Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-12-02 23:35:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-12-02 22:08:16
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Siema!
Po sprzedaży CBF 600 szukam moto do jazdy głównie po mieście ale i na weekendowe (może kilkudniowe) wypady za miasto z plecaczkiem. Moje pytanie: czy przy komplecie kufrów i pasażerce komfort jazdy na FZ6 S2 spada w zauważalnym stopniu? Chodzi mi o dynamikę, elastyczność, spalanie, itd.

Wielcy to my nie jesteśmy (łącznie ważymy około 130 kg) ale przy 3 kufrach zbliżamy się do granicy dopuszczalnej ładowności motocykla. CBF 600 przy pasażerce i centralnym kufrze ewidentnie zamulała.

Może jakieś inne propozycje motocyki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-02 23:35:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-12-03 00:23:28 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
Zdecydowanie cbf1000. Mocy ma tyle co fazer ale za to wiekszy moment i moto zbiera sie od dolu. Nie bedziesz musial wysoko krecic moto i merdac biegami. Koszty eksploatacji wcale nie sa wieksze, pali mi 0.7litra wiecej niz fzs600. Cbf to taki fazer z lepszym piecem, uniwersalny i praktyczny do bolu, :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-03 11:41:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-12-02 22:08:16
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Szczerze powiedziawszy CBF 1000 był pierwszym motocyklem, o którym pomyślałem. Po jakimś czasie skreśliłem go jednak bo wizualnie nie podchodzi mi wersja z owiewkami. Wygląda jakoś tak topornie.

Dodane:
Sprawdziłem i faktycznie FZ6 wypada dość blado:
FZ6 S2 - 63.1 Nm/10,000 obr/min,
CBF 1000 - 96 Nm/6400 obr/min.

CBF w wersji F robiony od 2010 r. wygląda ciekawie. Tylko to już inne przedziały kasowe...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-03 13:43:54 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
a widzisz, a mnie sie wersja F nie podoba, nie ma już dwóch kominów i ta owiewka przednia/czacha słabo wygląda. Ale wracając do tematu, CBF jest do bólu prkatyczny, cięższy od fazera bo waży 250 kg ale nie czuć tego. W prawdzie FZ6 s2 nie latałem tylko mam porównanie do FZSa z 99 roku i jest duży przeskok ale nie mówie że się nie da 600 podróżowac po świecie z pasażerka i bagażami (gdy sie przesiąda na fazera po dłuższym jego postoju zaskakuje mnie że ma tyle mocy). Da się ale trzeba sobie odpowiedizeć na pytanie jak głównie będizesz wykorzystywać moto, jeśli 70% miasto solo to może nie ma sensu pchać się w litra.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-03 15:43:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Odpowiedź sobie na pytanie ile będziesz jeździł w takiej konfiguracji (kufry + pasażerka).
Mam FZS600 ale podejrzewam, że to porównywalne. Przy jeździe z dziewczyną (akurat wagowo wypadamy podobnie) nie ma co ukrywać, że bardziej muli. Tragedii nie ma, ale myślę że w dłuższe tras większy moc byłby odpowiedniejszy, bo silnik się męczy ciut, trzeba trzymać wyższe obroty przy starcie i aby bardziej płynnie przyspieszać. Większego spalania nie zauważyłem (wręcz przeciwnie) ale wiadomo że z pasażerem jeździ się inaczej niż solo.
Wszystko zależy od tego z kim i gdzie masz zamiar jechać. Jak z mocniejszymi maszynami to lepiej mieć coś mocniejszego żeby się nie napinać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-03 17:21:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
ja jeździłem z plecakiem co ważył ponad 100 plus w kufrze 15kg sam waże około 80
więc raczej takiej wagi nie uzyskasz

i powiem wam szczerze wiadomo musiałem jechać inaczej
ale nie brakowało mi mocy
nie musiałem go jakoś wysoko kręcić
nie przeszkadzało mi to bardzo
wyprzedzanie nie sprawiało problemu
jazda w korku też nie
więc szczerze mówiąc bez przesady

co do spalania to przy prędkości tak do 130 wyszło mi około 5,2 l

chyba że cbf600 jest mocniejszym motocyklem to jak się przesiądziesz to odczujesz róznice
tak jak mi się wydawało że fz6 się popsuła jak pojeździłem trochę na fz1 :)

DEL kto jeździ tylko fazerem i nie ma porównania z mocniejszą maszyną powie ci że jest spoko
kto pojeździł czymś mocniejszym powie Ci że nie ma sensu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-04 11:40:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-12-02 22:08:16
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Chyba padnie na jakiegoś litra. Dzięki za wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-04 11:56:59 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
a ja mam tylko 64KM i na dynamikę nie narzekam (ofc z kuframi i pasażerem), jedynym problemem dla mnie jest ograniczona ładowność motocykla bo to tylko 180 kg...

tak czy siak najważniejsze są Nm a nie KM jeśli chodzi o jazdę obładowanym osiołkiem;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-04 15:52:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Hehe, popatrzcie sobie na swoje posty tak trochę z dystansem. O jakiej dynamice mówimy? Przecież nawet normalny Fazer 600 ma wystarczającego kopa żeby się sprawnie poruszać full załadowanym. Wiadomo, że więcej to przyjemniej itp, ale tak na serio ile można na trasie gonić te 180 non/stop i ogólnie cisnąć moto tak mocno, że moc 600 nie wystarcza? ;)

Nie robię Wam wyrzutów ani nic, bo pewnie i ja, mając kasę, kupiłbym FZ1 ale czasem to tak wygląda jakbyśmy się wybierali full obładowani na Hungaroring albo coś w tym stylu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-04 19:57:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
MarcinJ napisał(a):
Hehe, popatrzcie sobie na swoje posty tak trochę z dystansem. O jakiej dynamice mówimy? Przecież nawet normalny Fazer 600 ma wystarczającego kopa żeby się sprawnie poruszać full załadowanym. Wiadomo, że więcej to przyjemniej itp, ale tak na serio ile można na trasie gonić te 180 non/stop i ogólnie cisnąć moto tak mocno, że moc 600 nie wystarcza? ;)


zrobiłem Hondą prawie 7kkm i powiem CI że nie jechałem nigdy 180km/h, może z raz rozbujałem się do 160 w Bośni na dwupasmówce i tyle, nie kręci mnie prędkość i nie po to kupiłem litra ;)

byłem na Bałkanach we wrześniu, zrobiłem 4100 km i wiem że fazerem też dałbym radę ale bardziej bym się umęczył i pasażerka i moto także. w posiadaniu litra bardziej kręci mnie to że jadę 100km/h na 6tce chce coś szybko zrobić np wyprzedzić 2 samochody, odkręcam gaz i jadę, w fazerze musiałbym zredukować do 4 a czasem do 3ki (przy 3 kufrach i pasażerce) i dopiero ogień.

tak jak pisał zielony liczą się Nm a nie KM

p.s. na fazerku też na 6tce i przy 100km/h bez redukcji zdarzało mi się wyprzedzać nie raz ale solo i bez pośpiechu. Nie mówię że się nie da i trzeba latać tylko litrami ale jeśli kolega planuje latać w trasy w Polskę, w świat to lepiej kupić już większe moto zwłaszcza że 600 już poznał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org