Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
post z zapytaniem o FZS600 https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=2314 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | dziadek173 [ 2009-05-16 14:08:10 ] |
Tytuł: | |
jak mi powiedzieli jezdzacy dluzo dluzej odemnie "dopuki nie skasujesz sprzeta nie bedziesz dobrze jezdzil"... a sledzac twoje posty doswiadczenie masz raczej niewielkie a aspiracje wrecz przeciwnie... moja propozycja wjezdzij sie troche... opanuj przeciwskrety, dynamike jazdy ,zacznij stanowic calosc z moto i dopiero za swirunek sie wez... ... howk powiedzialem |
Autor: | lewy [ 2009-05-16 14:25:36 ] |
Tytuł: | |
z tym skasowaniem sprzęta to rożnie można odczytać... generalnie nie traktuje moto jako zabawki i jakbym zrobił tylko parkingówkę to bym sie niemiłosiernie wkur*** Ze trzeba mieś opanowane moto do gumowania... wiadomo! Po prostu chłonę wiedzę, aby ją wdrażać w praktyce i liczę się z konsekwencjami. |
Autor: | lewy [ 2009-10-11 19:22:51 ] |
Tytuł: | |
jako żem ze śląska to odkopuje temat :) pytanie mam takie. Jak sie reguluje spalanie? ;] Oddałem moplika do mechanika aby mi wyregulował zawory (w sumie mogłem samemu ale ch*j tam) zmienił łańcuszek rozrządu, wyczyścił i zsynchronizował gaźniory. Fajnie pięknie chodzi tylko spalanie mi wzrosło o ok 0,6l na 100km. tak teoretycznie co mógł mechanior zrobić ze spalanie wzrosło (dopowiem że również Vmax wzrosło i żwawiej sie zbiera do tych 230) Z tym, że ja nie potrzebuje tej prędkości, wole mniejsze spalanie. W komarku to miałem iglice i ząbki a tu tez są takie? :mrgreen: |
Autor: | maniu008 [ 2009-10-11 19:40:54 ] |
Tytuł: | |
może po prostu zawory mają teraz odpowiedni luz, o ile się nie mylę to przez ciasne zawory może właśnie spaść moc silnika. Ja miałem to samo po regulacji od razu odczułem wzrost mocy. |
Autor: | Wojt@s [ 2009-10-11 23:41:00 ] |
Tytuł: | |
Maniu008 Za ciasne zawory to brak straty, za luźne strata. Lewy motocykl zaczął wreszcie równo pracować, jeśli poziomy paliwa zostały ustawione według książki to ja bym nie zaczepiał. |
Autor: | maniu008 [ 2009-10-11 23:50:18 ] |
Tytuł: | |
Wojt@s Duże luzy powodują dodatkowy metaliczny hałas i przyspieszone zużycie zaworów, krzywek wałka rozrządu. Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania co niesie za sobą spadek mocy silnika. Jeśli zawory nie będą się stykać z gniazdami zaworowymi, nie będą miały się jak ochłodzić, ich temperatura będzie coraz wyższa i konsekwencją może być uszkodzenie (wypalenie) grzybka zaworu. Ja to tak pojmuje |
Autor: | Wojt@s [ 2009-10-12 00:09:57 ] |
Tytuł: | |
To jest tak skonstruowane że nawet jakbyś dał płytkę która by wyrównywała luz do zera to pamiętaj że przylgnia na zaworze to jakieś 1mm do 2mm wysokości. Więc w każdej postaci będzie zamknięty. Książki mówią co innego a prawda co innego, na ciasnym zaworze nie masz straty, jest krótszy czas pchnięcia krzywki o szklankę bo masz mniejszy luz. A że się wypalą to inna sprawa, dlatego stosuje się wymienne gniazda i zawory tytanowe które są bardzo ciasno zestawiane. Poza tym przy zbyt małym luzie laski popychacza się sklepują, również mogą zatrzeć się w prowadnicy. Zapomniałem dodać : płytki masz co 0,05 lub 0,1mm przeważnie, więc jeśli zawór ma przylgnię wysokości/grubośći około 1mm do 2mm to zauważ jakie jest jeszcze pole do popisu po zniwelowaniu luzu do zera. |
Autor: | maniu008 [ 2009-10-12 01:30:07 ] |
Tytuł: | |
nie chce się kłócić bo Ty na pewno wiesz lepiej bo w tym siedzisz. Jak widać teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką, ja to tak pojmuje bo właśnie tak piszą w książkach a nie ukrywam że interesuje się mechaniką ale tylko od strony teoretycznej... :mrgreen: |
Autor: | lewy [ 2009-10-12 07:33:49 ] |
Tytuł: | |
no właśnie, słyszę że głowica pracuje głośniej (jakbym delikatnie jeden zaworek słyszał, po dobrym nagrzaniu już znika) no cóż, skoro mam wiecej powera, to bede więcej chałasu pod dyskoteką robił :mrgreen: najprościej podjade do mechanika i spytam sie o ten objaw i co on na to powie ;] |
Autor: | Wojt@s [ 2009-10-12 17:21:40 ] |
Tytuł: | |
Maniu008 ja też wszystkiego nie wiem:) ale w niektórych klockach wiem za dużo 8) a jako ciekawostkę KTM zaleca do modelu 525EXC ssące na 0.15-0.20 a wydechy 0.20-0.25, motocykl na tym ustawieniu nie chodzi jak trzeba, po wstawieniu zaworów tytanowych i nowych gniazd, ustawiłem zawory na ciasną 0,10 na ssący i luźne 0,10 na wydech. I co?? motocykl zapitala jak postrzelony, gniazda o dziwo zdrowe i już 60 moto godzin znajomy zrobił i szafa gra. A ostatnio rozmawiałem z mechanikami którzy serwisują motocykle na zawodach to ustawiają po 0,05mm i ssące i wydechowe. Lewy jeśli moto nadmiernie się nie grzeje a na ciepłym wszystkie odgłosy milkną, motocykl równo pracuje to nie zaczepiaj nie potrzebnie. |
Autor: | lewy [ 2009-10-12 18:23:52 ] |
Tytuł: | |
nie będę! obiecuje :) jest przy czym innym robota (wymiany płynów, smarowanie, czyszczenie, polerka, upgrade wyświetlacza biegów ect) Wiec gaźniki sobie daruje. A szpecmajster powiedział, że więcej pali bo jest już zimno :shock: i się moto dłużej zagrzewa. |
Autor: | morris35 [ 2009-10-12 19:30:50 ] |
Tytuł: | |
Wojtas nic w tym dziwnwgo tytan ma znacznie mniejszą rozszerzalność cieplna |
Autor: | Wojt@s [ 2009-10-12 22:17:19 ] |
Tytuł: | |
Tak a szczególnie że dodatkowo można położyć na to wszystko ceramikę :) ale to już tajniki magii w które się nie zagłębiam. |
Autor: | lewy [ 2009-11-29 21:50:43 ] |
Tytuł: | Re: post z zapytaniem o FZS600 |
kolejny etap. przewody chce wymienić na stalówki. Na http://cgi.ebay.co.uk/FZS600-98-03-Goodridge-Black-Front-Brakeline-Kit_W0QQitemZ200409570481QQcategoryZ10490QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BIEW%252BFICS%252BUFI%26otn%3D11%26ps%3D63 Na tej stronce podają cene 30 GBP. ze niby za tyle + przesyłkę dają trzy przewody (zeby nie kombinować z przejściem na dwa) ?? coś mi sie nie chce wierzyć. |
Autor: | Wojt@s [ 2009-11-29 23:21:10 ] |
Tytuł: | Re: post z zapytaniem o FZS600 |
Cena przystępna nawet bardzo, jeśli to pasuje i faktycznie jest Goodridge'a to się nie zastanawiaj bo w PL zapłacisz ze 100-150zł więcej. Chociaż ja nie lubię przerostów formy nad treścią i wszędzie montuje Hell-a. Ale w tym wypadku cena jest atrakcyjna. |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |