Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-11-27 10:10:15 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
fazer1000dst napisał(a):
spokojnie nie tacy wszyscy straszni i prosze wazyc słowa mam na mysli cytat "tepaki"ostatnio bez karania puscilem motocykliste bez uprawnien no...i jeszcze predkosc znacznie przekroczyl

Fakt prowadzil ale na pol prawka kase zaoszczedził .....


Przeczytaj uważnie mój post i nie twierdź że ten policjant jest normalny.
Nie sprawdził nic poza hałasem i jeszcze na dodatek nie znał dokładnie przepisów.
Są dobrzy policjanci z którymi też się spotkałem, ale ten był TĘPAKIEM.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-27 10:10:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-11-27 23:16:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-01-04 22:30:28
Posty: 190
Lokalizacja: Bielsko-Biala, Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 696191335
Obecne moto: FZ6 Fazer 04
hmm dlatego ja skutecznie maskuje sie przed wrogiem i nie zmieniam seryjnego tlumika :sniper:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-28 10:35:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
Jacy policjanci by nie byli, to db-mierze w radiowozach to chyba rzadkość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-28 10:51:33 
Nie wiem czy to normalne ale nawet mi na badaniu technicznym nie sprawdzali głośności wydechu. Policje jak mijałem na moto to tylko popatrzyli na mnie i nic. Jeżdżę z wydechem Yoshimura RS-3 z dwiema końcówkami, nie wiem czy przekracza limit db, ale wiem ze jest piekielnie głośny. Co do normalności policjantów, normalni ludzie, wykonują swoje obowiązki :P


Góra
  
 
PostNapisane: 2010-11-28 11:49:13 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
Możesz skoczyć na stację i zmierzyć, coby zaspokoić swoją ciekawość :) Ja po przeróbce miałem tak zrobić, ale odwlekałem to i teraz dopiero na wiosnę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-29 00:53:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2343
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ja tam do Panów policjantów nic nie mam :) złapał mnie kiedyś moto-policjant i okazało się, że zapomniałem dokumentów. po prostu zostały w kurtce, zapomniałem przełożyć do kombinezonu. Pogadaliśmy o sprzętach ja pochwaliłem jego on mój i tak rozmowa w miłej atmosferze płynęła. Zakończyło się na upomnieniu i z uśmiechami na twarzach pojechaliśmy w dwie różne strony :)
A druga sytuacja jaką pamiętam z policjantem w roli głównej to nie tak dawno temu bo w Dzień Wszystkich Świętych. Przejeżdżam obok cmentarza kulturalnie powoli patrząc na ten przed cmentarzowy wybieg mody, a tu nagle HALT!
Staję myślę o co może chodzić... Pan policjant sprawdził jedynie dokumenty po czym na odchodne rzucił: "Dziękuję bardzo! Życzę miłego dnia, niech Pan jedzie tak, żeby ten dzień nie stał się Pana świętem..." Ja kopara do ziemi, uśmiech i w długą :)
Także sytuacja ja na moto vs policjant wspominam z uśmiechem :) (Mandat dostałem raz za gadanie przez telefon, ale to służbowym samochodem więc się nie liczy :P )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-08 20:46:09 
Organizator

Dołączył(a): 2010-03-28 13:34:35
Posty: 281
Lokalizacja: Konin, Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
rhazz napisał(a):
(Mandat dostałem raz za gadanie przez telefon, ale to służbowym samochodem więc się nie liczy :P )


Nie liczy??
A poszło też na firmowe konto ?? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-31 01:01:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2343
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Niestety... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-06 22:06:44 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
Witam,
wiem, odgrzebuję ale moje pytanie tu pasuje więc nowego tematu nie zakładam :D
A więc mam wydech przelotowy Yoshimura RS3 (krótka), założyłem dbkiller ale chciałbym zapytać jak ten zestaw może być głośny? Nie chcę mieć kłopotów z policją w stolycy:)
Ewentualnie zakładając ponownie oryginalny tłumik co muszę zrobić aby moto prawidłowo pracował? (ewentualne regulacje). Chcę usystematyzować moje wiadomości (pytałem już ale na czacie a to wiadomo znikło:D ) - a i może komuś się przyda:) Będę wdzięczny za pomoc:) Nie odkręcam manetki do oporu, szanuję słuch i spokój innych - tu mam na myśli nadmierny hałas:) i wydaje mi się że obecnie moto nie ogłusza a pięknie brzmi z dbkilerem oczywiście.


Może się komuś przyda -
Ogólne warunki pomiaru

§ 3. Kontrola polega na pomiarze poziomu hałasu zewnętrznego miernikiem poziomu dźwięku na krzywej korekcyjnej A i dla stałej czasowej miernika F (Fast - szybko). Pomiar powinien być przeprowadzony, a wynik końcowy ustalony zgodnie z określonymi niżej warunkami.

Warunki atmosferyczne

§ 4. 1. Pomiaru hałasu zewnętrznego pojazdu nie powinno się dokonywać w warunkach atmosferycznych niekorzystnych w stopniu mogącym wpływać na wynik pomiaru.
2. W celu ograniczenia szumów przepływu wiatru i ochrony przed kurzem i spalinami jest wskazane stosowanie osłony przeciwwietrznej mikrofonu.

Poziom hałasu otoczenia

§ 5. 1. Poziom hałasu otoczenia, przy uwzględnieniu wpływu wiatru i innych zakłóceń akustycznych na mikrofon, powinien być mniejszy co najmniej o 10 dB od zmierzonego poziomu hałasu zewnętrznego wytwarzanego przez pojazd.
2. Poziom hałasu otoczenia powinien być zmierzony przed rozpoczęciem pomiarów i sprawdzony w czasie ich wykonywania przy wyłączonym silniku.

Miejsce pomiarowe

§ 6. 1. Pomiary hałasu pojazdu należy wykonać na stanowisku zewnętrznym, spełniającym wymagania określone w § 9 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2003 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 215, poz. 2116).
2. W czasie pomiaru w miejscu pomiarowym może przebywać tylko właściciel (kierowca) pojazdu i osoba prowadząca pomiar. Sposób ich zachowania nie może wpływać na wskazania miernika.

Przygotowanie pojazdu do badań

§ 7. 1. Pojazd podczas badania nie powinien być obciążony, z tym że motocykl (motorower) powinien być obciążony tylko kierującym.
2. Podczas badania pojazd powinien być odłączony od przyczepy (naczepy); nie dotyczy to pojazdów nierozłączalnych.
3. Przed badaniem silnik pojazdu powinien być doprowadzony do normalnej temperatury pracy. Jeżeli układ chłodzenia pojazdu jest wyposażony w dmuchawę o napędzie włączanym samoczynnie, w czasie pomiarów układ ten powinien pracować normalnie. Jeżeli silnik o zapłonie samoczynnym pojazdu jest wyposażony w układ wzbogacania dawki paliwa, dźwignię tego układu należy ustawić w położeniu "bez obciążenia".
4. Badany pojazd należy umieścić w środkowej części obszaru pomiarowego, zgodnie z rys. 1, z układem napędowym w pozycji neutralnej, wyłączonym sprzęgłem i włączonym hamulcem postojowym.

Ustawienie mikrofonu

§ 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby:
1) jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2 m;
2) był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5±0,01 m;
3) oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś kierunku wylotu wydechu, zgodnie z rys. 1 i 2.
2. W wypadku układu wydechowego o dwu lub więcej wylotach umieszczonych w odległości mniejszej niż 0,3 m od siebie i połączonych z tym samym tłumikiem należy wykonać pomiar tylko przy ustawieniu mikrofonu w pobliżu końcówki wylotu znajdującego się bliżej zewnętrznej strony pojazdu (rys. 2 a i b).
3. W wypadku pojazdu mającego układ wydechowy o dwu lub więcej wylotach umieszczonych w odległości większej niż 0,3 m od siebie należy wykonać pomiar oddzielnie dla każdego wylotu zgodnie z metodyką dotyczącą pojedynczego wylotu, a jako wynik pomiaru należy przyjąć największą wartość zmierzonego poziomu (rys. 2 c i d).
4. W pojazdach o końcówce wylotu układu wydechowego skierowanej pionowo w górę mikrofon powinien być umieszczony na wysokości tego wylotu, w odległości 0,5 ±0,01 m po stronie pojazdu, w której znajduje się rura wydechowa. Mikrofon należy skierować osią maksymalnej czułości pionowo w górę (rys. 2 e).
5. Jeżeli końcówka wylotu układu wydechowego pojazdu znajduje się w miejscu uniemożliwiającym umieszczenie mikrofonu w odległości 0,5 m od niej ze względu na obecność przeszkód będących częściami pojazdu (np. koła, zbiornik paliwa itp.), mikrofon należy umieścić w odległości nie większej niż 0,5 m od zewnętrznej krawędzi obrysu pojazdu, znajdującej się najbliżej końcówki wydechu (rys. 2 f).

Wykonanie pomiarów

§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.
3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nieróżniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek.

Ustalenie końcowej wartości pomiaru

§ 10. W celu ustalenia końcowej wartości pomiaru należy:
1) wybrać największą wartość z trzech pomiarów spełniających wymagania określone w § 9 ust. 3, zaokrąglając ją do liczby całkowitej;
2) ustaloną zgodnie z pkt 1 wartość zmniejszoną o 1 dB (uwzględnienie ewentualnych błędów pomiarowych) przyjmuje się jako końcową wartość pomiaru.

Ocena wyników

§ 11. 1. Niedopuszczalne jest, aby końcowa wartość pomiaru poziomu hałasu zewnętrznego pojazdu przekraczała maksymalne wielkości ustalone odpowiednio w § 9 ust. 1 pkt 1, § 45 ust. 1 pkt 2 i w § 53 ust. 5 rozporządzenia o warunkach technicznych.
2. Na wniosek właściciela, posiadacza pojazdu stacja kontroli pojazdów wydaje wydruk z przyrządu potwierdzający wyniki pomiarów lub podaje je w zaświadczeniu określonym w załączniku nr 8 do rozporządzenia.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-07 10:24:50 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
chyba muszę swój zmierzyć, ale obstawiam że poniżej 110db nie będzie;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-07 12:50:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
cezary1808
myślę, że najszybciej i najdokładniej dowiesz się o tym jak go założysz i zmierzysz :)

ciężko jest określić teoretycznie jaki może być głośny. Zależy to od pojemności silnika, od stanu samego tłumika, dolotu, db kilera lub jego barku itp.

Zakładając ponownie oryginalny być może nie musisz robić nic...być może jak Yoshimura była zakładana też nic nie było robione :) ale regulacja gaźników powinna wystarczyć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-07 15:29:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-07-24 09:42:02
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 600 153 477
Obecne moto: FZS 600 2003r
Tak się zastanawiam czy trzeba się tym przejmować.
Czytając wymagania jakie muszą być spełnione podczas pomiaru można zakwestionować każdy pomiar na ulicy.
Jeżeli Policjant będzie chciał wlepić mandat wystarczy go nie przyjąć a na rozprawie sądowej poprosić o opisanie metodyki badań po czym stwierdzić że jest niezgodna z przepisami ( jak wyżej )
Przykład: policjant powie że obroty były w połowie maksymalnych, ale wartości w sądzie już nie poda, ponad to podzieli przez połowę to co zobaczy na liczniku a w specyfikacji motocykla będzie pewnie wartość niższa.

Do tego nie poda wysokości pomiarowej itp itd.

Ewentualnie nie wiem czy jest opcja spisania protokołu z takiego pomiaru żeby policjant go ładnie wypisał po czym w sadzie go zakwestionować.

Dobrze kombinuje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-07 16:18:07 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Jeśli wymienisz same końcówki i zostawisz db killery to przy połowie obrotów max będziesz miał wynik na poziomie +/-98db.
Miałem robione kilkukrotnie pomiary w SV, FZ1 i w speed triplu w każdym przypadku akcesoryjny tłumik bez db killera, zawsze wychodziło mi ok 98db (limit głośności na torze Poznań)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-21 20:46:38 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-04-10 10:53:36
Posty: 452
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 1198
Nie ma sie co przejmowac bo jak bedzie chcial zabrac dowod to zabierze. Mi za tlumik zabrali bo sobie na cargo przyjechalem i zmierzyli mi 105 na wolnych.... Dostalem jeszcze soczysty gratis w postaci mandatu 100zl za "zly stan techniczny motocykla" i zakaz jazdy ;) Normalne patrole na ulicach raczej tego nie robia. Nie zdarzylo mi sie nic takiego poza tym jednym miejscem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org