Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: FZS 600 / FZ6
PostNapisane: 2013-08-26 21:39:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-16 20:09:29
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Serwus,

Pojawiłem się u was dwa lata temu z zapytaniem o FZ 400. Na tamten czas odradziliście mi go a w między czasie wpadła (po protekcji) w moje ręce GPZ 500 S. Po dwóch latach przyszła pora na zmianę i obecnie szukam mocniejszego sprzęta w tonacji 600 ccm. Motocykl z przeznaczeniem do jazdy miejskiej oraz sporadycznych wycieczek na terenie naszego kraju. Zasadniczo mierze 186 cm przy masie 100 kg. Dostępny budżet to 10000 zł

Przeczytałem parę artykułów oraz obejrzałem parę filmów o Fazerze 600 które nakreśliły mi pewien obraz jednak nigdy nie miałem okazji sprawdzić Fazera organoleptycznie stąd mam jeszcze parę pytań które pozwolą mi uściślić moją wiedzę.

Wiadomo że FZS 600 w roczniku '98 - '03 zmieniał się ale czy te wprowadzone zmiany są faktycznie odczuwalne podczas prowadzenia Fazra i lepiej inwestować w młodsze roczniki? Podobne pytanie kieruję właściwie też w kierunku FZ6? Pytam głównie dlatego że budżet mam okrojony a wiadomo że FZ6 w młodym roczniku kosztuję znacznie ponad dostępny budżet. Nie lubię tez wydawać niepotrzebnie pieniędzy ale to pewnie jak każdy z na.

Kolejne pytanie na które mnie trapi to sprawdzalność zastosowanej w we wspomnianych modelach owiewki. Do jakiej prędkości owiewka się sprawdza? Nie jestem demonem prędkości i nie planuję zapinać 2 złote na budziku (przynajmniej na początku :mrgreen: ) ale wiadomo że komfort podróżowania jest ważny i przy moich 186 cm wzrostu czy owiewka ze standardową szybką będzie spełnia swoje zadanie czy z mety należy zainwestować w turystyczną szybkę + deflektor?

Jak wygląda też widoczność w lusterkach? Czy 100 kilowe ciele (czyli ja) będzie miało dobrą widoczność? Zapytałem o to ponieważ w GPZ 500 S musiałem dorabiać sobie dystanse by coś we wstecznych lusterkach zobaczyć.

Kolejne Pytanie jakie mam dotyczy biegów. Pytam o to dlatego że obecny motocykl jest dławiony i zasadniczo biegi 1-3 są bardzo krótkie i zasadniczo by sie bujnąć po mieście to często wachluję miedzy 1-5 co doprowadza mnie do szewskiej passji zwłaszcza kiedy trzeba nagle przyheblować. Jakie prędkości można osiągnąć na na pierwszych dwóch stronach.

Ostatnie wątpliwości jakie chcę rozwiać dotyczą wielkości motocykla. Czy nie będę na niego po prostu za duży? :mrgreen: Pytam o to tez ponieważ znajomi mówili mi że na GPZ wyglądam jak na psie i po części ma to odzwierciedlenie podczas jazdy. Brak możliwości schowania się za owiewką (nie lobię jeździć przyklejony do zbiornika) + 100 kg żywca powodują że komfort podczas dalszych przelotów nie jest taki jaki bym oczekiwał.

Wiadomo że jak człowiek nie usiądzie za sterami i się nie przejedzie to nigdy się nie przekona ale zawsze wasze opnie z pewnością się przydadzą.

PS. na koniec chcę zaznaczyć że przed utworzeniem tematu przeglądałem forum i po części mogę znaleźć odpowiedz na moje pytania ale właściwie to nie to czego bym oczekiwał więc liczę na waszą pomoc.

Mam nadzieję ze nie zanudziłem was :mrgreen:

Pozdro, Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZS 600 / FZ6
PostNapisane: 2013-08-26 21:39:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-08-27 12:41:20 
Czesc.

Mam 180cm i 75kg.
Co do owiewki (FZS600, 2003r) to jak dla mnie nie dziala.
Do 120 jest przyzwoicie powyzej musisz chowac glowe ... da sie jechac nawet 200 z wystawionymi oczami powyzej szybki.
Ja mam kierownice turystyczna i uwazam, ze to jest super.

Lusterka ... wg mnie sa dobre, faktycznie w GPZ sa troche krotkie (jezdzilem na poczatku GPZ - uczylem sie i po prawku mialem pozyczona dla siebie na tydzien). Nie mniej jednak wiadomo, ze przy wiekszych predkosciach bedziesz sie bardziej kladl na bak i juz nie bedzie w nich takiej widocznosci - jak ja sie klade i chce spojrzec czy nic mnie nie wyprzedza itp to jest niewygodnie ... wiec albo ustawiasz je do mniejszych predkosci, albo ustawiasz je tak by dobrze widziec jak lezysz na baku bo przy mniejszych mozesz sie obrocic bezpiecznie (ja mam 1 opcje).

Na 1 na FZS600 spokojnie dobijesz do 80km/h .... i jest zrywny bardzo. Potrafi przy dobrym odkreceniu podbijac tyci przednie kolo.

To moje pierwsze moto i jest bdb. Jesli ktos ma glowe na karku to jako 1 moto jest super.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-08-27 14:50:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-16 20:09:29
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
serdeczne dzięki za pierwsze cenne uwagi.

Generalnie jestem zmęczony kładzeniem się na zbiorniku i chowaniem za owiewka by uzyskać większa prędkość przelotową. Przy nowym motocyklu interesuje mnie zdecydowanie pozycja turystyczna (wyprostowana) która pozwoli na przyzwoite śmiganie na trasie do 150 km/h. Co jeszcze jest dla mnie istotne a nie wspomniałem tego wcześniej to możliwość dynamicznego wyprzedzania na drodze ale o to to nie muszę się martwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-27 15:53:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-10-11 08:03:21
Posty: 137
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki z1000sx
Witaj
Ja mam 193 i 115kg. Na FZ6S jest ok do jakichś 140, potem zaczyna się chowanie. Polecam.

LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-27 21:39:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-16 20:09:29
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
wygląda to coraz lepiej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-28 12:34:12 
FazerNDM napisał(a):
Witaj
Ja mam 193 i 115kg. Na FZ6S jest ok do jakichś 140, potem zaczyna się chowanie. Polecam.

LwG


Na FZS600 tez do 140 lece ale jednak nie oszukujmy sie, przy 140 musisz juz mocniej kiere trzymac - dla mnie przy 140 jest juz jakis dyskomfort bo kurtke mam o 1 rozmiar wiekszy niz powinienem i telepocze troche.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-08-28 14:34:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
To i ja się wypowiem, czwarty sezon na fzs 600 98r. 100kg :) i 176cm.
Owiewka jest bo jest, działa do około 120, później jak koledzy piszą trzeba się chować lub mocno trzymać kiery. Sprawę załatwia akcesoryjna szyba do dostania bez problemu, lub montaż deflektora jak choćby miał Brodzins :)

Lusterka w fzs to dramat, ja nie widzę prawie nic poza ramionami, chcesz coś zobaczyć - trzeba się wychylać. Sprawę załatwiają lusterka ze sprzętów politowych lub lytra.

Elastyczność - cóż jest to rzędowa czwórka więc w mieście trzeba troszkę powachlować ale i tak tragedii nie ma w porównaniu np do R6. Marzeniem byłby taki dół jak w v-kach :P

Pozycja za kierownicą - dla mnie niby ok, ale po około 200 km zaczyna mnie osobiście strasznie męczyć (uraz kręgosłupa z przeszłości), wkurzają mnie podgięte nogi(choć i tak nie tak jak na sportach) i co najbardziej to
to, że przy hamowaniu, podczas jazdy zsuwam sie na zbiornik i jajka odgniatam strasznie :lol:

Co do możliwości silnika to jest ok, 95 czy 98 KM robi robote, nie ma problemów z wyprzedzaniem choć czasem by zrobić to BARDZO dynamicznie trzeba ze 2 zejść na dół

Sumując, fzs to moje pierwsze moto, jak dla mnie idealne do nauki i wcale nie za mocne jak ma ktoś olej w głowie, pozycja trochę męcząca ale ja starawy już jestem i wolałbym coś wygodniejszego.

Na bank musisz się "przysiąść" do tego moto czy będzie ci pasowało bo mierzysz nie mało a fzs wcale taki wielki nie jest, żeby nie było znowu od kolegów że "jak na psie".... Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-28 15:24:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3956
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
milodoe napisał(a):
Dostępny budżet to 10000 zł
w tym budżeie znajdziesz fz6 w dobrym stanie, więc nie skreślaj jej.

ja mam 187cm i 75kg luda i pozycja jest wygodna, bezproblemowa. co do chowania się za owiewką niewiele ci powiem bo ja golasem pocinam, ale do 160 to i bez owiewki komfort mam. lusterka nakedzie troszkę zasłaniam sobie łokciami, ale tylko 1/3, nauczyłem się z tym żyć szybciej niż zebrałem się za dorobieniem dystansów.

co do wachlowania biegów nie zgodzę się. o ile nie chcesz w mieście śmigać ostro, i jesteś w stanie lekkie mulenie znieść, fz6 spoko da radę bez zbędnych wachowań. jak chcesz polatać ostro, no to jednak troszkę pedałowania cię czeka po światłach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-28 18:30:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-16 20:09:29
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
misiakw napisał(a):
co do wachlowania biegów nie zgodzę się. o ile nie chcesz w mieście śmigać ostro, i jesteś w stanie lekkie mulenie znieść, fz6 spoko da radę bez zbędnych wachowań. jak chcesz polatać ostro, no to jednak troszkę pedałowania cię czeka po światłach.



Nie jestem zwolennikiem ostrego śmigania po mieście więc w takim razie wachlowanie mi nie grozi. To też jest kolejna pozytywna informacja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-28 21:05:25 
Marcys. Sztuka to mocno moto trzymac udami jak na koniu.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org