Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
kontrolka od neutrala https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=14204 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kamilo [ 2013-08-15 16:36:30 ] |
Tytuł: | kontrolka od neutrala |
Witam. Niedawno nabyłem FZ6 z 2007 roku i po wrzuceniu neutrala nie zapala się kontrolka. Myślę że kable są ok i czy jest opcja, że przepaliła się żarówka? Jeśli tak to w jaki sposób rozebrać licznik i dostać się do środka? Z góry dzięki za odpowiedź :) |
Autor: | Robert_312 [ 2013-08-15 19:47:07 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Nie rozbieraj licznika podepnij się pod wiązkę od tyłu i sprawdz czy faktycznie dochodzi "prąd" odpowiedzialny za N |
Autor: | Kermit [ 2016-01-31 13:43:37 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Witojcie, U mnie podobny problem, tyle że nie daje znaku życia kontrolka z kluczykiem od immo. Podejrzałem ostatnio w innej FZ-ce że przy wyłączonym zapłonie kontrolka kluczyka miga, a po włączeniu zapłonu chwilkę świeci a potem gaśnie (podobnie jak check). Dobrałem się do licznika i lipa - ani jednej śrubki. Domyślam się że skoro ktoś to złożył to pewnie i rozłożyć się da, jednak niech podpowiedzą osoby które już to robiły. Nie chcę niczego połamać itp, jak również nie chcę żeby licznik wyglądał na poszarpany po takim zabiegu. |
Autor: | koperta4512 [ 2016-01-31 22:02:36 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Włącz tryb diagnostyczny i przejdź na pozycje 21 (Neutral gear switch - displays ON or OFF). Wykluczysz lub potwierdzisz w ten sposób przepaloną żarówkę w liczniku :) |
Autor: | Kermit [ 2016-02-07 14:31:44 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Czy w FZ6 S1 2004 jest możliwość sprawdzenia nieszczęsnej kontrolki z kluczykiem? Jakiś tryb diagnostyczny czy coś? :) |
Autor: | kifiu [ 2016-02-07 16:57:35 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
licznik podobno jest nierozbieralny. Jeśli chodzi o kontrolki to są LED-owe więc prawdopodobieństwo uszkodzenia jest minimalne... |
Autor: | koperta4512 [ 2016-02-07 22:32:19 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Kermit napisał(a): Czy w FZ6 S1 2004 jest możliwość sprawdzenia nieszczęsnej kontrolki z kluczykiem? Jakiś tryb diagnostyczny czy coś? :) Oczywiście że się da - z tego co widzę na filmie wygląda to podobnie jak w S2.kifiu napisał(a): licznik podobno jest nierozbieralny. Jeśli chodzi o kontrolki to są LED-owe więc prawdopodobieństwo uszkodzenia jest minimalne... Podobno nie da się rozebrać licznika ale w praktyce jest to możliwe :wink:
|
Autor: | Kermit [ 2016-02-08 21:41:31 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Spoko fajnie że coś takiego jest ale jak włączyć tą diagnostykę i skąd wziąć instrukcję do niej??? Ni ch... widać na tym filmie :/ Pomoże ktoś?? :) |
Autor: | kifiu [ 2016-02-09 09:30:22 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Dla wersji S1 (pisane z pamięci): Kluczyk w pozycji off, odcięcie zapłonu wyłączone (tzn. ta pozycja w której się da odpalić moto) Wdusić równocześnie Select i reset i na wduszonych przekręcić kluczyk w pozycję on trzymać wduszone z 10 sekund pojawi się napis diag, puścić przyciski jeszcze raz wdusić select i reset i przytrzymać z 3 sekundy a później już tylko znaleźć opcję której się szuka :) żeby wyjść z trybu diagnostycznego kluczyk w pozycję off |
Autor: | Kermit [ 2016-02-09 22:10:34 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Fajnie dzięki wielkie! Będę próbował w weekend jak będę w garażu :) Masz może opis opcji dostępnych w trybie diagnostycznym?? :) |
Autor: | koperta4512 [ 2016-02-09 22:38:32 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
@Kermit w wcześniejszym moim poście podałem ci link do trybu diagnostycznego w FZ6 z 2004/06 :) https://www.youtube.com/watch?v=5RNg-s9Am-o Jeśli chodzi o opis trybu diagnostycznego: Kod: 01 : Throttle position - must be from 15-17 (closed) to 97-100 (opened)
02 : Atmospheric pressure given in mmHg (normal is 760 - average weather) 03 : Differential pressure between air and intake pipe 05 : Air intake temperature (in Celcius) 06 : Cooling liquid temperature (in Celcius) 07 : Absolute speed (must be 000 in garage). Check with rear weel. 08 : Lean angle safety switch control - must be from 0.4-1.4 (upright) to 3.8-4.2 (horizontal). DISMOUT THE SWITCH FOR CHECKING !!! 09 : Battery voltage - must be above 12.0 20 : Side stand switch - displays ON or OFF 21 : Neutral gear switch - displays ON or OFF Part II : ECU memory check. 60 : EEPROM error code presence - 00 means no default, 01 or 02 means default on corresponding cylinder (blinks if both cylinders). 61 : Error Code memory log - Displays 00 if no error code in memory, displays the Error Code if any (11 to 50). Display changes every two seconds if more than one Error Code in memory, then start again from first. 62 : Displays the number of Error Code in memory. To clear the memory, switch the Engine Run Switch to ON position (no backup). 70 : Check Code number, display from 0 to 255 Part III : Activators - To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too. 30 : Coil 1 is activated 5 times per second. 31 : Coil 2 is activated 5 times per second. 36 : Injector 1 solenoid is activated 5 times per second. 37 : Injector 2 solenoid is activated 5 times per second. 48 : Air duct solenoid is activated 5 times per second. 49 : Air intake solenoid is activated 5 times per second. 50 : Fuel injection relay is activated 5 times per second. 51 : Cooler fan is activated every 5 seconds. 52 : Headlight relay is activated every 5 seconds (2 seconds ON, 3 seconds OFF) - 2003+ model only. Error Codes Error Number 11 : Cylinder identification sensor error - DIAG mode (none) Error Number 12 : Crankshaft posiiton sensor error - DIAG mode (none) Error Number 13 : Air intake pressure sensor error - DIAG mode 03 Error Number 14 : Air intake duct error - DIAG mode 03 Error Number 15 : Throttle position sensor error - DIAG mode 01 Error Number 19 : Sidestand sensor error - DIAG mode 20 Error Number 20 : Air pressure sensors error - DIAG mode (none) Error Number 21 : Coolant temperature sensor error - DIAG mode 06 Error Number 22 : Air intake temperature sensor error - DIAG mode 05 Error Number 23 : Ambient air pressure sensor error - DIAG mode 02 Error Number 24 : O2 (lambda) sensor error - DIAG mode (none) Error Number 30 : The bike went down - DIAG mode 08 Error Number 33 : Coil 1 open circuit - DIAG mode 30 Error Number 34 : Coil 2 open circuit - DIAG mode 31 Error Number 41 : Tilt sensor error - DIAG mode 08 Error Number 42 : Speed sensor error / Neutral sensor in short-circuit - DIAG mode 07-21 Error Number 43 : Battery voltage control error - DIAG mode (none) Error Number 44 : EEPROM read/write error - DIAG mode 60 Error Number 50 : ECU memory error - DIAG mode (none) Error Er-1 : ECU link error Error Er-2 : ECU link error Error Er-3 : ECU link error Error Er-4 : ECU link error Following ERROR codes DO NOT allow engine to run : 11-12-19-30-41-50 and Er-1 to Er-4 Error code 11 allow engine to continue running only if fault appears after engine start. Following ERROR codes DO allow engine to run but need immediate check because default values are taken by the ECU: 13-14-20-21-22-23-24-24-42-43-44 |
Autor: | Kermit [ 2016-02-09 23:12:52 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Rzeczywiście, niedopatrzyłem :) Ale kontroli sprawności lampki z kluczykiem chyba tam nie ma :( Nie widzę przynajmniej :( |
Autor: | Wojt@s [ 2016-02-09 23:38:37 ] |
Tytuł: | Re: kontrolka od neutrala |
Daj masę na przewód czujnika. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |