Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

78 vs 98 KM
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=17223
Strona 1 z 2

Autor:  psikor [ 2014-11-07 10:59:23 ]
Tytuł:  78 vs 98 KM

Po czym poznać, którą ma się wersję FZ6? Garść faktów, która jednak nie daje mi pewnej odpowiedzi na to pytanie.

1) W dowodzie rok produkcji to 2008.
2) Na http://www.dekoder-vin.pl/ wychodzi mi rok modelowy = 2007 i moc = 98 KM
3) W dowodzie mam moc = 25 kW.

O ile wiem, od 2007 roku wersje nie-S2 miały już tylko 78 KM.

Czy są może jakieś konkretne cechy, po których można to stwierdzić na 100%?

Autor:  mlac [ 2014-11-07 16:27:35 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

Rozróżnić wersję 78KM od 98 KM (S2) w roczniku 2007-2009 można po kilku szczegółach.

1. Wachacz w S2 ma taki "kwadrat" do regulacji napięcia łańcucha a nie śrubę wkręconą w wachacz.
2. Zegary w S2 są dwa - oddzielne wyświetlacz LCD i analogowy obrotomierz. (choć podobno były jakieś przejściówki ale myślę, że raczej ktoś miał źle wpisane w dowodzie rejestracyjnym)
3. W przypadku wersji S2 Fazer (z owiewką) owiewka jest większa, tzn dłuższa - jest bliżej kolan
4. Popatrz na malowanie w danym roczniku. W EU data produkcji to data I rejestracji. Dlatego liczy się rok modelowy.

Przypatrz się tutaj http://www.yamaha-motor.eu/designcafe/en/index.aspx?view=article&id=442642&segment=&archive=false&page=4 jak dobrze przeanalizujesz zdjęcia z opisami to zobaczysz różnice.

Autor:  psikor [ 2014-11-07 17:14:43 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

Hm, jeżeli dobrze rozumiem, piszesz o różnicach między S2 a nie-S2. Te są dość wyraźne (choćby zegary). A ja się zastanawiam, czy mój egzemplarz (modelowo z 2007 roku) może mieć 98 KM (jak podaje choćby www.dekoder-vin.pl) pomimo tego, że ma stare zegary i w ogóle wygląda jak stary FZ6.

Autor:  piotrek7 [ 2014-11-07 18:10:17 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

Proponuję wziąć do ręki dowód rejestracyjny motocykla, następnie zadzwonić do najbliższego salonu (firmy) Yamaha i poprosić o detale dla Twojego motocykla na podstawie nr VIN.

Autor:  psikor [ 2014-11-07 21:11:17 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

No tak, że też na to sam nie wpadłem... :-)

Autor:  Slawol58 [ 2014-11-07 23:01:29 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

W Poznaniu jest firma cerbol maja hamownie koszt to jedyne 80 zl mala wycieczka z Konina i wszystko wiadomo.
Drugi sposob to smignac sie s2 i porownac ze swoim.

Autor:  tomko222 [ 2014-11-07 23:59:00 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

psikor napisał(a):
A ja się zastanawiam, czy mój egzemplarz (modelowo z 2007 roku) może mieć 98 KM (jak podaje choćby http://www.dekoder-vin.pl) pomimo tego, że ma stare zegary i w ogóle wygląda jak stary FZ6.

Może mieć jeżeli został odblokowany (odgięcie/wymiana jednej blaszki albo połączenie jednego pinu w zależności od tego z jakiego kraju moto). Jeżeli nie został odblokowany to 78KM lub mniej (wersje zdławione)

Autor:  psikor [ 2014-11-08 00:16:08 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

tomko222 napisał(a):
Może mieć jeżeli został odblokowany (odgięcie/wymiana jednej blaszki albo połączenie jednego pinu w zależności od tego z jakiego kraju moto). Jeżeli nie został odblokowany to 78KM lub mniej (wersje zdławione)

Mówisz o tej blokadzie przy przepustnicy nie pozwalającej na pełne odkręcenie manetki? Mój tak właśnie był zblokowany we Francji.

Mniej więcej coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=EQZV796-nVg
Z tym, że nie sądzę, aby ta blokada ograniczała moc jedynie do 78 KM, bo z nią moto prawie nie jechało.

Autor:  glenroy [ 2014-11-08 00:17:43 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

mlac napisał(a):
Rozróżnić wersję 78KM od 98 KM (S2) w roczniku 2007-2009 można po kilku szczegółach.


FZ6 od FZ6 S2 jest na prawdę nie sposób nie odróżnić ;)

-zaciski hamulca przedniego - powrócono do zacisków monoblock, takich w jakie wyposażony był FZS
-zmieniony kształt obudów lag
-zmieniony błotnik przedni,
-nowa czasza i szyba,
-nowy wahacz o profilu ośmiokątnym ( diament ) , w miejsce profilu czterokątnego,
-zmieniony mechanizm naciągu łańcucha
-nowe zegary z modelu FZ1,
-nowa kanapa wypełniona dwoma warstwami pianki o różnych gęstościach,
-nowe dłuższe sety podnóżków pasażera,
-podnóżki pasażera z gumowymi wkładkami,
-zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego zainstalowano z przodu silnika, za kolektorami wydechowymi,
-większy katalizator,
-dodano sondę lambda.

Trochę tego jednak jest.
Ale sprawa dotyczy tego, jak odróżnić FZ6 98KM od FZ6 78KM, czyli modele FZ przed i po podziale na FZ6 78KM i FZ6 S2 98KM :).

@psikor
-Wrzuć fotkę motocykla, po samym malowaniu będzie można dojść jaka to wersja.
-możesz też wrzucić VIN, to żadna tajemnica przecież, ewentualnie jeżeli już na prawdę chcesz go chronić [nie wiem czemu] to chociaż wejdź na stronę:
http://www.yamaha-motor.eu/uk/services/ ... index.aspx
kliknij w "Yamaha Online Parts Catalogue", wyszukaj motocykla po numerze VIN i wrzuć dane, które pokażą Ci się w tabeli, tj. rok produkcji, typ i kolor.

Autor:  psikor [ 2014-11-08 02:08:32 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

glenroy napisał(a):
-Wrzuć fotkę motocykla, po samym malowaniu będzie można dojść jaka to wersja.

Fotki mam tutaj:
https://www.dropbox.com/sh/ozzj6nzm2ti2 ... g4jOa?dl=0

glenroy napisał(a):
-możesz też wrzucić VIN, to żadna tajemnica przecież, ewentualnie jeżeli już na prawdę chcesz go chronić

JYARJ145000001951

Autor:  tomko222 [ 2014-11-08 03:15:14 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

psikor napisał(a):
tomko222 napisał(a):
Może mieć jeżeli został odblokowany (odgięcie/wymiana jednej blaszki albo połączenie jednego pinu w zależności od tego z jakiego kraju moto). Jeżeli nie został odblokowany to 78KM lub mniej (wersje zdławione)

Mówisz o tej blokadzie przy przepustnicy nie pozwalającej na pełne odkręcenie manetki? Mój tak właśnie był zblokowany we Francji.

Tak. W ten sposób były blokowane nie tylko do 78KM ale też na mniejszą moc. Tylko to że się przepustnica maksymalnie otwiera nie oznacza że moto ma 98KM. Bardzo mało konkretnych info jest na necie na temat wersji zblokowanych ale wychodzi na to że może być zblokowane do 78KM tylko przez zmniejszenie otwarcia przepustnicy, przez zmniejszenie otwarcia przepustnicy i na module i chyba opcja 3 ale tu już nie jestem pewny - tylko na module. Do mniejszej mocy jeszcze mniejsze otwarcie przepustnicy. To że przepustnica otwiera się w 100% nie oznacza że moto ma 98KM.
Odnośnie zblokowania na module odblokowanie to po prostu połączenie pinu 2 do masy. Nie udało mi się nigdzie znaleźć info czy roczniki wcześniejsze miały ten pin połączony.

Autor:  glenroy [ 2014-11-08 13:45:41 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

W 2007 roku w kolorze BLUISH SILVER 4 [BS4] ze srebrną ramą wychodziły FZ6 78KM, 98KM nie było w tym kolorze, a wszystkie S2 z 98 kucami na pokładzie, z tego rocznika mają malowaną na czarno ramę.
Co nie zmienia faktu, że możesz mieć teraz i 98KM bo odblokowanie tych 20 uśpionych koników do szczególnie skomplikowanych nie należało :), chociaż patrząc po zagranicznych forach, to w większości blokowane były podobno przez ECU, nie ogranicznik w manetce.

Teraz tak przyjrzałem się zdjęciom, na których masz Francuską blachę i to jest już pewien wyznacznik, czemu? Zobacz, że niektóre samochody z Francji, też mają mniejszą moc, bo ludzie tam takie sprzęty kupują ze względu na kosmiczne kwoty podatków i ubezpieczeń bodajże, z motocyklami jest tak samo.

Autor:  mlac [ 2014-11-08 14:08:54 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

Patrząc na Twoje zdjęcia na 100% nie masz S2.

Już w drugim poście dałem Ci linka do strony Yamahy z malowaniem w 2007 roczniku. A to oznacza, że miałeś fabrycznie 78 KM a co teraz masz to powie Ci tylko hamownia :)

Autor:  psikor [ 2014-11-08 16:06:57 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

mlac napisał(a):
Patrząc na Twoje zdjęcia na 100% nie masz S2.

No to to wiadomo...:-)

mlac napisał(a):
Już w drugim poście dałem Ci linka do strony Yamahy z malowaniem w 2007 roczniku. A to oznacza, że miałeś fabrycznie 78 KM a co teraz masz to powie Ci tylko hamownia :)

Kurde, fajna ta strona. Wcześniej mi chyba link nie działał. Wychodzi na to, że z fabryki moto wyszło z 78 KM.

Dziękuję za pomoc.

Autor:  psikor [ 2015-05-25 00:20:53 ]
Tytuł:  Re: 78 vs 98 KM

mlac napisał(a):
Już w drugim poście dałem Ci linka do strony Yamahy z malowaniem w 2007 roczniku. A to oznacza, że miałeś fabrycznie 78 KM a co teraz masz to powie Ci tylko hamownia :)

Dzisiaj hamowałem. Wyszło tak:
https://www.dropbox.com/s/9hpt750her6ne ... 3.jpg?dl=0

Z tych danych wynika, że bazowo było 98 KM. Trochę się załamałem takim spadkiem (zwłaszcza, że ASO twierdzi, że wszystko jest w klasie), ale z tego, co widzę na wykresach w internecie, FZ6 zazwyczaj mają ok. 90 KM (http://images.sportrider.com/bikes/2006 ... r_dyno.jpg). A biorąc to pod uwagę te moje 86 KM nie wygląda źle.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/