Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obrotow https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=17763 |
Strona 3 z 9 |
Autor: | fincher [ 2015-03-13 19:25:59 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Dla mnie motocykl to hobby - maszynka do wywołania "banana twarzowego" a i tak mieszczę się spokojnie w 5.5l/100km :) Na trasie starczy mi jechać 120km/h, w ekstremalnych przypadkach 1.40zł. Po co szybciej? Wieje, głośno itp itd. :) Jadąc w Bieszczady 400km z małymi przerwami na kanapkę prędkość 110km/h 6 bieg obroty około 5krpm i spalanie 4.2/100 niżej się już chyba nie da :) W normalnych warunkach jak jeżdżę to trzymam faziego w zakresie 4-6krpm. Jeżdżąc ze znajomymi w koło komina wychodzi mi 5/100 Jak trzeba wyprzedzić to bieg albo dwa w dół, szybki manewr i znowu 6 bieg i jedziem dalej. Zawsze staram się mieć przed sobą dość długi kawałek wolnej drogi, wtedy jak ten z przodu przyhamuje to wystarczy puścić manetkę i moto samo zwolni. Także na Końcowy wynik spalania składa sie wiele czynników. I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach! Kolega raz dziwił się że mu moto dużo pali, a jak pojechaliśmy na stacje i kazałem mu sprawdzić ciśnienie to sie okazało że miał 1.3 z przodu i 1.4 z tyłu :) |
Autor: | matik [ 2015-03-13 23:46:06 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Przy wyprzedzaniu warto zbić bieg lub dwa, szybciej wyprzedzić przy wyższych obrotach niż długo wyprzedzać, analogicznie przyśpieszanie, lepiej szybciej osiągnąć obroty i utrzymywać niż powoli zwiększać przez dłuższy okres czasu. Poza tym co jakiś czas warto przekręcić motocykl, wyższa temperatura spalania, to i owo się wypali :) |
Autor: | peterr86 [ 2015-03-14 20:21:27 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Zamiast jazdy ekonomicznej bym ją nazwał jazdą rozsądną. Ponieważ wiadomo że w mieście kręcąc moto od świateł do świateł, przyspieszanie i zaraz nagłe hamowanie generuje spore spalanie. Grunt to jeździć dynamicznie bez zbędnego kręcenia np. jeżeli widzimy że mamy zaraz czerwone światło. Tak samo nie widzę sensu porównywać gaźnikowca z wtryskiem. |
Autor: | Krystek [ 2015-03-15 19:37:10 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Dlaczego nie warto porownywac gaznikowca z wtryskiem? |
Autor: | fincher [ 2015-03-16 18:13:22 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Bo to całkowicie inna charakterystyka. |
Autor: | peterr86 [ 2015-03-16 20:57:06 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Do tego dochodzi inne dawkowanie paliwa. Co widać po spalaniu FZS v FZ (dotyczy to 600 i 1000). Oczywiście na korzyść FZS-ów. |
Autor: | Podkopnik [ 2015-03-16 21:01:01 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
peterr86 napisał(a): Do tego dochodzi inne dawkowanie paliwa. Co widać po spalaniu FZS v FZ (dotyczy to 600 i 1000). Oczywiście FZS-ów. A tak z ciekawości zapytam różnice w spalaniu są na korzyść FZS-ów czy FZ-etów??? |
Autor: | Krystek [ 2015-03-16 23:54:09 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
No wlasnie ktory lepiej sie zbiera, mniej pali, jakie sa miedzy nimi roznice? |
Autor: | fincher [ 2015-03-17 08:37:52 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Fzs mniej pali, jest bardziej agresywny. Za to ma "brudniejsze" spaliny. Wtrysk zastosowano aby dopasować pojazd do norm emisji spalin. |
Autor: | sasza7 [ 2015-03-17 09:31:15 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Wtrysk pozwala na całkowitą kontrolę nad ilością wtryskiwanego paliwa - w gaźniku dostarczanie paliwa jest złożona funkcją wynikającą ze wszystkich jego elementów. Czyli teoretycznie wtrysk jest lepszy. Problem polega na tym, że wtrysk jest tak wyregulowany, aby pracował na mieszance stechiometrycznej. A to nie jest punkt optymalny. Bo pracując na innej mieszance można uzyskać większą moc lub większą oszczędność. Za to jest ekologicznie :) |
Autor: | Podkopnik [ 2015-03-17 15:12:01 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
We wtryskowcu nie trzeba regulować gaźników bo ich brak to taki plus :) |
Autor: | fincher [ 2015-03-17 18:01:47 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
A o synchronizacji wtryskiwaczy słyszał? Nie jest tak że wtrysk jest super, mega słodki i nie ma wad :) |
Autor: | ahamay [ 2015-03-17 18:41:52 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Jedno rozwiązanie i drugie ma swoje wady i zalety. Synchronizować trzeba tu i tu ale to synchronizowanie to też nie jest panaceum na wszystko. Jakiś czas temu zatankowałem Fazera - nie tankowałem do pełna celowo i zakładam jedynie, że zbiornik mógł być wtedy pełny. Dzisiaj rezerwa zaświeciła się przy 350 km. Spalanie pi razy drzwi ~5/100, nieistotne w tym momencie czy będzie to 5 czy dokładnie 4,73245 bo różnica na cały sezon jest nieistotna. Przy mojej jeździe i sportowym wydechu BOS - jestem bardziej niż zadowolony. Mogę to spalanie obniżyć po prostu mniej kręcąc manetką do oporu i podnieść - kręcąc do oporu niemal cały czas. Nowy filtr pow./nowe świece. Gaźniki nieregulowane od ponad 10 tys., nie czyszczone, nie synchronizowane. |
Autor: | michal.m [ 2015-03-17 18:54:42 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
fincher napisał(a): I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach! Kolega raz dziwił się że mu moto dużo pali, a jak pojechaliśmy na stacje i kazałem mu sprawdzić ciśnienie to sie okazało że miał 1.3 z przodu i 1.4 z tyłu :) To z takim ciśnieniem da się jeździć :?: :?: Jak po dłuższym postoju tej zimy i dawnym sprawdzanym ciśnieniu raz moto wyprowadziłem z garażu by się przejechać to zauważyłem, że mało jest w tylnym - było 1,9 ;p |
Autor: | blue7 [ 2015-03-17 19:09:44 ] |
Tytuł: | Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro |
Cytuj: I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach! Dodam jeszcze od siebie jedna wazna rzecz. Polecam kazdemu zaopatrzyc sie we wlasny cisnieniomierz, chocby jeden z tanszych ale bynajmniej wiarygodny. Z doświadczenia wiem, ze większość manometrow przy kompresorach dziala niewlasciwie i osobiście nigdy im nie ufam. Ostatnio zmienialem kola na letnie w aucie i wulkanizator napompowal mi nowo zalozone opony na 2 atmosfery a dzis sie okazalo, ze jest 1,8 w obydwu kolach. Moj nowo kupiony kompresor takze mial chwile dzialajacy manometr a obecnie gdy na nim jest 4 atmosfery to w rzeczywistości jest 2,1. W trosce o Wasze opony jak i bezpieczeństwo jazdy polecam uwaznie sie temu przyjrzec i pilnowac na wlasnym, sprawdzonym sprzecie :) |
Strona 3 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |