Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obrotow
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=17763
Strona 3 z 9

Autor:  fincher [ 2015-03-13 19:25:59 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Dla mnie motocykl to hobby - maszynka do wywołania "banana twarzowego" a i tak mieszczę się spokojnie w 5.5l/100km :)

Na trasie starczy mi jechać 120km/h, w ekstremalnych przypadkach 1.40zł. Po co szybciej? Wieje, głośno itp itd. :)
Jadąc w Bieszczady 400km z małymi przerwami na kanapkę prędkość 110km/h 6 bieg obroty około 5krpm i spalanie 4.2/100 niżej się już chyba nie da :)
W normalnych warunkach jak jeżdżę to trzymam faziego w zakresie 4-6krpm. Jeżdżąc ze znajomymi w koło komina wychodzi mi 5/100
Jak trzeba wyprzedzić to bieg albo dwa w dół, szybki manewr i znowu 6 bieg i jedziem dalej.

Zawsze staram się mieć przed sobą dość długi kawałek wolnej drogi, wtedy jak ten z przodu przyhamuje to wystarczy puścić manetkę i moto samo zwolni. Także na Końcowy wynik spalania składa sie wiele czynników.
I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach! Kolega raz dziwił się że mu moto dużo pali, a jak pojechaliśmy na stacje i kazałem mu sprawdzić ciśnienie to sie okazało że miał 1.3 z przodu i 1.4 z tyłu :)

Autor:  matik [ 2015-03-13 23:46:06 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Przy wyprzedzaniu warto zbić bieg lub dwa, szybciej wyprzedzić przy wyższych obrotach niż długo wyprzedzać, analogicznie przyśpieszanie, lepiej szybciej osiągnąć obroty i utrzymywać niż powoli zwiększać przez dłuższy okres czasu. Poza tym co jakiś czas warto przekręcić motocykl, wyższa temperatura spalania, to i owo się wypali :)

Autor:  peterr86 [ 2015-03-14 20:21:27 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Zamiast jazdy ekonomicznej bym ją nazwał jazdą rozsądną. Ponieważ wiadomo że w mieście kręcąc moto od świateł do świateł, przyspieszanie i zaraz nagłe hamowanie generuje spore spalanie. Grunt to jeździć dynamicznie bez zbędnego kręcenia np. jeżeli widzimy że mamy zaraz czerwone światło.
Tak samo nie widzę sensu porównywać gaźnikowca z wtryskiem.

Autor:  Krystek [ 2015-03-15 19:37:10 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Dlaczego nie warto porownywac gaznikowca z wtryskiem?

Autor:  fincher [ 2015-03-16 18:13:22 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Bo to całkowicie inna charakterystyka.

Autor:  peterr86 [ 2015-03-16 20:57:06 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Do tego dochodzi inne dawkowanie paliwa. Co widać po spalaniu FZS v FZ (dotyczy to 600 i 1000). Oczywiście na korzyść FZS-ów.

Autor:  Podkopnik [ 2015-03-16 21:01:01 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

peterr86 napisał(a):
Do tego dochodzi inne dawkowanie paliwa. Co widać po spalaniu FZS v FZ (dotyczy to 600 i 1000). Oczywiście FZS-ów.


A tak z ciekawości zapytam różnice w spalaniu są na korzyść FZS-ów czy FZ-etów???

Autor:  Krystek [ 2015-03-16 23:54:09 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

No wlasnie ktory lepiej sie zbiera, mniej pali, jakie sa miedzy nimi roznice?

Autor:  fincher [ 2015-03-17 08:37:52 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Fzs mniej pali, jest bardziej agresywny. Za to ma "brudniejsze" spaliny. Wtrysk zastosowano aby dopasować pojazd do norm emisji spalin.

Autor:  sasza7 [ 2015-03-17 09:31:15 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Wtrysk pozwala na całkowitą kontrolę nad ilością wtryskiwanego paliwa - w gaźniku dostarczanie paliwa jest złożona funkcją wynikającą ze wszystkich jego elementów.
Czyli teoretycznie wtrysk jest lepszy. Problem polega na tym, że wtrysk jest tak wyregulowany, aby pracował na mieszance stechiometrycznej. A to nie jest punkt optymalny. Bo pracując na innej mieszance można uzyskać większą moc lub większą oszczędność. Za to jest ekologicznie :)

Autor:  Podkopnik [ 2015-03-17 15:12:01 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

We wtryskowcu nie trzeba regulować gaźników bo ich brak to taki plus :)

Autor:  fincher [ 2015-03-17 18:01:47 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

A o synchronizacji wtryskiwaczy słyszał? Nie jest tak że wtrysk jest super, mega słodki i nie ma wad :)

Autor:  ahamay [ 2015-03-17 18:41:52 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Jedno rozwiązanie i drugie ma swoje wady i zalety.
Synchronizować trzeba tu i tu ale to synchronizowanie to też nie jest panaceum na wszystko.

Jakiś czas temu zatankowałem Fazera - nie tankowałem do pełna celowo i zakładam jedynie, że zbiornik mógł być wtedy pełny.

Dzisiaj rezerwa zaświeciła się przy 350 km.
Spalanie pi razy drzwi ~5/100, nieistotne w tym momencie czy będzie to 5 czy dokładnie 4,73245 bo różnica na cały sezon jest nieistotna.

Przy mojej jeździe i sportowym wydechu BOS - jestem bardziej niż zadowolony.
Mogę to spalanie obniżyć po prostu mniej kręcąc manetką do oporu i podnieść - kręcąc do oporu niemal cały czas.

Nowy filtr pow./nowe świece. Gaźniki nieregulowane od ponad 10 tys., nie czyszczone, nie synchronizowane.

Autor:  michal.m [ 2015-03-17 18:54:42 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

fincher napisał(a):
I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach! Kolega raz dziwił się że mu moto dużo pali, a jak pojechaliśmy na stacje i kazałem mu sprawdzić ciśnienie to sie okazało że miał 1.3 z przodu i 1.4 z tyłu :)

To z takim ciśnieniem da się jeździć :?: :?: Jak po dłuższym postoju tej zimy i dawnym sprawdzanym ciśnieniu raz moto wyprowadziłem z garażu by się przejechać to zauważyłem, że mało jest w tylnym - było 1,9 ;p

Autor:  blue7 [ 2015-03-17 19:09:44 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Cytuj:
I nie zapominajcie kontrolować ciśnienia w gumach!

Dodam jeszcze od siebie jedna wazna rzecz. Polecam kazdemu zaopatrzyc sie we wlasny cisnieniomierz, chocby jeden z tanszych ale bynajmniej wiarygodny. Z doświadczenia wiem, ze większość manometrow przy kompresorach dziala niewlasciwie i osobiście nigdy im nie ufam. Ostatnio zmienialem kola na letnie w aucie i wulkanizator napompowal mi nowo zalozone opony na 2 atmosfery a dzis sie okazalo, ze jest 1,8 w obydwu kolach. Moj nowo kupiony kompresor takze mial chwile dzialajacy manometr a obecnie gdy na nim jest 4 atmosfery to w rzeczywistości jest 2,1. W trosce o Wasze opony jak i bezpieczeństwo jazdy polecam uwaznie sie temu przyjrzec i pilnowac na wlasnym, sprawdzonym sprzecie :)

Strona 3 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/