 stopni nie ma się czym martwić.


W FZ8 jest bodajże tak samo.[ Na pewno w FZ6 włączał się częściej, tutaj bilans w FZ8 lepiej ogarneli] :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-21 10:44:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Wyższa temperatura wrzenia płynu chłodzącego nie ma tutaj znaczenia. Nie mówimy przecież o sporcie motorowym tylko normalnie użytkowanym motocyklu. Jeżeli słyszałeś bulgotanie to powinieneś przyjrzeć się pracy układu chłodzącego silnik. Drogą wstępu. W układzie występują dwa obiegi przełączane termostatem. Gdy temperatura cieczy chłodzącej jest niższa od przyjętej przez producenta (optymalna temperatura pracy silnika), to krąży ona[ciecz] w małym obiegu poprzez pompę wody i blok silnika. Gdy temperatura płynu wzrasta powyżej ustalonego poziomu, termostat przełącza się na duży obieg. Ciecz przepływa przez pompę, do bloku silnika, a następnie do chłodnicy i cykl się powtarza. Gdy temperatura nadal rośnie (za mała sprawność chłodnicy - brak właściwego odprowadzenia ciepła, brak ruchu powietrza) uruchamiany jest ostatni element układu czyli wentylator. Wymusza sztucznie przepływ powietrza przez chłodnicę i odprowadzenie ciepła.

Opisane powyżej 3 kroki chłodzenia silnika, właściwie zrozumiane pozwolą znaleźć Ci przyczynę problemu. Jeżeli słyszysz bulgotanie, a Twoja jazda i warunki zewnętrzne nie wskazują że wszystko powyższe zawiodło (chłodnica + wentylator) to oznacza, że:

- termostat nie przełączył się na duży obieg (ciecz nie trafiła do chłodnicy i się zagotowała).
- pompa nie przemieszcza cieczy do chłodnicy (pomimo wzrostu temperatury cieczy i włączenia wiatraka nic się nie dzieje bo nie trafia ona do chłodnicy)
- chłodnica jest zniszczona i ciecz nie przepływa przez nią właściwie
- ciecz jest stara i ma obniżoną sprawność

Proponuję, abyś nagrzał moto do 3 kresek i sprawdził czy masz ciepłe przewody doprowadzające ciecz do chłodnicy. Jeśli nie - sprawdź termostat(w haynes jest pokazane jak to zrobić). Jeśli tak - sprawdź czy masz ciepło od chłodnicy jak chodzi wentylator. Wymień płyn i odpowietrz układ. Jeśli problem nie zniknie to sprawdź pompę wody.

I tak jeszcze na marginesie. Do chłodnic zazwyczaj leje się wodę destylowaną - temp. wrzenia 100st.C Wszystkie płyny i wynalazki mają za zadanie obniżyć temperaturę krzepnięcia(zamarzania) - żeby nie stało się kuku jak silnik spotka się z zimą. Poza tym nie powinno się wyłączać silnika gdy chodzi Ci wiatrak. W samochodach wiatrak chodzi jeszcze chwilę, w moim moto nie. Przedłużysz żywotność jednostki napędowej jeżeli pomożesz jej w odprowadzeniu ciepła. No i pamiętajmy, że jazda w korkach, w upale albo pałowanie przy wysokiej temperaturze to zawsze kontrola temperatury w silniku(!). Po to jest wskaźnik ażeby nie zatrzeć sobie silnika.

Polecam filmik (co prawda o układach chłodzenia w traktorach ale teoria to teoria)
http://www.slideboom.com/presentations/ ... %82odzenia.

Ps. Jak słyszysz szum to pewnie słyszysz wiatrak... bulgotanie to nie szum :confused2:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-21 11:54:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Na szybko. Przewody cieple a nawet gorace. Z chlodnicy wentylator wywiewa cieplo jak trzeba. W upale moto w miescietrzyma 3 kreski, czasem odpali wentylator na 4 kresce. A szum na pewno nie z wentylatora. To przypomina szum czajnika przed zagotowaniem wody. Po weekendzie ma byc deszczowo, to sie za moto zabiore.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-21 12:59:19 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Wymień płyn przy okazji odpowietrz układ i nie szukajmy dziury w całym :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 08:25:44 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Zgadzam się z Robertem. Skoro pompa przetacza ciecz, termostat pozwala wpłynąć jej do chłodnicy, a wentylator działa prawidłowo, to wychodzi na to, że masz przelatany(zanieczyszczony/zużyty) płyn albo powietrze w układzie. Wymiana jest jedną z prostszych czynności, a płyn niedrogi więc chyba nie ma się nad czym zastanawiać.

Tak na marginesie to 3 kreski w mieście ze sporadycznie 4 kreskami i wentylatorek to stan całkowicie normalny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-07 17:39:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-02-11 19:56:21
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 ABS
Podłacze się pod temat.
W zbiorniczku poziom płynu jest na min. (zimny silnik) chciałem sprawdzić poziom cieczy w chłodnicy i po odkreceniu korka chłodnicy płyn się aż wylewał. Pytanie: czy można (i czy powinienem) uzupełnić poziom płynu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-08 00:00:56 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
po comasz uzupełniac jak wszystko jest w normie? O.o


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-12 13:13:46 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Oczywiście, że powinieneś. W chłodnicy ma być go na maksimum. Zbiorniczek to element wyrównawczy układu i nie wskazuje na ilość cieczy w układzie. Ma tylko zapewnić dostęp do dodatkowej cieczy gdy zabraknie jej w chłodnicy lub umożliwić wyrzucenie zbyt dużej ilości cieczy z chłodnicy - wyrównuje poziom ;) Jeżeli będziesz miał za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym, układ może ulec zapowietrzeniu, co obniży jego sprawność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org