Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Fazer 600- środek ciężkości
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=15325
Strona 1 z 2

Autor:  zjadarka [ 2014-02-15 17:04:43 ]
Tytuł:  Fazer 600- środek ciężkości

Siema, nie będę się rozpisywał. Słyszałem, że fazer ma wysoko środek ciężkości przez co brzydko zachowuje się w zakrętach. Chciałbym zobaczyć jak wy, użytkownicy fazerów się do tego ustosunkujecie. Najlepiej byłoby gdyby ktoś po prostu dał mi się na swoim fazerku przejechać, bym sam się przekonał, chociaż pewnie na to nie mam co zbytnio liczyć. Aczkolwiek, jakby trafiła się na tyle życzliwa osoba z Warszawy - to proszę o kontakt.

Planowałem kupić model 600 s2 z owiewką i informacje o tym modelu byłyby dla mnie najcenniejsze. Ale jeżeli okaże się, że środek ciężkości psuje zabawę w zakrętach to prawdopodobnie będę się rozglądał za SV 650.

Autor:  kris 1990 [ 2014-02-15 17:20:34 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

kazdy kto ma sprawnego i zabanego fazera powie ci ze fajnie i łatwo sie prowadzi. Wysoki środek ciezkosci? przeciez to nie sport czy cross

Autor:  rhazz [ 2014-02-15 17:23:01 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

Nie wiem czy ktoś Ci głupot naopowiadał czy przeczytałeś gdzieś takiego newsa. My na małych fazerach przed i po liftowych targaliśmy podnóżkami i kolanami po ziemi na zakrętach. Raz się na patelni zawiesiłem na winklu na stopce, ale jeśli chodzi o fazera to banalnie się prowadzi ;) Wiadomo że jak szukasz czegoś stworzonego do winklowania to f4i albo r6 sprawi Ci więcej frajdy ;)

Autor:  bartek-keks [ 2014-02-15 17:29:55 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

Jak poprzednicy powiem jednym głosem Fazery to nie SPORTY!!!! Wiadomo ze nie beda sie one poddawaly jak np gsx-r. Natomiast wszystko kolego zalezy od techniki jazdy w winklach.

Jest takie madre powiedzenie :
REKA MISTRZA WIECEJ ZNACZY NIZ R1 U PARTACZY!

czyli mozesz miec cudowny sprzet do wszystkiego a jak nie umiesz jezdzic to nic Ci po tym.

Autor:  glenroy [ 2014-02-15 17:30:25 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

Cytuj:
Zbyt niskie umieszczenie środka ciężkości – wbrew powszechnej opinii – pogarsza poręczność, prędkość w zakrętach i przyczepność podczas przyspieszania w złożeniu. Z kolei gdy środek ciężkości znajduje się za wysoko, wpływa to ujemnie na stabilność w czasie jazdy i przy hamowaniu.


Tak więc coś źle rozumujesz :), w sportach środek ciężkości jest wysoko, przez co praktycznie same kładą się w zakręt, w cruiserach jest nisko i dlatego prawie nie skręcają ;).

Ogólnie przeczytaj sobie to:
http://motormania.com.pl/testy/motocykle/yamaha-fzs600-fazer-vs-suzuki-gsf650-bandit-vs-suzuki-sv650n-porownujemy-uzywane-nakedy/

Z tym, że tutaj można by się przyczepić trochę do rozbieżności roczników, SV vs Bandit po lifcie VS stary fazer, który i tak mimo wszystko pokazał pazur :D

Autor:  zjadarka [ 2014-02-15 19:13:41 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

Znalazłem post na forum gdzie ktoś już o to pytał:
viewtopic.php?t=2224

Chociaż samo pisanie po forach nic mi nie da, muszę się po prostu przejechać i na fazerku i dla porównania na SV.

Swoją drogą, glenroy w tym arcie piszą właśnie o kiepskim prowadzeniu fazera w zakrętach:

Cytuj:
Proces złożenia odbywa się bez zakłóceń i dopóki nie dołożymy do niego poważnych wartości na prędkościomierzu, motocykl nie będzie wykazywał niepokojących symptomów. Dopiero kiedy włączymy tryb jazdy agresywnej, FZS600 Fazer będzie protestował nerwowymi reakcjami.


Cytuj:
Wszechświat bazuje na równowadze, tak więc GSF przegrywając w pierwszym starciu z FZS wygrywa w kolejnym. Progresja złożenia, jest bardziej przewidywalna, a stabilność w zakręcie nieporównywalnie większa. Suzuki obiera ustaloną linię i ze stoickim spokojem ją pokonuje. Jeśli nawet konieczne jest wykonanie korekty, nie wywołuje to protestów doświadczonego podwozia.

Autor:  glenroy [ 2014-02-15 20:07:20 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

zjadarka napisał(a):
Swoją drogą, glenroy w tym arcie piszą właśnie o kiepskim prowadzeniu fazera w zakrętach


Tak, ale jak doczytasz to dowiesz się, że testowany fazer był dużo starszy od konkurencji, nie miał regulacji przedniego widelca [2000r] i problem leżał właśnie w przednim zawieszeniu, które zostało poprawione dosłownie w następnym roczniku, a nie w środku ciężkości ;).

Ogólnie jak wszyscy tutaj piszą, Fazer to nie sport, więc nie oczekuj też, że będzie jeździł jak sport. Jest bardzo popularnym i lubianym motocyklem, gdyby "psuł zabawę" to takiej rzeszy użytkowników raczej by się nie dorobił. Mi osobiście GSF-em jeździło się gorzej niż fazerem, między innymi przez to, że w zakrętach nie stara się ukryć, swojej wagi.

Autor:  kris 1990 [ 2014-02-15 20:17:24 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

Zjadarka a skad jestes masz obecnie jakies moto? uzupełnij profil

Autor:  zjadarka [ 2014-02-15 20:47:21 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

glenroy napisał(a):
zjadarka napisał(a):
Swoją drogą, glenroy w tym arcie piszą właśnie o kiepskim prowadzeniu fazera w zakrętach


Tak, ale jak doczytasz to dowiesz się, że testowany fazer był dużo starszy od konkurencji, nie miał regulacji przedniego widelca [2000r] i problem leżał właśnie w przednim zawieszeniu, które zostało poprawione dosłownie w następnym roczniku, a nie w środku ciężkości ;).

Ogólnie jak wszyscy tutaj piszą, Fazer to nie sport, więc nie oczekuj też, że będzie jeździł jak sport. Jest bardzo popularnym i lubianym motocyklem, gdyby "psuł zabawę" to takiej rzeszy użytkowników raczej by się nie dorobił. Mi osobiście GSF-em jeździło się gorzej niż fazerem, między innymi przez to, że w zakrętach nie stara się ukryć, swojej wagi.


W takim razie dalej zastanawia mnie ten temat: viewtopic.php?t=2224. Zdaje się napisany przez kogoś, kto postawił to forum. No i napisał tam o roczniku '08. No nic, muszę przejechać się SV i fazerem. Zobaczę co mi bardziej podpasuje. SV wygląda dużo fajnej na papierze i w testach, ale w trasę się tym zabrać będzie ciężko. Mam kumpla posiadającego SV, więc na wiosnę jazda próbna.

kris 1990 napisał(a):
Zjadarka a skad jestes masz obecnie jakies moto? uzupełnij profil

Jestem z Warszawy. Profil uzupełnię jeżeli kupię fazera, bo jeżeli nie - to wątpię bym tu zaglądał

Autor:  siwy2712 [ 2014-02-15 22:14:25 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

Osobiście miałem sv 650s a teraz mam fazera. Pomimo tego że sv ładnie ciągnie od dołu to fazer przy nim to potwór :D wydaje się zwinniejszy w prowadzeniu ale to według mnie ze względu na pozycję kierującego.

Autor:  glenroy [ 2014-02-16 13:46:29 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

zjadarka rzuć okiem jeszcze na ten tekst:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kawasaki-ZR-7S-Suzuki-GSF-600-S-Bandit-Suzuki-SV-650-S-Yamaha-FZ6-Fazer-2003,4697,1
Jest dużo bardziej rzeczowy, niż poprzedni który wrzucałem, do tego tutaj masz już porównanie FZ6 a nie FZS-a z początków produkcji, gdzie tam wyglądało to jak porównanie 20-latka z emerytem, więc sam test jest też dużo bardziej wiarygodny :).

Autor:  zjadarka [ 2014-02-16 14:29:29 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

glenroy napisał(a):
zjadarka rzuć okiem jeszcze na ten tekst:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kawasaki-ZR-7S-Suzuki-GSF-600-S-Bandit-Suzuki-SV-650-S-Yamaha-FZ6-Fazer-2003,4697,1
Jest dużo bardziej rzeczowy, niż poprzedni który wrzucałem, do tego tutaj masz już porównanie FZ6 a nie FZS-a z początków produkcji, gdzie tam wyglądało to jak porównanie 20-latka z emerytem, więc sam test jest też dużo bardziej wiarygodny :).


No, wygląda to sporo lepiej, ale i tak pod względem zawieszenia SV wygrało. Mimo wszystko tekst dał mi trochę nadziei, by nie skreślać fazera. Ciekawy jestem jakie są różnice między FZ6 a S2?

Autor:  siwy2712 [ 2014-02-16 15:09:14 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

Na eSce SV nadgarstki bolą i jest mało wygodny w porównaniu z Fazerem.

Autor:  glenroy [ 2014-02-16 15:39:05 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

zjadarka napisał(a):
Ciekawy jestem jakie są różnice między FZ6 a S2?

Wizualnie, delikatnie zmieniona owiewka i wskaźniki żywcem wyciągnięte z FZ1 :). Technicznie, noo tutaj już trochę można trochę wymienić, powiedzmy sobie tak, że do końca 2006 roku był tylko jeden FZ6, taki jakiego wszyscy go znają, 98KM itp :). Z końcem 2006 roku pojawiły się dwie wersje, zwykły FZ6 i FZ6 S2. FZ6 to dokładnie to samo, co było produkowane w latach poprzednich, tylko ze zubożonym silnikiem, zamiast 98KM ma ich 78.
S2 -czyli "stage 2" to już grubsza modyfikacja, dla poprawy reakcji na gaz i poprawy środkowego zakresu dostał system podwójnych wtryskiwaczy, kontrolowanych przez 32 bitowy ECU o zmienionej względem poprzednika mapie zapłonów. Jako, że silnik dostał wigoru, dla równowagi poprawiono też zawieszenie, z tyłu pracuje lekki aluminiowy wahacz, przód też zastąpiono aluminium. Teraz jak już moto jedzie i prowadzi się jak należy, trzeba to jakoś zatrzymać :) więc do łask wróciły doskonale znane z FZS-ów i sportowych modeli, zaciski typu monoblock.
Do tego wszystkiego S2 ma obniżone siedzenie pasażera i zmodyfikowany wydech.

To było by na tyle co wiem, i co udało mi się wynaleźć w sieci :).

siwy2712 napisał(a):
Na eSce SV nadgarstki bolą i jest mało wygodny w porównaniu z Fazerem.

SV ma clip-on'y i głównie przez to przyjmujemy pozycję jak na typowym sporcie, co niestety mocno odczuwają nasze nadgarstki :roll:

Autor:  siwy2712 [ 2014-02-16 16:05:25 ]
Tytuł:  Re: Fazer 600- środek ciężkości

także nie wahaj się i bierz Fazera w ciemno :mrgreen: :mrgreen:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/